تبلیغات

تبلیغات

راهنمای جامع آشنایی با مراحل سئو سایت

seo

امروزه سئو به جنگ خاموش وب سا‌یت‌ها برای رسیدن به رتبه 1 گوگل، تبدیل شده است، سئو شامل مجموعه اقدامات مختلفی در جهت بهینه سازی سایت می‌باشد که می‌توان با کمک آن در کلمات کلیدی مختلف جهت افزایش فروش یا برندینگ، به رتبه‌‌های برتر موتورهای جستجو رسید.

در این مطلب، تلاش کرده‌ایم تا یک چک لیست خلاصه از مراحل سئو سایت و قسمت‌های مختلف آن را خدمت شما ارائه دهیم، اگر شما نیز علاقه دارید به یک متخصص حرفه‌ای پیاده سازی بخش‌های مختلف سئو تبدیل شوید، این مطلب را از دست ندهید.

بخش‌های مختلف سئو سایت‌، کدام‌اند؟

سئو دنیای پیچیده و جذاب در بستر وب است، سئو تکنیکال، سئو داخلی، و سئو خارجی، 3 بخش مهم‌ سئو هر سایتی می‌باشد که برای داشتن یک سایت بهینه و درجه یک از نظر سئو، باید به این 3 مورد، توجه ویژه داشت.

سئو تکنیکال  [Technical seo]

تمامی موارد فنی سایت، شامل سئو تکنیکال است، اصولا برای رفع اشکالات سئو تکنیکال و پیاده سازی درست آن، آشنایی با دانش کدنویسی مفید است اما واجب نیست، مهم‌ترین بخش‌های سئو تکنیکل، شامل موارد زیر است:

  1.     نصب SSL
  2.     بهینه سازی سایت مپ
  3.     تولید نقشه سایت
  4.     بهینه سازی کد‌های سایت
  5.     چک کردن ریسپانسیو بودن سایت
  6.     ویرایش فایل robots.txt
  7.     افزایش سرعت  و …

سئو داخلی  [on page seo]

تمامی موارد بهینه سازی که در داخل سایت، انجام می‌شود، شامل کارهای on page seo است، بهبود وضعیت سئو داخلی، نقش مهمی در فرایند رتبه گیری سایت در کلمات کلیدی هدف دارد، برخی از مهم‌ترین موارد سئو داخلی، به شرح زیر است:

  1.     تولید محتوای سئو شده
  2.     اصلاح ساختار لینک‌های داخلی
  3.     کاهش حجم تصاویر
  4.     کنترل چگالی کلمات کلیدی
  5.     سئو کردن عناوین و  …

مراحل انجام سئو سایت

سئو خارجی  [off page seo]

تمامی اقدامات مفیدی که در خارج از وب سایت، جهت رتبه گیری کلمات کلیدی هدف، به نفع سایت، انجام می‌شود، تکنیک‌های سئو خارجی، نام دارند، البته در این مرحله، باید مراقب باشید تا وارد ترفندهای سئو کلاه سیاه نشوید تا خطر پنالتی و افت رتبه، سایت‌ شما را تهدید نکند.

سئو آف پیج، تکنیک‌ها و ترفندهای بسیار زیادی را شامل می‌شود که امروزه سئو کاران از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ با برخی از رایج‌ترین موارد سئو خارجی، آشنا شوید:

  1.     گرفتن بک لینک
  2.     انتشار رپورتاژ آگهی
  3.     تکنیک‌های همچون منشن بدون لینک
  4.     ترفند امضا محتوا
  5.     دریافت سوشیال سیگنال
  6.     تکنیک‌های کلاه سیاه مثل PBN و ….
همچنین بخوانید  مقایسه قیمت بیت کوین در صرافی‌های ایرانی

مراحل سئو خارجی سایت

کدام بخش‌های سئو سایت، مهم‌تر است؟

هیچ کدام‌! در سئو هیچ برتری وجود ندارد و تنها در صورتی می‌توان به بهترین نتایج و ترافیک ارگانیک در موتورهای جستجو رسید که به تمامی‌ بخش‌های مختلف سئو توجه داشت و به درستی، آن‌ها را پیاده سازی نمود.

 

سئو سایت، چطور شروع می‌شود و کی به اتمام می‌رسد؟

هر سایتی، بر اساس شرایط، مشکلات و نقاط ضعف و قوت خود، مسیر سئو متفاوتی را خواهد داشت و به جرئت می‌توان گفت یک چک لیست ثابت برای تمامی وب سایت‌های اینترنتی، وجود ندارد.

اما در کل، فرایند سئو یک وب سایت اینترنتی از رفع اشکالات سئو تکنیکال و تولید محتوای سئو شده آغاز می‌شود و در قدم بعدی سئو کاران وارد مرحله سئو خارجی سایت می‌شوند.

به صورت خلاصه، مراحل سئو سایت، به شرح زیر است، البته توجه کنید که قطعا شرایط یک سایت تازه کار و سایتی با سال‌ها سابقه، در طی کردن روند سئو، متفاوت است، اما به صورت کلی، چک لیست زیر، در سئو سایت‌ها با تفاوت‌های اندک، پیاده سازی می‌شود.

  1.     رفع ارور های سرچ کنسول
  2.     آنالیز وضعیت سرچ کنسول و آنالیتیکس
  3.     بررسی سایت با ابزارهای مثل سایت ادیتر و اسکریمینگ فراگ
  4.     بررسی عملکرد رقبا و وضعیت فعلی سایت
  5.     کیورد ریسرچ دقیق و هدفمند
  6.     تولید محتوا یا آپدیت محتواهای قبلی
  7.     رفع اشکالات تکنیکال
  8.     بررسی عدم وجود بک لینک‌های مخرب
  9.     شروع فرایند سئو خارجی به صورت طبیعی
  10. پیش بردن فرایند سئو داخلی و سئو خارجی، به صورت همزمان و ..

آیا فرایند سئو سایت ، نقطه پایانی دارد؟

شاید پیش از این تصور می‌کردید که با رسیدن سایتی به لینک 1 در کلمه کلیدی هدف خود، کار سئو آن به اتمام رسیده است، اما این تصور کاملا اشتباه است!

مسیر سئو فرایندی ادامه دار است و هر زمان ممکن است سایت شما با انتشار آپدیت‌های جدید الگوریتم‌های گوگل، یا عملکرد بهتر رقبا، رتبه‌های خود را از دست دهد؛ البته چنانکه مسیر بهینه سازی سایت، توسط یک متخصص سئو حرفه‌ای با دید بلند مدت، پیاده سازی شود، قطعا نتیجه به دست آمده، مطمئن و بلند مدت خواهد بود.

چطور مراحل سئو سایت را به درستی پیاده سازی کنیم؟

پیاده سازی صحیح بخش‌های مختلف سئو سایت، ترکیبی از دانش سئو و تجربیات است و اگر بدون داشتن این موارد اقدام به سئو سایت‌تان کنید، قطعا به نتیجه دلخواه نخواهید رسید، پیشنهاد ما به شما برای اجرای درست سئو و بهینه سازی سایت، یکی از دو اقدام زیر است:

  •         استفاده از مشاوره سئو
  •         تماشای آموزش سئو مفید
همچنین بخوانید  نقد و بررسی سایت­ های رزرو آنلاین اقامتگاه و مزایای استفاده از آن

البته برای دریافت مشاوره سئو یا عضویت در یک کلاس آموزشی باید تنها به یک تیم معتبر با حضور متخصصین سئو باتجربه، اعتماد کنید تا با صرف کم‌ترین زمان و هزینه، نتیجه دلخواه‌تان را دریافت کنید.

تیم سئو لب، با سال‌ها سابقه درخشان، برترین خدمات آموزش سئو و مشاوره سئو را در ایران، ارائه می‌کند، اگر دوست دارید وضعیت سئو سایت‌تان را زیرورو کنید یا حتی خودتان به یک متخصص بهینه سازی وب سایت، تبدیل شوید، سئو لب را فراموش نکنید.

سخن پایانی

امروزه، اکثر برندهای تجاری بزرگ در سراسر دنیا، با کمک تکنیک‌های سئو و جذب ترافیک ارگانیک، از موتورهای جستجو، به جامعه‌ بزرگ‌تری از مشتریان هدف خود، دست پیدا کرده‌اند.

در این مطلب، قدم‌های مختلف بهینه سازی سایت همراه نکات تکمیلی، خدمت شما ارائه شد، چنانکه تصور می‌کنید به مشاوره یا استفاده از بهترین خدمات آموزش سئو نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت سئو لب بزنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *