تبلیغات

تبلیغات

معرفی 4 اپلیکیشن آموزش سه تار + فیلم آموزش مبانی موسیقی

setar-amozesh

موسیقی و سازهای اصیل ایرانی، همیشه می‌توانند روح ما را تازه کنند و احساس خوب آرامش را به ما منتقل کنند. به همین خاطر است که اکثرمان علاقه داریم سازهای ایرانی و مخصوصاً ساز سه تار را یاد بگیریم تا بتوانیم آهنگ‌های اصیل ایرانی را خودمان بنوازیم. برای یادگیری سه تار، یا باید به کلاس‌های آموزشی بروید که برای این منظور وجود دارند که البته این کلاس‌ها ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرند، یا می‌توانید از اپلیکیشن آموزش سه تار استفاده کنید تا راحت‌تر و با زمان کمتری در یادگیری سه تار پیشرفت کنید. اپلیکیشن‌های زیادی برای آموزش سه تار وجود دارند که با استفاده از آنها، می‌توانید به بهترین شکل به یادگیری ساز سه تار بپردازید و این ساز را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید و بنوازید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین اپلیکیشن آموزش سه تار صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید بهترین اپلیکیشن‌ها را در این زمینه پیدا کنید و با استفاده از آنها، به یادگیری این ساز منحصر به فرد ایرانی بپردازید. اگر به دنبال یادگیری حرفه‌ای سه تار هستید و دوست دارید با استفاده از این ساز، آهنگ‌های دلخواه خودتان را بنوازید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین اپلیکیشن آموزش سه تار آشنا شوید.

اپلیکیشن آموزش سه تار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش سه تار برویم، می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که یک اپلیکیشن خوب برای آموزش سه تار، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند روند یادگیری ما را آسان‌تر کند و کمک کند بهتر و سریع‌تر نواختن سه تار را یاد بگیریم. به همین خاطر می‌خواهیم چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اپ اموزش سه تار را برای شما بیان کنیم تا اگر خواستید گزینه‌ای غیر از اپلیکیشن‌های معرفی شده را انتخاب کنید، بتوانید انتخاب درست و مناسبی داشته باشید و وقت خودتان را برای یک اپ خوب و کاربردی بگذارید.

 

اپلیکیشن آموزش سه تار

آموزش مبانی موسیقی

برای یادگیری هر ساز موسیقی، شما باید نت خوانی و نواختن نت‌ها را بلد باشید تا بتوانید ساز موردنظرتان را به بهترین شکل ممکن بنوازید. برای یادگیری بهتر سه تار و تبدیل شدن به یک نوازنده حرفه‌ای و درجه یک، باید نت خوانی و مبانی اولیه موسیقی را بلد باشید. اصولی مانند آشنا با نت‌های موسیقی، آشنایی با گام‌ها، آشنایی با آکوردها و دستگاه‌های موسیقی و… همگی جزو مبانی موسیقی هستند که باید با آنها آشنا شوید تا بتوانید در مراحل بعدی یادگیری خودتان سرعت بیشتری داشته باشید. اگر نتوانید این اصول و مبانی را به خوبی یاد بگیرید، شاید بتوانید با سه تار چند آهنگ را حفظ کرده و بنوازید؛ اما نمی‌توانید به یک موزیسین و آهنگساز حرفه‌ای تبدیل شوید و نت خوانی را بلد نخواهید بود. در صورتی که تمایل دارید تا مبانی موسیقی را با کمک فیلم های آموزشی بیاموزید پیشنهاد میکنم مجموعه آموزش مبانی موسیقی فرادرس را دریافت کنید:

آموزش نواختن درست با سه تار

هر ساز موسیقی، روش نواختن خاص خود را دارد و برای اینکه بتوانید سه تار را بنوازید شما باید بدانید که بهترین روش گرفتن ساز و نواختن آن چگونه است. به همین خاطر در یک اپلیکیشن آموزش سه تار باید تمامی نکات مهم به صورت تصویری یا ویدیویی نمایش داده شود تا شما بتوانید اصول این کار را یاد بگیرید. خیلی از افراد به خاطر یادگیری اشتباه، هنگام نواختن سه تار قوز می‌کنند که این موضوع نتیجه یادگیری اشتباه است. رعایت نکات کوچک و پایه‌ای باعث موفقیت شما در نواختن سه تار می‌شود و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

بانک نت آهنگ

وقتی شما شروع به یادگیری سه تار می‌کنید، دلتان می‌خواهد که هرچه سریعتر به سراغ نواختن موسیقی بروید و موسیقی‌های دلخواه خودتان را بنوازید. به همین خاطر یکی از امکانات خوبی که یک اپلیکیشن آموزش سه تار می‌تواند داشته باشد، این است که یک بانک نت موسیقی در آن وجود داشته باشد تا نت آهنگ‌های مختلف را پیدا کرده و بنوازید و انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشید. نت‌ها معمولاً از سطح مبتدی شروع شده و به سطوح حرفه‌ای می‌روند و در هر سطح می‌توانید با نواختن نت‌های موجود، هم تمرینات را انجام داده و با اصول نواختن و موسیقی بیشتر آشنا شوید و هم نت خوانی را حرفه‌ای‌تر یاد بگیرید و از این کار لذت ببرید.

آموزش ریتم‌های سه تار

سه تار یک ساز سنتی است اما می‌توانید آن را به صورت تلفیقی و با موسیقی‌های پاپ و… نیز بنوازید؛ به همین خاطر یکی از بخش‌های مهمی که باید آموزش ببینید، ریتم نوازی است که نیاز به تمرین زیادی دارد. یک اپلیکیشن آموزش ساز سه تار باید نحوه نواختن ریتم‌ها را به صورت تصویری یا صوتی به شما آموزش بدهد تا بتوانید به خوبی این موضوع را یاد بگیرید و ریتم نوازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

آموزش کوک سه تار

اولین چیزی که قبل از نواختن ساز خودتان باید بررسی کنید، این است که ساز شما کوک باشد و صداهای ناهنجاری را ایجاد نکند. زمانی که ساز شما کوک نیست، باید بلد باشید که سازتان را به درستی کوک کنید. در سه تار کوک‌های مختلفی براساس دستگاه‌های موسیقی وجود دارد که می‌توانید هرکدام از آنها را انجام دهید تا بتوانید نواختن خودتان را راحت‌تر و بهتر انجام دهید. به همین خاطر اپلیکیشن آموزش سه تار باید به شما آموزش بدهد که چطور سه تار خودتان را کوک کنید تا بتوانید صدایی دلنشین و بدون نقص تولید کنید.

ارائه تمرینات مختلف

اگر شما با تمام اصول موسیقی و ساز سه تار به بهترین شکل ممکن آشنا شوید ولی تمرینات مناسبی برای یادگیری بهتر و عمیق‌تر آنها انجام ندهید، قطعاً نمی‌توانید نتیجه مناسبی دریافت کنید و به زودی تمامی آموخته‌های خود را فراموش خواهید کرد. به همین خاطر نیاز است که حتما تمریناتی متناسب با هر سطحی که دارید، برای شما در نظر گرفته شود تا با انجام آنها، بتوانید موضوع موردنظر را بهتر و دقیق‌تر یاد بگیرید. مثلا زمانی که می‌خواهید نت خوانی را تمرین کنید، بهتر است نت‌های ساده‌ای داشته باشید که بتوانید با استفاده از آنها، نت خوانی را بهتر و حرفه‌ای‌تر یاد بگیرید. یا برای یاد گرفتن نحوه نت زدن در سه تار، بهتر است تمریناتی برای روان شدن دست‌هایتان به شما داده شود تا کم کم بتوانید دست‌های خودتان را با ساز عادت بدهید و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

اپلیکیشن آموزش سه تار

بهترین اپلیکیشن آموزش سه تار

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که یک اپلیکیشن آموزش سه تار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا کمک کند بهتر این ساز ایرانی را یاد بگیرید و در نواختن آن حرفه‌ای شوید. با هم 6 مورد را بررسی کردیم که کمک می‌کنند بتوانید اپلیکیشن‌های آموزش ساز سه تار را بهتر انتخاب کنید و براساس سطحی که دارید گزینه مناسب تری را پیدا کنید. حالا می‌خواهیم به سراغ این موضوع برویم که با هم چند مورد از بهترین گزینه‌ها را بررسی کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها، ساز سه تار را یاد بگیرید و به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شوید.

اپلیکیشن آموزش سه تار (گام به گام)

اولین اپلیکیشنی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ساز سه تار را یاد بگیرید و به خوبی با آن آشنا شوید، اپلیکیشن آموزش سه تار (گام به گام) است. این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق کافه بازار دانلود کنید و از آن استفاده کنید تا این ساز بی‌نظیر را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید و بتوانید موسیقی‌های دلخواه خودتان را بنوازید. امکاناتی که اپ آموزش سه تار (گام به گام) دارد، شامل موارد زیر هستند:

  • آموزش نت‌های موسیقی
  • آموزش نت خوانی مقدماتی برای نواختن موسیقی
  • آموزش بخش‌های مختلف سه تار و آشنایی با آنها
  • آموزش کوک کردن سه تار به صورت حرفه‌ای
  • آموزش دستگاه‌های موسیقی متناسب با سه تار
  • روش نواختن صحیح سه تار و پوزیشن گرفتن این ساز
  • تکنیک‌های حرفه‌ای نواختن سه تار برای نواختن بهتر
  • و…

این موارد کمک می‌کنند که بتوانید به صورت مناسبی با ساز سه تار آشنا شوید و این ساز را به خوبی یاد بگیرید. البته نیاز است که یک ساز معمولی خریداری کنید تا بتوانید با استفاده از آن تمرینات را انجام دهید و یادگیری موثرتری داشته باشید.

اپلیکیشن آموزش سه تار تیناسافت

یکی دیگر از گزینه‌هایی که کمک می‌کند بتوانید ساز سه تار را به صورت مناسبی یاد بگیرید، اپ آموزش سه تار تیناسافت است. این اپلیکیشن را نیز می‌توانید از طریق کافه بازار نصب کنید و با استفاده از آن به یادگیری سه تار بپردازید. در این اپلیکیشن نیز آموزش‌ها به صورت مبتدی تا متوسط برای شما وجود دارند. مزیت این اپلیکیشن نسبت به گزینه‌های دیگر، این است که آموزش‌های آن به صورت ویدیویی هستند و می‌توانید با تمرکز و دقت بیشتری به یادگیری بپردازید.

دیگر مزایای این اپلیکیشن عبارتند از:

  • آموزش نت خوانی حرفه‌ای
  • یادگیری مبانی موسیقی به صورت عملی
  • یادگیری نحوه گرفتن ساز و نواختن آن
  • آموزش دستگاه‌های موسیقی
  • آموزش نواختن موسیقی‌های متناسب با سه تار
  • وجود بانک نت موسیقی
  • دارای تمرینات مناسب برای سطوح مختلف

تمامی این موارد امکاناتی هستند که کمک می‌کنند شما بتوانید راحت‌تر و سریعتر به یادگیری ساز سه تار بپردازید و اصول نواختن با این ساز را یاد بگیرید تا به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شوید.

 

اپلیکیشن آموزش سه تار

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های عالی برای یادگیری ساز سه تار، اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است. در فرادرس، شما می‌توانید به باکیفیت‌ترین آموزش‌های تصویری دسترسی داشته باشید و تمام نکات مهم برای زدن سه تار را با کمک ویدئو یاد بگیرید. این اپلیکیشن با پلیرهای گوشی موبایل سازگار است و شما با گوشی موبایلتان، قادر به تماشای دوره‌های آموزش سه تار فرادرس هستید. برای نصب اپلیکیشن فرادرس، می‌توانید به گوگل پلی مراجعه کنید یا این اپلیکیشن را به صورت مستقیم از لینک زیر دانلود کنید. با نصب فرادرس، شما می‌توانید سازهای موسیقی مانند سه تار و… را خیلی سریع و راحت یاد بگیرید و تجربه خوبی از کار با این اپلیکیشن داشته باشید.

اپلیکیشن آموزش مجازی سه تار

سومین اپلیکیشنی که برای یادگیری ساز سه تار کاملاً مناسب است، اپلیکیشن آموزش مجازی سه تار نام دارد. این اپلیکیشن نیز مانند گزینه‌های قبلی، به ما کمک می‌کند که به بهترین شکل ممکن ساز سه تار را یاد بگیریم و بتوانیم به سطح پیشرفته برسیم. این اپ از کافه بازار قابل دانلود و نصب است. در توضیحات این برنامه شما می‌خوانید که در این برنامه هیچگونه صحبت اضافی انجام نمی‌شود و فقط اصول و نکات مهمی که نیاز است بدانید تا یک نوازنده حرفه‌ای سه تار شوید به شما گفته خواهد شد. به همین خاطر مطمئن باشید که قرار نیست وقت خودتان را تلف کنید و یک آموزش بی‌نتیجه را دنبال کنید. همچنین دو مزیت مهمی که در این اپلیکیشن وجود دارند، این است که تمرینات مناسبی در آن در نظر گرفته شده که کمک می‌کند تمامی بخش‌های سه تار و نت‌ها را به خوبی یاد بگیرید. همچنین مزیت بعدی این است که شما به یک استاد مجازی دسترسی خواهید داشت تا بتوانید سوالات خودتان را از او بپرسید و سطح خودتان را در نواختن سه تار ارتقا دهید و حرفه‌ای‌تر شوید.

از دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش تئوری تمامی دروس به همراه تمرینات عملی
  • ارائه تمرینات متناسب با هر سطح برای یادگیری عمیق تر
  • ویدئوی آموزشی برای هر درس جهت یادگیری بهتر و دقیق‌تر
  • پاسخ به سوالات هنرجویان بعد از هر درس
  • کارگاه پرسش و پاسخ مجازی برای جواب به سوالات شما

این امکانات قطعا کمک می‌کنند که بتوانید یادگیری سه تار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و راحت‌تر این ساز دلنشین و اصیل ایرانی را یاد بگیرید.

 

شبیه ساز سه تار

آخرین اپلیکیشنی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم قرار نیست به شما اصول نواختن با سه تار را آموزش دهد؛ بلکه در این اپلیکیشن شما می‌توانید یک ساز سه تار را شبیه سازی کرده و با آن کار کنید. اپلیکیشن شبیه ساز سه تار بیشتر برای کسانی مناسب است که هنوز ساز سه تار را خریداری نکرده اند و می‌خواهند یادگیری بهتری داشته باشند و با سه تار بیشتر آشنا شوند. این افراد می‌توانند با این اپلیکیشن، همان مواردی که یاد گرفته‌اند را روی یک سه تار بنوازند. مزیت دیگری که این اپلیکیشن دارد، این است که انواع کوک‌های سه تار را به شما آموزش داده و نشان می‌دهد و می‌توانید گام‌های سه تار و ریتم‌های مختلف آن را نیز ببینید و یاد بگیرید که این موضوع کمک می‌کند به یک اپلیکیشن آموزش سه تار مکمل تبدیل شود و بتوانید در کنار اپلیکیشن‌های دیگری که معرفی کردیم، از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن آموزش سه تار

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد اپلیکیشن آموزش سه تار صحبت کردیم و گفتیم که اصلا برای اینکه بتوانید سه تار را به صورت مجازی یاد بگیرید، چه ویژگی‌هایی باید در یک اپلیکیشن وجود داشته باشد و به چه چیزهایی باید دقت کنید. همچنین با هم بررسی کردیم که بهترین اپلیکیشن‌هایی که برای آموزش سه تار وجود دارند چه هستند و هرکدام چه ویژگی هایی دارند تا بتوانید با استفاده از آنها، به یادگیری سه تار بپردازید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با اپلیکیشن آموزش سه تار آشنا شوید و برای یادگیری این ساز منحصر به فرد ایرانی، از اپلیکیشن‌های گفته شده استفاده کنید تا به یک نوازنده درجه یک تبدیل شوید. در پایان مایلم آموزش مقدماتی ریتم خوانی در موسیقی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *