تبلیغات

تبلیغات

دوربین ToF چیست و چگونه کار می کند؟ آشنایی با دوربین هوآوی P30 Pro

ToF-Camera-Huawei-Sensor

این روزها بسیاری از شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند تصمیم می گیرند از دوربین های ToF در اسمارتفون های خود به کارگیرند. از این رو بسیاری ممکن است برای آنها سوالی به وجود آیا که دوربین ToF چیست و چه فایده ای دارد.

ToF مخفف Time of Flight است که به عنوان مدت پرواز شناخته می شود. شرکت های فعال در صنعت تولید تلفن هوشمند سخت به دنبال استفاده از دوربین Time of Flight یا همان ToF هستند و هر روز نیز بر تعداد گوشی های هوشمند به کار گیرنده این دوربین افزوده می شود. در این مطلب قصد داریم شما را با این نوع دوربین آشنا سازیم. با تِک تیپ همراه باشید.

دوربین Time of Flight از لیرز کوچک برای روشن نمودن نور مادون قرمز بهره می گیرد. نوری که از اشعه مادون قرمز منتشر می شود، اطلاعات اشیا قرار گرفته در مقابل سنسور را به دوربین بازمی گرداند. با این عملیات شی که در برابر سنسور قرار گرفته به یک تصویر دارای عمق تبدیل می شود و در ایجاد نقشه نیز کاربردیست.

این نوع دوربین ها مدت زمان رسیدن نور به شی را اندازه گیری می کنند و بازتاب تصویر را باری دیگر به سنسور دوربین برگشت می دهند. پیش از اختراع چنین دوربینی، شرکت ها Stereovision را به کار می گرفتند.

این فناوری برای نقشه برداری از تصاویر دارای برجستگی از دو دوربین استفاده می کرد و در شرایطی که نور کافی وجود نداشت، نمی توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. روش دیگر دوربین ToF بهره گیری از نور مادون قرمز برای اندازه گیری نقاط روی شی یا چهره افراد می باشد. در این روش سنسور نقاط برجستگی شی را کشف کرده و نقشه برداری می کند.

حتی اپل در فیس آیدی آیفون نیز به عنوان یک سنسور تشخیص چهره بهره گرفت. در دوربین های ToF که عملیات عمق سنجی برجستگی شی یا افراد به خوبی انجام می گیرد، در شرایط نوری کم نیز این عملیات بدون هیچ نقص و بهتر از روش های قبل انجام می گیرد.

در فناوری مورد بحث، سنسور یک نور یکنواخت برای روشن کردن محیط پیرامون به کار می گیرد و از تمامی پیکسل ها برای تشخیص چهره یا تصویربرداری استفاده می کند.

چه گوشی هایی شامل سنسور ToF هستند؟

یکی از ویژگی های برجسته این نوع فناوری ایجاد نقشه باکیفیت از اشیا یا افراد در مقابل سنسور است. از جمله گوشی های هوشمندی که به این دوربین مجهز شدند باید به فهرست زیر اشاره کرد:

همچنین بخوانید  افزایش ماندگاری شارژ باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت اندرویدی

1- اوپو RX17 Pro

شرکت اوپو در RX17 Pro این سنسور را به کار گرفت و اسمارتفونی که با قیمت 470 پوند و مشخصاتی قابل توجه به فروش می رسد.

اوپو دوربین ToF

2-آنر ویوو 20

آنر ویوو 20 با قیمت 499 پوندی یک پرچمدار به شمار می رود که در کنار دوربین 48 مگاپیکسلی آن چنین سنسوری تعبیه شد.

هوآوی دوربین ToF

3-هوآوی پی 30 پرو

شرکت هوآوی در پرچمدار تازه معرفی شده پی 30 پرو از سنسور ToF بهره گرفته که در کنار سه دوربین دیگر تصاویر باکیفیتی به ثبت می رساند.

هوآوی دوربین ToF

4-ال جی G8 ThinQ

شرکت ال جی در پرچمدار امسال خود یعنی G8 ThinQ سنسور ToF را همراه با دو سنسور دوربین دیگر به کار گرفت.

LG G8 ThinQ دوربین ToF

5- گلکسی اس 10 نسخه 5G سامسونگ

شرکت سامسونگ برای نسخه خاص گلکسی اس 10 یعنی نسخه 5G سنسور ToF را مورد استفاده قرار داد تا همراه با سخت افزاری قدرتمند، تجربه کاربری بزرگی ارائه دهد.

منبع :
TRUSTEDREVIEWS

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *