تبلیغات

تبلیغات

سرامیک بدنه خودرو یا مات کردن خودرو ، کدام مناسب سلیقه است ؟

seramikbadane

زیبایی بدنه خودرو موضوعی بسیار مهم برای بسیاری از علاقه مندان به خودرو و دوستداران خودرو است. البته رنگ های روشن و بدنه بدون خط می تواند به زیبایی خودرو بیافزاید، موضوعی که کمتر کسی می تواند نسبت به آن بی تفاوت بماند! از این رو با پیشرفت صنعت خودروسازی تهران هر ساله محصولاتی در این زمینه تولید می شود که رضایت علاقه مندان به خودرو را جلب کند. ورود فناوری نانو به صنعت خودرو، ضمن افزایش جذابیت بصری خودرو، لایه ای محافظ نیز برای حفظ و افزایش مقاومت بدنه خودرو در برابر خراش ایجاد می کند.

رنگ بدنه نانو سرامیک یا رنگ شیشه پلیمری مایع است که بر روی بدنه خودرو ریخته می شود و پس از ترکیب با رنگ خودرو یک لایه آبگریز در سطح رنگ بدنه خودرو ایجاد می کند که خاصیت ضد آب دارد. این عملکرد می تواند بهتر از بدنه در برابر گرد و غبار محافظت کند و ظاهر خودرو را براق و شفاف نگه دارد.

علاوه بر این، ذرات نانو این مایع بی رنگ در صورت ترکیب با رنگ خودرو، عیوب رنگ بدنه را ترمیم می کند و در صورت وجود زخم از بین می رود. پوشش نانو سرامیک روی بدنه خودرو که برای اولین بار برای تیونینگ خودروهای گران قیمت و گران قیمت استفاده شد، در مقایسه با مواد موجود در پولیش معمولی از دوام بیشتری برخوردار است.

در بحث مقاومت مواد نانوسرامیک در برابر خراش‌های سطحی، سخت‌ترین پوشش با نشان ۹H شناخته می‌شود که دوام، ماندگاری و مقاومت آن به عواملی چون، برند مواد نانوسرامیک، زیرسازی صحیح و اصولی و کیفیت اجرای آن بستگی دارد.

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو نوعی لایه محافظ روی رنگ بدنه خودرو است که به شفاف و تمیز بودن رنگ خودرو کمک می کند. این روکش نانو همچنین از رنگ خودرو در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند و از اکسید شدن و آسیب رساندن به رنگ خودرو جلوگیری می کند. این پوشش سرامیکی حتی می تواند از رنگ بدنه خودرو در برابر مواد شیمیایی و اسیدی محافظت کند و از آسیب محافظت کند.

صافکاری pdr قبل از سرامیک خودرو باید انجام شود

صاف کاری PDR روشی برای ترمیم فرورفتگی های بدنه خودرو با فرمت مجدد پانل بدون استفاده از رنگ است.

این بدان معنی است که نیازی به پر کردن یا رنگ آمیزی آسیب نیست و آن را به یک راه حل ایده آل برای ترمیم بدنه ماشین بی رنگ تبدیل می کند.

همچنین بخوانید  آشنایی با 5 راز برای ثروتمند شدن

در هنگام صاف کردن pdr، از ابزارهای تخصصی برای فشار دادن پانل آسیب دیده از پشت استفاده می شود.

در نتیجه فلز فرورفته بدون نیاز به رنگ به شکل اولیه خود بازگردانده می شود.

با روش های صافکاری بدون رنگ قطعات آسیب دیده تعمیر می شوند که همین امر باعث عدم تعویض قطعات می شود و نقش بسزایی در قیمت خودرو دارد. زیرا تعویض قطعه نساجی منجر به افت قیمت خودرو می شود. از دیگر مزایای استفاده از این روش ها جلوگیری از برش مضاعف قطعات خودرو، باز نکردن قطعات خودرو در اکثر مواقع، عدم ایجاد اثر خوردگی و آسیب نرساندن به رنگ خودرو می باشد.

میله های PDR به عنوان یک اهرم عمل می کنند که در این اهرم قسمت دسته محل اعمال نیرو و قسمت تکیه گاه نقطه تماس با فرورفتگی بدنه خودرو بوده و با توجه به نقطه آسیب دیده شکل متفاوتی دارد. قسمت دیگر این مجموعه سر میله است که نیروی دست را به تکیه گاه منتقل می کند که با توجه به مهارت کارگر صاف، فرورفتگی یا آسیب را از بین می برد.

سرامیک بدنه خودرو

در این روش کارگر صاف سطح داخلی قطعه کار را گرم کرده و پس از حرارت دادن زبری را از بین می برد و با استفاده از میله های pdr قطعه کار را صاف می کند. البته تعمیرکاران حرفه ای بدون نیاز به گرم کردن سطح قطعه می توانند منشاء این تغییر وضعیت را پیدا کرده و با اعمال نیرویی برابر با مقداری که در جهت مخالف باعث فرورفتگی شده است، بدنه را به حالت اولیه برگردانند. حالت اولیه آن این روش جدید صافکاری دارای ابزارهای مختلفی است که گاهی اوقات کار آنها را برطرف می کند. برخی از این امکانات که از ملزومات اولیه کار متخصصان در این روش می باشد شامل موارد زیر است:

استفاده از سشوارهای صنعتی برای گرم کردن قطعات

انواع میله های PDR

انواع چکش سبک

قالب تنه برای استفاده در نواحی گوشه بدنه خودرو.

مات کردن ماشین

رنگ  خودرو اولین چیزی است که در نگاه به آن میبینیم برای همین بسیار در کیفیت خودرو موثر است استفاده از کاور بدنه خودرو یکی از راه هایی است که بیننده را جذب خود میکند وباعث زیبایی اتومبیل میشود.

 

خودرو‌هایی که بدنه‌ آنها رنگ ماتی دارنددراکثراوقات جذاب‌تر و خیره‌ کننده‌ تر ازسایرخودرو‌ها هستند مات بودن رنگ بدنه اتومبیل‌ها باعث شده است که لایه‌های پوششی بدنه خودرو گرمای کمتری از نور خورشید دریافت کنند و همین موضوع باعث کاهش دما و کاهش میزان مصرف سوخت خودرو تا ۱۵ درصد میشود.

همچنین بخوانید  همواره برای ارتقا و پیشرفت اشتیاق داشتم تا به موفقیت رسیدم

 

مات کردن خودرو در افرادی که ازنظر آنها زیبا سازی ظاهر خودرو مهم است اهمیت زیادی دارد . استفاده کردن ازکاور مات باعث مانع هرگونه آسیبی به رنگ خودرو میشود وکاوربدون  استفاده از مواد شیمیایی رنگ خودرو را کدر و مات می کند.

سرامیک بدنه خودرو

همچنین یکی دیگر از روش‌های مات کردن بدنه اتومبیل‌ها، استفاده از رنگ مات است که در واقع رنگ اصلی بدنه خودرو شما مات می‌شودواین غیرقابل بازگشت است.

یکی از روش‌های مات کردن بدنه اتومبیل‌ها، استفاده از کاور‌های تخصصی مات به عنوان یک لایه پوششی برای بدنه خودرو‌ها است. کاور کردن خودرو‌ها، یکی از بهترین روش‌ها برای حفاظت از رنگ اصلی بدنه در برابر آلودگی‌ها وگرمای نورخورشید و آسیب‌های سطحی مانند رنگ پریدگی وخط و خراش‌ها است. وهمچنین میتوانید در زمان خیلی کمی بدنه خودروتان را به هر رنگی که دوست دارید مات کنید.

 

کاور بدنه خودرو با ایجاد یک لایه جدید روی بدنه موجب زیبایی و براقیت سطح بدنه خودرو می شود. البته این کاور تنها برای بدنه خودرو کاربرد ندارد. برخی  از انواع کاور ها دارای خاصیت نانو و آبگریز هستند و استفاده از این کاور بر روی شیشه خودرو باعث می شود که شیشه خودرو کثیف نشود درحال حاضر کاور بدنه خودرو بسیار محبوب تر از دیگر گزینه هاست.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *