تبلیغات

تبلیغات

وای فای 6E چیست ؟ و تفاوت وای فای 6 ای با وای فای 6 چیست ؟

what-is-Wi-Fi-6E

سرانجام سخت افزار وای فای 6 وارد بازار می شود، و بیشتر آن را در سال 2020 منتشر می شده است. اما مردم در حال صحبت کردن در مورد چیز جدید هستند :

وای فای 6E ، قول کاهش بیشتر اختلالات وای فای را می دهد .

اما وای فای 6E چیست ؟

وای فای 6 و نسل های قبلی وای فای از باند های رادیویی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز استفاده می کنند . وای فای 6E دستگاهی است که قابلیت کار با باند 6 گیگاهرتزی را نیز دارد .

اما وای فای 6E چیست ؟

طیف فرکانس 6 گیگاهرتزی باید به طور مشابه با وای فای 6 بیش از 5 گیگاهرتز کار کند اما کانال های غیر همپوشانی دیگری نیز ارائه می دهد . همانطور که اتحاد وای فای می گوید ، وای فای 6 ای امکان 14 کانال 80 مگاهرتزی اضافی و 7 کانال 160 مگاهرتزی اضافی را فراهم می کند ، که شبکه ها همچنان در حال کار هستند .

تمام دستگاه های ارتباطی با طیف 6 گیگاهرتزی نیز دستگاه های وای فای 6 خواهند بود . هیچ دستگاه قدیمی دیگری وجود نخواهد داشت که از استانداردهایی مانند وای فای 5 (802.11ac) استفاده کند . همه دستگاه های موجود در کانال های 6 گیگاهرتزی به همان زبان صحبت می کنند و می توانند از ویژگی های جدید احتقان وای فای 6 استفاده کنند .

به عبارت دیگر ، وای فای 6E دارای وای فای 6 (همچنین با عنوان 802.11ax شناخته می شود) بیش از 6 گیگاهرتز است .

وای فای 6E در آژانس های نظارتی منتظر است

اگر فرکانس 6 گیگاهرتز بسیار مفید است ، چرا در استانداردهای وای فای موجود قبلاً از آن استفاده نکردید ؟ خوب ، آنها نمی توانند آژانس های نظارتی اجازه نمی دهند وای فای از باند 6 گیگاهرتزی استفاده کند ، در عوض آن را برای اهداف دیگر رزرو می کند.

در اکتبر سال 2018 ، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده پیشنهاد ارائه طیف 6 گیگاهرتزی برای وای فای و دیگر موارد استفاده “بدون مجوز” را ارائه داد . این تغییر واقعاً از ژانویه سال 2020 به سر نمی برد ، بنابراین دستگاه های Wi-Fi 6E هنوز نمی توانند در ایالات متحده راه اندازی شوند . با این حال ، Ajit Pai رئیس FCC می گوید FCC قصد دارد این طیف را برای وای فای و سایر خدمات بدون مجوز ارائه کنیم .

اعلامیه متحدین وای فای قبل از CES 2020 از وای فای 6E این امر را اذعان می کند ، با اشاره به وای فای 6 گیگاهرتز به عنوان “بخش مهمی از طیف های بدون مجوز که ممکن است به زودی توسط تنظیم کننده ها در سرتاسر جهان در دسترس قرار گیرند .

همچنین بخوانید  چگونه پنل اج سامسونگ گلکسی اس 20 را غیرفعال یا ویرایش کنیم؟

سخت افزار وای فای 6E چه زمانی عرضه خواهد شد ؟

اتحاد وای فای همچنین می گوید که “دستگاه های وای فای 6E به دنبال مصوبات تنظیم کننده 6 گیگاهرتز به سرعت در دسترس خواهند بود . “

به نظر می رسد که این صنعت برای تنظیم کننده ها وای فای 6 مشتاق هستند . در طول کنفرانس CES 2020 ، شرکت Broadcom اعلام کرد تراشه چندین محصول که برای سیستم ها است که تولید کنندگان روتر می توانند با قابلیت ایجاد نقاط دسترسی وای فای 6E خریداری کنند .

با این حال ، با وجود همه هیجان و علاقه ، هنوز هیچ جدول زمانی رسمی برای زمانی که تنظیم کننده ها طیف را برای استفاده بدون مجوز از وای فای 6 ای در دسترس قرار دهند ، وجود ندارد . سخت افزار به زودی پس از تغییر مقررات در دسترس خواهد بود ، اما هنوز مشخص نیست چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد ، وای فای 6E تاریخ انتشار ندارد.

وای فای 6 گیگاهرتز به دستگاه های جدید نیاز دارد

وای فای 6 گیگاهرتز به دستگاه های جدید نیاز دارد

دستگاه های وای فای 6E با استانداردهای وای فای 6 و نسخه های قبلی وای فای سازگار خواهند بود . اما برای استفاده از آن کانال های 6 گیگاهرتزی جدید در وای فای 6E ، باید از دستگاه هایی استفاده کنید که آن را پشتیبانی می کنند . به عبارت دیگر ، شما فقط می توانید وای فای 6E را همزمان با جفت کردن یک سرویس گیرنده مجهز به وای فای 6E (مانند لپ تاپ یا تلفن هوشمند) و یک نقطه دسترسی وای فای 6E فعال کنید .

به عنوان مثال ، حتی اگر یک دسته از دستگاه های وای فای 6 و مودم وای فای 6E را فعال کنید ، هیچ یک از دستگاه های شما از طریق وای فای 6E ارتباط برقرار نمی کنند . همه آنها از وای فای 6 در کانالهای معمولی 5 گیگاهرتز یا 2.4 گیگاهرتز استفاده می کنند.

منتظر وای فای 6E نباشید …

در فن آوری ، همیشه چیز جدیدی در افق وجود دارد . وای فای در حال حاضر ، وای فای 6E است . برخی از دستگاه های شامل وای فای 6 مانند مودم یا روتر ، لپ تاپ ، تلفن های هوشمند در حال حاضر برای فروش هستند . وای فای 6 از نظر سرعت یک ارتقاء شدید نیست ، اما باعث می شود وای فای سریعتر به همراه تراکم بی سیم کمتر و حتی ممکن است عمر باتری برای دستگاه های شما بیشتر شود .

در همین حال ، وای فای 6E هنوز عرضه نشده است . مهلت مشخصی برای تغییر مقررات وجود ندارد و این وسیله را قادر می سازد وارد بازار شود . حتی بعد از خرید دستگاههای دارای قابلیت وای فای 6E ، سود اصلی از طریق افزایش کانال های بی سیم کاهش می یابد . این یک هدف بلند مدت است ، اما اگر فکر می کنید به وای فای 6 بروز رسانی کنید ، به نظر ما فعلا ارزش آن را ندارد .

همچنین بخوانید  آموزش غیر فعال کردن UEFI Secure Boot در هر سیستمی

برای خرید وای فای 6 عجله نکنید

مطمئناً ، الزاما نیازی به اتمام و خرید روتر جدید مجهز به وای فای 6 امروز ندارید . بیشتر دستگاه های شما احتمالاً هنوز از وای فای 6 پشتیبانی نمی کنند .

به عنوان مثال ، مدل های آیفون 11 و 11 پرو اپل از وای فای 6 پشتیبانی می کنند ، اما مدل های قدیمی آیفون اینگونه نیستند . حتی مدل های جدید مک بوک پرو 2019 اپل که در پایان سال 2019 منتشر شده اند ، پشتیبانی وای فای 6 را نیز شامل نمی شوند .

تلفن های جدید پرچمدار سامسونگ مانند گلکسی اس 10 دارای سخت افزار وای فای 6 هستند ، اما بیشتر تلفن های اندرویدی اینگونه نیستند . فقط تعداد معدودی از لپ تاپ ها از وای فای 6 پشتیبانی می کنند . این روزهای اولیه برای وای فای 6 است .

شانس خوبی وجود دارد که طی چند سال آینده دستگاه های جدیدی که خریداری می کنید وای فای نسخه 6 به طور فزاینده ای بدست آورند . اما شما احتمالاً وای فای 6E را در آن دستگاه ها دریافت نخواهید کرد ، فقط وای فای 6 . در صورتی که وای فای 6E عالی به نظر می رسد ، اما هنوز در حال عرضه نیست .

توجه داشته باشید که باند 6 گیگاهرتزی در وای فای 6E با باند 60 گیگاهرتزی تفاوت دارد . 6 گیگاهرتز وای فای 6E به طور مشابه با وای فای 5 گیگاهرتز کار می کند ، در حالی که 60 گیگاهرتز برای سرعت انتقال سریعتر داده در مسافت های کوتاه تر ایده آل است .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *