تبلیغات

تبلیغات

از سئو چه می‌دانید؟

seo-chemidanid

این عبارت درواقع همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین و استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک سازی خارجی انجام می‌شود تا در جستجوی گوگل رده بالاتری کسب کند و در نتیجه آن جذب بازدید کننده بیشتری برای سایت داشته باشد.

البته سئو تعریفی گسترده‌تر از این‌ها دارد و امروزه در واقع به بهینه سازی تجربه کاربر در زمان جستجو اطلاق شده و به عبارت دیگر این که باید اهمیت ویژه‌ای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قائل شویم.

فاکتورهایی که در خدمات سئو سایت و همینطور تعیین جایگاه آن در نتیجه جستجو تاثیرگذارند متعدد می‌باشند این فاکتورها از کلماتی که در متن گرفته می‌شوند هست تا لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر و همچنین استاندارد بودن ساختار و کدنویسی سایت. البته همه این فاکتورها زمانی اثربخش و ارزشمند هستند که در راستای هدفی بزرگتر قرار داشته باشند و آن هم بهبود تجربه کاربری است.

اهمیت سئو سایت در وردپرس چیست؟

باید این را بدانیم که اهمیت این کار تنها برای بالا بردن  میزان جستجوها نیست. از آنجا که نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش بسیار مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او خواهد داشت، لذا با سرمایه‌گذاری روی سئو در وردپرس این شانس به صاحب ان داده خواهد شد که در لحظه‌ای مناسب به مخاطب خود معرفی شود، درست همان لحظه که به محصول یا خدماتی نیاز دارد و به دنبال پاسخی مناسب برای آن است و به گوگل که دیگر دوست قابل اعتماد اکثریت ماست رجوع می‌کند.

اما برای اینکه درباره سئو وردپرس بیشتر بدانیم به این لینک زیر

سئوسایت.com/wordpress/

مراجعه کنید.

 

آنچه گوگل را در دنیا به شرکتی با این عظمت تبدیل کرده و در واقع برگ برنده آن همان اعتماد کاربرانش است. در واقع ما به حاصل جستجوی خودمان در گوگل بیشتر اعتماد داریم تا محتواهایی که در قالب تبلیغات (بنر، ایمیل، پیامک و…) به دستمان می‌رسد.

همانند یک فروشگاه که در آن موقعیت مکانی بر میزان فروش و مراجعه تاثیرگذار است، برتی هر سایت اینترنتی هم حضور در نتایج جستجو و جایگاهی که در عبارت کلیدی دارد مهم است و راه تحقق آن یک چیز است، همان سئو است.

علت نیاز موتورهای جستجو به سئو سایت چیست؟

باید به این نکته توجه کنیم که تنها هدف گوگل تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبه‌بندی آنها برای نمایش به کاربر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین بخوانید  برای شنوایی سنجی کودکان چه تست هایی انجام می شود؟

افرادی که به تازگی با سئو آشنا می‌شوند معمولا با سوالاتی منطقی روبرو می‌شوند که درک اهمیت سئو و نیاز گوگل به آن را دشوار می‌کند. سوالاتی مانند:

از آنجا که صفحه اول گوگل به ده سایت جایگاه حضور میدهد و همچنین شانس جلب توجه کاربر و افزایش بازدید نیز به رتبه سایت مرتبط میشود، پس با رقابت سخت و تنگاتنگی در سئو سایت مواجه هستیم.

سئو

در مبحث سئو سایت کلیدواژه همان تجربه کاربری است و آن هم تنها به کیفیت محتوا بستگی ندارد، بلکه فاکتورهای متعددی مانند: سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌‍توانند بر آن تاثیرگذار باشند.

اهمیت موضوع اینجا درک میشود که دقت کنیم سایت‌های زیادی در سطح وب وجود دارند که محتواهایی که تولید کرده‌اند مفید و کاربردی بوده اما هرگز شانس و امکانی برای حضور در بالاترین نتایج جستجو را پیدا نمی‌کنند! چرا که با عدم توجه به جنبه‌های دیگر سئو سایت زحمات خود را هدر داده‌اند و در نتیجه رقبای آن‌ها با محتواهایی ضعیف‌تر بازدید و درنتیجه فروش بیتشتری کسب می‌کنند.

مهم‌ترین مراحل بالا بردن رتبه سایت در گوگل

سئو یک مسابقه پیچیده است که باید مشمول زمان شده و مستمر باشد. هر سایت برای موفقیت در امر سئو به سه بازوی اصلی نیاز دارد که در ادامه خواهیم آورد:

بازوهای موفقیت در بالا بردن رتبه سایت در گوگل

1-سئو تکنیکال

پیش از شروع فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا، به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت. مواردی مانند استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول بالا بردن رتبه سایت در گوگل در طراحی تجربه کاربری، نشانه‌گذاری استاندارد (Schema) برای درک بهتر ربات‌ها از ماهیت صفحه، بهینه سازی سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل و مواردی از این دست، سئو تکنیکال نامیده می‌شوند.

2- بازاریابی محتوایی

بدون محتوا موفقیت در سئو تقریبا امری غیر ممکن است. در واقع تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخگویی به نیاز کاربر و همچنین درک گوگل از کیفیت محتوای ما موثر است.

بخش های مهم فرایند بازاریابی از جمله شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، تدوین استراتژی محتوایی، آنالیز رقبا، تولید محتوای ارزشمند، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی موضوعی، لینک داخلی و… می‌باشند.

3- لینک سازی هدفمند

فعالیت‌هایی که بیرون از سایت اتفاق می‌افتد اما تاثیر مستقیم بر جایگاه و رتبه ما خواهد داشت را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم. از جمله فعالیت‌های مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایتت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و…

همچنین بخوانید  بهترین مرکز تعمیرات لپ تاپ لنوو

درشرکت سئو سایت حتما به این نکته دقت شود که در حوزهایی که به طور کل با سرنوشت یک انسان سروکار دارند مانند قوانین مدنی، حقوق و قضاوت، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، سلامت جسمی و روانی جامعه کیفیت سئو تکنیکال کافی نخواهد بود و فاکتورهای دیگری همچون اعتبار، تخصص و اعتماد حائز اهمیت خواهد بود در واقع این که محتوا را چه کسی منتشر کرده از کیفیت آن دارای اهمیت بیشنری خواهد بود.

و در حوزه‌های دیگر مانند شرکت‌های خدماتی، فروشگاه‌های اینترنتی یا مجلات خبری و سرگرمی تمرکز بر ارائه محتوای باکیفیت در یک بستر استاندارد می‌تواند ما را تا صفحه اول گوگل بالا ببرد البته که برای کسب رتبه اول و رقابت با سایت‌های قدیمی‌تر نیاز به لینک سازی خارجی برای سایت می‌باشد.

سئو

معنی استراتژی سئو

معنای استراژی تعیین کارهایی است که نباید انجام داده شود. درشرکت سئو سایت پیش از هر چیز میبایست هدف اصلی از سرمایه‌گذاری در حوزه سئو مشخص شود.

آنچه شاخص‌های کلیدی ارزیابی نامیده می‌شود در هر کسب و کاری متفاوت است، به‌طور مثال در فروشگاه اینترنتی افزایش فروش و جذب مشتریان جدید مهم‌ترین معیار برای موفقیت می‌باشد ولی برای یک شرکت بازرگانی تعداد تماس‌هایی است که در روز با تیم مشاوره گرفته می‌شود و از طرفی یک مجله خبری و یا سایت اینترنتی خبری که مهم‌ترین منبع آن تبلیغات است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهم‌ترین شاخص ارزیابی عملکردش است.

بیایید این نکته را پذیرش کنیم که یک سایت نمی‌تواند در همه کلمات کلیدی به رتبه اول نتایج جستجو دست پیدا کند.

هدف از تدوین استراتژی در شرکت سئو سایت، مشخص شدن خطوط قرمز کسب و کار است تا بر روی عبارات و صفحاتی تمرکز کنیم و در واقع وقت این سرمایه ارزشمند خود را بر روی آن صرف کنیم که بیشترین ارزش را برای کسب و کار ما به بار آورد.

منظور از سئو کلاه سیاه و سفید چیست؟

اگر برای رسیدن به جایگاه برتر گوگل از تکنیک‌هایی نظیر سادگی‌ صبر و صداقت که سه ویژگی اساسی هستند و در جهت رضایت مشتریان و پیروی از استانداردهای معرفی شده توسط گوگل استفاده شود این سئو، کلاه سفید است.

در طرف مقابل وقتی تلاش شود تا از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‎‌‌هاییبرای فیب آن‌ها استفاده کنیم، نام این عمل سئو کلاه سیاه است. در این روش کمترین توجه و ارزش به کیفیت محتوا و رضایت کاربر داده می‌شود. البته گوگل هر چند ماه یک‌بار این تکنیک را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند را تنبیه می‌کند.

همچنین بخوانید  آشنایی با اره برقی زنجیری

کلاه خاکستری در سئو سایت

 به روش‌هایی که مطابق با استانداردهای پیشنهادی گوگل نیستند ولی توسط گوگل هم به آسانی شناسایی نمی‌شوند و درنتیجه احتمال جریمه توسط گوگل برای آن‌ها پایین می‌آید و می‌تواند به رشد آن کمک کند اطلاق می‌شود.

البته مبحث سئو سایت و مباحث مربوطه آن گسترده‌تر می‌باشد و سعی ما در این مقاله بر بیان میزان قابل توجهی اطلاعات مهم از آن برای شما خوانندگان گرامی بوده و امید ما بر تحقق آن است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *