تبلیغات

تبلیغات

نسل جدید انواع کابل شبکه؛ کابل شبکه cat8

cat8

کابل شبکه، یکی از تجهیزات شبکه بوده که کاربرد بسیار زیادی برای ساخت شبکه‌های مختلف دارد. این تجهیزات انواع متفاوتی دارند و تنوع آن‌ها بسیار بالاست؛ به همین علت توانایی پاسخگویی نیاز تمامی کاربران را دارند. کابل شبکه cat8، یکی از این محصولات است که در این مقاله قصد داریم به بررسی تمامی ویژگی‌ها، خصوصیات و کاربرد آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره دسته بندی کابل شبکه

کابل شبکه را بر اساس ویژگی‌هایی که دارد، با استفاده از نام Cat طبقه‌بندی می‎کنیم. این کلمه که کوتاه‌شده‌ی Category است به معنای دسته بوده که در آن کابل‌ها را بر اساس سرعت، پهنای باند، کاربرد و دیگر خصوصیات اولیت بندی می‌کنیم. کابل‌های شبکه را در انواع Cat5، Cat5e، Cat6، Cat6a، Cat7 و Cat8 تقسیم می‌کنند.

البته کابل‌ها انواع دیگری هم دارند که به علت قدیمی شدن و یا نداشتن کاربرد، دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌شود. با بالا رفتن اعداد این کابل‌ها، سرعت و پهنای باند آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. قبل از هر چیزی باید بدانیم کابل شبکه Cat8 چیست و چه کاربردی دارد. سوالی که ممکن است ذهنتان را درگیر کند این است که چرا باید از کابل شبکه استفاده کنیم در حالی که می‌توانیم با خرید پچ کورد این نیاز را برطرف کنیم.

روکش کابل شبکه cat8

قیمت پچ کورد بسیار بالاتر از کابل شبکه است و ممکن است نتوانید پچ کوردی که مناسب نیاز شما باشد پیدا کنید، در صورتی که با تهیه‌ی کابل موردنظر در متراژهای کاملا دلخواه، می‌توانید با کمترین هزینه نیاز خود را برآورده کنید.

کابل شبکه Cat8 و ویژگی های آن

همان‌طور که اشاره کردیم، هر کابل شبکه ویژگی‌های خاص خود را دارد. تمامی اطلاعات کابل شبکه Cat8 در ادامه بررسی شده است.

سرعت انتقال داده

امروزه این محصول یکی از پر سرعت‌ترین کابل‌های شبکه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کابل می‌تواند اطلاعات را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. این محصول عموما در شبکه‌های بسیار بزرگ که نیاز به استفاده از کابل‌های پرسرعت دارند، استفاده می‌شود.

پهنای باند

کابل‌ها علاوه بر سرعت، پهنای باند متفاوتی دارند. این پهنای باند به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را در زمان معینی انتقال دهند. پهنای باند کابل شبکه Cat8، 2000 مگاهرتز یا به عبارتی 2 گیگاهرتز است. این کابل در بین دیگر کابل‎‌های نام برده شده، بیشترین پهنای باند را دارد.

کابل لن cat8 چیست

 تفاوت کابل Cat8 با نسل های قبلی

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر کابل Cat8، جدیدترین نسل بین کابل‌هایی است که در بالا به آن اشاره کردیم. این کابل از نظر میزان سرعت، پهنای باند، ساختار، طبقه‌بندی و موارد دیگر با کابل‌های نسل قبلی خود تفاوت دارد. از هر نظر که بخواهیم این کابل را با نسل قبل خود مقایسه کنیم، در می‌یابیم که کابل شبکه Cat8، تکنولوژی بالاتر دارد و در نتیجه هزینه‌ی بالاتری دارد.

همچنین بخوانید  آموزش رمزنگاری و امنیت اطلاعات - روش ها و کاربردها

کاربرد کابل شبکه نسل هشت

کاربرد کابل شبکه Cat8 در شبکه‌های بزرگ خیلی بیشتر است. این کابل شبکه به علت داشتن سرعت انتقال و پهنای باند بسیار بالا، در شبکه‌هایی که به کابل‌هایی با حداکثر سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه احتیاج دارند، استفاده می‌شود. همچنین این کابل دارای لایه‌های شیلد و فویل‌دار است که آن را به کابلی ضد نویز برای شبکه‎‌های مختلف تبدیل کرده است. هر چه لایه‌های فویل و شیلددار در کابلی بیشتر باشد، توانایی آن کابل در برابر ورود انواع نویز به شبکه بیشتر می‌شود.

حرف آخر

کابل شبکه یکی از تجهیزات مورد نیاز ما برای ساخت یا ارتقای یک شبکه است. هر کابل مشخصات مخصوص خود را دارد که برای شبکه‌هایی با نیاز متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله خصوصیات و کاربرد کابل شبکه Cat8 را با هم بررسی کردیم. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *