تبلیغات

تبلیغات

هواوی میت ایکس معرفی شد ؛ گوشی تاشو همراه با فناوری 5G

Huawei-Mate-X-Folable-MWC

همانطور که در MWC 2019 انتظار می رفت ، هواوی بالاخره گوشی تاشو ی خود یعنی Huawei Mate X را رونمایی کرد! این گوشی بدون شک قابلیت ها و ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. شما از شنیدن آن ها حیرت زده خواهید شد! مخصوصا با خواندن قیمت این محصول سرتان سوت خواهد کشید 😂. با تک تیپ همراه باشید تا به مشخصات کامل گوشی هواوی میت ایکس بپردازیم.

 

هواوی میت ایکس

 

باید بدانید که پس از گوشی گلکسی فولد ، این گوشی دومین گوشی تاشو در بین گوشی ها و مدل های دیگر به حساب می آید که علاوه بر تاشو بودن از تکنولوژی 5G نیز بهره می برد. نکته ی قابل توجه این است که قیمت این گوشی نسبت به گلکسی فولد بسیار بیشتر بوده (در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد) و همچنین شامل برخی امکانات بیشتر نیز می باشد. به نوعی می توان افزایش قیمت این گوشی را عقلانی در نظر گرفت. گوشی هواوی میت ایکس علاوه بر تاشو بودن و تمام صفحه بودن از سیستم Falcon Wing استفاده کرده و کاملا با نسخه ی سامسونگ گلکسی فولد متفاوت عمل می کند. به گفته ی این کمپانی این گوشی تاشو با توجه به سیستمی که از آن استفاده شده است می تواند یک گوشی تمام صفحه دوگانه و یا تبلت تمام صفحه از نوع صفحه نمایش OLED باشد.

 

صفحه نمایش OLED و تاشو 8 اینچی

 

همانطور که در بالا گفته شد این گوشی از OLED بهره برده و دارای 8 اینچ صفحه نمایش می باشد. در حالتی که گوشی تا شده است و به گونی مانند یک گوشی است اندازه 6.6 اینچ ، در حالت تبلت و تمام صفحه 8 اینچ و در نهایت سمت دیگر گوشی 6.4 اینچ در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم با گلکسی فولد مقایسه کنیم باید بگوییم که نسخه ی هواوی میت ایکس بزرگ تر است.

 

صفحه نمایش OLED از گلکسی فولد نیز بزرگ تر است. بنابراین تا این لحظه برنده ی گوشی های تاشو را می توان به هواوی نسبت داد. زمانی که Mate X تا نشده است هیچ لبه یا Notch ای در کنار صفحه نمایش قرار ندارد.

 

  • 6.6 اینچ نسبت تصویر 19.5:9 و رزولوشن 2480 در 1148 در حالت تا شده و صفحه نمایش اصلی
  • 6.4 اینچ نسبت تصویر 25:9 و رزولوشن 2480 در 892 در حالت تا شده و صفحه نمایش پشتی
  • 8 اینچ نسبت تصویر 8:7.1 و رزولوشن 2480 در 2200 در حالت تبلت و تمام صفحه
همچنین بخوانید  سامسونگ از Galaxy A20e و Galaxy A40 رونمایی کرد

 

هواوی میت ایکس

 

تا شدن این گوشی نسبت به دیگر مدل ها کمی متفاوت است. همانطور که مشخص است صفحه نمایش 8 اینچی در زمان تا شدن باید به 2 قسمت تقسیم شود ، بطوریکه به خارج بسته شده و تبدیل به گوشی می شود.

 

طراحی و ابعاد هواوی میت ایکس

 

به لطف Falcon Wing باعث شده است تا هنگام تا کردن گوشی و تقسیم کردن آن به 2 سمت صفحه نمایش کاملا فلت به نظر رسد. بطوریکه اندازه ی آن تنها 5.4 میلی متر شود. این کمپانی اعلام کرده است که داخل این لولا دارای 100 عنصر وجود دارد که باعث می شود این گوشی تاشدنی به خوبی و به راحتی به 2 قسمت تقسیم شود.

 

هواوی میت ایکس

 

برای اینکه بخواهیم بیشتر متوجه شویم می توانیم به آیپد اشاره کنیم ، زمانی که میت ایکس به 2 قسمت تقسیم شده و تا می شود حتی باریک تر از آیپد نیز بنظر می آید. نسخه ی iPad دارای اندازه ی 5.9 میلی متری است. باید بدانید که یکی از مهم ترین دستاورد های گوشی Mate X وجود تکنولوژی “انحنای ارگونومیک” است که باعث می شود گوشی را به راحتی در دست خود بگیریم و از آن بدون حتی داشتن مشکلی گوچک استفاده کنیم.

 

هواوی میت ایکس

 

مشخصات و عمر باتری

 

هواوی در حال حاضر توانسته سریع ترین گوشی تاشو 5 جی را به بازار عرضه کند. هواوی اعلام کرد که این گوشی از 5 جی بهره مند بوده و از تراشه ی قدرت مند Kirin 980 استفاده می کند. جالب است بدانید که گوشی Galaxy Fold سامسونگ تنها دارای شبکه ی 4G و LTE می باشد و این یک ضعف به نظر می رسد! نکته ی دیگری که باعث ضعف سامسونگ می شود این است در مراسم حتی قیمت محصول 5G اش را ذکر نکرد.

 

در این گوشی از کوچک ترین تراشه ی 7 نانومتری برای 5 جی استفاده می شود که سرعتی برابر 4.6 گیگابیت بر ثانیه خواهد داشت ، همچنین در کنفرانس هواوی اعلام شد که سرعت 5 جی این گوشی به گونی است که یک فیلم 1 گیگابایتی تنها در 3 ثانیه دانلود می شود یعنی 1 2 3 و تمام! این سرعت یعنی 10 برابر بیشتر از تکنولوژی ای که در حال حاضر گوشی های امروزی از اینترنت استفاده می کنند می باشد.

 

باتری میت ایکس از 4500 میلی آمبر بهره مند بوده و توانایی شارژ با 55 وات را دارا می باشد. به غیر از باتری این گوشی از 8 گیگابایت RAM و 512 گیگ حافظه داخلی بهره می برد. فضای باتری هواوی میت ایکس کمی بیشتر از نسخه ی گلکسی فولد است چرا که این دلیل می تواند مربوط به نیاز صفحه نمایش و همچنین 5G باشد. جالب است بدانید که طبق گفته های این شرکت به لطف وجود کابل لایتنینگ باعث شده است تا به اندازه ی 600% بیشتر نسبت به گوشی iPhone XS MAX گوشی سریع تر شارژ شود ، به گونه ای که تنها در 30 دقیقه 85% گوشی پر خواهد شد!

همچنین بخوانید  مشخصات سخت افزاری تراشه اینتل Core i7 9750H و GTX 1650 فاش شد

 

هواوی میت ایکس

 

قیمت گوشی هواوی میت ایکس

 

اما جالب ترین و مهم ترین اطلاعاتی که می توان خواند مربوط به قیمت گوشی است! باید بدانید که در حال حاضر گران ترین و بیشترین قیمت گوشی های تاشو برای هواوی است. قیمت این گوشی برابر با 2299 یورو! بله درست شنیدید. اما اگر کمی قابلیت ها ویژگی و همچنین سخت افزار این گوشی را بررسی کنید خواهید دید که کمی منطقی به نظر می رسد.

 

هواوی میت ایکس

 

نظر شما در رابطه با این گوشی چیست؟ با ما در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

منبع :
THEVERGE

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *