تبلیغات

تبلیغات

معرفی 5 سایت برتر برای انتخاب کد رنگ گرادینت

Gradient-Color-Code

گرادینت یکی از مهمترین ابزار برای ایجاد سطح رنگی در فتوشاپ می باشد. بدین صورت که افراد می توانند با استفاده از این ابزار برای تصاویر خود از یک طیف رنگی در آن استفاده کنند. برای مثال مستطیلی را تصور کنید که در یک سمت آن از رنگ زرد و در سمت دیگر آن از رنگ سبز اسفاده شده است، به طوری که رنگ زرد به تدریج با رنگ سبز ترکیب شده و مرز مشخصی در بین آنها وجود ندارد.

علاوه بر این می توانید عمق، بعد و سایه روشن های حرفه ای در تصاویر خود ایجاد کنید که می تواند در خلق تصاویر گرافیکی بسیار موثر باشد. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی سایت های برتر، کار با گرادینت را نیز آموزش دهیم، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

ترسیم گرادینت در فتوشاپ

ترسیم گرادینت در فتوشاپ

ایجاد یک سند جدید

برای شروع کار ایجاد کد رنگ گرادینت ابتدا به قسمت File در نوار منو رفته و سپس گزینه New را انتخاب نمایید. پس از انجام مرحله قبل، باکسی برای ایجاد سند جدید اجرا می شود. در این آموزش عرض و ارتفاع سند را به ترتیب بر روی 1200 و 800 پیکسل قرار داده ایم. در ادامه Background Content بر روی سفید و رزولوشن به صورت پیشفرض بر روی عدد 72 قرار داده شده است پس از تغییر مشخصات، بر روی OK کلیک کنید تا سند شما با مشخصات تعیین شده ایجاد شود.

انتخاب ابزار گرادینت

ابزار گرادینت را از پنل ابزار در سمت چپ فتوشاپ و یا با استفاده از کلید میانبر “G” آن را فعال نمایید. پس از انتخاب این ابزار تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک گرادینت را برای پس زمینه خود انتخاب نمایید. برای این کار تنها کافیست بر روی فلش Gradient Picker در قسمت نوار ابزار کلیک و سپس یکی از رنگ های دلخواه خود را انتخاب نمایید. ( برای بسته شدن منوی Gradient Picker می توانید دوباره بر روی فلش کلیک کنید)

ترسیم گرادینت

ترسیم یک گرادینت در واقع به آسانی کلیک کردن و کشیدن ماوس است. پس از انتخاب گرادینت، می بایست بر روی قسمتی از سند کلیک ماوس را نگه داشته و تا قسمتی که می خواهید گرادینت ادامه داشته باشد، بکشید. همانطور که مشاهده می کنید پس از اتمام کار، گرادینت به صورت خودکار در سند شما ایجاد می شود. توجه داشته باشید برای ایجاد رنگ دلخواه خود می بایست رنگ Foreground و Background خود را تنظیم نمایید.

همچنین بخوانید  نحوه تغییر پس زمینه عکس در فتوشاپ

5 سایت برتر در انتخاب کد رنگ گرادینت

رنگ گرادینت

Grabient

Grabient یکی از بهترین سایت های موجود در زمینه معرفی رنگ و گرادینت می باشد که سال گذشته توسط تیم Unfold ایجاد شد. گرابینت این امکان را به شما می دهد که با استفاده از ابزار های موجود کنترل بیشتری در انتخاب گرادینت ها داشته باشید، برای مثال شما می توانید علاوه بر گزینه های موجود در سایت، رنگ های دلخواه خود را نیز به آن اضافه کنید.

Gradients Guru

Gradients Guru نیز یکی دیگر از سایت های موجود برای ایجاد گرادینت های مختلف استفاده می شود. با استفاده از این سایت شما می توانید از رنگ های مختلف مانند رنگ های سرد، گرم و یا ترکیبی از آنها برای نیاز های خود استفاده نمایید. علاوه بر این Gradients Guru این امکان را به شما می دهد که پس از انتخاب گرادینت تصویر مورد نظر خود را با آن ترکیب نمایید.

Egg Gradients

سایت Egg Gradient دارای بیش از 200 ترکیب گرادینت برای انتخاب می باشد، که هر کدام از آنها به شکل تخم مرغ و با اسم خاصی نام گذاری شده اند. برای استفاده هر گرادینت تنها کافیست کد رنگ آن را کپی و پیست نمایید.

Ui Gradients

Ui Gradients یکی دیگر از سایت های معتبر در حوزه ایجاد ترکیب های گرادینت است که کاربران زیادی را جذب خود کرده است. در این سایت شما می توانید با استفاده از رنگ های پیشفرض گرادینت های خود را انتخاب و دانلود نمایید. علاوه بر این سایت Ui Gradients این امکان را به شما می دهد که با استفاده از آن رنگ های دلخواه خود را برای ایجاد گرادینت ثبت نمایید.

Web Gradients

ابزار ساده دیگری که در زمان شما صرفه جویی می کند سایت Web Gradients است که مجموعه 180 عددی از گرادینت ها را دارا می باشد. بر خلاف دیگر ابزار های ذکر شده در این سایت تنظیمات خاصی را نمی توان در رنگ ها ایجاد کرد اما باید به این نکته اشاره کنیم که با توجه به تعداد بالای گرادینت ها می توان بسیاری از ایرادات آن را نادیده گرفت.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *