تبلیغات

تبلیغات

مک بوک پرو 2019 : معرفی و مشخصات مک بوک پرو 16 اینچی

macbook-pro-2019

مک بوک پرو 2019 آپدیتی از نسخه 2018 خود است ، اما هنوز هم بسیاری از کاربران مک بوک وجود دارند که از حرکات اخیر که اپل انجام داده است، دلگیر هستند. شرکت Cupertino نسخه‌های جدید مک بوک و دیگر دستگاه‌های اپل را سریع‌تر از  آنچه که ما بتوانیم حساب‌های بانکی مان را دوباره پر کنیم، منتشر می کند. و در حالی که برخی از این اپدیت ها به وسایل بهتری منجر شده‌اند . کلاه‌های کوچک برای شما، مک مینی ، بسیاری از آن‌ها در حال سقوط هستند .

این به روزرسانی ها به دلیل تغییر نحوه دستیابی مک بوک پرو اپل در سال 2016 ، با تمرکز روی ویژگی هایی است که با ساده تر کردن طراحی ، یکی از بهترین مک ها را در دسترس کاربران روزمره قرار می دهد. شاید به همین دلیل است که اپل از همه درگاه ها به جز Thunderbolt 3 خلاص شد. و مک بوک پرو مطمئناً موردی است که “اگر شکسته نشود ، تعمیرش نکنید” .

با این حال، تعداد زیادی از کاربران قدیمی اپل وجود دارند که از آخرین فلسفه طراحی اپل ناراضی هستند. برای عادلانه بودن، مک بوک سال ۲۰۱۸ از یک نوسازی داخلی قابل‌توجه بهره‌مند شد، حالا در حال تغییر دادن نوسانی نسل هشتم پردازنده‌های Coffee Lake و برخی از سریع‌ترین SSD ها است که تا به امروز دیده ایم، و به آن سرعتی بی‌سابقه می‌دهد. علاوه بر این ، اپل نمایشگر را با فناوری True Tone بهبود داده ، و همچنین مشکلات کیبورد پروانه ای- یا حداقل بعضی از آنها را حل کرده است. همه اینها در حالی انجام شد که میزان قابل‌توجه باتری مدل ۲۰۱۷ را حفظ کرد.

از ماه ژوئیه سال 2019 ، این موارد در مورد مدل 13 اینچی مک بوک پرو ورودی سطح نیز صحیح است، که – به لطف بازسازی اخیر – اکنون تراشه نسل هشتم Intel Core i5 ، صفحه نمایش True Tone Retina و صفحه کلید بهبود یافته خریدار جذب می کند – بدون اشاره ای به Touch Bar ، Touch ID و تراشه امنیتی T2 اپل .

حتی بهتر، اپل همچنین پیکربندی های مک بوک پرو 15 اینچی را منتشر کرده است که از جدیدترین پردازنده 8 هسته ای Intel Core i9 ، آخرین پردازنده نسل نهم اینتل (CPU) استفاده می کند. این پیکربندی ها در حال حاضر پر طرفدار ترین مک بوک پروهای اپل هستند، که ارزان ترین آن از پردازنده ی هشت هسته ای 2.3 گیگاهرتزی نسل نهم (Turbo Boost تا 4.8 گیگاهرتز) با حافظه 16 گیگابایتی (RAM)، گرافیک GPU Radeon Pro 560X  و حافظه SSD 512 گیگابایتی با 2799 دلار (2،699 پوند ، 4،099 دلار) پشتیبانی می کند.

این پیشرفتهای جدید برای مک بوک پرو 2019 ، 16 اینچی که ما نیز پیش بینی کرده ایم چه معنایی دارد؟ شایعات اخیر احتمال طراحی مجدد واقعی را در حضور امسال آن تقویت کرده است، شاید در کنار Mac Pro 2019 جدید.

تحلیلگر مشهور اپل ، Ming-Chi Kuo اطلاعاتی فاش کرده است که نشان می دهد اپل قصد دارد یک مدل 16 اینچی مک بوک پرو 2019 را با طراحی “همه چیز جدید” منتشر کند، و این ممکن است امسال اتفاق بیفتد.

بعلاوه ، ما همچنان در حال نگه داشتن انگشتان خود روی هم هستیم که این صفحه کلید هنوز هم مزاحم طراحی مجدد می شود، و گزارش های اخیر از این نظر خوب به نظر می رسند.

تاریخ انتشار مک بوک پرو 2019

در حالی که طراحی مجدد سال 2019 برای مک بوک پرو (و همچنین Mac Pro) هنوز هم مطلبی است که بسیاری از طرفداران اپل مشتاقانه منتظر آن هستند در حال حاضر فقط شایعات مبهم تاریخ انتشار “2019” وجود دارد. از آنجایی که آخرین بروزرسانی مهم در ژوئیه 2018 منتشر شد، جای تعجب ندارد، و اپل به تازگی پیکربندی های CPU Intel Core 9 خود را حذف و  نسخه جدید مک بوک پرو 13 اینچی را جولای 2019 بازسازی کرد.

همچنین بخوانید  تلویزیون 95 اینچی 8K سونی 70,000 دلار قیمت دارد

تاریخ انتشار مک بوک پرو 2019

با این حال، جالب است که می توانید macOS Catalina را در مک بوک پرو ها مشاهده کنید. شاید لازم باشد ما چند ماه دیگر برای یک تاریخ واضح صبر کنیم یا حتی تأیید کنند که این اتفاق خواهد افتاد، اما شایعات و گزارش ها انباشته می شوند.

اگر بخواهیم در تاریخ عرضه قبلی اپل قرار بگیریم – با راه اندازی MacBook Pro 2017 در ژوئن 2017 و مدل MacBook Pro 2018 که در ژوئیه 2018 تحت رادار عرضه شد – انتشار تابستانی برای مک بوک پرو 2019 معقول است.

باید در نظر داشته باشیم که بعد از اینکه اینتل تراشه های 10 نانومتری Ice Lake را در CES 2019 برای تاریخ انتشار اواخر سال 2019 اعلام کرد و MacOS Catalina اپل برای پاییز آماده انتشار شده است – ناگفته نماند که این مدل 15 اینچی نسل نهم و مدل 13 اینچی نسل هشتم و Touch Bar را تازه ارائه کردند.با تصور این دو عامل، ما می‌توانیم مک بوک اپل را برای بهره مندی از فناوری جدید و بروزرسانی فوری سیستم عامل در جایی دور از دسترس ببینیم.

احتمال طراحی مجدد مک بوک پرو در سال 2019 هنوز ضعیف است، اما ما انگشتان خود را روی هم نگه می داریم. ما در ماه سپتامبر نگاهی دقیق به رویداد آیفون خواهیم داشت – اگر اینگونه نباشد، می توانیم به دنبال انتشار این مک بوک پرو 16 اینچی در اکتبر یا حتی نوامبر برویم.

قیمت مک بوک پرو 2019

تنها این واقعیت که اپل در ژوئیه سال 2019 مجدداً Touch Bar مک بوک پرو را بازسازی کرده تا یک پردازنده قوی تر و یک کیبورد بهتر داشته باشد و ویژگی های Touch Bar و Touch ID چیزهای زیادی درمورد مسیری که می روند، می گویند.

بدترین قسمت مدل های 2019 این واقعیت است که شما برای تأمین امنیت بالاترین سطح RAM (گزینه RAM 32 گیگابایتی فقط برای مدل های 15 اینچی در دسترس است) و بزرگترین ترکیب SSD باید هزاران دلار هزینه کنید. در غیر این صورت، شما با کمترین مقدار حافظه رم و یک Touch Bar که حتی به طور جهانی سازگار نیست ، گیر کرده اید.

قیمت مک بوک پرو 2019

همچنین می‌توانید به روز رسانی ۱۳ اینچی خود را فراموش کنید. قسمت اعظم بخش‌های آن، لحیم‌کاری شده، بنابراین مجبور خواهید بود که یک متخصص حرفه‌ای بیاورید و ضمانت تان را نقض کنید. شما همچنین ممکن است مجبور شوید یک دستگاه اتصال ثالث بخرید چون تنها درگاه‌های موجود برای شما پورت USB Thunderbolt 3 و یک جک هدفون هستند.

البته، پیش‌بینی این چیزها سخت است، اما احتمالا شما بیشتر، برچسب‌های قیمتی مشابه ای را خواهید دید. در حال حاضر، مدل پایه ای مک بوک ۱۳ اینچی به شما یک پردازنده نسل هشتم Intel Core i5، هشت گیگابایت حافظه، ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD و نسخه منسجم Intel Iris Plus Graphics 645 می‌دهد. خبر خوب این است که این مدل ۱۳ اینچی با همان قیمت ۱،۲۹۹ دلار (۱،۲۹۹ یورو، AU دلار)علی‌رغم ارتقای اخیر آن، برچسب میخورد.

تا آنجا که پیکربندی 15 اینچی نسل نهم Intel Core i9، که در حال حاضر با 2399 دلار شروع می شود (2399 پوند ، 3994 دلار)، ما دوست داریم همین قیمت را حفظ کند در حالی که هنوز هم به طراحی تازه اش ادامه می‌دهد.

اخیراً یک سایت فن آوری چینی از معرفی مک بوک پرو 16 اینچی حدود 3،000 دلار خبر داده است (حدود 2،450 پوند ، 4،350 دلار AU). بعداً ، تحلیلگر مینگ چی کوو از پیشرفت صفحه کلید با طراحی جدید سوئیچ سیزر خبر داد. ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد ، اما “2،999 دلار” به نظر می رسد که قیمت خوبی برای اپل باشد.

همچنین بخوانید  فیلترشکن vpnify برای اندروید : فیلتر شکن vpnify چه معایبی دارد ؟

راهنمای ما در مورد نحوه تنظیم مجدد مک بوک پرو را بررسی کنید

آنچه می خواهیم در مک بوک پرو 16 اینچی 2019 مشاهده کنیم

اخیرا اپل طرفدار زیادی جذب نکرده است، برای ذکر چند مورد، افتضاح بزرگ صفحه‌کلید در سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۹، Touch Bar مشکل ساز، حافظه رم لحیم شده. با این حال، ما هنوز امیدواریم که اپل در سال 2019 بودجه جدیدی دریافت کند و در واقع بعضی از موارد مورد نیاز را به طرفداران وفادار خود پیشنهاد دهد و نه مواردی که لازم به ارتقا آنها نیست. و تا کنون، امیدوار کننده به نظر می رسد.

تنوع پورت بیشتر مک بوک

اگر اپل اصرار دارد تنها به Thunderbolt 3 بچسبد، حداقل شامل یک دستگاه اتصال یا آداپتور USB ،Mini DisplayPort و HDMI بدون هزینه اضافی، باشد. می دانید، به جای اینکه ما را منبع پول بیشتری برای شخص سوم کند.

اگر واقعاً صادق باشیم، محدود کردن ما به Thunderbolt 3 ناخوشایند است. مک بوک پرو برای متخصصانی است که به دنبال گردش کار یکپارچه هستند. بله، Thunderbolt 3 کارآمد ، قدرتمند و چند منظوره است و درگاهی برای شارژ و همچنین خروجی فوق العاده سریع و انتقال داده ها ارائه می دهد. اما بسیاری از ما هنوز از دستگاه ها و لوازم جانبی دیگری استفاده می کنیم که از آن پشتیبانی نمی کنند. اگر انتظار میرود برای اتصال، این کابل را به آن آداپتور وصل کنیم تا به آن درگاه دیگر وصل شود، اپل نمی تواند انتظار داشته باشد که ما از این امر خوشحال شویم.

آیا امکان بازگشت شارژ MagSafe وجود دارد؟ برخی از ما تمایل به عبور از آن کابل ها داریم و خوب است بدانیم که با این کار به مدل های قدیمی آسیب نمی رسانیم.

با دیدن اینکه چگونه اپل جدیدترین MacBook Air را تنها با دو درگاه Thunderbolt 3 و فاقد شارژر MagSafe راه اندازی کرده است، شانس اندکی وجود دارد که اپل قصد داشته باشد درگاه های مک بوک پرو 2019 را متنوع کند. بنابراین، چیزی که ما در حال حاضر به دنبال آن هستیم یک دستگاه اتصال یا یک آداپتور خارج از جعبه است.

تنوع پورت بیشتر مک بوک

مک بوک پرو با Touch Bar بهبود یافته

وقتی نوبت به Touch Bar جدید می رسد ، به نظر می رسد که اپل در جای خود ایستاده است. در واقع، هر مدل و پیکربندی فعلی مک بوک پرو در حال حاضر آن را دارد. علی رغم نارضایتی های بسیاری از کاربران و این واقعیت که بسیاری دیگر بدون آن شادتر خواهند بود، اپل کاملاً Smart Touch Bar مک بوک پرو را تغییر داده است.

همه چیز خوب است و ما می پذیریم که تکنولوژی امیدوار کننده است. با این حال، اگر اپل قصد دارد چند صد دلار برای یک ویژگی جدید بپردازد، ما خواهان استفاده بیشتر آن هستیم. تا کنون، سازگاری Touch Bar فقط به چند برنامه و اپ محدود می شود و ما می خواهیم در صورت ماندگاری آن در اینجا، تعداد بیشتری را به این لیست اضافه کند. علاوه بر این، خوب است که آن به درستی کار کند بدون مشکلات انجماد و انگشت چرب.

مک بوک پرو 16 اینچی با ارائه مدل های جایگزین

باز هم، Touch Bar امیدی، نشان می دهد، اما دقیقاً چیزی نیست که اکثر کاربران به آن نیاز داشته باشند. همه ما عکاس یا فیلمساز یا هنرمند نیستیم. برخی از آنها فقط به دلیل داشتن رابط کاربری ساده و کاربرپسند، فقط از مک بوک پروهای خود برای بهره وری استفاده می کنند و آن دسته از افراد – مصرف کنندگان اصلی که اکنون بازار هدف اپل را شامل می شود – به هیچ وجه نیازی به Touch Bar ندارند. در حقیقت، فقط ممکن است هزینه زیادی را برای چیزی که به سختی از آن استفاده می کنید، بپردازید.

همچنین بخوانید  تفاوت نسل های پردازنده های AMD

ما می خواهیم یک گزینه برای چنین کاربرانی مشاهده کنیم. ما دوست داریم اپل مدلهای بدون Touch Bar را احیا کند و آنها را ارزان تر از نسخه های دارای Touch Bar خود قرار دهد.

صفحه کلید، صفحه نمایش و صدای بهتر مک بوک 2019

مطمئنا، اپل کیبورد را اصلاح کرده‌است تا نرم تر باشد، اما هنوز هم سخت‌تر از چیزی است که ما به آن عادت داریم، سفر کمتری نسبت به بیشتر کیبردها دارد و هنوز هم با صدای بلند آزاردهنده است. از نظر ارگونومی، صفحه کلید جدید بهترین نیست. این نیست که ما از آن متنفریم ، بلکه علاقه مندی سخت تر است. البته، ما می توانیم به خصوصیات آن عادت کنیم، اما ترجیح می دهیم مورد بهتری پیدا کنیم، به خصوص زمانی که هزینه زیادی پرداخت می کنیم. با این حال، اپل می تواند طرح قدیمی را که اکثر ما جزئی از آن هستیم، بازگرداند، که اکنون احتمالاً به نظر می رسد.

علاوه بر این ، طراحان مک بوک پرو باید از آیفون X راهنمایی هایی بگیرند و از طراحی بدون گودی استفاده کنند. این مقدار زیادی از دارایی است که هدر می‌رود، و یک صفحه نمایش بدون گودی به کاربران یک نمایش بزرگ‌تر بدون نیاز به قربانی کردن اندازه می‌دهد. علاوه بر این، با رفتن گودی صفحه، به ظاهری جدیدتر و مدرن تر به روزرسانی می شود. همچنین، یک لپ تاپ که برای ویرایش رسانه های 4k طراحی شده است، باید دارای صفحه نمایش 4k باشد – هرچند، ما می شنویم که 3k درحال آمدن برای این لپ تاپ بازی است.

و، در حالی که اپل در حال بررسی است، ما دوست داریم ببینیم که اسپیکرها را مجدداً مورد بررسی قرار می دهد. ما می دانیم که اپل قصد دارد طراحی نازک تری داشته باشد ، اما بلندگوهای قدیمی در مک بوک پرو به طور قابل توجهی بهتر هستند. با تمام این تکنولوژی که با آن روبرو میشویم، نمی توانیم مجموعه ای از سخنرانان را که بلندتر هستند و باس بهتر داشته باشند، به دست نیاوریم.

مک بوک پرو 16 اینچی 2019 با پردازنده جدید اینتل

مک بوک پرو 2018 به تازگی با Kaby Lake  و Cafe Lake در 13 اینچ و با تراشه های نسل نهم در 15 اینچی به روز شد. متأسفانه، اینتل قبلاً پردازنده های Whisky Lake و Amber Lake را خارج کرده است – برخی از پیکربندی های مک بوک پرو را حتی اگر فقط به سختی انجام شود پشت منحنی قرار دهند. Whiskey Lake، بالاتر از همه، تنها عملکرد حداقلی را فراهم می کند که بیشتر کاربران متوجه آن نمی شوند.

با این حال، در CES 2019، اینتل Ice Lake را معرفی کرد، اولین بار از پردازنده 10 نانومتری Sunny Cove برای لپ تاپ ها است. این تراشه ها از قبل، حمل و نقل را آغاز کرده اند و ما امیدواریم که اپل از قبل قصد دارد این پردازنده های نسل بعدی را در مک بوک پرو 16 اینچی بگنجاند.

اگر (و، با امید، وقتی که) اتفاق می افتد، ما دوست داریم ببینیم که اپل در هر دو پیکربندی‌های نسل نهم و دهم و همچنین یکی از مدلهای ۱۳ اینچی نسل نهم Coffee Lake را برای پیکربندی تازه ارائه می‌کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *