تبلیغات

تبلیغات

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

english-for-kids-1

بسیاری از والدین برای آینده فرزندان خود در رسیدن به موفقیت برنامه ریزی می کنند. یکی از مهمترین این برنامه ریزی ها مرتبط با یادگیری زبان انگلیسی است. یادگیری زبان می تواند مزایای زیادی در آینده برای کودکان داشته باشد. معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کمک می کند تا کودکان زبان را با روش های درست و مناسب سن خود آموزش ببینند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن گوشی های هوشمند و استقبال کودکان از آن می توانید با راهنمایی های درست کودک خود را ترغیب کنید تا از طریق اپلیکیشن ها زبان انگلیسی را از کودکی یاد بگیرند. با خواندن این پست با چندین اپلیکیشن مهم و کاربردی آشنا خواهید شد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سن مناسب کودک برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از دغدغه های والدین این است که از چه سنی فرزندان خود را به آموزش زبان انگلیسی سوق دهند. طبق تحقیقاتی که انجام شده سن 6 تا 7 سالگی بهترین زمان یادگیری مهارت های زبانی برای کودک است. ذهن کودکان در 3 تا 4 سالگی قابلیت زیادی برای یادگیری دارند. بهتر است از کودکی پایه های خلاقیت و تفکر، هوش اجتماعی و قدرت تصمیم گیری را در کودکان پرورش دهیم. شاید ذکر این نکته برایتان جالب باشد که بدانید فرایند یادگیری زبان مادری از شش ماهگی شروع می شود. با قطعیت نمی توان گفت که همه کودکان باید از 3 سالگی یا 7 سالگی به یادگیری زبان دوم شروع کنند؛ اما نتایج تحقیقات نشان می دهد که به طور میانگین در این بازه های سنی کودک بازدهی بیشتری دارد و زبان آموزان نتیجه بهتری در آموزش زبان انگلیسی گرفته اند.

 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

طبق نکات گفته شده اگر شرایط تمرین و تدریس برای کودک مهیا نبود بهتر است سن یادگیری را به تعویق بیاندازید تا کودک نیز به درک بهتری از دنیای اطراف خود رسیده باشد. کودکی که به دو زبان مسلط باشد به درک بهتری از فرهنگ زبان خود و دیگران خواهد رسید و احتمال اینکه در آینده می تواند در زمینه شغلی موفق عمل کند، افزایش می یابد. نظریه های متفاوتی در مورد سن یادگیری کودکان وجود دارد، شاید زیاد مهم نباشد که در چه سنی شروع به یادگیری زبان می کنید؛ آنچه اهمیت دارد این است که زبان انگلیسی را به راحتی یاد بگیرید و به آن مسلط باشید. در راستای مطالب گفته شده پیشنهاد می کنم اگر فرزند شما به فیلم های آموزشی علاقمند است از فرادرس که در مجموعه آموزش زبان انگلیسی تجربه ای دیرینه دارد، نهایت استفاده را ببرید.

مزایای یادگیری زبان در سن کودکی

در ادامه معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به مزایای یادگیری زبان در سن کودکی می پردازیم. می خواهیم بدانید چه مزایایی وجود دارد تا کودک خود را در سن کم به سمت یادگیری زبان دیگری سوق دهید. مزایای یادگیری زبان برای کودک زیاد است که در ادامه به 5 مورد اشاره کردیم.

یادگیری سریع

مغز و ذهن کودک تا 4 سالگی بیشترین قابلیت برای یادگیری زبان را دارد. یادگیری زبان ظرفیت حافظه را بالا می برد و به مغز اجازه می دهد اطلاعات در بلند مدت در حافظه باقی بماند.

توانایی برقراری ارتباط

مزیت مهمی که کودک در زمان یادگیری هر زبانی به دست می آورد توانایی برقراری ارتباط با دیگر مردمان است. تحقیات انجام شده نشان می دهد کودکان دو زبانه مهارت های ارتباطی بیشتری نسبت به کودکان تک زبانه دارند و عملکرد بهتری در حل مسائل دارند.

ارتقای مهارت خواندن

کودکانی که در حال یادگیری زبانی به غیر از زبان مادری خود هستند، درک بیشتری از نحوه و نوع یادگیری دارند، به این صورت که کودکان دوزبانه سریع تر از کودکان تک زبانه، خواندن و نوشتن را یاد می گیرد.

سرگرمی و علم بیشتر

آموزش زبان انگلیسی علاوه بر سرگرمی جذابیت زیادی برای کودک دارد زیرا می تواند موسیقی، هنر، بازی ها را به زبان اصلی تشخیص دهد. همچنین می تواند در زمینه های دیگری مثل درک و حل مشکلات و افزایش تمرکز توانایی بیشتری کسب کند.

تقویت هوش و حافظه

دانشمندان معتقد هستند کودکان دو زبانه بهتر می توانند برنامه ریزی کنند و در حل مشکلات بهتر عمل کنند. این کودکان دارای حافظه بهتر، خلاقیت بیشتر و مهارت های شناختی بهتر هستند. یادگیری زبان جدید باعث می شود مغز انعطاف پذیر شود و در برابر زوال عقل مقاومت بیشتری نشان دهد.

معایب یادگیری زبان در سن کودکی

برای همه پدر و مادر ها هیجان انگیز است که کودکش بتواند به چند زبان صحبت کند، اما این یادگیری در همه کودکان عملکرد مثبتی ندارد بنابراین ابتدا باید تمامی جوانب را بسنجید و سپس شروع کنید به اقدامات اولیه در آموزش زبان انگلیسی. شاید کودک شما دچار مشکلاتی شود که این برای همه کودکان یکسان نیست و به مرور زمان حل خواهد شد. افرادی که می خواهند فرزندشان در نوشتن و خواندن مهارت داشته باشند باید بدانند که فشار درسی افزایش پیدا می کند و شاید یک کودک 3 یا 4 ساله سریع خسته شود و علاقه ای به یادگیری نشان ندهد. از طرفی دیگر احتمال دارد کودک تداخل زبانی پیدا کند؛ به این معنی که اگر کودک یک لغتی را در یک زبان فراموش کند از زبان دیگر استفاده می کند، البته این اختلال زبانی در بزرگسالانی که در حال یادگیری هستند هم وجود دارد.

 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

منابع و اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که برای کودکان طراحی شده است. سعی می کنیم اپلیکیشن هایی را معرفی کنیم که به نسبت دیگر اپلیکیشن ها مناسب و نظرات کاربران مثبت باشد.

اپلیکیشن English for Kids

 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

این اپلیکیشن برای کودکان 5 تا 10 سال طراحی شده است. اگر کودک شما علاقمند به یادگیری زبان انگلیسی بود، با دانلود و نصب این برنامه کودک شما قادر خواهد بود 250 کلمه جدید را یاد بگیرد. قرار نیست فرزندتان چیزی را حفظ کند فقط با حدس کلمات و کامل کردن مطالب یک درس آن را برای همیشه یاد خواهد گرفت. زبان آموز با حدس کلمات درست، سکه جمع می کند تا مراحل بیشتری از بازی را ببینند و مطالعه بیشتری داشته باشند. تمام لغات موجود در اپلیکیشن توسط صداگذاران بومی بیان می شود؛ بنابراین فرزند شما تلفظ صحیح را از همان ابتدا خواهد آموخت. رابط کاربری جذاب و نقاشی های رنگارنگ باعث می شود بچه ها از آن لذت می برند.

اپلیکیشن FUN ENGLISH

اپلیکیشن FUN ENGLISH برای کودکان 3 تا 10 سال طراحی شده است. این اپیکیشن یادگیری زبان را سرگرم کنمنده می کند. کودک با این اپلیکیشن چگونه خواندن را یاد می گیرد و بیش تر از 300 کلمه و لغات انگلیسی را یاد می گیرد. از دیگر ویژگی های این اَپ ارتقای مهارت های شنیداری و درک مطلب در کودک شماست.

 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

در این اپلیکیشن آزمون هایی وجود دارد که به بهتر عمل کردن فرزندتان کمک می کند. تلفظ های صوتی با دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی انجام می شود و به زبان آموز کمک می کند تا در تلفظ کلمات اشکالی نداشته باشد. این اپلیکیشن می تواند در یادگیری زبان به فرزند شما کمک کند، اما همانطور که می دانید برای یادگیری هر چیزی داشتن علاقه خیلی مهم است. پس با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فرزندتان اقدام به دانلود این اپلیکشین کنید.

اپلیکیشن Learn First Words for Baby

 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

زبان آموزان باید برای تسلط بیشتر، دایره لغات خود را گسترش دهند. یکی از روش های حفظ و خاطر سپردن کلمات و معانی آن ها، استفاده از فلش کارت است که در این اپلیکیشن هم از این روش استفاده شده است. اپلیکیشن Learn First Words دارای 15 دسته بندی کودک پسند است و بیش تر از 200 کلمه جدید را یاد می گیرد. این اپلیکیشن از روش فلش کارت استفاده کرده است و برای کودکان مناسب است. برای استفاده از این اَپ راه ساده ای در پیش دارید. دسته بندی را انتخاب می کنید و فلش کارت ها را مرور کنید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین  فرادرس

 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

به چهارمین مورد از معرفی اپلیکیش های آموزشی رسیدیم. یکی از اپلیکیشن های کاربردی که هر آموزشی را در آن می توانید پیدا کنید، اپلیکیشن فرادرس است. برای افرادی که می خواهند در گوشی هوشمند خود اپلیکیشن فرادرس را داشته باشند تا در مواقعی که به لپ تاب یا کامپیوتر دسترسی ندارند، از آن استفاده کنند و به همه آموزش ها دسترسی داشته باشند، گزینه بسیار خوبی است. فردارس برای راحتی کاربرانش این اَپ را طراحی کرده است و هم اکنون می توانید با مراجعه به لینک زیر اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس را دانلود کنید و به هزاران فیلم آموزشی در حوزه های مختلف دسترسی داشته باشید.

از محبوب ترین دسته های آموزش این اپلیکیشن علاوه بر زبان انگلیسی می توان به علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی و ریاضیات، هنر و ادبیات و… اشاره کرد. پیشنهاد ما به شما نصب این اپلیکیشن است چون به بیش از هزار ساعت فیلم های آموزشی از اساتید خبره دسترسی خواهید داشت.

اپلیکیشن LINGO KIDS

 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

Lingokids از نظر کاربران اپلیکیشنی کامل با رابط کاربری زیبا و مناسب برای والدین و کودکان است. رابط کاربری جذاب باعث می شود کودک برای یادگیری ذوق کافی داشته باشد. این اپلیکیشن برای کودکان 2 تا 8 سال مناسب است و از انیمیشن های جذابی برای آموزش زبان به کودکان استفاده شده است که برای او هیجیان انگیز می باشد. همراه با بازی و فیلم و کتاب صوتی زبان را به کودک شما آموزش می دهد. همچنین از دو بخش تقسیم شده که بخش اول برای والدین و بخش دوم برای کودکان خواهد بود. با استفاده از بخش اول والدین می توانند پیشرفت فرزند خود را ببینند و در تالار گفتگو تجربیات خود را با دیگر اولیا به اشتراک بگذارند. اگر تعداد فرزندتان دو یا بیشتر است نگران نباشید اپلیکیشن lingokids امکانی فراهم کرده تا 4 کودک به صورت همزمان بتوانند از این اَپ استفاده کنند. روزانه می توانید 3 تمرین را انجام دهید اما اگر می خواهید به همه بخش ها دسترسی داشته باشید باید اشتراک ماهانه خریداری کنید.

اپلیکیشن الفبای انگلیسی برای کودکان

 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

تا این بخش اپلیکیشن هایی معرفی کردیم که به زبان انگلیسی بودند. در ششمین مورد از معرفی اَپ ها، اپلیکیشنی معرفی می کنیم که به زبان فارسی باشد تا شاید خود کودک هم بتواند آن را بخواند. کودکان از 3 یا 4 سال به بعد می توانند یادگیری زبان دوم را شروع کنند. با نصب این برنامه می توانید تمام حروف زبان انگلیسی را به کودک بیاموزید. این اپلیکیشن روی تبلت ها و گوشی های اندروید نصب می شود. حروف به صورت عکس نمایش داده می شود و با کلیک کردن روی هر کدام از حروفات، تلفظ صوتی آن را خواهید شنید. امروزه اکثر کودکان از تبلت و گوشی استفاده می کنند.به جای بازی های خشن و بی هدف بهتر است برنامه آموزشی در تبلت یا گوشی داشته باشند که برای تقویت ذهن کودک هم مفید باشد. این اپلیکیشن بیش تر از 20 هزار نصب فعال دارد و در دسته بندی کودک قرار گرفته است.شما می توانید به صورت رایگان از کافه بازار دانلود کنید.

اپلیکیشن داستان های انگلیسی کودکانه

 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

در این اپلیکیشن داستان های انگلیسی برای کودکان در سه سطح مقدماتی، پایه، پیشرفته قرار داده شده است. داستان های کودکانه با زبان عامیانه و با ترجمه فارسی قرار داده شده است. این اپلیکیشن برای کودکانی مناسب است که آموزش پایه ای زبان را گذرانده اند. بیشتر از 40 داستان معروف وجود دارد، که امکان دانلود آن ها هم وجود دارد. کودکانی که به داستان خوانی علاقه دارند، می توانند از این اَپ استفاده کنند. داستان خوانی باعث می شود مهارت خواندن و شنیدن تقویت شود.

سخن آخر در مورد معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

در مقاله بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان سعی کردیم بهترین اَپ ها را برای شما معرفی کنیم. اپلیکیشن های مختلف با امکانات متنوع وجود دارند که بنا به سلیقه و علاقه فرزند خود می توانید انتخاب کنید. یادگیری با اپلیکیشن باعث می شود هر زمان حوصله کافی داشتید اقدام به یادگیری کنید و برای هر درس برنامه ریزی داشته باشید. کودکان با توجه به سنشان نیاز به بازی و تحرک دارند که شاید حضور آن ها در کلاس در سن 3 یا 4 سالگی مناسب نباشد و نتوانند حتی به مدت یک ساعت از خانواده دور باشند. پس اپلیکیشن گزینه خوبی برای یادگیری زبان به شمار می رود. در انتهای مطلب می خواهیم مرجعی را معرفی کنیم که چندین سال است در تهیه فیلم های آموزشی توسط اساتید مجرب فعالیت دارند. فرادرس در آموزش زبان ها بسیار خوب عمل کرده است و فیلم های آموزشی متنوعی دارد که بنا به علاقه خود می توانید از آن استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *