تبلیغات

تبلیغات

نحوه استفاده از ابزار GeForce Experience

How-to-use-the-GeForce-Experience-tool

وقتی صحبت از کارت گرافیک می شود، تنها دو نام AMD و Nvidia به میان می آید. در حالی که شرکت AMD در چند سال اخیر سعی کرده است همانند گذشته پایاپای رقیب خود پیش برود. هنوز یک یا دویژگی وجود دارد که این دوسازنده غوب پیکر GPU را متمایز می کند.

یکی از آنها، ابزار GeForce Experience است که باعث بهبود عملکرد کارت گرافیک در نسخه های انویدیا می شود. این ابزار به کاربران اجازه می دهد بسیاری از ویژگی هایی مانند پیکربندی بازی ها و به روز رسانی کارت گرافیک را مورد استفاده قرار دهند تا بتوانند بدون مشکل از بازی ها لذت ببرند.

Nvidia’s GeForce Experience چیست؟

ابزار GeForce Experience چیست؟

به طور کلی ابزار GeForce Experience یک مجموعه نرم افزار بازی است که توسط انویدیا برای کارت های گرافیک خود عرضه کرده است. این ابزار دارای چندین ویژگی برای بهبود عملکرد، پیکربندی بازی ها و به روز رسانی خودکار درایور کارت گرافیک است که تمامی آنها باعث می شود یک تجربه عالی در هنگام بازی های رایانه ای را افزایش دهید.

از این رو اگر شما نیز از کارت های گرافیک شرکت انویدیا استفاده می کنید، ابزار GeForce Experience می تواند در اجرای روان تر بازی ها به شما کمک به سزایی کند.

دانلود و نصب NVIDIA GeForce Experience

شما می توانید ابزار GeForce Experience را مانند هر برنامه دیگری در رایانه خود دانلود و نصب نمایید. با این حال چند نکته حائز اهمیت است که می بایست به آنها توجه داشته باشید.

  • وارد سایت “Nvidia” شوید.
  • هنگامی که برنامه دانلود شد، آن را اجرا کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید. به طور کلی ایجاد یک حساب کاربری می تواند آزار دهنده باشد اما امروزه برای استفاده از تمام ظرفیت های یک سرویس می بایست از یک حساب کاربری استفاده نمود.
  • اولین گزینه ای که در هنگام ورود به GeForce Experience مواجه می شوید این است که آیا می خواهید بهینه ساز خودکار بازی را برای عناوین تازه نصب شده فعال کنید یا خیر. با استفاده از این تنظیمات هرگاه بازی جدیدی در رایانه خود نصب می کنید، NVIDIA GeForce Experience تنظیمات بازی شما را به صورت خودکار بهینه می کند.
  • اگر برای مدتی بازی در رایانه خود نصب نمی کنید، می توانید این گزینه را خاموش نمایید تا مطمئن شوید این ابزار تنها برای بازی های مشخص شده تنظیمات از پیش تعیین شده را به کار می گیرد.

نحوه به روز رسانی کارت گرافیک انویدیا

به روز رسانی کارت گرافیک انویدیا

محور اصلی GeForce Experience به روز رسانی کارت گرافیک انویدیا است. از این رو اگر تصمیم به به روز رسانی کارت گرافیک خود کرده اید، می توانید با استفاده از این ابزار به روز رسانی خود را انجام دهید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • نرم افزار GeForce Experience را باز کرده و سپس به تب Driver بروید.
  • بر روی گزینه Check for Updates کلیک کنید.
  • گزینه Download را انتخاب کنید و سپس منتظر بمانید فراید تکمیل شود.
  • پس از اتمام بر روی گزینه Express کلیک کنید.
  • در نهایت پس از تنظیم تمام ابزار ها بر روی گزینه Install کلیک کنید تا آخرین به روز رسانی گرافیک نصب شود.
  • رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید.
همچنین بخوانید  چگونه رم کامپیوتر را خالی کنیم؟ آزاد کردن حافظه رم کامیپوتر یا لپ تاپ

نحوه فعال نمودن دانلود خودکار درایور GPU

یکی از ویژگی های خوبی نرم افزار GeForce Experience دارد، این است که می توانید آخرین به روز رسانی کارت گرافیک را به صورت خودکار دانلود نمایید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابزار GeForce Experience را اجرا کنید.
  • بر روی نماد “چرخ دنده کلیک کنید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کنید و سپس گزینه automatic download را علامت بزنید.

نحوه سفارش سازی NVIDIA’s GeForce Experience برای بهینه کردن بازی ها

بهینه ساز کارت گرافیک

یکی دیگر از ویژگی هایی که GeForce Experience در خود جای داده است، استفاده از تنظیمات حرفه ای برای بهینه سازی اتوماتیک بازی ها است. برای انجام این کار می توانید بر روی نماد “آچار” که در کنار دکمه Optimize وجود دارد استفاده، و سپس تنظیمات سفارشی خود را برای بهینه سازی بازی های خود اعمال کنید.

کلام آخر

همانطور که اشاره شد GeForce Experience یکی از حرفه ای ترین ابزار ها برای بهینه سازی بازی ها است که هر کاربری که دارای گرافیک شرکت انویدیا باشد می تواند از آن بهره مند شود. این ابزار به شما کمک می کند تجربه بهتری را از انجام بازی ها داشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *