تبلیغات

تبلیغات

برنامه ادیت عکس – معرفی و بررسی ۱۲ مورد از بهترین برنامه های ادیت عکس

picture-edit

همان‌طور که می دانید، در دنیای دیجیتال امروزی، حضور پر رنگ و قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است. با این حال، منظور از این جمله این نیست که هر محتوایی را با هر کیفیتی منتشر کنیم. پلتفرمی پر از عکس‌های بی کیفیت، باعث نارضایتی مخاطبین شما می‌شود و حتی می‌تواند به اعتبار شما به عنوان یک برند لطمه بزند. اما انتشار عکس‌های حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، راهی مطمئن برای جذب مخاطب و مشتری است. اگر عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، به بهترین شکل تهیه شده باشند و بهترین کیفیت را داشته باشند، کسب و کار شما را دچار تحول می‌کنند و قطعاً به نتایج قابل قبولی خواهید رسید. چرا که در دنیای رسانه‌های اجتماعی، محتوای تصویری و بصری جذاب، بیش از سایرین دیده می‌شود. اما کدام برنامه ادیت عکس، می‌تواند برای ادیت عکس‌ها مناسب باشد؟ این مقاله برای تمامی افرادی که به دنبال بهترین برنامه ادیت عکس هستند مفید است.

 

برنامه ادیت عکس

پس کاملاً مشخص شد که به کمک برنامه ادیت عکس می‌توانید ظاهر عکس‌های خود را حرفه‌ای جلوه دهید و در نتیجه‌ی آن، با انتشار عکس‌های حرفه‌ای، به کسب و کار خود اعتبار ببخشید. نکته مهمی که لازم است بدانید این است که، همه برنامه‌های ادیت عکس، تغییرات یکسانی ایجاد نمی‌کنند. برخی از آنها در زمینه‌هایی مانند فیلتر کردن، روتوش و افزودن رنگ، بهتر از سایر برنامه‌ها هستند. پس نیاز است تا با ویژگی‌های این برنامه‌ها به طور کامل آشنا شوید. برای ارتقای مهارت‌های خود در حوزه ادیت عکس، نیازی به عکاسی حرفه‌ای با تجهیزات گران قیمت ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند یا دستگاهی با دوربین مناسب و یک برنامه ادیت عکس است. در ادامه برخی از این برنامه‌ها را معرفی می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید که کدام برنامه مناسب کار شماست و ظاهر عکس‌های خود را حرفه‌ای جلوه دهید.

برنامه ادیت عکس VSCO

برنامه VSCO (Visual Supply Company) بهترین برنامه برای فیلتر کردن و همچنین یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ادیت عکس است. کسب و کارهای کوچک می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند، چرا که به کاربران اجازه می‌دهد پروفایلی ایجاد کنند و عکس‌ها را به اشتراک بگذارند تا حضور خود را به صورت آنلاین بیشتر کنند. VSCO، از نظر قابلیت‌های ویرایش هم، مجموعه‌ای از فیلترها و امکانات اصلی ویرایش مانند نوردهی، کنتراست، اشباع، محو کردن را دارا می‌باشد. این برنامه برای iOS و Android در دسترس است و با چندین دستگاه سینک (همگام سازی) می‌شود، بنابراین می‌توانید عکس‌ها را در هر جایی که هستید، ادیت کنید. نسخه رایگان این برنامه،10 قابلیت از پیش تنظیم شده، ابزارهای ویرایش ابتدایی، امکان کاوش عکس‌های دیگر و همچنین اشتراک گذاری عکس‌ها را نیز دارد.

برنامه ادیت عکس

برنامه ادیت عکس TouchRetouch

بهترین برنامه برای روتوش همین برنامه TouchRetouch است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، قابلیت حذف موارد ناخواسته از عکس‌های شما است. می‌توانید از این برنامه ادیت عکس برای حذف اشیاء و چیزهای اضافی که در عکس‌های شما وجود دارد، استفاده کنید و عکس خود را آن‌طور که می‌خواهید ادیت کنید. در واقع با TouchRetouch می‌توانید عناصر ناخواسته مانند سایه‌ها، افراد، ساختمان‌ها و نقاط تیره را حذف کنید. کار کردن با این برنامه اصلاً سخت نیست و به سادگی یک ناحیه را با انگشت خود برجسته کرده و روی Go بزنید. شما می‌توانید از ابزار clone stamp برای پر کردن هر شکاف، حذف عناصر تکراری یا مطابقت رنگ عناصر با پس زمینه، استفاده کنید. برای اینکه نحوه استفاده از این برنامه ادیت عکس را یاد بگیرید، می‌توانید از آموزش‌هایی که درون خود برنامه وجود دارد استفاده کنید و دستورالعمل‌های مختلف ادیت عکس را انجام دهید.

در صورتی که قصد دارید به صورت حرفه‌ای در زمینه ویرایش و ادیت عکس فعالیت کنید و با اصول آن آشنا شوید، آموزش‌های ویدئویی می‌توانند برای شما مفید باشند؛ برای دریافت آموزش فتوشاپ ویژه عکاسان فرادرس همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه Snapseed

برنامه Snapseed محصولی از گوگل با بیش از 25 ابزار و فیلتر برای ادیت عکس‌ها، از جمله برش، چرخش، براش، HDR و پرسپکتیو است. این ابزارها، قدرت ویرایش را بالا می‌برند و به شما کمک می‌کنند تا عکس‌های حرفه‌ای بسازید. برای مثال، با استفاده از ابزار براش می‌توان یکشی یا یک ناحیه خاص از یک عکس را به جای کل آن، ویرایش کرد. همچنین می‌توانید فیلترهای مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید و آنها را به صورت خودکار روی عکس‌های بعدی اعمال کنید. این قابلیت، امکان ادیت سریع عکس‌های مشابه را فراهم می‌کند. اگر تجربه زیادی در ادیت عکس ندارید، در این برنامه از قابلیت تصحیح خودکار، استفاده کنید چرا که رنگ‌ها، نوردهی و کنتراست را به صورت خودکار تنظیم می‌کند تا عکس‌های شما واضح‌تر و جذاب‌تر دیده شود. ابزارها و ویژگی‌های دیگر این برنامه ادیت عکس شامل مواردی مثل برش، چرخش، تنظیم و ایجاد عکس‌های با نوردهی دوگانه می‌باشد که به وسیله آنها می‌توانید دو تصویر را با هم ترکیب کنید. فراموش نکنید که Snapseed برای اندروید و iOS به صورت رایگان در دسترس است.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Mextures

برنامه Mextures به شما این امکان را می‌دهد که تکسچر (texture)، نور و گرادیان‌ها را روی تصاویر خود اعمال کنید. بنابراین می‌توانید عکس‌ها را در هر مرحله از کار، تنظیم و ویرایش کنید و نگران کاهش کیفیت فایل خود نباشید. Mextures برای صاحبان مشاغلی که خلاق هستند و قصد دارند عکس‌های جذاب ایجاد کنند، بسیار ایده آل است. امکانات قوی این برنامه عبارت‌اند از 150 تکسچر، استفاده از بی نهایت لایه‌های فیلتر، ابزارهای استاندارد ادیت مانند نوردهی، کنتراست و رنگ. با توجه به اینکه می‌توانید تنظیمات شخصی سازی شده‌ای را ذخیره و ویرایش کنید، می‌توانید به راحتی ترکیبی از تنظیمات را روی چندین عکس اعمال کنید. همچنین این برنامه ادیت عکس به شما این امکان را می‌دهد که با عکاسان در فید اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Adobe Photoshop Express

Adobe Photoshop Express نسخه موبایلی فتوشاپ (یکی از نرم افزارهای قدرتمند برای ادیت عکس از شرکت ادوبی) است. با توجه به اینکه این برنامه علاوه بر امکانات استاندارد برای ادیت عکس مانند ابزارهای برش، تنظیم خودکار و براش، ابزارهایی برای افزودن متن به تصاویر نیز دارد، بهترین گزینه برای افزودن متن به تصویر است. بنابراین با استفاده از این برنامه می‌توانید الگوهای جالبی ایجاد کنید، بروشور بسازید یا اطلاعات شرکت خود را روی عکس‌ها بنویسید. همچنین Photoshop Express به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها را در فرمت‌های خام ویرایش کنید، فرمول‌ها و تنظیمات شخصی سازی شده خود را ذخیره کنید و اندازه عکس‌ها را تغییر داده و ترکیب کنید. این برنامه برای iOS و Android به صورت رایگان در دسترس است.

برنامه ادیت عکس Camera+

برنامه Camera+ برای صاحبان مشاغلی که قصد عکس‌برداری و ادیت عکس توسط یک برنامه کامل و جامع را دارند، بسیار ایده آل است. این برنامه چند حالت عکاسی پیشرفته برای گرفتن عکس‌های شارپ، تبلیغاتی و تجاری ارائه می‌کند. بعد از اینکه با استفاده از Camera+ عکس گرفتید، می‌توانید آن را مستقیماً در خود برنامه ویرایش کنید. این برنامه ادیت عکس، شامل دستورات ویرایش اولیه (مانند برش، اضافه کردن حاشیه‌ها و توضیحات) و امکانات پیشرفته‌تر مانند وضوح، حالت‌های صحنه و لایت باکس است. ابزارهای مربوط به شفافیت، عکس‌های شما را تجزیه و تحلیل کرده و بهبود می‌بخشد. همچنین می‌توانید برای گرفتن عکس‌ها در نور مناسب، از حالت‌های صحنه و لایت باکس استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به سرعت یک عکس را در فیس‌بوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی خود آپلود کنید. با توجه به اینکه با iCloud همگام‌سازی می‌شود، از Camera+ می‌توانید برای ویرایش عکس‌ها در هر دستگاه iOS استفاده کنید.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Superimpose

نکته جالب در مورد برنامه Superimpose این است که می‌توانید چندین عکس را روی هم قرار دهید و با هم ترکیب کنید. این قابلیت برای صاحبان کسب و کارهایی که به دنبال خلق عکس‌های حرفه‌ای و جذاب هستند، بسیار ایده آل است. می‌توانید به راحتی دو تصویر را با هم ترکیب کنید، لبه‌ها را صاف کنید، ماسک اضافه کنید یا بخش‌های مختلف تصویر را ماسک کنید، و رنگ، نوردهی، کنتراست یا اشباع رنگی هر دو تصویر را تنظیم کنید. این برنامه علاوه بر ابزارهای ترکیبی، ابزارهای جابجایی، تغییر اندازه، چرخش را نیز دارد. Superimpose جایگزین ساده‌تری برای فتوشاپ هم می‌تواند باشد تا از طریق موبایل، کار با لایه‌ها را انجام دهید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به راحتی یک تصویر را بر روی دیگری قرار دهید و بدون داشتن مهارت پیشرفته، تنظیمات را در لحظه انجام دهید. تمرکز این برنامه بیشتر بر ترکیب تصاویر است، اما ابزارهایی برای ادیت عکس هم دارد.

برنامه ادیت عکس A Color Story

A Color Story با بیش از 8 میلیون نصب، یکی دیگر از برنامه‌های محبوب ادیت عکس است. این برنامه علاوه بر دستورات ویرایش اولیه مانند برش، بیش از 100 فیلتر نیز همراه خود دارد. هنگامی که ادیت عکس را به پایان رساندید، می‌توانید آن را در یک شبکه ذخیره کنید و شروع به ویرایش دیگر عکس‌ها کنید و این موضوع به شما کمک می‌کند کتابخانه‌ای منسجم و متنوع از عکس‌ها را برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. A Color Story برای دستگاه‌های iOS و Android در دسترس است.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Adobe Lightroom CC

Adobe Lightroom CC برنامه‌ای مناسب هم برای کاربران مبتدی و هم کاربران حرفه‌ای است. در هنگام کار با این برنامه هم می‌توانید از تنظیمات از پیش تعیین شده که به صورت خودکار کیفیت عکس‌های شما را بهبود می‌بخشد، استفاده کنید و هم می‌توانید جزئیاتی مانند نوردهی، رنگ و منحنی‌ها را به صورت دستی تنظیم کنید. رابط کاربری این برنامه ادیت عکس، بسیار ساده و آسان است، بنابراین زمان زیادی را برای یادگیری آن صرف نخواهید کرد. این برنامه به صورت رایگان برای iOS و Android در دسترس است اما اگر می‌خواهید به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید، باید اشتراک ماهانه تهیه کنید.

برنامه Lens Distortions

Lens Distortions یک برنامه منحصر به فرد برای ادیت عکس است که به شما این امکان را می‌دهد عناصر طبیعی مانند مه و باران را به تصاویر خود اضافه کنید. می‌توانید لنزهای مختلف را روی عکس‌هایتان لایه‌بندی کنید و تیرگی، روشنایی و رنگ آن‌ها را تنظیم کنید. این برنامه مخصوص تبلیغات یا پروژه‌های خلاقانه است. همچنین اگر می‌خواهید تصویری شگفت انگیز و در عین حال طبیعی ایجاد کنید، این برنامه بهترین انتخاب است. با استفاده از نور و جلوه‌های دیگر می‌توانید یک عکس ساده را به یک تجربه سینمایی تبدیل کنید. فراموش نکنید که این برنامه هم به صورت رایگان برای iOS و Android در دسترس است.

برنامه ادیت عکس Afterlight

Afterlight هم برای کسانی که تازه کار و مبتدی هستند مناسب است و هم برای حرفه‌ای ها کاربرد دارد. کاربران حرفه‌ای می‌توانند از ابزارهای آن برای تغییر منحنی‌ها، رنگ‌های انتخابی و اشباع رنگ‌ها استفاده کنند. ابزارهای دیگر عبارت‌اند از اضافه کردن همپوشانی، فریم، آثار هنری و متن به عکس. شما همچنین می‌توانید از اصول اولیه ادیت عکس مانند رنگ زدن معمولی، نوردهی، وضوح و ابزارهای برش استفاده کنید. مبتدیان هم می‌توانند با فیلترهای به‌روز شده Afterlight کار خود را انجام دهند.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Darkroom

Darkroom یک انتخاب عالی برای ادیت چندین عکس به طور همزمان خواهد بود. از آنجایی که این برنامه فقط برای iOS موجود است، به شما این امکان را می‌دهد میانبرهایی در Siri ایجاد کنید، عکس‌های RAW یا لایو را ویرایش کنید، هشتگ های مربوط به عکس‌های خود را مدیریت کنید و کل آلبوم عکس خود را با هم سینک (همگام سازی) کنید. علاوه بر این می‌توانید عکس‌هایی را که با دوربین دیجیتال گرفته شده‌اند را هم ویرایش کنید. شما همچنین می‌توانید همزمان از تعداد زیادی فیلتر استفاده کنید و یا حتی فیلترهای جدید ایجاد کنید. Darkroom می‌تواند بر اساس طرح رنگ و سایر عناصر، قاب‌هایی را برای عکس‌های شما انتخاب کند.

کلام آخر در مورد برنامه ادیت عکس

با توجه به اینکه تصاویر جذاب، چشم افراد را سریع‌تر به خود جلب می‌کنند و از نظر آماری هم تصاویر، اطلاعات بیشتری را در زمان کوتاه منتقل می‌کنند، بنابراین تهیه و انتشار تصاویر با کیفیت، نقش مؤثری در تبلیغات و رشد کسب و کارها دارد. تا اینجا که با نرم افزارها و برنامه ادیت عکس آشنا شدید؛ لازم است تا مهارت‌های خود را در این زمینه بیش از پیش ارتقا دهید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت کنید. آموزش‌های فرادرس با موضوع ادیت عکس، طراحی و گرافیک، می‌توانند منابع خوبی برای شروع یادگیری باشند:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *