تبلیغات

تبلیغات

12 دلیل برای نصب کاستوم رام اندروید (Custom ROM)

Reasons-To-Use-Android-Custom-ROM

اولین گوشی های اندرویدی مشکلات زیادی را داشتند ، بجای اینکه منتظر بروزرسانی های سازندگان باشیم ، توسعه دهندگان و دولوپر ها کاستوم رام اندروید را برای جایگزین کردن بجای اندروید خام عرضه کردند.

 

اکنون با گذشت بیش از یک دهه ، گوشی های اندرویدی بهتر از قبل شده اند و پیشرفت چشم گیری داشته اند. با این حال هنوز هم ارزش اینکه بخواهیم کاستوم رام اندروید نصب کنیم وجود دارد یا خیر؟ جواب بله است! در این مقاله قصد داریم به 12 دلیل برای نصب کاستوم رام اندروید بپردازیم که در صورت نیاز اگر احساس کردید شما این دلایل را دارید می توانید اقدام به نصب کردن کاستوم رام اندروید کنید. با تک تیپ همراه باشید.

 

1- زندگی خصوصی خود را حفظ کنید

 

امنیت بیشتر با کاستوم رام اندروید

 

هرجایی که جیب شلوار یا کیف پول ما برود گوشی ها هم همراه آن ها خواهند رفت. در اتاق نشیمن نگاه  ، داخل ماشین و یا داخل دفتر کار تمامی این ها می توانند با در ارتباط بودن با گوشی اطلاعاتی از ما داشته باشند. این برنامه ها می توانند صدای ما ، افرادی که به آن ها پیام می دهیم ، عکس هایی که به اشتراک می گذاریم ، مکان هایی که رانندگی می کنیم و غیره را داشته باشند.

 


پیشنهادی : چگونه از نفوذ تروجان در گوشی های اندرویدی جلوگیری کنیم؟


 

با این حال زمانی که شما گوشی خود را با کاستوم رام اجرا کنید ، می توانید تسلط بیشتری بر روی امنیت و برنامه ها داشته باشید و دسترسی هر کدام را مشخص کنید.

 

2- مالک تلفن هوشمند خود باشید

 

زمانی که یک گوشی خریداری می کنید شما آن را برای خود نکرده اید بلکه برخی شرایط که مربوط به گوشی است را در حال انجام دادن هستید. شما نمی توانید برنامه های پیشفرض را بدون روت کردن حذف کنید. حتی نمی توانید به فایل های سیستمی دسترسی پیدا کنید ، نمی توانید رابط کاربری را تغییر دهید. شاید این گوشی شما باید اما با توجه به برخی از محدودیت ها شما هنوز بصورت کامل به گوشی تسلط ندارید.

 


پیشنهادی : چگونه برنامه های پیشفرض نصب شده در اندروید را حذف کنیم؟


 

نصب کاستوم رام اندروید به شما اجازه می دهد تا بتوانید حتی به بخش های سخت افزاری گوشی خود دسترسی داشته باشید. شما می توانید سیستم عامل دیگری را نصب کنید و تنظیمات متفاوت بیشتری را در گوشی خود داشته باشید. اینجاست که گوشی شما حالا برای شما شده است و دسترسی کامل به آن دارید.

 

3- همه بخش ها را با کاستوم رام اندروید شخصی سازی کنید

 

همچنین بخوانید  چگونه پخش خودکار فیلم های گوگل پلی استور را در اندروید غیرفعال کنیم ؟

شخصی سازی با کاستوم رام اندروید

 

اکنون شما به غیر از موارد بالا حالا می توانید بخش های دیگری را شخصی سازی کنید. اندروید در حال حاضر دارای شخصی سازی هایی مانند ساخت پوشه ، آیکون ، پس زمینه و تغییر تم هستید اما با وجود کاستوم رام اندروید می توانید بخش های بیشتری را شخصی سازی کنید.

 

مانند نمایش ساعت وسط بخش اعلان ها چطور ؟! از اینکه آیکون بلوتوث در نوار اعلان ها وجود دارد ناراضی هستید؟ شما می توانید آن را مخفی کنید. از تغییراتی که توسعه دهنده ی گوشی شما انجام داده است خسته شده اید؟ شما می توانید آن را هم تغییر دهید.

 

4- استفاده از برنامه های رایگان و متن باز

 

برنامه های Open Source در کاستوم رام اندروید

 

سیستم عامل اندروید بطور کلی متن باز بوده و Open Source است. با نصب کاستوم رام اندروید می توانید سیستم عامل متن باز LineageOS را در گوشی خود داشته باشید. با نصب استور یا مارکت F-Droid می توانید به دنیایی از برنامه های رایگان دست یابید.

 


بخوانید : 7 نکته برای شناسایی برنامه جعلی موجود در مارکت های اندرویدی و iOS


 

5- طول عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید

 

زمانی که یک کامپیوتر را خریداری می کنیم ، می دانیم که چه نوع قطعات سخت افزاری را انتخاب کنیم تا چند سالی برای ما کار کند. بطور کلی ، تا زمانیکه سیستم ما دچار مشکل یا ضعف نشده باشد نیازی به تعویض آن نداریم.

 

اما این موضوع در گوشی ها اینگونه نیست. زمانی که یک گوشی می خرید همراه با آن می دانید که زمان تاریخ انقضای آن یا کم کار شدن گوشی چه زمانی است. مشکل اصلی در گوشی ها این است که از لحاظ فنی پس از مدتی برای پشتیبانی خارج خواهند شد. زمانی که شما از کاستوم رام اندروید استفاده کنید به شما اجازه می دهد تا از اخرین نسخه ی اندروید استفاده کنید. این موضوع باعث می شود تا از لحاظ افزایش عمر باتری گوشی نقش مهمی داشته باشد.

 

6- نیازی به شرکت ها و کمپانی ها نخواهید داشت

 

گاهی اوقات تولید کنندگان برای گوشی هایی که می سازند کم می گذارند ، کمبود نرم افزار های بهینه شده ، اضافه کردن تنظیمات غیر نیاز ، برنامه هایی که سعی دارند شما پرداختی انجام دهید.

 

این موضوع باعث می شود تا ما بیشتر با تصمیمات شرکت با گوشی به ادامه ی کار خود برویم و خودمان دستی در آن نداشته باشیم.

 

7- نسخه های جدید اندروید را سریع تر دریافت کنید

 

همچنین بخوانید  پردازنده های جدید نسل 10 اینتل: چه ویژگی هایی دارند و چرا مهم است

کاستوم رام اندروید

 

برای بیشتر افراد ، بروزرسانی های اندروید بدون اطلاع رسانی قبلی برای کاربران دریافت می شود. برای برخی کاربران دیگر عرضه ی نسخه ی جدید می تواند یکی از تحولات و موضوعات حوش حال کننده باشد ، چرا که می توانند تغییراتی در گوشی خود داشته باشند. گاهی اوقات هم شما ممکن است منتظر نسخه ی جدید و آپدیت باشد و این موضوع می تواند کمی آزار دهنده باشد.

 

با نصب کاستوم رام اندروید شما می توانید تمامی این موارد را دست خود بگیرید. شاید گارانتی ندهند اما ممکن است شما قبل از انتشار نسخه جدید اندروید برای گوشی ، آن را روی گوشی خود توسط کاستوم رام اندروید داشته باشید.

 

8- حذف Bloatware یا برنامه ناکارآمد

 

گوشی های هوشمند از پیش توسط برنامه هایی پر شده اند و گاهی اوقات برنامه هایی را ارائه می دهند که ما به آن ها نیازی نداریم. همانطور که گفته شد شما نمی توانید برنامه هایی که از قبل نصب شده است را حذف کنید بلکه تنها به شما اجازه ی Disable کردن یا غیرفعال کردن برنامه ها را می دهد. بنابراین با نصب کاستوم رام اندروید شما می توانید هر نوع برنامه ای که می خواهید را نصب کرده و حذف کنید.

 

9- سرعت همه ی بخش های گوشی را افزایش دهید

 

برخی از دستگاه های اندرویدی با گذر زمان عملکردشان کاهش پیدا می کند. در هر صورت زمانی که کاستوم رام اندروید نصب کنید بدون شک می توانید قدمی بزرگ در افزایش سرعت گوشی خود داشته باشید.

 

10- عمر باتری بهتری داشته باشید

 

افزایش عمر باتری با کاستوم رام اندروید

 

طی چند سال اخیر باتری های گوشی عمر بهتری دارند ، چرا که با پیشرفت تکنولوژی و بهینه تر شدن سیستم عامل اندروید باعث شده است تا مصرف باتری توسط برنامه ها کاهش یابد. با این وجود اگر از گوشی خود در طول روز استفاده زیادی نکنید می توانید 1 تا 2 روز آن را نگه دارید. اما جالب است بدانید که با نصب کاستوم رام اندروید باعث می شود تا شما حتی بیشتر از 2 روز شارژ باتری را داشته باشید.

 

با نصب کاستوم رام اندروید دیگر نیازی نیست با Google Play Services که در پس زمینه در حال اجرا است سروکار داشته باشید ، حتی شما می توانید مشخص کنید که چه مقدار از CPU شما مورد استفاده قرار بگیرد.

 

11- لغو تغییرات و تنظیمات ناخواسته

 

نسخه های جدید اندروید دارای بهبود ها و عملکرد های بهتری در باتری ایجاد کرده اند که شامل رابط کاربری تغییر یافته و بهتری است ، این موضوع باعث می شود تا کاربر اندرویدی بتواند تسلط بهتر و بیشتری بر روی این قسمت داشته باشد.

همچنین بخوانید  آموزش دریافت تیک آبی اینستاگرام (نشان دهنده رسمی بودن اکانت) با جدیدترین روش

 

اما گاهی اوقات تمامی تغییرات برای همه ی افراد دوست داشتنی نیستند ، برای مثال شما می خواهید تنظیمات نسخه ی اندروید 5 را داشته باشید تا اینکه بخواهید با تنظیمات نسخه ی 6 کار کنید. بدین منظور برای اینکه بتوانید به تنظیمات دلخواه خود برسید شما نیاز به نصب کاستوم رام اندروید دارید. نکته ی جالب و قابل توجهی که باید بدانید این است که شما با نصب کاستوم رام اندروید 8 می توانید تنظیمات دلخواه در اندروید 6 را در گوشی خود داشته باشید.

 

12- موقعیت های شغلی در انجمن و دنیای کاستوم رام اندروید

 

انجمن کاستوم رام اندروید

 

سازندگان و تولید کنندگان گوشی ، شما را به عنوان یک مصرف کننده می بینند و تنها بازخوردی که شما برای آن ها خواهید داشت این است که مشتری آن ها بمانید و از محصولاتشان استفاده کنید. ممکن است شما از دسته افراد باهوش و باسوادی باشید که از سیستم عامل اندروید خوشتان آمده است و می خواهید تغییراتی در این سیستم عامل و عرصه داشته باشید.

 

انجمنی که برای کاستوم رام ها در نظر گرفته شده است ، به دنبال توسعه دهنده می گردد. در این ممکن است شما بصورت داوطلبانه بخواهید وارد این عرصه شوید و تغییراتی را ایجاد کنید. در صورتی که شما در این شغل پیشرفت داشته باشید خواهید دید که با گذشت روز ها ، ماه ها یا سال ها بعد کاربرانی هستند که از برنامه ی شما استفاده می کنند.

 

در این جامعه و انجمن ، توسعه دهنده بودن اجباری نیست ، شما می توانید فردی باشید تا به مدیریت بخش های مختلف رسیدگی کند ، طراحی کند ، مقاله بنویسد و متون را ترجمه کند و یا در نهایت شما می توانید در فروم هایی که در اختیار کاربران قرار داده شده است شرکت کرده و پاسخ کاربران را بدهید.

 

آیا اقدام به نصب Custom ROM اندروید خواهید کرد؟

 

به غیر از موارد بالا دلایل زیادی هم برای نصب نکردن Custom ROM وجود دارد! بلکه این فرآیند درصورتی که شما فردی خبره نباشید ممکن است ریسک پذیر باشد ، بطوری که گوشی خود را خراب کرده و دیگر نتوانید از آن استفاده کنید! حتی ممکن است اگر شما موفق به نصب Custom ROM شده باشید برخی از داده ها و قابلیت هایی که از اول داشتید را از دست بدهید.

 

اما اگر توانستید یک Custom ROM مورد اعتماد و پایدار پیدا کنید ، بدون شک می توانید یک تجربه ی جدید از اندروید داشته باشید.

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *