تبلیغات

تبلیغات

مقایسه لپ تاپ نیترو 5 ایسر و TUF Dash F15 ایسوس

acer-vs-asus

برای خرید لپ تاپ گیمینگ می‌توانید مدل‌هایی از اکثر برندهای تولید کننده را مدنظر قرار دهید. در حال حاضر، هیچ کمبودی برای لپ تاپ‌های بازی خوب وجود ندارد. در هر صورت، بازار بیش از حد اشباع شده است، تا جایی که تولید کنندگان مختلف و طیف گسترده‌ای از مدل‌ها در معرض انفجار عرضه به بازار قرار دارند. انتخاب یکی از این مدل‌ها می‌تواند چشم اندازی دلهره‌آور داشته باشد. به خصوص اینکه هزینه برخی از بهترین لپ تاپ‌های بازی بالا بوده و نیاز بررسی و دقت بیشتری وجود دارد. به‌همین دلیل است که با جزئیات دو لپ تاپ میان‌رده مورد علاقه خودمان یعنی ایسر نیترو ۵ و ایسوس TUF Dash F15 را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شما می‌توانید از این بررسی استفاده کرده و برای انتخاب یکی از آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. هر دوی آن‌ها به‌عنوان خریدهای مقرون به صرفه در نظر گرفته می‌شوند و معمولا هم کمتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند. این‌ها قطعات قدرتمندی را به‌همراه دارند و برای چند سال بازی شما کافی خواهند بود. این مقایسه را می‌توانید در قبال همه جنبه‌های لپ تاپ در نظر بگیرید. به طراحی و دوام محصولات پرداخته و قیمت و عملکرد ا نیز بررسی خواهیم کرد. نقاط مقایسه‌ای ما پایه و به زبان ساده هستند تا سریع‌تر بتوانید بدون نیاز به دانستن مباحث ویژه، انتخاب خود را داشته باشید.

این دو لپ تاپ گمینگ در یک بازار شلوغ، فضای یکسانی را اشغال کرده‌اند و رقبایی مانند لنوو، ام اس آی و ریزر همگی برای داشتن سهمی از این بازار تلاش می‌کنند. شباهت‌های زیادی بین این لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت وجود دارد که می‌توانیم به اندازه و وضوح صفحه نمایش اشاره کنیم. هر دوی آن‌ها از گرافیک سری ۳۰ انویدیا استفاده می‌کنند. وقتی که صحبت از تفاوت‌ها به میان کشیده می‌شود، حرف‌های بیشتری نسبت به نکات مشابه وجود دارد. همین تفاوت‌ها می‌تواند در نهایت انتخاب را هم برای شما در خرید لپ تاپ ساده‌تر کند. با ما همراه باشید تا خرید لپ تاپ ایسر یا ایسوس را با همدیگر بررسی کنیم.

 

لپ تاپ نیترو 5

بررسی قیمت

با توجه به تنوع زیاد مدل‌های موجود با اجزای داخلی متفاوت، قیمت هر دو لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 و ایسر نیترو ۵ متفاوت از همدیگر خواهد بود. قیمت‌ مدل‌های ۲۰۲۲ فعلی از ۱۰۰۰ دلار برای TUF Dash F15 ایسوس شروع شده و برای خرید لپ تاپ ایسر نیترو ۵ هم باید ۱۰۵۰ دلار بپردازید. در انتهای دیگر مقایسه ما، گران‌ترین لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 قیمت ۱۵۰۰ دلاری داشته و گران‌ترین نیترو ۵ ایسر هم ۲۲۳۰ دلار قیمت دارد. اگرچه، این قیمت برای یک مدل خاص در ایالات متحده است که کارت گرافیک قدرتمندتر RTX 3070 Ti را دارد که آن را فراتر از محدوده قیمتی میان‌رده قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید  نگاهی کامل به انواع راه های خرید Spotify در ایران + پیشنهاد ویژه

به‌طور کلی، قیمت این دو لپ تاپ گیمینگ هنگام مقایسه مشخصات دقیق محصول، بسیار نزدیک به هم خواهد بود. تشخیص اینکه آیا ارزش این لپ تاپ هم به وضوح بهتر است، صرفا با نگاه کردن به مشخصات و قیمت دشوار خواهد بود. با این حال، باید توجه داشت که نسخه‌های بسیار بیشتری از نیترو ۵ وجود دارد. چرا که بدنه TUF Dash F15 تنها در سال ۲۰۲۱ معرفی شده و خرید مجدد آن در محدوده قیمت ۵۰۰ الی ۸۰۰ دلار خواهد بود.

بررسی امکانات

سوال واقعی هنگام مقایسه این دو لپ تاپ گیمینگ این است که چه چیزی آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، چرا که قیمت گذاری نمی‌تواند اطلاعات واضحی را در اختیار ما گذارد. تفاوت اصلی در اندازه لپ تاپ‌ها است. نیترو ۵ و TUF Dash F15 هر دو از نمایشگرهای ۱۵.۶ اینچی استفاده می‌کنند. لپ تاپ TUF Dash F15 جایگزینی نازک‌تر و سبک‌تر برای لپ تاپ‌های مخصوص بازی موجود است که ایسوس آن‌ها را طراحی کرده است. در نتیجه، وزن لپ تاپ ایسوس هم حدود ۱۵ درصد کمتر از نیترو ۵ است. همچنین، ۴ میلی‌متر هم نازک‌تر بوده و با کنار هم قرار دادن لپ تاپ‌ها این تفاوت بیشتر به چشم خواهد آمد.

با بررسی تفاوت در مشخصات بدنه، با خرید لپ تاپ ایسر نیترو ۵ می‌توانید یک محصول کوچک‌تر و کمتر قابل حمل را دریافت کنید. این لپ تاپی است که برای گیمین در مسیر بسیار مناسب است و آن را دوست خواهید داشت. لپ تاپ TUF Dash F15 دارای صفحه کلید کوچک‌تری بوده و این صفحه کلید کوچک‌تر را برای یک چیدمان فشرده ۸۰ درصدی کنار می‌گذارد. نیترو ۵ صفحه کلیدی در مقیاس کامل دارد. برخی از نسخه‌های ۲۰۲۲ جدید هم یک صفحه کلید کامل با نام‌پد دارند که برای برخی‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد. هر دو TUF Dash F15 ایسوس و نیترو ۵ ایسر گزینه‌های صفحه نمایش 1440p دارند. با این حال، اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگ‌تری هستند، تنها ایسر فرم‌ فاکتورهای ۱۷.۳ اینچی دارد.

 

لپ تاپ نیترو 5

طبیعتا هم این مدل‌ها گران‌تر خواهند بود. نیترو ۵ از طیف گسترده‌ای از SKU ها هم استفاده می‌کند. نسخه‌های ارزان‌تر GTX 1660 و GPU 1650 را هم داریم و مدل‌های قدرتمندتر به کارت‌های RTX 3070 Ti یا RTX 3080 مجهز خواهند بود. برخی از مدل‌های ۲۰۲۲ از پردازنده‌های عالی رایزن ۷ کمپانی AMD استفاده می‌کنند. این در حالی است که لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 فقط به پردازنده‌های اینتل محدود شده است. ایسر نیترو ۵ به لطف صفحه کلید اختیاری RGB که فقط در مدل‌های ارزان به نور پس زمینه قرمز محدود می‌شود، مجهز شده و بیشتر به یک لپ تاپ گیمینگ شباعت دارد. با مقایسه قیمت لپ تاپ دل و این محصول، شما یقینا شرایط بهتری را از نظر قیمت تجربه خواهید کرد.

همچنین بخوانید  سرویس ارتباط یکپارچه ابری برای کسب و کارها UCaaS

خرید لپ تاپ از مقداد آی تی

فروشگاه آنلاین مقداد آی تی به عنوان مرجعی ارزشمند در خرید لپ تاپ تلقی شده و می‌توانید بدون مشکل به سراغ محصولاتی بروید که ارزش خرید بالایی دارند. تنوع در انواع و خرید لپ تاپ هم بالا بوده و می‌توانید به مقایسه قیمت لپ تاپ دل و برندهای دیگر بپردازید. قیمت‌ها در بازه‌های مختلف قرار دارند و حتی لپ تاپ‌های گیمینگ با قیمت ارزان‌تر هم وجود دارد. خرید لپ تاپ برای کارهای مختلف روزمره، دانشگاهی و سرگرمی از واجبات است و امروزه افراد بیشتری نیاز به خرید این محصولات خواهند داشت.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *