تبلیغات

تبلیغات

چرا گوشی های هوشمند عمر باتری کمی دارند؟ بررسی 5 دلیل

Why-Phones-Have-Short-Battery-Life

تقریبا همه ی ما در طول روز از گوشی خود استفاده می کنیم و در طول ممکن است چند بار گوشی را به شارژ بزنیم. همانطور که مشخص است تعداد بسیار کمی گوشی وجود دارد که تنها با یکبار شارژ شدن بتوانیم در طول روز از صبح تا شب از آن استفاده کنیم.

 


بخوانید : 12 دلیل برای نصب کاستوم رام اندروید (Custom ROM)


 

این روز ها با عرضه و رونمایی از گوشی های پرچم دار جدید با قیمت های چند هزار دلاری بدون شک انتظار این را دارید که باتری این گوشی ها به گونه ای باشند که نیاز روزانه شما را برطرف کنند. اما اگر به دقت به این موضوع پی ببرید خواهید دید که عمر باتری ها هنوز هم مانند همیشه عمل می کنند. در این مقاله به تمامی مواردی که باعث می شود تا گوشی ها باتری هایشان به خوبی عمر نکنند را ذکر کنیم. با تک تیپ همراه باشید.

 

1- امکانات بیشتر ، مصرف انرژی بیشتر

 

دلایل کم بودن عمر باتری گوشی ها

 

شما پیش از این با کاربرد باتری ها آشنا شده اید. اما سوالی که پیش می آید این است چرا عمر باتری ها هنوز به مقدار لازم و نیاز کاربران نرسیده است؟ نظر شما چیست؟

 

یکی از واضح ترین پاسخ ها این است که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی باعث شده است تا گوشی ها نیازمند قدرت بیشتر شوند و همین موضوع باعث می شود تا انرژی بیشتری مصرف شود. اگر بخواهیم مثال بزنیم می توانیم به گوشی های سری نوت سامسونگ اشاره کنیم. در سال 2011 ، شرکت سامسونگ گوشی Galaxy Note را با قدرت باتری 2500 میلی آمپر رو نمایی کرد. در زمان خود با توجه به استفاده ای که از گوشی داشته باشید می توانست تا 1 روز بازده داشته باشد.

 


بخوانید : Wi-Fi 6 (وای فای 6) چیست و چرا اهمیت دارد؟


 

اما امروزه آخرین نسخه ی این سری که Note 9 است ، باتری آن 4000mAh می باشد. این بدان معناست که 60% ظرفیت باتری بیشتر شده است و باید بهتر عمل کند ، اما در واقع اینطور نیست. گوشی گلکسی نوت 9 دارای صفحه نمایش AMOLED ، اندازه بزرگ تر ، امکانات بیشتر و غیره می باشد ، همین موضوع باعث شده است تا مصرف باتری نیز بیشتر شود. علاوه بر این دارای پردازنده سریع تر ، قدرت گرافیکی بیشتر و RAM می باشد. همانطور که گفته شد ، وجود صفحه نمایش بزرگ تر نیز یکی از مهم ترین دلایل مصرف باتری است.

همچنین بخوانید  آموزش اضافه کردن گیف Gif به استوری اینستاگرام

 

علاوه بر این امروزه گوشی ها برنامه های پس زمینه بیشتری دارند که در حال اجرا هستند. حتی وجود اعلان ها هم دلایلی بر مصرف انرژی نیز هستند. استفاده از شبکه های اینترتی تلفن همراه مانند 3G ، 4G ، 5G و یا WiFi دیگر عوامل مصرف باتری در گوشی ها هستند. البته با وجود ویژگی Power Saving در برخی گوشی ها باعث می شود تا این مصارف کمی کاهش یابد و عمر باتری به نوعی بهتر عمل کند.

 

2- گوشی ها نازک تر و باریک تر شده اند

 

دلایل کم بودن عمر باتری گوشی ها

 

گوشی ها با گذشت زمان باریک تر شده اند و نسبت به قبل از لحاظ ضخیم بودن بسیار پیشرفت کردند. آیفونی که در سال 2017 عرضه شد باریکی آن به 0.46 اینچ می رسید. اما حالا آخرین گوشی پرچمدار یعنی آیفون XS به اندازه ی 40% یعنی به 0.30 اینچ باریکی گوشی تبدیل شده است.

 

زمانی که گوشی ها با باریک شدن باعث می شود تا زیبایی بیشتر داشته باشند و به راحتی در دست گرفته شوند باعث می شود تا فضای کمتری برای جاسازی سخت افزار داشته باشند. بنابراین باعث می شود تا کارخانه ها باتری ای با سایز کوچک تر در گوشی جایگذاری کنند.

 

گوشی های پرچمدار در حال حاضر دارای ظرفیت باتری از 2800 تا 4000 میلی آمپر تولید شده اند. آخرین گوشی پرچمداری که با بزرگ ترین سلول باتری در سال 2018 عرضه شد گوشی Huawei P20 Pro بود که باتری آن 4200 میلی آمپر بود. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این گوشی دارای صحفه نمایش 6.2 اینچی است ، بطوریکه این موضوع باعث می شود تا با بیشتر شدن ظرفیت باتری تغییری در بهبود آن احساس نشود.

 

البته گوشی هایی وجود دارد که طرفیت باتری 5000 میلی آمپری دارند اما این گوشی ها ضخیم بوده و از نظر طراحی کاربر پسند نیستند.

 

3- پک باتری و شارژ سریع

 

دلایل کم بودن عمر باتری گوشی ها

 

یکی دیگر از دلایلی اکه عمر باتری گوشی ها به صرفه نیستند به دلیل انگیزه نداشتن سازنده های گوشی از نظر باتری است. در حال حاضر همانطور که در خبر ها مشاهده می کنید سازندگان گوشی بیشتر بر روی سرعت شارژ و همچنین شارژ بی سیم بجای افزایش عمر باتری تمرکز می کنند. امروزه سرعت شارژ شدن باتری ها نسبت به نسل های قبلی بسیار سریع تر شده است. گوشی هایی که در کمتر از 1 ساعت بصورت کامل شارژ می شوند.

 


پیشنهادی : 12 ویژگی مخفی اپل واچ (Apple Watch) که باید بدانید!

همچنین بخوانید  آیفون ریفربیش چیست ؟ چگونه بفهمیم که آیفون ریفربیش است یا خیر

 

علاوه بر این شارژر های بی سیم (Wireless Charger) پیشرفت بیشتری کرده و نیز بهبود هایی داشته اند. شما می توانید این نوع شارژر ها را در گوشی های جدید مشاهده کنید. شرکت اپل توانسته قابی طراحی کند تا با حمل کردن باتری در قاب بتواند ظرفیت بیشتری به گوشی بدهد. شما می توانید از این قاب ها بصورت مجزا استفاده کرده و در صورت لزوم آن را خریداری کنید.

 

علاوه بر این شرکت های سامسونگ و اپل پک های شارژر وایرلس را نیز می فروشند که بصورت جداگانه قابل تهیه کردن است.

 

4- خراب شدن با گذشت مدت زمانی خاص

 

دلایل کم بودن عمر باتری گوشی ها

 

اگر شما کاربردی هستید که بیش از 2 سال از یک گوشی استفاده می کند ، احتمالا با خراب شدن باتری گوشی خود روبرو شده اید. اگرچه شارژ می شوند اما دیگر مانند اول قدرت و بازده خود را ندارند و سریع تر از همیشه شارژ خالی می کنند. بنا به استفاده هایی که از گوشی ها می شود از 1 تا 3 سال این موضوع متغیر است و ممکن است همان سال اول به دلیل استفاده ی بیش از حد گوشی باتری خراب شده و دچار مشکل شود.

 

علاوه بر این امروزه باتری های گوشی قابل برداشتن نیست ، اما گوشی های قدیمی تنها با باز کردن پشت گوشی قابلیت برداشتن باتری نیز وجود داشت. امروزه برای تعمیر و تعویض باتری به دلیل بسته بودن راه باز شدن پشت گوشی باید به نمایندگی مراجعه کنیم تا بصورت تخصصی این فرآیند انجام شود. بنابراین این موضوع باعث می شود تا کمی وقت گیر و هزینه بر باشد.

 

5- توسعه ی باتری ها به اندازه ی نیاز کاربران نیست

 

دلایل کم بودن عمر باتری گوشی ها

 

تکنولوژی باتری های گوشی به اندازه ی که انتظار می رود پیشرفت نمی کنند. فناوری باتری لیتیوم یون طی چند سالی که مورد استفاده قرار گرفته است توانسته پیشرفت های زیادی را به همراه خود داشته باشد. با توجه به سال های گذشته هنوز انتظارات برآورده نشده و نیاز به پیشرفت دارد. در حال حاضر هنوز هم روی این تکنولوژی در حال پژوهش کردن هستند و امیدوارند تا بتوانند با توسعه دادن این تکنولوژی یک نوآوری ایجاد کنند تا نیاز های کاربران را برطرف کند.

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *