تبلیغات

چوب پلاست محصول چوب و پلاستیک

choppelast1

زیباسازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان یکی از موضوعاتی است که امروزه مورد توجه طراحان قرار گرفته‌است. مصالح مدرن و جدیدی جهت ایجاد نمای زیبا و جذاب ساختمان وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آنها چوب است. استفاده از نمای چوب، ظاهر خاص و منحصربه‌فردی را به ساختمان می‌بخشد‌. چوب پلاست(wpc) با اینکه با چوب طبیعی متفاوت است اما می‌تواند ظاهری زیبا و شیک را به دکوراسیون داخلی و خارجی خانه ببخشد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با چوب پلاست و کاربرد آن آشنا کنیم.

 

چوب پلاست

چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست یا پلاستیک چوب یکی از مصالح جدید است که امروزه در نمای ساختمان، کفسازی، آلاچیق، نرده و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از ترکیب آرد چوب، با انواع پلاستیک مانند PVC, PP و PE سبک یا سنگین تولید می‌شود؛ هم‌چنین در ساخت آن از ضد قارچ، ضد اکسید، جفت‌‌کننده، رنگدانه و مواد دیگری جهت افزایش استحکام و مقاومت آن در برابر رطوبت، گرما، اشعه فرابنفش و سرما نیز استفاده می‌گردد. جالب است بدانید که چوب پلاست از مواد قابل‌بازیافت و پودر چوب ساخته می‌شود و ‌به‌همین‌دلیل در فرآیند ساخت آن دیگر نیازی به قطع درختان نیست. ‌ازاین‌رو هیچ‌گونه آسیبی به محیط ‌زیست وارد نمی‌کند و ‌به‌عنوان دوستدار محیط زیست شناخته می‌شود.

کاربرد چوب پلاست

چوب پلاست در انواع و رنگ‌های مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شود. استفاده از مواد باکیفیت در تولید این محصول باعث شده که در موارد مختلفی ‌به‌کارگرفته شود. با ما همراه باشید تا به مهم‌ترین کاربرد پلاستیک چوب بپردازیم‌.

کاربرد چوب پلاست در کفسازی

چوب پلاست به‌خاطر دوام بالا و نمای زیبا مورد توجه طراحان جهت کفسازی محوطه قرار گرفته‌است. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را جهت کفسازی داشته‌باشید، حتما هنگام خرید این محصول به مقاومت و دوام آن در برابر سایش، میزان جذب آب، واکنش در برابر حرارت و ثبات رنگ توجه کنید. هم چنین از این محصول در روف گاردن، کناره‌های استخر، مسیرهای پیاده‌روی و غیره نیز استفاده می‌شود.

کاربرد چوب پلاست در طراحی داخلی و خارجی ساختمان

یکی دیگر از کاربردهای چوب پلاست، استفاده‌ از آن در دکوراسیون و طراحی داخلی و خارجی ساختمان است. ‌همان‌طور که اشاره شد در ساخت این محصول از ترکیب چوب و پلاستیک استفاده‌شده که همین موضوع موجب کاهش قیمت آن نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار و هم چنین کاهش ضریب حرارتی و افزایش ضریب کشسانی آن شده‌است. استفاده از این محصول ‌به‌عنوان دیوارپوش در مراکز تجاری، رستوران‌ها، کافی‌شاپ و غیره، جلوه زیبا و ویژه‌ای را در فضا ایجاد می‌کند.

کاربرد چوب پلاست در نمای بیرونی ساختمان

‌به‌دلیل مقاومت و دوام بالای چوب پلاست در برابر شرایط ‌آب‌وهوایی مختلف، یک گزینه‌ مناسب جهت نمای خارجی ساختمان به‌شمارمی‌رود. با اینکه ظاهر این محصول با چوب طبیعی بسیار متفاوت است اما به‌خاطر استفاده از مواد باکیفیت در تولید آن در برابر رطوبت، اشعه فرابنفش، ترک‌خوردگی، قارچ و غیره بسیار بادوام است. پس اگر ‌به‌دنبال یک ایده جذاب و هم‌چنین مقاومت برای نمای خارجی ساختمان می‌گردید، wpc بهترین انتخاب است.

 

چوب پلاست

کاربرد چوب پلاست در مبلمان شهری

‌همان‌طور که می‌دانید در ساخت چوب پلاست از مواد قابل‌بازیافت و پسماند استفاده می‌شود و ‌ازاین‌رو نیازی به قطع درختان نیست و ‌به‌همین‌دلیل یک گزینه عالی برای مبلمان شهری به‌شمارمی‌رود. یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان مبلمان شهری، افزایش مقاومت این محصول در برابر آسیب دیدگی و شرایط جوی مختلف است. ‌به‌کار بردن wpc در تولید انواع مبلمان شهری باعث افزایش دوام و مقاومت آن می‌شود. از ویژگی‌هایی چوب پلاستیک که آن را به یک گزینه عالی برای تولید مبلمان شهری تبدیل کرده‌است، می‌توان به ثبات رنگ، دوام بالای آن در برابر خط و خش، مقاومت بالای آن در برابر سایش، دوام و عمر بالا اشاره نمود.

کاربرد چوب پلاست در ساخت آلاچیق

آلاچیق‌ها در شکل و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند که می‌توان به آلاچیق ترمووود، آلاچیق چوبی، آلاچیق فلزی و آلاچیق چوب پلاست اشاره کرد. یکی از نکات مهم در ساخت آلاچیق، دوام بالای آن در برابر رطوبت، گرما و فرسودگی است. با توجه به مقاومت بالای آلاچیق‌های wpc در برابر شرایط ‌آب‌وهوایی مختلف، یک گزینه عالی به‌شمارمی‌روند. اگر ‌به‌دنبال ساخت آلاچیقی هستید که برخلاف آلاچیق‌های چوبی دردسرهای نگهداری و مراقبت را نداشته‌باشد، پیشنهاد ما آلاچیق‌های wpc است.

از دیگر کاربردهای چوب پلاست

  • نرده چوب پلاست به‌خاطر کارایی و دوام بالا در تراس، بالکن یا حصار کشی محوطه‌های فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • Wpc به‌خاطر مقاومت زیادی که در برابر رطوبت و آب دارد، می‌تواند یک جایگزین عالی برای گلدان‌های چوبی ‌به‌شمار برود.
  • این محصول یک گزینه عالی و مناسب جهت سقف کاذب در مراکز تفریحی و عمومی محسوب می‌شود.

مزایای چوب پلاست

  • دارای طرح‌های جذاب ومتنوع
  • مقاوم در برابر آب و رطوبت
  • نگهداری و مراقبت راحت و آسان
  • مقاومت بالا دربرابر پوسیدگی، ترک‌خوردگی و ضربه
  • دارای وزن کم: سبکی و حمل آسان
  • دوام بالا دربرابر نفوذ حشرات  وجانورانی همچون موریانه، سوسک، بید و غیره
  • مقاومت بالا دربرابر کپک وقارچ
  • دوست‌دار محیط‌زیست
  • دوام بالا دربرابرلغزش
  • مقاوم‌ در مقابل شرایط آب‌وهوایی مختلف
  • عدم نیاز به رنگ‌آمیزی و ثبات رنگ

قیمت چوب پلاست

قیمت چوب پلاست نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار بسیار مناسب بوده و ‌ازاین‌رو استفاده از آن به‌خاطر ویژگی‌های خاص بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از عوامل مهم اثرگذار بر قیمت این محصول می‌توان به کیفیت متریال ‌به‌کاررفته در تولید، سایز و ضخامت آن اشاره کرد. ‌به‌عنوان مثال چوب پلاست‌هایی که در اجرای سازه‌هایی همچون ستون، کفپوش یا سقف کاذب استفاده می‌شوند، دارای ابعاد بیشتری هستند و در نتیجه وزن بیشتری نیز دارند و ‌به‌همین‌دلیل هزینه آن افزایش می‌یابد.

 

چوب پلاست

کلام آخر

در این مقاله شما را با کاربرد چوب پلاست و مزیت‌های استفاده از آن آشنا کردیم. ‌همان‌طور که اشاره شد این محصول به‌خاطر ظاهر زیبا، مقاومت بالا در برابر رطوبت و گرما، قیمت مناسب، نصب راحت و غیره، یک مصالح مهم در صنعت ساختمان‌سازی به‌شمارمی‌رود. هم چنین یکی از ویژگی‌های چوب پلاست، دوستدار محیط زیست‌بودن آن است و همین باعث شده در موارد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

کلیه حقوق برندینگ و سئو و طراحی سایت ” مجموعه فیکا ” بر عهده هلدینگ رسانه موج میباشد به آدرس www.mojholding.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *