تبلیغات

تبلیغات

4 روش اساسی برای بهینه سازی ویندوز هنگام بازی کردن

Optimize-Windows-For-Gaming-Exprience

آیا هنگام بازی کردن به این پی برده اید که ویندوز به اندازه ای که انتظار دارید بازی را به خوبی اجرا نمی کند؟ نگران نباشید ، در این مقاله روش های نوینی به شما ارائه می شود که به راحتی می توانید به بهترین نحو ممکن بازی مورد نظر را اجرا کرده و از آن لذت ببرید.

 

وجود سخت افزار و نرم افزار تنها دلیلی هستند که می توانند بازی را به خوبی اجرا کنند. بنابراین شما می توانید هم از راه پولی و هم از راه رایگان سیستم خود را در مراحل مختلفی برای بازی کردن بهتر بهینه کنید. پس شما 2 راه برای بهتر بازی کردن با ویندوز دارید ، یکی از راه رایگان و دیگری با هزینه کردن می توانید نتیجه بهتری برای بازی کردن روی ویندوز دریافت کنید.

 

با مطالعه این مقاله می توانید سیستم و ویندوز خود را برای اجرای بازی ها در بالاتری حالت آماده کنید. با تک تیپ همراه باشید.

 

1- نگهداری از کامپیوتر و رایانه

 

بهینه سازی ویندوز برای اجرای بازی

 

همیشه با گذشت زمان باعث می شود تا سیستم از روز اول خیلی کندتر و آرام تر برایمان کار کند. در این بازه زمانی ممکن است دلایلی متفاوتی مانند وجود ویروس ها ، خرابی سخت افزاری و یا قطعات خارج از تاریخ باعث می شود تا بازی ها به خوبی اجرا نشده و دچار مشکلاتی مانند کندی سرعت شوند.

 

به همین دلیل برای اینکه رایانه خود را در حداکثر ممکن نگهداری کنیم (بدون اینکه تنظیمات مورد نظر را در نظر بگیریم) باید هر چند وقت یکبار سیستم خود را باز کرده و بررسی کنیم. برای مثال یکی از موارد آسانی که به آن اشاره می شود تمیز نگهداشتن و گرد و خاک گیری سیستم می باشد ، که هراز گاهی بهتر است کثیفی رایانه را گرفته تا دچار خراب شدن و فرسوده شدن سخت افزار استفاده شده نشویم.

 

اگر از هارد های SSD استفاده می کنید ، نیازی به بهینه سازی دیسک نخواهید داشت. همچنین پیشنهاد می شود تا با غیرفعال کردن برنامه های Startup در ویندوز 10 برای افزایش سرعت سیستم این اقدام را حتما انجام دهید.

 

علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که همیشه درایور های ویندوز خود را بروز نگهدارید ، مخصوصا درایور کارت گرافیک. شما می توانید با مطالعه مقاله “چگونه درایور های قدیمی ویندوز را شناسایی و بروزرسانی کنیم؟” درایور های قدیمی را شناسایی کرده و اقدام به بروزرسانی آن ها کنید.

همچنین بخوانید  چگونه اکانت اسنپ چت Snapchat خود را حذف کنیم؟

 

2- بهینه سازی ویندوز 10 برای اجرای روان تر بازی ها

 

بهینه سازی ویندوز برای اجرای بازی

 

خوشبختانه ویندوز 10 در نسخه های اخیر خود دارای بخش ها و قابلیت های زیادی برای گیمر ها داشته که به راحتی می توانید برای بهتر و روان تر کردن بازی ها از آن ها بهره ببرید. یکی از ویژگی های مربوط به گیم ، بهینه سازی سیستم و ویندوز برای بازی کردن و اجرای بازی ها است. نام این بخش Game Mode می باشد. تنها با یک تاگل می توانید ویندوز 10 را برای بهینه سازی بازی ها آماده کنید.

 

حتی اگر از سیستم خود به عنوان گیم انتخاب کرده اید باید روش های مورد نظر برای بهینه سازی هرچه بیشتر ویندوز انجام دهید. شاید این روش ها سیستم شما را به یک معجزه تبدیل نکند ، اما از هرچیزی عملکرد بهتری نسبت به اول خواهد داشت که انجام این روش ها بسیار پیشنهاد می شود. بدین منظور برای فعال سازی Game Mode ویندوز 10 ، کافیست با زدن کلید های Windows + I وارد تنظیمات ویندوز شده و عبارت Game Mode در قسمت جستجو نوشته و اینتر را بزنید. در نهایت با باز شدن پنجره تنظیمات مربوط به بازی تاگل Game Mode را فعال کنید.

 

3- مطمعن شوید که سخت افزار مناسب انتخاب کرده اید

 

بهینه سازی ویندوز برای اجرای بازی

 

اگر یک کاربر عادی کامپیوتر هستید ، احتمالا نگاه خیلی خاصی به کانفیگ سخت افزاری سیستم خود نخواهید انداخت ، اما اگر گیمر هستید ، بخش جذاب مسئله این است که سیستم خود را به گونه ای طراحی و اسمبل کنید که دلتان می خواهد. زمانی که قصد داشته باشید از سیستم خود برای بازی کردن استفاده کنید بکار بردن سخت افزار قوی جزوی از مهم ترین انتخاب هاست. ارتقا و استفاده از سخت افزار کامپیوتری موارد مختلفی دارد ، ممکن است یکی آسان و یکی پیچیده باشد.

 

از هارد های SSD استفاده کنید

 

حافظه های داخلی برای استفاده از رایانه ها به 2 صورت عرضه شده است : یکی hard disk drives (HDD) و دیگری solid-state drives (SSD) می باشد. حافظه های HDD فضای بیشتر با قیمت کمتری در بازار قرار دارند. درحالیکه سرعت انتقال اطلاعات بسیار کمتری نسبت به SSD دارند. حافظه های SSD فضای نسبتا کمتری دارند اما قیمت آن ها بیشتر از HDD می باشد.

 

حالا اگر تابحال از SSD استفاده نکرده اید و می خواهید به سیستم خود سرعت ببخشید بهترین راه استفاده از هارد های SSD پرسرعت است. استفاده از هارد پرسرعت SSD باعث می شود تا کل سیستم شما افزایش سرعت داشته باشد ، از بوت کردن گرفته تا خاموش کردن ویندوز. بدین منظور تاثیر سرعت لود بازی ها را هم حس خواهید کرد.

همچنین بخوانید  نحوه محدود کردن استفاده از اینترنت و پهنای باند در ویندوز 10

 

حافظه رم RAM بیشتری استفاده کنید

 

بهینه سازی ویندوز برای اجرای بازی

 

مورد بعدی که می توانید سرعت لود و باز شدن بهتر بازی ها در ویندوز را بهبود دهید پر کردن جایگاه های رم در مادربورد سیستم است. این روش هم به عنوان انتخاب دوم می تواند باشد ، که با افزایش رم سرعت اجرای بازی و لود آن ها را می توانید بیشتر کنید. استفاده بیشتر از رم باعث می شود تا پردازش های سیستم و ویندوز بهتر و سریع تر از قبل انجام شوند ، همین موضوع باعث می شود تا سرعت ویندوز و همچنین اجرای بازی بیشتر شود.

 

برخلاف SSD ما نمی توانیم مدل خاصی را برای شما معرفی کنیم ، این به این دلیل است که همه مادربرد ها از هر نوع رم پشتیبانی نمی کنند. به همین دلیل قبل از خرید رم باید ابتدا مدل مادربرد سیستم خود را بررسی کنید.

 

اما بطور کلی رم 8 گیگابایتی برای سیستم های گیمینگ که بتوانید بیشتر بازی ها را اجرا کند. اما اگر قصد دارید برای مدت طولانی تری از رم خود استفاده کنید می توانید رم 16 و برای اینکه بهترین و بیشتری حالت ممکن را برای بازی ها داشته باشید و تا چندین سال از یک رم استفاده کنید ، می توانید از رم 32 گیگابایتی استفاده کنید.

 

بهتر است با استفاده از کانال های دوگانه (dual-channel) از 2 رم بجای 1 رم استفاده کنید ، چرا که باعث می شود تا بهینه تر از سیستم خود استفاده کرده و سرعت بهتری داشته باشید. بنابراین اگر قصد دارید از یک رم 16 گیگابایتی استفاده کنید بهتر است 2 رم 8 گیگابایتی خرید کنید. اگر مادربرد شما دارای 4 درگاه باشد می توانید از رم هایی با حافظه کمتری استفاده کنید ، یعنی 4 رم 4 گیگابایتی.

 

بررسی کارت گرافیک برای اجرای بازی در ویندوز 10

 

در بیشتر موارد ، کارت گرافیک است که مشخص می کند شما می توانید چه بازی هایی را در ویندوز نصب کرده و اجرا کنید. علاوه بر این تنظیمات مورد نظر را برای هر بازی می توانید با استفاده از کارت گرافیک خود مشخص کنید.

 

اگر بر روی کارت گرافیک های یکپارچه در حال بازی کردن هستید باید به دنبال ارتقاء و استفاده از کارت گرافیک Dedicated یا مجزا باشید. چرا که کارت گرافیک های یکپارچه توانایی و سیستم ضعیف تری نسبت به نوع مجزا دارند. همانطور که مشخص است کارت گرافیک های یکپارچه برای گیم بسیار محدود بوده و اصلا برای بازی کردن پیشنهاد نمی شوند.

همچنین بخوانید  پی پال (PayPal) چیست؟ چگونه از پی پال استفادم کنیم؟

 

از کارت گرافیک مجزا استفاده می کنید اما از کاربردی بودن آن بی خبرید؟ ما مقاله ای آماده کرده ایم که می توانید مدل کارت گرافیک را پیدا کرده و کاربرد آن بیابید. بدین منظور مقاله “پیدا کردن نوع و مدل کارت گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ” را مطالعه فرمایید.

 

4- سیستم خود را برای دریافت حداکثر انرژی برای بازی ها اورکلاک کنید

 

خوشبختانه با گذشت روز به روز باعث شده است تا تکنولوژی بسیاری از عوامل مختلف و فرآیند های سخت را آسان کند. شما می توانید به راحتی و سریع تر از همیشه سیستم خود را اورکلاک کنید.

 

با اورکلاک کردن سیستم می توانید محدودیت را از روی ویندوز و سخت افزار برداشته و در حداکثر ترین حالت از سیستم خود برای اجرای بازی ها استفاده کنید.

 

سیستم خود را برای بازی کردن آماده کنید

 

با استفاده از روش هایی که در بالا ذکر شد شما می توانید هزینه کمتری کرده و دیگر نیازی به خرید یک سیستم جدید با هزینه زیادی ندارید. شاید ارتقا سخت افزاری کمی زمان بر بوده و هزینه بر اما رعایت کردن موارد نرم افزاری باعث می شود تا بتوانید به بهترین نحوه ممکن از سیستم خود برای بازی کردن استفاده کنید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله های زیر به بهینه کردن ویندوز بپردازید :

 

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *