تبلیغات

تبلیغات

نقد و بررسی ویدئویی تبلت هیبریدی سرفیس پرو 6 مایکروسافت

Microsoft-Surface-Pro-6-review-01-1220×915

نقد و بررسی تبلت سرفیس پرو 6 مایکروسافت

 

شرکت مایکروسافت در سال 2018 از نسل جدید تبلت هیبریدی مایکروسافت سرفیس پرو رونمایی کرد. محصولی که مشخصه های قابلی برای آن در نظر گرفته شده و یک مدل برجسته به شمار می رود. اگرچه چند ماهی از عرضه این تبلت هیبریدی می گذرد اما در این مطلب قصد داریم شما را با سرفیس پرو 6 آشنا سازیم. تبلتی که بدون شک نظر هر فردی را به خود جلب کرده و یک مدل معمولی قلمداد نمی شود.

به هر حال در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با تبلت مورد اشاره این مطلب با تک تیپ همراه باشید .

 

مشخصات کلیدی:

 

  •  استفاده از نسل هشتم پردازنده های اینتل
  •  پشتیبانی از قلم stylus
  •  بهره مندی از صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی
  •  طراحی هیبریدی و قابل تغییر
  •  مجهز به دوربین جلو همراه با قابلیت تشخیص چهره
  •  آداپتور اصلی دارای پورت های USB اضافی جهت انجام فرآیند شارژ

 

مایکروسافت سرفیس پرو 6

 

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 6

 

لپ تاپ Surface Pro 6 آخرین لپ تاپ هیبریدی عرضه شده توسط برند مایکروسافت بوده و برای رقابت با محصولاتی نظیر iPad Pro و لپ تاپ های سری یوگا کمپانی Lenovo در نظر گرفته شده است.

 


بیشتر بدانید :


 

لپ تاپ Surface Pro 6 همانند دیگر لپ تاپ های هیبریدی دارای وزنی سبک بوده و از طرفی توان پردازشی مناسبی را ارائه می دهد. به علاوه باتری های بزرگ این محصول ، تا یک روز کامل پاسخگو نیازهای شما خواهند بود. لپ تاپ Surface Pro 6 از نسل هشتم پردازنده های اینتل استفاده کرده و از قلم Stylus نیز پشتیبانی می کند. لذا کاربر می تواند یادداشت ها و یا طرح های خود را به صورت دستی بر روی دستگاه اعمال نماید .

 

بررسی ویدئویی سرفیس پرو 6

 

 

 

طراحی و ویژگی های سرفیس پرو شش

 

لپ تاپ Surface Pro 6 همانند دیگر لپ تاپ های هیبریدی ، به دو صورت متفاوت قابل استفاده است. صفحه نمایش این دستگاه در اصل یک تبلت مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 می باشد . از طرفی با بهره مندی از پورت شش پین محصول پیشرو ، می توانید کیبورد فیزیکی آن را متصل کرده و همانند یک لپ تاپ معمولی از آن استفاده نمایید. اما اگر کیبورد فیزیکی دستگاه در دسترس شما نیست. جای نگرانی وجود ندارد. استند تعبیه شده در پشت پنل محصول به خوبی قادر به نگه داشتن آن بر روی سطوح صاف خواهد بود. در نتیجه کاربر می تواند به آسانی از یک کیبورد بلوتوث برای رسیدگی به کارهای خود استفاده کند.

 

لپ تاپ Surface Pro 6 از لحاظ پشتیبانی از پورت های رایج ضعیف عمل می کند. این لپ تاپ دارای یک پورت USB-A 3.0 ، یک پورت Mini Display ، کارت خوان و جک 3.5 میلیمتری صدا است. اگر به دستگاه پیشرو همانند یک تبلت نگاه کنیم. قطعا پورت های آن کافی به نظر می رسد. اما از طرف دیگر اگر جزء کسانی هستید که به این محصول همانند یک لپ تاپ نگاه می کنید. عدم وجود پورت هایی نظیر HDMI و USB-C شما را نا امید خواهد کرد. البته برند مایکروسافت ، آداپتور USB-C را برای لپ تاپ Surface Pro 6 عرضه کرده است. اما برای استفاده از آن باید هزینه ای جداگانه را پرداخت نمایید. از طرفی این آداپتور در تمامی بازارها یافت نمی شود.

 

آداپتور اصلی لپ تاپ Surface Pro 6 از ویژگی های پورت USB-A استفاده کرده و قادر به شارژ تلفن های همراه و دیگر دستگاه ها است. از طرفی نمی توانید دو دستگاه را به صورت همزمان به آداپتور محصول پیشرو متصل نمایید. زیرا تنها یک عدد پورت USB-A در دسترس شما است. اکثر دارندگان محصولات پیشین سری Surface شکل ظاهری آن را با رنگ های روشن و مختلف یادآور می شوند. اما برند مایکروسافت در جدیدترین محصول از این سری از رنگ مشکی مات استفاده نموده است. به طوری کلی لپ تاپ Surface Pro 6 در دو رنگ مشکی و پلاتینیوم عرضه شده و این می تواند خبر بدی برای کسانی باشد که طرفدار رنگ های شاد و روشن هستند.

همچنین بخوانید  مقایسه پسورد ، پین و حسگر اثر انگشت : بهترین راه برای قفل کردن گوشی اندرویدی

 

مایکروسافت سرفیس پرو 6

 

کیبورد سر فیس پرو6

 

کیبورد لپ تاپ Surface Pro 6 دارای ابعاد 5 * 217 * 295 میلیمتر بوده و از کلیدهای تابع نیز پشتیبانی می کند. به علاوه بر روی سطح این کیبورد ، یک تاچ پد لمسی نیز قرار گرفته است. به طور کلی تجربه ی تایپ با کیبورد پیشرو با وجود کوچک بودن برخی از کلیدها ، بسیار خوب ارزیابی می شود. از طرفی کلیدهای تابع قرار گرفته بر روی کیبورد ، مقداری کوچک تر از کلیدهای اصلی هستند. کلیدهای Arrow Keys در گوشه ی پایینی سمت راست قرار گرفته اند و کلید Shift تعبیه شده در سمت چپ دارای اندازه ای بسیار کوچک است. به طوری که برای استفاده از آن به شکلی سریع امکان خطا و فشردن کلیدی دیگر وجود دارد.

 

پد لمسی لپ تاپ Surface Pro 6 نیز از عملکردی دقیق برخوردار است. پیمایش در مطالب طولانی به راحتی انجام شده و با کشیدن سه انگشت خود بر روی پد ، یک نمای کلی از فرآیندهای در حال اجرا نمایش داده می شود. از طرفی این پد فاقد کلید فیزیکی بوده اما همانند دیگر پدهای لمسی از کلیک چپ و راست به صورت کامل پشتیبانی می کند.

 

صفحه نمایش تبلت سرفیس پرو6

 

لپ تاپ Surface Pro 6 مجهز به صفحه نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن 1824*2736 بوده و تراکم پیکسلی 267ppi را در هر اینچ مربع ارائه می دهد. پنل به کار رفته در این دستگاه از نسبت تصویر 3:2 بهره می برد. نسبتی که پیش از این در محصولات دیگر سری Surface و هم چنین دستگاه های مختلف iPad Pro نیز مورد استفاده قرار گرفته است . به طور کلی صفحه نمایش لپ تاپ Surface Pro 6 بسیار خوب است. محتواهای به نمایش در آمده در این پنل ، شفاف و روشن بوده و از کنتراست مناسبی برخوردار است. از طرفی گوشه های تصویر در پنل پیشرو مانند دیگر لپ تاپ های دارای صفحه نمایش کوچک به تاریکی تمایل ندارد.

 


بیشتر بدانید :


پوشش شیشه ای به کار رفته بر روی صفحه نمایش لپ تاپ Surface Pro 6 ، در صورت تابش نور مستقیم ، آن را منعکس کرده و سبب کاهش جزئیات در بخش مورد نظر خواهد شد. البته این موضوع برای تمامی لپ تاپ هایی که از پوشش شیشه ای استفاده می کنند، صادق است. در تست های انجام شده بر روی صفحه نمایش لپ تاپ Surface Pro 6 ، حداکثر روشنایی آن برابر با 422.74 نیت و حداقل روشنایی آن نیز 0.3132 نیت است. که هر دو مقدار مذکور در جایگاه خود بسیار مناسب هستند. درجه حرارت رنگ ها در پنل پیشرو بر روی عدد 6265K قرار گرفت. که شاید مقداری گرم به نظر برسد.

 

جالب است بدانید که لپ تاپ Surface Pro 6 قادر به پوشش 90.2 درصد از دامنه ی رنگ های sRGB می باشد. مقداری که برای مشاغل طراحی کارتون و هنر دیجیتال بسیار مناسب است. از طرفی دستگاه پیشرو تنها 62.4 درصد از دامنه ی رنگ های Adobe RGB و 64.2 درصد از دامنه ی رنگ های DCI P3 را پوشش می دهد. که قطعا نا امید کننده به نظر می رسد. اما بیاید صادق باشیم، لپ تاپ Surface Pro 6 حتی مجهز به کارت گرافیک اختصاصی نیز نیست.

 

مایکروسافت سرفیس پرو 6

 

عملکرد سرفیس 6

 

لیست مدل های مختلف لپ تاپ Surface Pro 6 بر حسب سخت افزار:

 

  •  پردازنده ی اینتل Core i5-8250U ، 8 گیگابایت حافظه ی رم ، 128 گیگابایت حافظه ی داخلی
  •  پردازنده ی اینتل Core i5-8250U ، 8 گیگابایت حافظه ی رم ، 256 گیگابایت حافظه ی داخلی
  •  پردازنده ی اینتل Core i7-8650U ، 8 گیگابایت حافظه ی رم ، 256 گیگابایت حافظه ی داخلی
  •  پردازنده ی اینتل Core i7-8650U ، 16 گیگابایت حافظه ی رم ، 512 گیگابایت حافظه ی داخلی
  •  پردازنده ی اینتل Core i7-8650U ، 16 گیگابایت حافظه ی رم ، 1 ترابایت حافظه ی داخلی
همچنین بخوانید  معرفی و بررسی گوشی جدید گوگل پیکسل 4 و پیکسل XL 4

 

مدل شماره ی 2 در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. و باید بگوییم که عملکرد آن در مقایسه با لپ تاپ های میان رده ای نظیر Acer Swift 5 و Acer Aspire 5 بسیار بهتر است. به طور کلی لپ تاپ Surface Pro 6 برای انجام کارهایی نظیر تایپ و یا تماشا محتواهای چند رسانه ای بسیار مناسب است. پس اگر به دنبال یک لپ تاپ هیبریدی هستید که با استفاده از آن بتوانید مقاله های خود را چک کرده و یا به تماشای ویدئوهای مورد علاقه تان بنشینید. لپ تاپ Surface Pro 6 قطعا گزینه ای عالی برای شما است.

 


پیشنهادی :

آموزش مخفی کردن و محدود کردن برنامه ها در آیفون و آیپد


 

امتیازات بدست آمده توسط لپ تاپ Surface Pro 6 در بنچمارک های مختلف نشان می دهد که این محصول فراتر از حد خود عمل می کند. البته نمرات این دستگاه قابل مقایسه با لپ تاپ های Lenovo Yoga 730 و یا Dell XPS 15 نخواهد بود. از طرفی لپ تاپ پیشرو در مقایسه با نسخه ی Core i7 لپ تاپ Surface Pro 5 ضعیف تر عمل می کند. که این موضوع با توجه به پردازنده ی Core i5 آن بدیهی به نظر می رسد. لذا برای مقایسه ای منصفانه باید نسخه ی Core i7 این دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.

 

تبلت سفریس پرو 6 در اجرای بازی های ویدئویی سبک مانند Minecraft مشکلی نخواهد داشت. اما صفحه نمایش و کیبورد نسبتا کوچک آن ، برای تجربه ی بازی هایی نظیر Overwatch و یا PUBG کافی به نظر نمی رسد. اما اگر واقعا به دنبال خرابی دستگاه خود هستید می توانید آن را امتحان کنید. لپ تاپ Surface Pro 6 در تست 3DMark Ice Storm موفق به دریافت امتیاز 50847 گردید. که این مقدار برای یک لپ تاپ هیبریدی و بدون کارت گرافیک اختصاصی بسیار مناسب بوده و در زمره ی امتیازات متوسط قرار می گیرد. این در حالی است که سال گذشته ، لپ تاپ Surface Pro 5 در همین تست امتیاز 43042 الی 60096 (با توجه به مدل انتخابی) را کسب نمود. به علاوه قطعا مدل Core i7 تبلت سرفیس پرو 6 در تست مذکور قادر به دریافت امتیاز بالاتری خواهد بود.

 

مایکروسافت سرفیس پرو 6

 

در آخر ، لپ تاپ Surface Pro 6 را در تست Cinebench R15 قرار دادیم. این برنامه ، یک تست سنجشی تصویری و گرافیکی بوده و یک نمای کلی از قدرت پردازشی دستگاه را به شما نشان می دهد. البته این بدان معنی نیست که بخواهید نرم افزاری مانند Adobe Premiere Pro را بر روی محصول پیشرو اجرا نمایید. همان طور که گفته شد ، لپ تاپ Surface Pro 6 از قلم Stylus پشتیبانی می کند. این قلم دارای سطح حساسیت فشار 4096 بوده و از تکنولوژی N-trig بهره می برد. به علاوه برند مایکروسافت تمام آن چیزی که برای طراحی به آن نیاز دارید را به صورت پیش فرض بر روی دستگاه نصب کرده است و تنها کافی است با اجرای آنها از کشیدن طرح های مورد علاقه تان لذت ببرید.

 

از طرفی قلم لپ تاپ Surface Pro 6 تنها برای طراحی نبوده و برای یادداشت های روزانه نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. بر روی سطح قلم Stylus از نوارهایی مغناطیسی استفاده شده است. لذا کاربر می تواند پس از اتمام کار خود قلم را به کناره های صفجه نمایش دستگاه متصل کند. البته اگر قصد حمل دستگاه را دارید. بهتر است قلم را از لپ تاپ جدا و آن را درون کیف قرار دهید.

همچنین بخوانید  تکنولوژی OLED چیست ؟ بررسی صفحه نمایش OLED

 

باتری سرفیس 6

 

لپ تاپ Surface Pro 6 در تست Powermark موفق به ثبت زمان 7 ساعت و 55 دقیقه با روشنایی 150 نیت گردید. تست مذکور یک شبیه ساز 10 دقیقه ای مرور اینترنت و 5 دقیقه ای تماشا محتوای چند رسانه ای است. به طور معمول ، با نوشتن چندین مقاله و گوش دادن به موسیقی و تماشا چند محتوای ویدئویی ، لپ تاپ Surface pro 6 تا 8 ساعت قادر به شارژدهی است. که این مقدار دقیقا همان چیزی است که ما از دستگاهی همانند Surface Pro 6 انتظار داریم.

 

طبق گفته ی برند مایکروسافت ، این دستگاه به مدت 13 ساعت و 30 دقیقه قادر به پخش محتواهای چند رسانه ای است. اما در تست انجام شده توسط تیم ما ، مدت زمان مذکور حدود 1 ساعت کمتر از مقداری است که مایکروسافت آن را یادآور شده است. از طرفی لپ تاپ هیبریدی Surface Pro 6 همانند دیگر تبلت های امروزی پس از رسیدن باتری به 10 درصد ظرفیت خود ، وارد حالت ذخیره ی نیرو خواهد شد. از طرفی مدت زمان شارژ مجدد باتری لپ تاپ Surface Pro 6 بسیار عالی است. به طوری که 60 درصد از ظرفیت آن در طی 1 ساعت و 100 درصد از ظرفیت آن در طی حدود 2 ساعت تکمیل خواهد شد.

 

دلایل خرید لپ تاپ Surface Pro 6

 

اگر فردی هستید که به یک لپ تاپ سبک و قابل حمل احتیاج دارید و لیست کارهایتان نیز به تماشا فیلم و یا چک کردن اینترنت خلاصه می شود. لپ تاپ Surface Pro 6 گزینه ای عالی برای شما است.

 

لپ تاپ پیشرو از لحاظ تعداد پورت و تنوع آنها ضعیف عمل می کند. و قبل از خرید آن باید به این موضوع توجه داشته باشید. به علاوه امروزه اکثر تولیدکنندگان لپ تاپ های هوشمند به قرار دادن پورت USB-C مجاب شده اند. اما عدم استفاده از این پورت در جدیدترین محصول سری Surface کمی عجیب به نظر می رسد.

 


پیشنهادی :


 

لپ تاپ Surface Pro 6 از برای انجام کارهای تایپی بسیار مناسب است. اما اندازه ی کوچک کیبورد آن می تواند برای بعضی از افراد آزاردهنده باشد. از طرفی لپ تاپ های Lenovo Yoga 730 با قیمتی ارزان تر و Dell XPS 15 با قیمتی گران تر و قدرت بیشتر از گزینه های دیگر شما جهت خریداری هستند. به علاوه اگر به دنبال نسخه ی قدرتمند لپ تاپ Surface Pro 5 هستید می توانید با خرید نسخه ی Core i7 آن از قدرت پردازشی بیشتر و ظرفیت حافظه ی بالاتر آن بهره مند شوید.

 

مایکروسافت سرفیس پرو 6

 

نتیجه گیری

 

لپ تاپ Surface Pro 6 گزینه ای ارزشمند برای رسیدگی به کارهایتان بوده و در زمان فراغت نیز با ویژگی های مناسب می تواند پاسخگو نیازهای شما باشد.

 

مشخصات فنی

 

  •  ابعاد : 8.5*201*292 میلیمتر
  •  وزن : 775 گرم برای مدل Core i5 و  792 گرم برای مدل Core i7
  •  پردازنده : نسل هشتم پردازنده های اینتل Core i5-8250U و Core i7-8650U
  •  پردازنده : Intel UHD Graphics 620
  •  حافظه داخلی : 128 ، 256 ، 512 و 1000 گیگابایت
  •  صفحه نمایش : 12.3 اینچی با رزولوشن 1824*2736 پیکسل همراه با نسبت تصویر 3:2 و پشتیبانی از 10 لمس همزمان
  •  اتصالات : بلوتوث ورژن 4.1 و اینترنت Wi-Fi
  •  پورت ها : USB 3.0 ، Mini Display ، Surface Connect ، Surface Type Cover ، جک 3.5 میلیمتری صدا و کارت خوان MicroSDXC
  •  دوربین اصلی : 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای Full HD و پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک
  •  دوربین جلو : 5 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای Full HD و پشتیبانی از تشخیص چهره
  •  صدا: اسپیکر استریو با قدرت 1.6 وات و پشتیبانی از فناوری Dolby Audio Premium + میکروفون دوگانه

 

نقاط قوت:

 

  •  صفحه نمایش عالی
  •  عمر باتری مناسب
  •  بازدهی فوق العاده
  •  طراحی هیبریدی جذاب و وزن سبک

 

نقاط ضعف:

 

  •  گران قیمت
  •  بعضی از کلیدهای کیبورد بسیار کوچک هستند

 

منبع :
TRUSTEDREVIEWS

نتیجه بررسی

صفحه نمایش 9.0

عملکرد 9.0

باتری 10.0

قیمت 5.0

کیبورد 9.0

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *