تبلیغات

تبلیغات

کاربرد پروفیل سبک در تولید قفسه برای فروشگاه‌ها

ghafasfroshgah

با پیشرفته شدن جوامع بشری همه‌ی انسان‌ها به دنبال راحتی و آسایش بیشتر می‌گردند. به همین دلیل است که امروزه فروشگاه‌های بزرگی مثل هایپرمارکت‌ها جای مغازه‌های کوچک را گرفته‌اند. چرا که این فروشگاه‌ها تمامی اقلام مورد نیاز را یکجا دارند و نیاز نیست تا برای خریدهای متفاوت به مغازه‌های گوناگون مراجعه کرد. این فروشگاه‌ها از راهروهای متعددی تشکیل شده‌اند که با قفسه‌های بزرگ از یکدیگر جدا شده‌اند. این قفسه‌ها اصلی‌ترین اجزای فروشگاه‌ها بود و بیشتر اقلام را در خود جای می‌دهد. این قفسه‌ها ممکن است از مقاطع و اجناس مختلفی تشکیل شوند که پرکاربردترین آن‌ها پروفیل سبک یا پروفیل مبلی می‌باشد. در ادامه با چگونگی ساخت این قفسه‌ها با پروفیل سبک بیشتر آشنا خواهیم شد.

فرآیند تولید قفسه‌های فروشگاهی از پروفیل سبک

وجود قفسه‌های فروشگاهی باعث می‌شود تا فضای انبار و چیدمان اقلام و اجناس چندین برایر بیشتر شود. به همین دلیل برای فروشگاه‌های بزرگ و هایپرمارکت‌ها که باید حجم بسیار زیاد و متنوعی از محصولات را در فضایی محدود انبار کنند، ابزاری واجب و ضروری است. پروفیل مبلی مقطعی مستحکم و مقاوم است که طول عمر زیادی داشته و بخش اصلی مواد اولیه مصرفی برای ساخت این قفسه‌ها را شامل می‌شود. مراحل ساخت قفسه‌ با این پروفیل‌ها به شرح زیر می‌باشد:

مرحله اول

اولین و مهم‌ترین قدم در فرآیند ساخت این قفسه‌ها، برش پروفیل‌های مبلی به عنوان ستون است. این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد. این ستون‌ها باید به گونه‌ای برش داده شوند که به تعداد مناسب و با فاصله‌ی مطلوب طبقه‌ها روی آن نصب شوند. علاوه بر این ارتفاع آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که دسترسی به طبقات بالا برای اکثریت افراد امکان‌پذیر باشد. توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که این ارتفاع باید با فاصله‌ی ستون‌ها و نیروی وزن وارده تناسب داشته باشد.

مرحله دوم

قدم بعدی تعیین ارتفاع طبقات و پانچ پروفیل مبلی است که از آن به عنوان ستون استفاده شده است. بالاتر و پایین‌تر از نقطه‌ی انتخابی در طول پروفیل نیز پانچ می‌شود تا در صورت نیاز، امکان تغییر ارتفاع آن وجود داشته باشد. طبقات این قفسه‌ها درون حفره‌های ایجاد شده، قلاب و محکم می‌شود.

 

تولید قفسه

مرحله سوم 

قدم سوم خمکاری صفحه‌های فولادی است که به عنوان طبقه درون این قفسه‌ها قرار می‌گیرد. این خمکاری دو دلیل دارد اول این که باعث می‌شود طبقه‌ها به خوبی روی ستون چفت بشوند. دوم توان تحمل طبقه را افزایش می‌دهد.

مرحله چهارم 

قدم چهارم جوشکاری قطعات به هم خواهد بود. نه همه‌ی قطعات اما بعضی از آن‌ها نیاز هست برای ایمنی و استحکام بیشتر با جوشکاری به هم متصل بشوند. برای مثال صفحات پشتی به ستون‌های ساخته شده از پروفیل مبلی و صفحه طبقات به پایه‌های آن‌ها با جوشکاری متصل می‌شود. بعد از اتمام جوشکاری زائده‌های ایجاد شده باید برداشته شوند. این مرحله هم برای زیبایی و هم از لحاظ ایمنی حائز اهمیت است.

مرحله پنجم 

مرحله‌ی نهایی رنگ‌کاری قفسه‌هاست. با ایجاد پوشش رنگی این قفسه‌ها هم زیباتر و هم ضدزنگ می‌شوند. این ویژگی طول عمر آن‌ها را چندین برابر بیشتر می‌کند.

ویژگی‌های پروفیل مبلی برای ساخت قفسه فروشگاهی 

برای ساخت قفسه فروشگاهی این مقاطع تنها پانچ یا رنگ‌کاری و آبکاری می‌شود. در نتیجه مقاومت، طول عمر زیاد و کیفیت سطحی خوب، سه ویژگی لازم برای ماده‌ی اولیه‌ی مصرفی ساخت این قفسه‌هاست. مقاوم باشند که تحت فشار خم یا شکسته نشود. طول عمر آن‌ها زیاد باشد تا فروشگاه مدام مجبور به تعویض آن‌ها نشود و کیفیت سطحی بالایی داشته باشد تا با رنگ‌کاری یا آبکاری ظاهر زیبایی در آن‌ها ایجاد شود.

علاوه بر این خواص مطلوب، قیمت پروفیل سبک نیز بسیار مناسب و به‌صرفه است. این ویژگی مخصوصا برای فروشگاه‌های بزرگ که در حجم بالا از این قفسه‌ها استفاده می‌کنند بسیار مهم است.

برای تولید قفسه‌های فروشگاهی از ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی استفاده می‌شود که هر کدام در ساخت نوعی از قفسه به کار می‌رود. با توجه به قیمت قوطی 40*80 امروز که در کنار استحکام و مقاومتی که دارد قیمتی کاملا به صرفه را شامل می‌شود می‌توان گفت که این مقاطع بهترین و مناسب‌ترین مقاطع برای ساخت قفسه‌ فروشگاه‌ها می‌باشند.

 

تولید قفسه

کلام آخر

پروفیل‌های مبلی مقاطعی هستند که علاوه بر زیبایی ظاهری و عمر طولانی، قیمت مناسب‌تری را شامل می‌شوند. به همین دلیل در اکثر صنایع از این مقطع برای ساخت محصولات گوناگون استفاده می‌شود. قفسه‌ی فروشگاه‌ها هم از جمله محصولاتی هستند که از پروفیل سبک ساخته شده وعلاوه بر استحکام و مقاومت بالا زیبایی ظاهری مناسبی را ارائه می‌دهد. پروفیل‌های سبک از ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که با توجه به محصول مورد نظر، به کار گرفته می‌شوند. این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام سایز و کدام ضخامت را در تولید محصولتان استفاده کنید. اما بهتر است تا پیش از خرید این مقاطع با کارشناسان زبده در این حوزه نیز مشورتی را داشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *