تبلیغات

تبلیغات

کاربرد PLC در ماشین آلات بسته بندی از نگاه تیم البرز ماشین کرج

d31fcfb7-c272-4fd4-af52-ec721ee3a670

صنایع و ماشین آلات بسته بندی در سال های اخیر توانسته اند از رشد بسیار چشمگیری برخوردار شوند و در تمامی زمینه ها توانسته اند از تکنولوژی روز دنیا به بهترین شکل ممکن برخوردار شوند. دستگاههای بسته بندی امروزی دیگر برای انجام امور بسته بندی نیازی به استفاده از نیروی کار بصورت مستمر ندارند و میتوانند با استفاده از برنامه های کاربردی و استفاده از ابزارهایی نظیر PLC به خوبی و با دقت هر چه بیشتر به بسته بندی محصولات بپردازند. دستگاه ها و ماشین آلات بسته بندی در این سالها توانسته اند سرعت بسته بندی محصولات را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند که همین امر سبب تولید بیشتر کارخانه جات مواد غذایی گردیده و توانسته این کارخانه جات را با فروش بالاتری به نسبت گذشته روبرو کند. استفاده از بسته بندی های زیبا و شکیل و البته کاربردی سبب میشود تا فروش محصول و قدرت جذب مخاطب افزایش پیدا کند و همین امر سبب رضایت مشتری و فروش بالای محصولات میگردد. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا شما را با نقش PLC در دستگاههای بسته بندی آشنا کنیم و دستگاههای مختلفی که با استفاده از PLC کار بسته بندی را انجام میدهند به شما معرفی کنیم.

وظیفه PLC در دستگاههای بسته بندی چیست؟

PLC در حقیقت مغز دستگاه بسته بندی میباشد. در سالهای گذشته و در سیستم های قدیمی از رله ها به جای PLC استفاده میکردند که همین امر سبب افزایش هزینه ها و پیچیدگی های زیاد برای دستگاه و البته مشلات فراوان برای تنظیمات دستگاه میشد که با پیدایش PLC دیگر استفاده از رله ها مقرون به صرفه نبود و دستگاههای بسته بندی توانستند با استفاده از سیستم PLC پروسه بسته بندی را به بهترین شکل ممکن و با دقت بالا پیش ببرند. در حقیقت مزایای استفاده از PLC به حدی است که دیگر کسی به فکر استفاده از رله ها نمی افتد و برای اینکه دستگاه بسته بندی اتوماتیک و با دقتی را داشته باشید حتما میبایست از این سیستم PLC استفاده کنید.

یکی از دلایل استفاده از PLC در سیستم های جدید قابلیت برنامه پذیر بودن و منطقی بودن این قطعه است که باعث شده تا دقت کار با این قطعه افزایش پیدا کند. ابتدا از این قطعه بر روی ماشین ها استفاده میشد ولی به مرور زمان استفاده از PLC بر روی دیگر دستگاهها نظیر ماشین آلات بسته بندی افزایش پیدا کرد و شاهد استفاده از پی ال سی در دستگاههای بسته بندی پیشرفته هستیم. در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از دستگاههای بسته بندی تمام اتوماتیک و دارای PLC آشنا کنیم پس ما با همراه باشید.

همچنین بخوانید  از سئو چه می‌دانید؟

دستگاه بسته بندی ساشه پنج کاره

دستگاه بسته بندی ساشه پنج کاره از جمله شاهکارهای طراحی ماشین آلات بسته بندی است که میتواند بصورت همزمان سه حالت بسته بندی یعنی مدادی، هرمی و سه طرف دوخت را با محصولات مایع و پودری بسته بندی کند. این دستگاه قابلیت بسته بندی محصولات بصورت ساشه ای یا همان تک نفره را دارد و میتواند با دقت و سرعت بالا که توسط PLC برنامه ریزی شده به خوبی بسته های محصولات را به تولید کننده تحویل دهد.

دستگاه بسته بندی ساشه پنج کاره از جمله دستگاههای بسته بندی بصورت ساشه ای است که توسط شرکت البرز ماشین کرج در سالهای اخیر به بازار معرفی شده و توانسته با بالاترین کیفیت ممکن به بسته بندی محصولات متنوع بپردازد. استفاده از PLC با قابلیت برنامه ریزی بسیار دقیق و البته منوی فارسی، کار با این دستگاه را بسیار ساده کرده و باعث شده تا به نوعی دستگاهی کاملا هوشمند و کاربردی در اختیار تولید کننده قرار بگیرد. تکنولوژی PLC در کنار استفاده از ابزارهای متنوع در این دستگاه توانسته این قابلیت را به دستگاه بدهد تا بتواند 3 نوع حالت بسته بندی را با استفاده از محصولات پودری و مایع در اختیار تولید کننده قرار بدهد.

دستگاه بسته بندی تمام مکانیک

دستگاه بسته بندی تمام مکانیک نیز یکی دیگر از شاهکارهای مهندسی است که توانسته با استفاده از تکنولوژی های خاص و البته PLC به بهترین شکل ممکن و بدون نیاز به کمپرسور باد به بسته بندی محصولات بپردازد. دستگاه بسته بندی تمام مکانیک از نوع دستگاههای بسته بندی توزین دار است که برای بسته بندی محصولات گرانولی نظیر حبوبات، غلات، شکر و… مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع دستگاهها قبلا بصورت پنوماتیکی به بازار ارائه میشد ولی با استفاده از تکنولوژی های جدید، قابلیت استفاده از دستگاه بدون نیاز به کمپرسور باد به این دستگاه اضافه شده و باعث گردید تا طول عمر دستگاه و البته دقت دستگاه بسته بندی افزایش چشمگیری داشته باشد.

دستگاههای بسته بندی تمام مکانیک که برای بسته بندی محصولات غذایی مورد استفاده قرار میگیرند میتوانند به خوبی محصولات را از وزن های 50 گرم تا 2 کیلوگرم بسته بندی کنند. اکثر بسته بندی های سلفونی حبوبات و محصولات گرانولی موجود در بازار با استفاده از این نوع دستگاهها بسته بندی شده اند. البته که این دستگاه ساخت ایران است و از برنامه PLC خاص مهندسان ایرانی بهره میبرد.

دستگاه بسته بندی دوی پک ( پاکت ایستاده )

دستگاه بسته بندی دوی پک یا همان پاکت ایستاده از جمله انواع دستگاههای بسته بندی محصولات غذایی در بسته بندی های پاکت های آماده و ایستاده میباشد. این دستگاه میتواند به راحتی و بصورت کاملا اتوماتیک محصولات غذایی را داخل پاکت های ایستاده و یا پاکت های زیپ دار قرار دهد و بسته بندی این نوع پاکت ها را بصورت اتوماتیک انجام خواهد داد. دستگاههای بسته بندی دوی پک از PLC استفاده میکنند تا بتوانند برای حالت های متنوع بسته بندی به خوبی و با دقت بالا عمل کنند. استفاده از برنامه ریزی های دقیق و البته مهم در این نوع دستگاه باعث شده تا سرعت بسته بندی در این دستگاه پیچیده به خوبی افزایش یابد و باعث شود تا عملیات بسته بندی و پرکردن پاکت های ایستاده کاملا اتوماتیک و با دقت بالا انجام شود.

همچنین بخوانید  خرید اپل موزیک از سیب کده

بهترین روش تهیه دستگاههای بسته بندی دارای PLC

برای خرید و تهیه دستگاههای بسته بندی مواد غذایی دارای سیستم PLC میبایست ابتدا نوع دستگاه خود را تعیین کنید. سپس با استفاده از جستجو در فروشگاههای اینترنتی و یا وب سایتهای اینترنتی شرکت های تولید کننده، دستگاه مورد نظر خود را مشاهده و انتخاب کنید. وب سایتهای معتبری نظیر فروشگاه بامک وجود دارند که قابلیت مشاهده محصولات با قیمت بر روی آن ها تعبیه شده و میتوانید با خیال آسوده از آن ها محصول مورد نظر را خریداری کنید. شرکت های معتبری نظیر البرز ماشین کرج نیز این قابلیت را فراهم کرده اند که تمامی محصولات و ماشین آلات بسته بندی بر روی وب سایت آن ها قرار دارد.

بعد از مشاهده و بررسی دستگاه مورد نظر میتوانید بصورت آنلاین و یا بصورت مراجعه حضوری به شرکت مذکور اقدام به بررسی و خرید دستگاه بسته بندی دارای PLC کنید. خرید دستگاه بسته بندی دارای PLC میتواند به شما در بالا بردن دقت و افزایش میزان تولید کمک شایانی کند و باعث شود تا هر چه بهتر بتوانید محصولات خود را بسته بندی و روانه بازار کنید. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه استفاده از PLC در دستگاههای بسته بندی، تجربیات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *