تبلیغات

تبلیغات

6 ویژگی Game Bar ویندوز 10 که باید بدانید

Windows-Ten-Game-BarFeatures

بروزرسانی ماه مه 2019 ویندوز 10 شامل ویژگی های جدیدی در Game Bar می باشد. در این آپدیت حالا تنها برای فیلم گرفتن استفاده نمی شود بلکه شامل ابزار های کاربردی شده است. برای مثال یک پنل مجزا ایجاد شده است که می توانید صدای سیستم را مشخص کنید و یا می توانید مقدار مصرف از منابع را مشاهده کنید یا از اسپاتیفای اهنگی را اجرا کنید.

 

چگونه Game Bar ویندوز 10 را باز کنیم؟

 

کافیست برای باز کردن گیم بار ویندوز 10 کلید های ترکیبی Windows + G را بزنید. خواهید دید که در زمان بازی کردن یک لایه (Overlay) همراه با ابزار هایی که شامل می شود را نمایش می دهد. این لایه علاوه بر بازی ، بر روی دسکتاپ یا هر برنامه ای که هستید نمایش داده خواهد شد. برای اینکه گیم بار را ببندید کافیست Windows + G را دوباره فشار دهید.

 

با اینکه این نسخه دارای قابلیت های بیشتری است ، مایکروسافت هنوز این برنامه را به عنوان game bar یاد می کند. بنابراین اگر هنوز یک لایه ساده ای از این برنامه را مشاهده می کنید بدان معناست که ویندوز 10 را بروزرسانی نکرده اید.

 

زمانی که Game Bar نمایان می شود ، می توانید با کلیک کردن بر روی “Home” (شبیه به آیکون منو) می توانید مشخص کنید که چه پنلی در گیم بار نمایش داده شود.

 

ویژگی های Game bar ویندوز 100

 

اگر با زدن کلید های Windows + G گیم بار ویندوز 10 باز نمی شود اطمینان حاصل کنید که در تنظیمات این ویژگی فعال شده باشد. بدین منظور به تنظیمات ویندوز بروید. حالا به مسیر Settings > Gaming > Game Bar بروید. توجه داشته باشید که گزینه Record game clips, screenshots, and broadcast using Game bar باید فعال باشد. همچنین بررسی کنید که کلید های ترکیبی را تغییر نداده باشید. اگر تغییر داده باشید باید از کلید های مشخص شده برای اجرای Game Bar استفاده کنید.

 

ویژگی های Game bar ویندوز 100

 

تنظیم صدای برنامه اجرا شده در ویندوز 10

 

ویژگی های Game bar ویندوز 100

 

این ویژگی حتی برای افرادی که گیمر نیستند کاربردی است. تنها با زدن کلید های Windows + G می توانید حتی در هنگام بازی نیز استفاده کنید. همانطور که می بینید یک پنل برای مشخص کردن درجه صدا در نظر گرفته شده است.

 

نظارت بر عملکرد و کارایی سیستم (ویندوز)

 

ویژگی های Game bar ویندوز 100

 

این برنامه علاوه بر موارد بالا می توانید عملکرد سیستم را در یک پنل مجزا مانند سی پی یو ، GPU و رم می باشد. در هر 60 ثانیه یک گراف نمایش داده می شود. با زدن کلید های Windows + G می توانید به پنل Performance مراجعه کنید.

همچنین بخوانید  چگونه به System UI Tuner در اندروید دسترسی پیدا کنیم

 

حتی اگر در حال بازی کردن نیستید ، با زدن کلید های Windows + G می توانید مشخصات سیستم را مشاهده کنید ، این در حالی است که حتی با زدن این کلید های ترکیبی می توانید سریع تر از Task Manager به دست آورید.

 

جالب است بدانید که تمامی این اطلاعات در Task Manager قرار دارد. در نسخه های جدید ویندوز 10 می توانید GPU را نیز مشاهده کنید.

 

هر پنلی را که می خواهید به راحتی پین کنید

 

ویژگی های Game bar ویندوز 100

 

در هر پنلی که هستید می توانید با زدن آیکون “Pin” همیشه سربرگ را در بالا داشته باشید. برای مثال اگر پنل صدا را پین کنید ، هر عملی که در ویندوز انجام دهید در بالا نمایش داده خواهد شد. این موضوع باعث می شود تا سریع تر از قبل به پنل مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

 

اجرای آهنگ از اسپاتیفای

 

ویژگی های Game bar ویندوز 100

 

در این نسخه از گیم بار حالا قابلیت اجرای آهنگ از اسپاتیفای فراهم شده است که بدین منظور باید روی Spotify کلیک کنید. می توانید با لوگین کردن به اکانت اسپاتیفای خود هر آهنگی که مد نظر دارید ، با توجه به اشتراکی که دارید اجرا کنید. همانطور که بنطر می رسد از Alt + Tab کردن بهتر می باشد.

 

ضبط ویدیو هنگام بازی کردن یا در هر برنامه ای

 

ویژگی های Game bar ویندوز 100

 

پنجره Broadcasts & Capture یا ضبط ویدیو در گیم بار وجود دارد. این ابزار اصلی ترین بخش Game Bar ویندوز 10 است. با استفاده از این ابزار می توانید از صفحه نمایش فیلم گرفته و هر کاری که در بازی یا برنامه انجام می دهید را ضبط کنید ، اسکرین شات بگیرید و حتی لایو بگذارید.

 

درحالیکه این برنامه برای ضبط ویدیو از بازی ها می باشد ، اما حالا می توانید به بهترین نحو ممکن برای ضبط از صفحه نمایش در ویندوز استفاده کنید. با زدن کلید های Winwdows + G وارد گیم بار شوید ، برای ضبط روی دکمه record کلیک کنید. اگر بخواهید هم می توانید با داشتن میکروفون صدای خود را در ویدیو ضبط کنید ، این گزینه در پنل بصورت تاگل مشخص شده که در صورت نیاز می توانید فعال یا غیرفعال کنید.

 

گیم بار به شما این اجازه را می دهد تمامی فیلم های ضبط شده و اسکرین شات های گرفته شده را در Show All Captures مشاهده کنید.

 

در Xbox Live گیم بار چت کنید

 

ویژگی های Game bar ویندوز 100

 

گیم بار که در ابتدا برای Xbox در نظر گرفته شده بود اما حالا با داشتن قابلیت های بیشتر باعث شده است تا به یک برنامه مجزا تبدیل شود. در این نسخه از گیم بار با استفاده از ابزار Xbox Social می توانید با دیگران در اکانت ایکس باکس خود چت کنید. با گیم بار حالا می توانید همانطور که در کنسول ایکس باکس با دوستانتان در ارتباط بودید این عمل را انجام دهید. در این نسخه قابلیتی به نام Looking for Group وجود دارد که می توانید به دنبال دوستان خود برای بازی کردن پیدا کنید.

همچنین بخوانید  چگونه فایل های کپی شده و تکراری را در ویندوز پاک کنیم
منبع :
HOWTOGEEK

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *