تبلیغات

تبلیغات

مشاهده آدرس IP (آی پی) اینترنت

ipaddresssinter

همان‌طور که با فعال‌بودن جی‌پی‌اس مکان شما قابل‌ردیابی بوده و یا با انجام یک تراکنش بانکی حساب مبدأ و مقصد و مبلغ تراکنش کاملاً مشخص و قابل‌رصد است، آی پی هم آدرس اینترنت است که هر دستگاهی برای اتصال به اینترنت به آن نیاز داشته و با آن قابل ردیابی است. در این مقاله می‌خواهیم به سؤالاتی مانند چطور می‌توان آی پی خود را پیدا کرد؟ آی پی من چیست؟ پاسخ بدهیم. اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید، دنبال پیدا کردن آی پی در کامپیوتر و گوشی هستید و یا به مسائل مربوط به شبکه علاقه‌مندید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

آدرس آی پی (IP) چیست؟

آی‌پی مخفف عبارت Internet Protocol به معنای پروتکل اینترنت و یک عدد منحصربه‌فرد بوده که مختص هر دستگاه متصل به شبکه اینترنت است. آدرس آی‌پی مجموعه‌ای از اعداد و نقاط و یک شناسه منحصر به فرد برای دستگاه‌های موبایل و کامپیوتر است که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق اینترنت، شبکه محلی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را ارسال و دریافت کنند. به‌طورکلی، آدرس آی پی توسط ارائه‌دهنده سرویس اینترنت به شما اختصاص می‌یابد که می‌تواند نشانگر نوع دستگاه متصل شده و آدرس آن باشد.

برای هر وبسایت اینترنتی هر آدرس دامنه با یک آدرس IP معادل است و شما در شروع طراحی سایت یک دامنه تهیه می‌کنید که برای آن یک آدرس IP یکتا وجود دارد. با خرید دامنه از راست چین کلود گزینه‌های متنوعی برای یک دامنه پیش روی شما است.

آیا آدرس آی پی خصوصی هم داریم؟

آی‌پی‌ها دو نوع هستند؛ یک نوع خصوصی و نوع دوم عمومی. تفاوت اصلی بین آدرس آی‌پی خصوصی و عمومی در محدوده استفاده و ارتباطاتی است که آن‌ها برای دستگاه‌ها فراهم می‌کنند:

  1. آدرس آی‌پی خصوصی: این آدرس‌ها برای استفاده در داخل شبکه‌های خصوصی مانند شبکه‌های خانگی یا شبکه‌های داخلی سازمانی استفاده می‌شوند. این آدرس‌ها به دستگاه‌های درون شبکه اختصاص می‌یابند تا ارتباطات داخلی را مدیریت کنند.
  2. آدرس آی‌پی عمومی: این آدرس‌ها به دستگاه‌ها برای دسترسی به اینترنت و ارتباط با سایر دستگاه‌ها در شبکه‌های عمومی و اینترنت اختصاص داده می‌شود. آدرس‌ آی پی عمومی به طور معمول توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت (ISP) اختصاص داده می‌شوند و به عنوان شناسه دستگاه در اینترنت عمومی عمل می‌کنند.

به طور خلاصه، آدرس آی‌پی خصوصی برای ارتباطات در شبکه‌های خصوصی استفاده می‌شود، درحالی‌که آدرس آی‌پی عمومی برای ارتباط با شبکه‌های عمومی و اینترنت به کار می‌رود.

انتخاب هاست مناسب مانند دامنه یکی از ضروریات هر سایت است؛ هاست ووکامرس برای سایت‌های فروشگاهی که تعداد کاربران بالاتری نسبت به سایر سایت‌ها دارند، امکانات بالاتری فراهم می‌کند و گزینه مناسبی برای حجم ترافیک فروشگاه‌های آنلاین است.

همچنین بخوانید  معایب زندگی در رومانی

روش‌های پیداکردن آدرس آی پی

روش‌های متنوعی برای استعلام و نمایش آدرس آی‌پی وجود دارند که در ادامه 4 تا از ساده‌ترین روش‌ها را آورده‌ایم.

1.      پیدا کردن آی پی در کامپیوتر و گوشی با استفاده از گوگل

برای پیداکردن آدرس آی‌پی، عبارات «what is my IP address» یا «how to find my IP address» را در گوگل جستجو کرده تا مانند تصویر زیر آدرس آی‌پی عمومی به شما نمایش داده شد.

 

آدرس IP

2.      مشاهده آدرس IP با ابزارهای آنلاین

وب‌سایت‌هایی مانند avast.com و whatismyipaddress.com می‌توانند آدرس آی‌پی عمومی شما را مشخص کنند.

 

آدرس IP

3.      استفاده از Command Prompt (CMD) در ویندوز

با تایپ «CMD» در منو Start و واردکردن دستور «nslookup myip.opendns.com solver1.opendns.com» در Command Prompt، می‌توانید آدرس آی‌پی عمومی خود را دریافت کنید.

4.      استفاده از ترمینال در سیستم عامل مک

با ورود به ترمینال مک، باز کردن دایرکتوری اصلی و واردکردن دستور «curl ifconfig.me»، می‌توانید آدرس آی‌پی عمومی خود را مشاهده کنید.

نمایش آدرس آی پی محلی

برای مشاهده آدرس آی‌پی محلی، می‌توانید از خط فرمان (CMD) در ویندوز استفاده کنید؛ در واقع با استفاده از Command Prompt، می‌توانید به‌سرعت آدرس IP محلی را در کامپیوترتان مشاهده کنید. برای این کار، «ipconfig» را در Command Prompt تایپ کنید تا آدرس IP محلی‌تان را مشاهده کنید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با روش‌های مختلف مشاهده آدرس آی پی آشنا کنیم. در این مسیر ابتدا به معرفی آدرس آی پی پرداخته و در ادامه به تفاوت آدرس آی پی خصوصی و عمومی و روش‌های پیدا کردن آدرس آی‌پی پرداختیم. توصیه می‌کنیم برای مشاهده آسان آدرس آی پی خود عبارت what is my IP address در گوگل تایپ کنید و یا از طریق سایت whatismyipaddress.com اقدام کنید.

برای دارندگان سایت:  اگر از سرویس فعلی هاست خود به هر نحوی ناراضی هستید یا به تازگی بازدید و ترافیک سایت شما بالا رفته است، هاست پربازدید یکی از سرویس‌های پر طرفدار راست چین کلود و یکی از پلن‌های جذاب برای سایت‌های پر ترافیک است.

سؤالات متداول

  1. چطور می‌توانیم آدرس آی‌پی عمومی خود را از دید دیگران مخفی کنیم؟

برای مخفی‌کردن آدرس آی‌پی عمومی، می‌توانید از خدمات VPN یا پروکسی استفاده کنید.

  1. آیا مشاهده آدرس آی‌پی می‌تواند در پیگیری فعالیت‌های اینترنتی کاربران مفید باشد؟

بله، مشاهده آدرس آی‌پی می‌تواند در پیگیری فعالیت‌های اینترنتی و بررسی لاگ‌ها برای تحلیل و ردیابی فعالیت‌های مشکوک مفید باشد.

  1. آیا هر دستگاه در اینترنت یک آدرس آی‌پی دارد؟

بله، هر دستگاهی که به اینترنت متصل است یک آدرس آی‌پی دارد که به‌عنوان شناسه آن در شبکه عمل می‌کند.

  1. چطور می‌توانم آدرس آی‌پی محلی خود را تغییر دهم؟

برای تغییر آدرس آی‌پی محلی، می‌توانید از تنظیمات شبکه در روتر خود استفاده کنید و یا از دستورات مربوطه در سیستم‌عامل خود استفاده نمایید.

  1. مشاهده آدرس آی‌پی چه اطلاعاتی ارائه می‌دهد؟
همچنین بخوانید  برنامه مهاجرتی کشاورزی و صنایع غذایی کانادا

آدرس آی‌پی می‌تواند به ما اطلاعات مفیدی درباره مکان جغرافیایی، ارائه‌دهنده اینترنت، و نوع سیستم‌عامل دستگاه بدهد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *