تبلیغات

تبلیغات

کاربردهای هک و برنامه نویسی در دارک وب چیست؟

darkweb

دارک وب بخشی از اینترنت است که کمتر کسی اطلاعات جامعی درباره آن دارد. در جهان دارک وب دیگر محتواهایی که در لایه سطحی وب منتشر می‌شوند، وجود ندارند و اطلاعاتی خاص در درون این نوع از وب رد و بدل می‌شوند. به عنوان مثال، برای ارتباط مخفیانه برخی سازمان‌ها از دارک وب استفاده می‌شود. برای ورود به این جهان مرموز، نیاز به دستگاه خاص، مشخصات سخت‌افزاری مناسب و البته مجوز دسترسی به آن دارید. در این مطلب قصد داریم بیشتر با این موارد آشنا شویم و البته به کاربردهای برنامه‌نویسی و هک در این شبکه سیاه نیز خواهیم پرداخت.

آشنایی با جهان دارک وب و دیپ وب

در ابتدا جهان اینترنت را مشابه با یک کوه یخ تصور کنید. یک کوه یخ شاید در روی آب ظاهر چندان بزرگی نداشته باشد، اما در عمق آب، وسعتش چندین برابر می‌شود. در جهان اینترنت، آن بخشی که تقریبا تمام انسان‌ها در طول روز با آن سر و کار دارند، لایه سطحی آن است که از روی آب مشاهده می‌شود. اما لایه‌هایی پایین‌تر و البته بزرگتری نیز وجود دارند که به آن‌ها دیپ وب گفته می‌شود.

دیپ وب یا فضای وب عمیق، بخشی از فضای وب است که تنها شبکه‌های خاصی به آن‌ها دسترسی دارند و در آن‌ها دیگر خبری از موتورهای جست و جوی آشنا نیست. دارک وب فضای زیرین دیپ وب است که برای دسترسی به آن باید از ابزارهای به‌خصوصی استفاده کنید.

دارک وب چیست؟

برای ورود به دیپ وب و سپس دارک وب شما نیاز به ایجاد حساب کاربری و دسترسی دارید. در نظر داشته باشید که فضای دیپ وب فضایی است که ممکن است بسیاری از ما در طول روز از داده‌های آن استفاده کنیم، اما بخشی دارد که تنها افراد خاص می‌توانند وارد آن شوند که دارک وب نام دارد.

دارک وب به صورت کلی از دسترس عموم خارج است و تنها با استفاده از ابزارهای خاص می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در نظر داشته باشید که برای ورود و دسترسی به دارک وب باید به برخی مفاهیم و عملکرد آن‌ها مانند برنامه نویسی و همینطور هک آشنایی کامل داشته باشید.

انجام فعالیت‌های غیرقانونی در دارک وب

تقریبا تمام فعالیت‌های غیرقانونی در درون دارک وب رخ می‌دهند. به عنوان مثال، درخواست برای هک اطلاعات یک فرد یا یک ارگان، از درون دارک وب انجام می‌شود. اما چرا تمام این رویدادها باید در درون این شبکه اتفاق بیفتند؟

احتمالا این موضوع را می‌دانید که پس از اتصال به اینترنت هر فرد، به او آدرسی اعطا می‌شود که آی پی آدرس نام دارد. این آدرس دقیقا مشخص می‌کند که شما در چه موقعیتی هستید و با چه دستگاهی به اینترنت متصل شده‌اید. در نظر داشته باشید که از این آدرس برای ردیابی نیز استفاده می‌شود. در دارک وب دیگر خبری از آی پی آدرس نیست. در این شبکه شما می‌توانید به راحتی بدون ردیابی کارهای خود را انجام دهید. به همین خاطر است که در این شبکه تمام فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌شوند.

همچنین بخوانید  MVC چیست - کاربردها، مزایا و معایب ام وی سی mvc به زبان ساده

موتورهای جست و جوگر در دارک وب

در نظر داشته باشید که در جهان دارک وب دیگر خبری از موتورهای جست و جوگر امروزی نیست. موتورهای جست و جوگر دارک وبی بسیاری وجود دارند که در عین حال نحوه کارکرد آن‌ها نیز کاملا متفاوت با موتورهای جست و جوگر امروزی است.

هک کردن در دارک وب

از جمله مرورگرهای مناسب برای فعالیت در دیپ وب و دارک وب می‌توان به مرورگر TOR66 اشاره کرد. این مرورگر با کمک موتورهای مختلفی فعالیت می‌کند که داک داک گو (Duck Duck Go) از جمله آن‌ها است. در ادامه نیز با برخی دیگر از موتورهای جست و جو در دارک وب آشنا می‌‎شویم:

  • Ahmia
  • Candle
  • Not Evil
  • Dark Search
  • Haystack
  • Kilos
  • Phobos

آیا در دارک وب نیز هک صورت می‌گیرد؟

شبکه دارک وب پر شده است از افرادی که تسلط کامل به فضای وب و هک دارند. اگر شما دانش کافی را در این زمینه نداشته باشید و اطلاعاتی از خود بروز دهید، هکرها به سمت شما سرازیر خواهند شد و در عرض چند دقیقه یا چند ثانیه، شما را هک خواهند کرد.

هک شاید در ظاهر یک کلمه دو حرفی باشد؛ اما این کلمه در درون خود هزاران جمله را جای داده است. آیا با مفهوم بلک میل (Black Mail) آشنایی دارید؟ زمانی که یک هکر به اطلاعات شما دسترسی پیدا می‌کند، به احتمال زیاد با شما ارتباط برقرار می‌کند و در ازای منتشر نکردن اطلاعات، مبلغی هنگفتی را درخواست خواهد کرد. این مفهوم بلک میل و هک در فضای دارک وب است.

آیا دانش برنامه نویسی نیز در دارک وب کاربرد دارد؟

همانطور که گفته شد برای دسترسی به دارک وب نیازمند تسلط به دانش‌های خاصی هستید. از جمله این دانش‌ها می‌توان به برنامه نویسی اشاره کرد. در نظر داشته باشید که اگر بخواهید وارد این فضا شوید و دستگاه مورد نیاز این کار را نداشته باشید یا به هر دلیلی یک فرد غیرمجاز شناخته شوید، ناگهان دستگاه شما خاموش می‌شود و به هیچ عنوان نیز روشن نخواهد شد. این مورد به دلیل انتشار یک ویروس در شبکه دستگاه شما اتفاق می‌افتد که باید مراقب آن باشید.

کاربرد برنامه نویسی در دارک وب

همچنین در فضای دارک وب، ویروس‌های بسیاری وجود دارند که همان مفهوم هک را برای شما به همراه دارند. به زبانی ساده‌تر، این ویروس‌ها اگر وارد فضای دستگاه شما بشوند، آن را هک کرده و به تمام اطلاعات شما دسترسی پیدا می‌کنند.

دارک وب؛ فضایی بی‌رحم برای افراد تازه‌کار

اینترنت از دو لایه سطحی و عمیق تشکیل شده است که دارک وب در عمیق‌ترین بخش آن است. هرکسی نمی‌تواند به دارک وب دسترسی داشته باشد و برای استفاده از آن نیز باید با دستگاه‌های مخصوص اقدام به این کار کرد. به دلیل مخفی‌بودن آی پی و عدم امکان ردیابی فرد متصل به آن، بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی در دارک وب صورت می‌گیرد. در نظر داشته باشید که هر نوع ورود به دارک وب باید با آگاهی کامل نسبت به دانش هک و همچنین برنامه‌نویسی انجام شود تا خطرات احتمالی متوجه شما نباشند.

همچنین بخوانید  آموزش متریال دیزاین در اندروید — هر آنچه که باید در مورد Material Design Android Studio

منبع این مقاله: وبسایت همیار آی تی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *