تبلیغات

تبلیغات

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگیره هوشمند

dasgire1

دستگیره هوشمند یک راه حل پیشرفته و ایده‌آل برای کنار گذاشتن قفل‌های سنتی مکانیکی و دسته‌ کلیدهای بزرگ است. به کمک این دستگیره‌ها می‌توان امنیت درب را ارتقا داد و از راه دور ورود و خروج درب را کنترل نمود. تا چند سال پیش از این دستگیره‌ها تنها برای قفل خودرو مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه از این دستگیره‌ها برای تامین امنیت و راحتی کاربران ساختمان‌های تجاری، مسکونی و اداری استفاده می‌شوند. قفل رمزی درب دارای زبانه جهت قفل کردن درب است و ارتباط امن بین چارچوب و درب را برقرار می‌کند اما سیستم قفل شدن و باز شدن آن با قفل‌های مکانیکی متفاوت است.

در دستگیره هوشمند حرکت زبانه به صورت الکترونیکی و با شناسایی رمز، کارت، اثر انگشت یا سیگنال الکترونیکی از راه دور صورت می‌گیرد. این دستگیره‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند. مثلا برخی از دستگیره‌ها انرژی خود را از طریق باطری تامین می‌کنند؛ برخی به شبکه برق ساختمان وصل‌اند؛ برخی با کارت باز و بسته می‌شوند و برخی برای باز شدن به رمز نیاز دارند. البته معمولاً این دستگیره‌های الکترونیکی قابلیت باز شدن به صورت مکانیکی هم دارند تا در مواقع اضطراری ما را با مشکل مواجه نکنند.

خرید دستگیره هوشمند

چرا دستگیره هوشمند از دستگیره مکانیکی بهتر است؟

هر یک از روش‌هایی که برای باز و بسته کردن درب استفاده می‌کنیم مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای اینکه بتوانیم این دو وسیله را با هم مقایسه کنیم، باید با مکانیسم هر دوی آنها آشنا شویم. برای باز کردن قفل‌های سنتی از کلید مکانیکی استفاده می‌شود و کلید با وارد کردن فشار درست به سیلندر، باعث باز شدن درب می‌شود. این قفل‌ها معمولا دردسرها و معایب زیادی دارند که شامل حمل کلیدهای زیاد، نگرانی ناشی از فراموش کردن کلید، سهولت در باز کردن و امنیت ناکافی است.

اما در دستگیره هوشمند از رمز، کارت، پارامترهای بیومتریک (مثل اثر انگشت و تشخیص چهره) و ریموت استفاده می‌شود. همچنین با این دستگیره‌های الکترونیکی به راحتی می‌توان روش یا رمز باز کردن قفل را تعویض نمود؛ این در حالی است که برای تعویض قفل مکانیکی باید هزینه بالایی متقبل شوید. ضمناً امنیت این قفل‌ها به مراتب بیشتر است و تنها زمانی می‌توان قفل را باز کرد که رمز آن را به درستی وارد نمود. البته می‌توان از دستگیره الکترونیکی و مکانیکی به صورت همزمان نیز استفاده کرد اما در این صورت مشکلاتی که در پاراگراف قبلی به آن اشاره کردیم هنوز وجود دارد.

همچنین بخوانید  بهترین روش های فیشیال صورت با دستگاه

خرید دستگیره هوشمند

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگیره هوشمند

ویژگی‌های دستگیره‌ هوشمند باعث محبوب شدن و کاربردی شدن آن می‌شود. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، دستگیره‌های الکترونیکی در انواع مختلف و با برندهای مختلفی وجود دارند که ویژگی‌های آنها با هم متفاوت است. برخی‌ از آنها با انواع رمزها باز می‌شوند، برخی به اینترنت متصل می‌شوند، برخی از راه دور قابل کنترل‌اند، برخی عبور و مرور افراد مختلف را ثبت می‌کنند. برای خرید بهترین دستگیره هوشمند باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید و به چند ویژگی آن توجه کنید. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

عملکرد موتوری دستگیره هوشمند

دستگیره‌های هوشمند موجود در بازار با استفاده از موتور الکترونیکی آن باز و بسته می‌شود. این نوع دستگیره با استفاده از قطعات الکترونیکی این امکان را ایجاد می‌کند که کنترل بیشتری بر روی دستگیره ایجاد می‌کند. بنابراین مصرف برق آنها بالاست و نیاز است که به صورت مکرر باطری آنها را تعویض کنید. موتور این دستگیره‌ها پر قدرت است اما امکان خرابی آن بیشتر است.

اما در مدل‌های دیگر دستگیره موتور ندارد و برای حرکت زبانه به چرخش اهرم احتیاج دارد. در واقع در این مدل خود شما دستگیره را تکان می‌دهید و موتور برای باز شدن درب تلاشی نمی‌کند و تنها قفل آن را تنظیم می‌کند. این قفل‌ها کمتر خراب می‌شوند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

کلید مکانیکی

گاهی ممکن است قطعات الکترونیکی دستگیره هوشمند خراب شود و یا باطری آن به اتمام برسد که در این صورت شما باید بتوانید به درب دسترسی پیدا کنید. گاهی  هم ممکن است رمز را فراموش کنید و نیاز مبرمی به باز کردن درب داشته باشید. بنابراین بسیاری از برندها و دستگیره‌های هوشمند از یک کلید مکانیکی هم به همراه قفل الکترونیکی استفاده می‌کنند تا در شرایط اضطراری بتوان قفل را باز کرد. اگر دستگیره انتخابی شما این ویژگی را نداشته باشد ممکن است گاهی پشت درب بمانید.

انرژی اضطراری

دستگیره‌های الکترونیکی همگی از باطری‌های قلمی برای تامین انرژی خود استفاده می‌کنند. این دستگیره‌ها متناسب با عملکرد خود مقدار مشخصی از انرژی را مصرف می کنند و هنگام ضعیف شدن باطری به کاربر هشدار می‌دهند تا باطری را عوض کنند. نکته مهم این است که باطری در قسمت داخلی درب قرار می‌گیرد و شما نمی‌توانید از بیرون آن را تعویض کنید؛ اما بسیاری از دستگیره‌های دیجیتال یک قسمت برای قرار دادن باطری اضطراری دارند تا شما بتوانید در هنگام خاموش شدن دستگیره آن را فعال کنید و بعد باطری اصلی را قرار بدهید.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین شرکت نصب دوربین مداربسته، دی ام اس DMS

جنس با کیفیت

مهم‌ترین وظیفه دستگیره هوشمند حفاظت از امنیت فضای داخلی شما است و برای این امنیت بای کیفیت عالی داشته باشد. در این بخش منظور ما از کیفیت جنس بدنه و دستگیره آن است که باعث می‌شود در برابر ضربه، گرما و فشار از مقاومت خوبی برخوردار باشد. دستگیره‌ای که دارای بدنه محکم و فلزی باشد به راحتی دستکاری نمی‌شود و نفوذ به آنها سخت است. توجه داشته باشید که جنس بدنه می‌تواند در زیبایی آن هم تاثیر داشته باشد و قطعا دستگیره‌ای که محکم‌ است ظاهر شیک‌تری هم دارد. با خرید دستگیره درب با کیفیت HTN Prime از فروشگاه آریا یراق صنعت، ضمانت نامه معتبر دریافت نمایید.

خرید دستگیره هوشمند

شب بند داخلی

یکی از قابلیت‌های یک دستگیره الکترونیکی مناسب این است که دارای شب‌بند است و در تاریکی قابل تشخیص است. این قابلیت به شما کمک می‌کند شب‌ها بدون استفاده از لامپ به دستگیره دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

رمز عبور خیالی

یکی از ویژگی‌های جالب یک دستگیره‌ هوشمند جدید این است که یک رمز عبور خیالی را ترسیم می‌کند. شما با این قابلیت می‌توانید رمز عبور خود را در میان یک رمز عبور چندین رقمی قرار دهید تا باز کردن آن برای سایرین سخت‌تر شود. مثلا اگر رمز عبور شما 555555 باشد ( البته توصیه ما این است که از رمز عبور قوی استفاده کنید)، شما می‌توانید این رمز عبور را در یک عدد 20 رقمی قرار دهید و با وارد کردن اعداد تصادفی که شامل رمز عبور شما باشد، دیگران را گیج کنید. برای مثال می‌توانید از رمز 132334255555577765 برای باز کردن درب استفاده کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

شما باید دستگیره هوشمند را از فروشگاهی خریداری کنید که گارانتی و خدمات پس از فروش با کیفیتی برای محصول خود در نظر گرفته باشد. این ویژگی به شما کمک می‌کند در صورت خرابی دستگاه بتوانید به راحتی آن را تعمیر کنید و از خدمات پشتیبانی برای راهنمایی استفاده از محصول استفاده کنید. فروش دستگیره درب اتاق توسط شرکت آریا یراق صنعت با ضمانت نامه ارائه می شود. شما با بهره‌گیری از این تضمین، مطمئن می‌شوید که یک دستگیره هوشمند با کیفیت خریداری کرده‌اید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *