تبلیغات

تبلیغات

انواع بک لینک برای بهبود سئو سایت

anvaebacklink

شناخت انواع بک لینک ها برای سئو سایت بسیار مهم است, که در پشتیبانی سایت باید توجه به اجرای نوع لینک داشته باشید, زیرا سئو به چند صورت داخلی ، خارجی و تکنیکال صورت می گیرد. لینک دادن به محتوا های مختلف کار مهمی در سئو به شمار می رود .با این کار هم ربات های جستجوگر گوگل سریع تر به سایت شما دسترسی پیدا می کنند و هم مخاطبان می توانند به موضوعات مرتبط با مطلبی که می خوانند بیشتر دسترسی پیدا کنند.

انواع بک لینک برای بهبود سئو سایت

بعد از داشتن محتوای خوب برای سایت و رعایت نکاتی که موجب ماندن مخاطب در سایت می شود(موارد مهمی همچون طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی و یا سرعت بالا برای سایت و غیره).بک لینک گرفتن از سایت های قوی که رشد خوبی هم دارند و مخاطبان بسیاری آن ها را دنبال می کنند،می تواند به اعتبار و رشد شما کمک کند. این رو در نظر داشته باشید بک لینک را از وبسایت های بهینه و استاندارد بگیرید و از پشتیبانی وردپرس خود بخواهید که حتما وبسایت رو مورد بررسی قرار بده .

بهبود سئو سایت

 

شناخت انواع بک لینک ها برای بهبود سئو سایت و بعد از آن انتخاب یک روش و استراتژی برای بک لینک گرفتن و همچنین لینگ سازی درست ما را به رشد خوبی می رساند.بک لینک در واقع ،لینک گرفتن مستقیم و غیر مستقیم از سایر سایت ها یا شبکه های اجتماعی است.انواع بک لینک هایی که می توانیم بگیریم می تواند به صورت متنی ، تصویری یا به صورت لینک باشد.

  • بک لینک های فالو (follow)
  • بک لینک های نو فالو (no follow)
  • بک لینک های دو فالو (do follow)

تعریف انواع بک لینک ها

بک لینک ها انواع مختلفی دارند و می توانند به صورت های فالو ،نوفالو و دو فالو باشند.برای اینکه ببینیم لینک داده شده از کدام نوع است می توانیم کد HTML آن را بررسی کنید و از آن طریق متوجه شوید.لینک های follow و do follow در واقع لینک های عادی هستند که به گوگل می گویند در ایندکس کردن صفحه و سایت اینها را به حساب بیاور.

بهبود سئو سایت

 

اما لینک های no follow  می گویند که گوگل به این صفحه امتیازی نده ،در نتیجه گوگل برای آن امتیازی در نظر نمی گیرد اما ورود مخاطب به آن زیاد می شود.در نتیجه ورود مخاطب به صفحه باعث می شود که بازدید آن بالا رود .با بالا رفتن این بازدید ها روز به روز به ارزش و اعتبار سایت شما افزوده می شود.

همچنین بخوانید  خرید کفش اسپرت از باشماق

ویژگی های مهم برای انواع بک لینک ها

بک لینک ها به صورت های مختلف متنی ،تصویری و یا لینک و ویدیو وجود دارند؛از هر کدام از این نوع باید بتوانید در جایگاه مناسبش استفاده کنید.وقتی از سایتی بک لینک می گیرید بهتر است به نوعی در محتوایتان موضوع را توضیح داده باشید و در مخاطب نیاز ایجاد کرده باشید که به روی لینکی که گرفته اید کلیک کند و با اینکار نرخ بازدید سایت و صفحه تان را بالا ببرید.

در واقع هر سایتی که از آن بک لینک می گیرید باید اعتبارخوبی داشته باشد تا از آن طریق اعتبار شما هم بالا رود.بک لینک ها می توانند در قسمت های مختلف محتوا استفاده شوند.بنابر سایتی که دارید از آن بک لینک می گیرید بهتر است از بک لینک های متنی و تصویری استفاده کنید.پس بهتر از قبل از بک لینک گرفتن و نوشتن محتوا برای آن، سایت را آنالیز کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

افزایش اعتبار انواع بک لینک ها

صرفا گرفتن بک لینک های زیاد از سایت مختلف نمی تواند برای اعتبار سایت کار زیادی انجام دهد.برخی اوقات بک لینک های فراوانی از سایر سایت ها می گیرید اما ممکن است مخاطب اصلا روی لینک ها کلیک نکند و یا مثلا به دلیل سرعت لود پایین سایتتان، بعد از کلیک روی لینک سریع خارج شود. در این مورد نه تنها نرخ بازدیدتان بالا نمی رود بلکه نرخ پرش سایت هم بالا می رود. در این موارد بهتر است سایت خود را در ابتدا از لحاظ فنی مورد بررسی قرار دهید که مهم ترین آن افزایش سرعت وردپرس است.

بعد از بررسی سایت از لحاظ فنی باید برگردیم به موضوع بک لینک ها.بک لینک های با کیفیت به تعداد کم ارزش بیشتری دارند تا بک لینک های بی کیفیت اما به تعداد زیاد.بعضی اوقات لینک گرفتن زیاد می تواند باعث تاثیر منفی بر روی اسپم اسکور می شود.پس باید چند نکته را در نظر داشت:

  • محتوای با کیفیت به همراه کلمات کلیدی مناسب بنویسید.
  • در نوشتن محتوا از تصاویر مرتبط استفاده کنید.
  • در محتوایی که می نویسید درست لینک سازی کنید.
  • برای نوشتن محتوا از منابع معتبر و به روز استفاده کنید.
  • سایت های معتبر و قوی را برای بک لینک گرفتن انتخاب کنید.
  • برای بررسی قوی بودن یک سایت پیج آتوریتی و دامین آتوریتی آن را بررسی کنید.

روش های ایجاد انواع بک لینک ها

یک سئوکار متخصص و یا یک پشتیبانی وردپرس قوی نیاز به یک نقشه راه خوب دارد تا با استفاده از آن بتواند استراتژی بچیند.بهتر است قبل از ترکیب کردن روش های مختلف بک لینک گرفتن به آنالیز سایت های مختلف مخصوصا رقبایی که از شما چند لول بالا تر هستند بپردازید.یک استراتژی که برای آنها مخاطب بسیار به همراه داشته را در نظر بگیرید و بعد از با اضافه کردن یک یا چند روش به آن استراتژی منحصربفرد خود را بسازید.

  • استفاده از تصاویر برای بک لینک گرفتن
  • استفاده از بک لینک با پست مهمان
  • کامنت گذاشتن در سایت های دیگر و قرار دادن لینک در آن
  • لینک سازی داخلی درست
  • استفاده از سوشال مدیا برای بک لینک گرفتن مستقیم
همچنین بخوانید  بهترین تولید کنندگان کولر صنعتی

کلام آخر

بهتر است در گرفتن بک لینک ها هم از لینک های دائمی و هم از لینک های کوتاه مدت که نیاز به تمدید دارند استفاده کنید.این را مد نظر داشته باشید که اگر گوگل متوجه این شود که شما بک لینک ها را خریداری کرده اید به شما امتیاز منفی می دهد و اصلا خوشش نمی آید . همچنین یک نکته ی بسیار مهم دیگری که بار ها در مقالات مختلف به آن اشاره کرده ایم این است که مخاطب اصلا نباید متوجه تبلیغات شود.یعنی اینکه باید به طور غیر مستقیم احساس نیاز کند و سایت شما را چاره ساز نیاز خود ببیند.

در نهایت اگر پشتیبانی سایت به صورت تخصصی داشته باشید خیالتان از تمام موارد سئو لازم برای سایتتان راحت می شود. همچنین داشتن یک تیم محتوای قوی هم در این راه بسیار موثر خواهد بود.زیرا با توجه به انواع ربات های جدیدی که گوگل برای محتوا قرار داده و ارزش آن را به وضوح بالاتر از قبل می داند ،بهتر است این موضوع از نظر شما هم جدی تلقی شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *