تبلیغات

تبلیغات

لیست گوشی های 2019 که از فناوری 5 جی پشتیبانی می کنند

5G-signal-on-phone

سال 2019 را باید به نوعی سال شبکه 5 جی دانست . زیرا بسیاری از تولیدکنندگان گوشی هوشمند سعی داشتند تا پرچمدارهایی مانند گلکسی اس 10 ، زد تی ای آکسون 10 ، اچ تی سی Exodus 1 ، اکسپریا 1 ، وان پلاس 7 ، ال جی V50 ، هواوی میت ایکس با پشتیبانی از این قابلیت معرفی کنند .

البته در کنار این شبکه، ساختار انعطاف پذیر نیز برای سازندگان اسمارتفون اهمیت بالایی داشته و باید سال جاری را زمانی برای از راه رسیدن گوشی های هوشمند انعطاف پذیر و 5جی به حساب آورد.

در این مطلب قصد داریم شما را با تمامی گوشی های هوشمند 5جی سال 2019 آشنا کنیم. اسمارتفون هایی که هر یک به برند خاصی تعلق داشته و از ویژگی های جالب بهره می برند. به لطف شبکه 5جی افراد می توانند از سرعت اینترنت همراه بالایی بهره ببرند و برقراری ارتباط تلفنی نیز به صورت بی نقص صورت می گیرد.

به هر حال اگر می خواهید سال جاری یک مدل گوشی هوشمند 5جی خریداری کنید، با تک تیپ همراه باشید :

1- گلکسی اس 10 نسخه 5جی

سامسونگ گلکسی اس 10 نسخه 5جی

در رویداد فوریه 2019 سامسونگ بود که شاهد معرفی چند مدل پرچمدار از سوی برند کره ای بودیم. یکی از آنها نسخه 5جی گوشی هوشمند گلکسی اس 10 بود.

سامسونگ گلگسی S10 به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 855، حافظه رم 12 گیگابایتی، حافظه داخلی 1 ترابایتی ، صفحه نمایش 6.7 اینچی QHD+، باتری 4500 میلی آمپری و سیستم عامل اندروید 9.0 پای مجهز است.

به گفته سامسونگ از اواسط ماه می مشتریان می توانند در انتظار عرضه گلکسی اس 10 نسخه 5جی باشند. متاسفانه این اسمارتفون در بازارهای مختلف به دلیل پشتیبانی محدود از شبکه 5جی، عرضه نمی شود.

2- ال جی V50 تینکیو

ال جی V50 تینکیو نسخه 5 جی

شرکت ال جی تلفن هوشمند LG V50 را در 10 می راهی بازار کره جنوبی می کند. با قیمت 1000 دلاری باید این محصول کمپانی کره‌ای را یک دیوایس با قابلیت پشتیبانی شبکه 5جی دانست.

از مشخصات کلیدی باید به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 855 ، حافظه رم 6 گیگابایتی ، باتری 4000 میلی آمپری، صفحه نمایش 6.4 اینچی 1440 در 3120 پیکسلی ، دوربین اصلی سه گانه 12/12/16 مگاپیکسلی ، دوربین سلفی دوگانه 8 و 5 مگاپیکسلی، سیستم عامل اندروید 9.0 پای و برخی دیگر اشاره کرد.

با ویژگی های برجسته ای که ال جی V50 در نظر گرفته باید آن را در زمره بهترین ها قرار داد.

3- هوآوی میت ایکس و Mate 20 X

هوآوی میت ایکس نسخه 5 جی

شرکت هوآوی گوشی هوشمند هواوی میت ایکس را به عنوان محصولی انعطاف پذیر در MWC 2019 معرفی کرد. اسمارت فونی که مشخصات سخت افزاری بزرگ برای آن در نظر گرفته شده و یک مدل معمولی نیست.

همچنین بخوانید  پردازنده های جدید نسل 10 اینتل: چه ویژگی هایی دارند و چرا مهم است

بیشتر بدانید :

معرفی هواوی میت ایکس ، گوشی تاشو همراه با فناوری 5G


هواوی میت ایکس نه تنها طراحی منحصر بفردی دارد، بلکه به پشتیبانی شبکه 5جی می پردازد تا یکی از چندین دستگاه تلفن هوشمند با این قابلیت به شمار رود. با قیمتی بیش از 2500 دلار ، چنین محصولی اگرچه گران است اما ویژگی های برجسته در آن به کار گرفته شد.

البته چند محصول با قابلیت پشتیبانی شبکه 5جی دیگر نیز توسط هوآوی معرفی شده که یکی از آنها Mate 20 X نام دارد. این دیوایس در کنار میت ایکس با فناوری 5جی یکی از مدل های جدید در بازار به شمار می رود.

به طور کلی هوآوی تنها پرچمداران خود را به مودم 5جی مجهز کرده که با قیمت نسبتا بالایی به فروش می رسند.

4- وان پلاس 7

وان پلاس 7 نسخه 5 جی

شرکت وان پلاس در 14 می سال جاری از سه مدل گوشی هوشمند همچون وان پلاس 7، 7 پرو و 7 پرو 5 جی رونمایی می کند. البته در MWC 2019 این شرکت نمونه اولیه گوشی هوشمند 5جی خود را به نمایش درآورد، اما در نهایت باید شاهد رونمایی نسخه تولیدی این تلفن هوشمند در روزهای آتی باشیم.


بیشتر بدانید :

معرفی گوشی جدید وان پلاس 7 و 7 پرو


وان پلاس 7 جانشین واقعی و برجسته وان پلاس 6 تی خواهد بود که از طراحی بهبودیافته و مشخصات سخت افزاری قابل توجه بهره می‌برد. با دوربین پاپ آپ سلفی که در نسخه پرو تعبیه شده، سری وان پلاس 7 تحولی برای این شرکت چینی هستند.

پشتیبانی شبکه 5جی توسط مدل پرو مستقل، می تواند گام بزرگی برای وان پلاس باشد تا در کنار دیگر کمپانی های مطرح به عرضه محصولی با قابلیت این شبکه بپردازد.

5- سونی Xperia 1

سونی Xperia 1 نسخه 5 جی

شرکت سونی دیگر کمپانی است که برای سال 2019 تلفن هوشمند با قابلیت پشتیبانی شبکه 5جی در نظر گرفته است. در MWC 2019 این شرکت نمونه اولیه محصول موردبحث را به نمایش گذاشت.

انتظار داریم بزودی نسخه 5جی گوشی هوشمند Xperia 1 توسط سونی روانه بازار شود. در حال حاضر این دیوایس بدون چنین قابلیتی راهی بازار شده است.

اطلاعات بیشتری در کار نیست و باید منتظر ماند.

6- شیائومی Mi Mix 3

شیائومی Mi Mix 3 نسخه 5 جی

شرکت شیائومی در اوایل سال جاری نسخه 5 جی گوشی هوشمند Mi MIX 3 را به نمایش درآورد. اسمارتفونی که با مشخصات پرچمدار راهی بازار اروپا و چین شد.

این گوشی هوشمند همانند دیگر مدل های پرچمدار به پردازنده اسنپدراگون 855 مجهز شده که با حافظه رم 8 گیگابایتی می تواند عملکرد سخت افزاری قابلی از خود نشان دهد.

به هر حال انتظار داریم سال جاری مدل 5جی دیگری هم از سوی شیائومی معرفی و عرضه شود.

همچنین بخوانید  آموزش پیدا کردن آدرس آی پی IP خود با استفاده از گوشی اندروید و آیفون

7- اچ تی سی Exodus 1

اچ تی سی Exodus 1 نسخه 5 جی

دیگر شرکتی که برنامه دارد بزودی از گوشی هوشمند 5جی رونمایی کند، کمپانی تایوانی HTC Exodus 1 است. این شرکت در سال های گذشته به دلیل افت فروش اسمارتفون با مسائلی مواجه شده و از همین رو تولید مدل های مختلف را متوقف ساخته است.

شایعات می گویند گوشی هوشمند جدید اچ تی سی دارای پردازنده اسنپدراگون 855 با مودم ایکس 50 است که قابلیت پشتیبانی از شبکه 5جی را فراهم می آورد.

8- زد تی ای آکسون 10

زد تی ای آکسون 10 نسخه 5 جی

شرکت چینی زد تی ای در جریان MWC 2019 بود که به معرفی گوشی هوشمند پرچمدار آکسون 10 پرو 5جی پرداخت. این اسمارتفون ZTE  به پردازنده اسنپدراگون 855 مجهز است و مودم 5جی در آن به کار گرفته شد.

البته با اسنپدراگون 855 و مودم ایکس 50 پشتیبانی از شبکه 5جی فراهم شد. با دوربین اصلی سه گانه، صفحه نمایش منحنی دارای ناچ و سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، باید محصول اخیر ZTE  را یک مدل برجسته به شمار آورد.

منبع :
PhoneArena

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *