تبلیغات

تبلیغات

سرفیس پرو ایکس در مقابل آیپد پرو : Surface Pro X vs iPad Pro

surface-pro-x-vs-ipad-pro

رقابت اپل و مایکروسافت در حالی ادامه دارد که از سرفیس پرو ایکس به تازگی رونمایی شده است و ممکن است جای آیپد پرو اپل را بگیرد بنظر شما کدام بهترین است ؟

سیستم عامل 10X مایکروسافت که به تازگی راه اندازی شده است و این سوال را ایجاد می کند که آیا می تواند با نرم افزار اپل رقابت کند یا نه . شما کدام یک را  انتخاب می کنید؟ آیپد پرو یا سرفیس پرو ایکس . در این مقاله دو دستگاه را با هم مقایسه خواهیم کرد .

مشخصات و ویژگی آیپد پرو و سرفیس پرو ایکس

مشخصات و ویژگی آیپد پرو و سرفیس پرو ایکس

مایکروسافت بر روی تراشه سفارشی Surface SQ1  در ارتباط با Qualcomm کار می کند. اولین پردازنده مبتنی بر ARM در یک دستگاه سرفیس با 7W کار می کند ، در حالی که بیشتر پردازنده های ARM با سرعت 2W کار می کنند. مایکروسافت ادعا می کند که می تواند سه برابر عملکرد بیشتر در هر وات نسبت به سرفیس پرو 6 ارائه دهد .

آیپد پرو دارای تراشه Bionic A12X است و این قدرتمندترین تبلت اپل است که تاکنون مورد بررسی قرار داده ایم. پس از انجام کارهای بسیار سخت مانند ویرایش فیلم 4K ، هیچ تاخیری یا کندی قابل توجهی را در مورد آن پیدا نکردیم. تمام بازی هایی که از اپ استور اپل  امتحان کرده ایم بسیار خوب اجرا می شوند .


بیشتر بدانید :

مقایسه سرفیس پرو 7 آیپد پرو : سرفیس پرو7 یا آیپد پرو


 طراحی و صفحه نمایش آیپد پرو و سرفیس پرو ایکس

سرفیس پرو ایکس دارای صفحه نمایش با اندازه 13 اینچ با رزولوشن 2880 در 1920 است که به طور قابل توجهی بزرگتر از صفحه نمایش 12 اینچی  Surface Pro  است . وزن آن 768 گرم است و فقط 5.3 میلی متر نازک است. خوشبختانه این نسخه دارای درگاه USB-C و همراه با شارژ سریع است.

آیپد پرو در دو اندازه 11 اینچی و 12.9 اینچ در دسترس است . اولی 468 گرم وزن دارد و دومی  631 گرم است. به نظر می رسد که اپل همچنان از طراحی سنتی خود استفاده می کند( لبه های تیز و پشت صاف ) .

سرعت تازه سازی باورنکردنی 120 هرتز صفحه نمایش را برای پیمایش بسیار صاف تضمین می کند و وضوح شبکیه با تراکم پیکسلی 264 ppi را نشان می دهد. رقابت برای Surface Pro X سخت خواهد بود تا بتواند با چنین صفحه نمایش و طراحی رقابت کند.

قیمت آیپد پرو و سرفیس پرو ایکس

آیپد پرو و سرفیس پرو ایکس

مایکروسافت سرفیس Pro X قیمت اولیه 999 دلار دارد و هم اکنون برای پیش سفارش موجود است. اپل برای ایپد پرو قیمت اولیه 769 پوند / 799 دلار را برای نسخه 11 اینچی و 969 پوند / 999 دلار برای نسخه 12.9 اینچی (که تا به امروز گرانترین آیپد) در نظر گرفته است. مدل 1TB 12.9 اینچی رده بالای این مدل  1869 پوند / 1899 دلار قیمت دارد.

همچنین بخوانید  چگونه رمز وایفای خود را توسط آیفون با افراد دیگر به‌ اشتراک بگذاریم؟

نکته پایانی

در حال حاضر ، جزئیات در مورد Surface Pro X بسیار کم است و نمی توان نظر قطعی برای سرفیس پرو ایکس داد. ما می دانیم که iPad Pro یک دستگاه عالی است اما فقط باید منتظر ماند و دید که آیا مایکروسافت پرو ایکس می تواند آیپد پرو را شکست دهد یا خیر با تک تیپ همراه باشید .

اما اگر ترجیح می دهید سیستم عامل خود ویندوز یا iPadOS باشد ، موضوع کاملا فرق می کند.


پیشنهادی :

بررسی تبلت تاشو جدید مایکروسافت سرفیس نئو ( Surface Neo )

سامسونگ Galaxy Book S در مقابل مایکروسافت Surface Pro 6

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *