تبلیغات

تبلیغات

آموزش حذف ویندوز قدیمی از سیستم با آپدیت ماه می 2019 ویندوز 10

delete-old-windows-10-after-instaling-new-update

آیا شما آپدیت ماه می 2019 ویندوز 10 را نصب کردید؟ اگر نصب کردید باید فضای 24 گیگابایتی شما حجم بالایی از آن پر شده  و تنها 10 گیگابایت باقی مانده باشد. متاسفانه آپدیت جدید ماه می 2019 موجب شده تا سیستم دسکتاپی شما با فضای ذخیره سازی پر شده ای مواجه شود.

 

اگر شما در کامپیوتر خود فضای ذخیره سازی بسیاری داشته باشید، ممکن است این فضای پر شده را متوجه نشوید. اما در صورت داشتن فضای ذخیره سازی محدود باید بدانید که چگونه می توان این فضا را پر کرد و به پاکسازی درایو حافظه خود بپردازید.

 

10 روز فرصت دارید فایل ها قدیمی ویندوز را حذف کنید

 

بروزرسانی builds ویندوز 10 برای مثال آپدیت از اکتبر 2018 به می 2019، نیاز به پردازش بیشتر پردازنده داشته و عملکرد سیستم در هر دو بروزرسان سیستم عاملی یکسان نیست. هنگامی که شما build جدید را نصب می کنید، ویندوز در درایوی فایل Windows.old را باز می کند که شامل فایل های ویندوز قدیمی می شود و در صورت دانگرید به نسخه قبلی بتوانید فایل های قبل را بازگردانید.

 

این به شما اجازه می دهد تا بتوانید بروزرسانی جدید ویندوز 10 را حذف کنید و به بیلد قبل ویندوز بازگردید. البته این موضوع زمانی مناسب خواهد بود که بیلد جدید چندان عملکرد خوبی نداشته و مثمر ثمر نباشد. با این حال حذف فایل بروزرسانی جدید موجب می شود تا 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی را به هارد خود بازگردانید و بتوانید جا برای فایل های دیگر مهیا سازید. بنابراین گاهی اوقات دانگرید از بروزرسانی جدید می تواند مفید تلقی شود.

 


پیشنهادی :

آموزش حذف برنامه های ویندوز که به راحتی پاک نمی شوند


 

هشدار: اگر کامپیوتر شما عملکرد خوبی دارد، باید این دستورالعمل را انجام دهید. اگر با نصب بروزرسان ماه می ویندوز 10 کامپیوتر شما با مشکل مواجه شد پس از حذف فایل ها نمی‌توانید به بیلد اخیرا نصب شده بازگردید و باید مجددا ویندوز را نصب کنید.

 

شما برای انجام آن دستورالعمل مورد اشاره را که شامل Settings > Update & Security > Recovery می شود، انجام دهید. با استفاده از کلید Get Started و بخش Go back to the previous version of Windows 10، شما می توانید به بیلد قبلی بازگردید و مشکل را در صورت مشاهده مسئله ای در بروزرسانی جدید برطرف کنید.

 

برگشتن به ویندوز قدیمی

 

آموزش حذف فایل Windows.old ( ویندوز قدیمی )

 

اگر با گذشت چند روز مشکلی مشاهده نکردید می توانید با گذشت زمان این فایل را حذف کنید. شما لازم نیست به صورت دستی Windows.old را حذف کنید و نباید چنین کاری انجام دهید. در واقع برخی از برخی فایل های سیستم شما که نیاز به حذف دارند، در خارج از پوشه Windows.old قرار دارند.

همچنین بخوانید  حل مشکل گرفتن اسکرین شات (عکس) در تلگرام ( اندروید )

 

با نصب آپدیت ماه اکتبر 2018 شما می توانید با ابزاری نظیر Free Up Space در تنظیمات و انجام دستورالعمل Settings > System > Storage > Configure Storage Sense و Run It Now این فایل را حذف کنید.

 

آموزش حذف ویندوز قدیمی از سیستم

 

همچنین برخی تنظیمات دیگر را هم بررسی کنید. گذشته از آن Storage Sense فایل هایی که یک ماه در Recycle Bin قرار می گیرد را حذف می کند. به پایین قسمت موردنظر رفته و روی گزینه Delete previous versions of Windows کلیک کنید. اگر چنین گزینه ای را در لیست مشاهده نمی کنید، ممکن است این فایل را قبلا حذف کرده باشید یا آن که ویندوز 10 خود آن را برای شما حذف کرده است.

 

برای پاک کردن نسخه های قبلی ویندوز یا هر چیز دیگری با Storage Sense انتخاب کردید، کافیست روی Clean Now کلیک کنید.

 

آموزش حذف ویندوز قدیمی از سیستم

 

در نظر داشته باشید که گزینه Delete files in my Downloads folder if they have been there for over موجب بارگذاری فایلی در پوشه دانلودها شود. این حرکت شاید برای شما جالب نباشد و نخواهید آن را انجام دهید. در این بین اگر کامپیوتری دارید که عملکرد درستی دارد، عجیب نیست از داده های شما حفاظت کند و موجب حذف فایل های غیرامین و خطرناک شود. این موضوع مهم است که با انتخاب گزینه Delete files in my recycle bin if they have been there for over هر آنچه در بخش Recycle Bin دارید را پاک می کند.

 

آموزش حذف ویندوز قدیمی از سیستم

 

آموزش حذف فایل Windows.old با کمک برنامه سیستمی Disk Cleanup

 

شما می توانید با کمک ابزار Disk Cleanup به پاکسازی فضای درایو و حذف ویندوز قدیمی خود بپردازید. اگرچه Disk Cleanup در حال حاضر نقش بزرگی در ویندوز ندارد اما همچنان در ویندوز 10 وجود دارد. برای انجام آن کافیست دستورالعمل باز کردن منو Start، جستجو Disk Cleanup و کلیک کردن روی آن را انجام دهید.

 

آموزش پاک کردن فولدر Windows.old با برنامه Disk Cleanup

 

در پنجره Disk Cleanup باید روی گزینه Clean Up System Files کلیک کنید.

 

آموزش پاک کردن فولدر Windows.old با برنامه Disk Cleanup

 

گزینه Previous Windows installation را هم در لیست بررسی کنید . شما همچنین می توانید انواع دیگر فایل های موجود در هارد دیسک خود را حذف کنید تا موجب آزادسازی فضای ذخیره سازی خود شوید.

پس از آن که گزینه موردنظر را انتخاب کردید، روی OK کلیک کنید. این عمل موجب حذف نسخه های قبلی ویندوز می شود و فضای ذخیره سازی شما را آزاد می کند.

 

آموزش پاک کردن فولدر Windows.old با برنامه Disk Cleanup

 

اگر پس از انجام این روش ها می خواهید باری دیگر به بیلد قبلی ویندوز 10 بازگردید باید ویندوز 10 را در بخش installation و براساس بیلد قبلی بازنصب کنید .

همچنین بخوانید  6 راه برای مشاهده نسخه NET Framework. نصب شده ویندوز

 

بیشتر بدانید :

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *