تبلیغات

تبلیغات

چگونه تگ های RFID هک می شوند؟ نحوه افزایش امنیت RFID

How-RFID-Can-Be-Hacked

این روزها ، تراشه های RFID در انواع اقلام موجود است: کارت های اعتباری ، کتابخانه ها ، کالاهای مواد غذایی ، برچسب های امنیتی ، جزئیات حیوان خانگی ، سوابق پزشکی ، گذرنامه ها و موارد دیگر. اگرچه این می تواند بسیار راحت باشد ، یک هکر می تواند چیزهای زیادی را در مورد شما از برچسب های RFID شما بیاموزد.

در اینجا اصول اولیه چگونگی هک شدن RFID و چگونگی افزایش امنیت RFID خواهید آموخت.

بیشتر بدانید:

چگونه امنیت گوشی های هوشمند را افزایش دهیم؟

تراشه RFID چیست؟

تراشه RFID چیست؟

RFID مخفف عبارت “Radio Frequency Identification” به معنی شناسایی فرکانس رادیویی است و برای ارتباط از راه دور از اطلاعات استفاده می شود. این کار به خط دید نیاز ندارد ، به این معنی که تراشه RFID و خواننده صرفا برای برقراری ارتباط باید در محدوده یکدیگر باشند.

چند نوع اصلی تراشه RFID وجود دارد:

  • Passive Tags یا تگ های غیرفعال” برای خواندن برچسب نیاز به یک سیگنال رادیویی برای انتشار از گیرنده دارد. این همچنین بدان معنی است که آنها در مسافت کمی کار می کنند و نمی توانند داده های زیادی را منتقل کنند. نمونه هایی از این موارد را می توان در کارت های اعتباری و درهای کارتی یافت.
  • Active Tags یا تک های فعال” دارای باتری در برد هستند و بنابراین می توانند داده های خود را به طور فعال از مسافت بیشتر منتقل کنند. همچنین ، آنها می توانند مقدار بیشتری از داده ها را نسبت به تگ های غیرفعال منتقل کنند. نمونه هایی از برچسب های فعال شامل عبور عوارض اتومبیل ها است.

فرکانس های RFID با توجه به دستگاه و کشور متفاوت هستند ، اما معمولاً در این محدوده کار می کنند:

  • RFID با فرکانس پایین، کمتر از 135 کیلوهرتز است.
  • RFID با فرکانس بالا، حدود 13.56 مگاهرتز است.
  • فرکانس خیلی بالا (Ultra High Frequency یا UFH) فرکانسی بین 868-870 مگاهرتز یا 902-928 مگاهرتز است.
  • فرکانس فوق العاده بالا (Super High Frequency یا SHF) فرکانسی بین 2.400-2.483 گیگاهرتز است.

اسکن تراشه های RFID چقدر آسان است؟

اسکن تراشه های RFID چقدر آسان است؟

هکرهای RFID نشان داده اند که دستیابی به اطلاعات در تراشه های RFID چقدر آسان است. از آنجا که برخی تراشه ها قابل بازخوانی هستند ، هکرها حتی می توانند اطلاعات RFID را با داده های خود حذف یا جایگزین کنند.

اگر هکر بخواهد اسکنر RFID خود را بسازد خیلی مشکل نیست. خرید قطعات برای اسکنر آسان است و پس از ساخته شدن ، شخصی می تواند تگ های RFID را اسکن کرده و از آنها اطلاعات کسب کند. اگر راحتی RFID ارزش این خطر را داشته باشد ، این نگرانی را ایجاد می کند.

همچنین بخوانید  معتبر‌ترین سرمایه‌ گذاری در ارز‌های دیجیتال با صرافی اوکی اکسچنج

نگرانی یک: اسکن کارت اعتباری

یکی از بزرگترین نگرانی های عمومی در مورد هک RFID کارت های اعتباری و بدهی است. در حالی که کارت RFID در کیف پول شما ایمن است ، یک هکر بدون اطلاع از این کارت در جیب شماست اسکن می کند. هکرها می توانند بدون آنکه از آن آگاهی داشته باشند ، اطلاعاتی را بدزدند.

این حمله بسیار ترسناک به نظر می رسد ، و کل نگرانی RFID گسترش یافته است تا آرامش خاطر را به مردم نشان دهد. این کیف پولها امواج رادیویی را که RFID از آن استفاده می کند مسدود می کند و مانع از سرقت اطلاعات شخصی شما نمی شود.

پیشنهادی:

افزایش امنیت در برابر وای فای رایگان

نحوه جلوگیری از هک کردن RFID

نحوه جلوگیری از هک کردن RFID

بنابراین ، اگر می خواهید در قسمت امن بمانید ، چگونه سیگنال های RFID را مسدود می کنید؟ به طور کلی ، فلز و آب بهترین راهها برای مسدود کردن سیگنال های رادیویی به داخل و از تراشه RFID شما هستند. پس از مسدود کردن این سیگنال ، تگ های RFID قابل خواندن نیست.

یک راه مناسب برای مسدود کردن سیگنال های RFID ، استفاده از فویل آلومینیومی است. می توانید از تکه هایی از فویل استفاده کنید ، یا آن را با مقوا ترکیب کنید تا یک مسدود کننده خانگی برای کیف پول خود ایجاد کنید. با این حال ، فویل آلومینیومی همه سیگنال را مسدود نمی کند و می تواند با گذشت زمان از بین برود. به همین ترتیب ، قطعاً راه حل ایده آل نیست.

همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از فروشندگان محافظت از RFID در اصل فقط فروش فویل هستند. از این موارد محتاط باشید زیرا آنها کاملاً از شما محافظت نمی کنند. در برخی از کشورها ، دولتها شروع به اعتباربخشی به حفاظت از RFID کرده اند که مطابق با معیارهای خاصی است. هنگام خرید کیف پول های محافظ RFID ، مراقب این اعتبار باشید.

با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که یک کیف پول محافظت کنند RFID باعث نمی شود کارت شما در برابر کلاهبرداری ها غیرقابل نفوذ باشد. اگر بی احتیاط باشید هنوز می توانید کارت را از دست بدهید و یک اسکیمر ATM همچنان اطلاعات شما را سرقت می کند. خلاصه اینکه ، حتی اگر کیف پول مسدود کننده RFID دارید ، اقدامات امنیتی کارت اعتباری خود را هم انجام دهید.

امنیت RFID خود را دوبار بررسی کنید

همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که برنامه امنیتی شما فقط به RFID متکی نیست. به عنوان مثال ، با صادرکننده کارت اعتباری خود تماس بگیرید و ببینید که آیا آنها خریدهای RFID را از روی کارت شما غیرفعال می کنند.

همچنین بخوانید  هرآنچه از Razr 2019 موتورولا می دانیم

پس اگر کسی تگ های RFID را در کارت خود کلون (کپی) می کرد ، شما همچنان از سرقت در امان خواهید بود. مثال دیگر این است که به درب RFID برای دفتر خود تکیه نکنید و اطمینان حاصل کنید که یک سیستم امنیتی قوی دیگر در آن وجود دارد.

اگر نسبت به حضور RFID تردید ندارید ، می توانید نرم افزار های خواننده RFID یا به اسطلاح (RFID reader) خود را بسازید و مرتباً اطلاعات خود را بررسی کنید تا آنچه را می خوانید را ببینید و بررسی کنید که RFID شما چه کاری انجام میدهد. ومی توانید ببینید آیا چیزی تغییر کرده است یا خیر.

در امان ماندن از حملات نامرئی

همانطور که هکرها نشان داده اند ، RFID از حملات ناخوشایند نیست. روش های ارزان قیمت برای ساخت اسکنر وجود دارد که در این مرحله می توانند برچسب ها را برای اطلاعات حساس انجام دهند. در حالی که وحشت ناشی از این شکل از حمله ممکن است احتمال واقعی روبرو شدن با آن را تحت الشعاع قرار دهد ، هنوز ارزش این را دارد که بدانید چگونه در صورت تحولات آینده از خود دفاع کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *