تبلیغات

تبلیغات

انواع لمینت دندان در ایران + قیمت و مزایا

laminet-a

لمینت دندان بهترین درمان برای زیبایی طرح لبخند و لبخند هالیوودی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و طرفداران زیادی دارد.

انواع لمینت دندان متفاوت است و قیمت لمینت با یکدیگر فرق می کند به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا انواع لمینت دندان و قیمت و مزایای هرکدام را توضیح دهیم.

اول به سراغ آشنایی با لمینت دندان می رویم تا بدانیم لمینت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان به انگلیسی dental laminate ، یک روکش بسیار نازک و ظریف از جنس سرامیک و شیشه است که بر روی دندان های اصلی قرار میگیرد.

روکش لمینت دندان جنس بسیار مقاوم و درخشانی دارد به همین دلیل بهترین گزینه برای لمینت دندان طرح لبخند می باشد و امروزه در بین مردم و بازیگران بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

لمینت دندان یک درمان زیبایی بسیار راحت هست که باعث می شود زیبایی دندان ها دوچندان شود و همچنین عیوب ظاهری کم را بخوبی درمان می کند.

لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

لمینت دندان در دو مرحله در مطب دندانپزشکی انجام می شود:

در مرحله اول پس اینکه توسط متخصص زیبایی و ترمیمی ویزیت و معاینه شدید و شرایط دهان و دندان شما کاملا مورد بررسی قرار گرفت ، متخصص لمینت دندان شروع به تراشیدن دندان های اصلی می کند.

لمینت دندان به دلیل اینکه به درستی و محکم بر روی دندان های اصلی قرار گیرد لازم است تا سطح دندان های اصلی صیقلی و صاف شوند.

به همین دلیل مقدار بسیار ناچیزی سطح دندان های اصلی تراش میخورند اما هیچ آسیبی به دندان های اصلی وارد نمی شود.

پس از آن که دندان ها آماده شدند در همان جلسه درمانی اول قالبگیری از دندان ها انجام می شود و یک قالب دقیق به لابراتوار ارسال می شود.

در مرحله دوم پس از اینکه قالب دندان ها با ظرافت و دقت کافی در لابراتوار ساخته شد، لمینت دندان های شما آماده است. این مرحله ساخت لمینت دندان ها معمولا 10 روز الی 2 هفته زمان میبرد.

در جلسه دوم دوباره پس از پالیش و صیقل سطح دندان ها ، با مواد و چسب خاص لمینت دندان ها با دقت بالا بر روی دندان های اصلی شما چسبانده می شوند.

انواع لمینت دندان

انواع لمینت دندان

لمینت دندان انواع مختلفی دارد ، انواع لمینت دندان بطور کلی شامل لمینت دندان سرامیکی و لمینت دندان کامپوزیتی می شود.

هر کدام از انواع لمینت دندان مزایا و عوارض خاص خود را دارند و قیمت های متفاوتی دارند که در ادامه توضیحات و مزایای انواع لمینت دندان را شرح می دهیم.

همچنین بخوانید  آموزش نرم افزار ویپ (VoIP)

انواع لمینت دندان شامل موارد زیر می شوند:

  1. لمینت دندان سرامیکی
  2. لمینت دندان کامپوزیتی

انواع لمینت دندان

لمینت سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی بهترین نوع لمینت دندان است که از جنس شیشه و سرامیک است و ظاهری بسیار زیبا و درخشان دارد.

قیمت لمینت دندان سرامیکی بالاتر از انواع دیگر لمینت دندان است و مزایای زیادی داردو لمینت سرامیکی به دلیل کیفیت بسیار بالا و زیبایی بی نظیر ، برای لمینت دندان طرح لبخند استفاده می شود.

این نوع لمینت دندان پس از اینکه قالبگیری در دندانپزشکی انجام شد نیازمند این است که در لابراتوار دندانسازی ساخته شود و پس از مدت زمان حدودا 10 تا 14 روز ساخته می شوند.

لمینت کامپوزیتی یا کامپوزیت ونیر

لمینت های کامپوزیتی که به نام کامپوزیت دندان یا ونیر کامپوزیت نیز شناخته می شوند یکی دیگر از انواع آن هستند که ساختار و جنس متفاوتی از لمینت دندان دارند.

تفاوت لمینت با کامپوزیت دندان در ساختار – طول عمر و میزان کیفیت است که در همه آنها لمینت دندان بهتر از کامپوزیت دندان است.

قیمت کامپوزیت دندان 1401 از لمینت دندان کمتر است اما کامپوزیت دندان هم مزایای زیادی دارد که در ادامه مزایای آنرا شرح می دهیم.

یکی از مهمترین مزایای کامپوزیت دندان قیمت مناسب آن است که از لمینت دندان ارزانتر است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد.

یکی دیگر از مزیت های کامپوزیت دندان مدت زمان انجام آن است که در یک جلسه درمانی و در یک روز انجام می شود اما همانطور که گفتیم لمینت دندان معمولا 10 تا 14 روز طول میکشد.

انواع لمینت دندان

مزایای لمینت دندان

مزایای لمینت دندان نسبت به کامپوزیت دندان بیشتر است و یکی از دلایل قیمت بالاتر لمینت دندان همین مزایای بیشتر آن است.

مزایای لمینت دندان بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان است و قیمت بالاتر آن ارزش این مزایا و کیفیت را دارد.

  1. طول عمر و کیفیت بالاتر
  2. زیبایی و درخشندگی بیشتر
  3. مقاومت و استحکام بیشتر

هزینه انواع لمینت دندان در تهران

جدول قیمت لمینت دندان در سال 1401 را در ادامه شرح می دهیم تا بتوانید هزینه و قیمت انواع لمینت دندان با مدت ضمانت هرکدام را مشاهده کنید.

در ادامه قیمت لمینت دندان سرامیکی و انواع دیگر لمینت دندان را مشاهده کنید.

نوع لمینت دندان

قیمت هر واحد لمینت دندان

ضمانت لمینت دندان

لمینت دندان سرامیکی ویتا

3.800.000 تومان

5 سال

لمینت دندان ایمکس

5.000.000 تومان

10 سال

لمینت دندان ips

5.800.000  تومان

15 سال

جدول : https://iricclinic.com/dental-laminate/

لمینت دندان طرح لبخند

لمینت دندان طرح لبخند برای لمینت دندان های جلو استفاده می شود و افرادی که میخواهند طرح لبخند زیباتر و درخشانی داشته باشند از لمینت طرح لبخند استفاده می کنند.

همچنین بخوانید  ایده های طراحی فضای سبز در تراس

لمینت دندان های طرح لبخند به دلیل اینکه برای دندان های جلو استفاده می شوند از بهترین انواع لمینت دندان هستند که معمولا از لمینت دندان سرامیکی استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان طرح لبخند از هر واحد لمینت دندان 5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان می باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *