تبلیغات

تبلیغات

ال جی G8 ThinQ معرفی شد ؛ با رگ دستان قفل گوشی را باز کنید!

LG-G8-ThinQ-MWC-2019

امروز برخی از سازندگان گوشی توانستند به خوبی پرجمدار های خود را به نمایش بگذارند و هر یک را معرفی کنند اما امروز ما شاهد برخی تکنولوژی های جالب در برخی مدل ها و برند ها در گوشی ها شدیم. امروز ال جی گوشی پرچمدار یعنی ال جی G8 ThinQ را با قابلیت احراز هویت رگ دست رونمایی کرد.

 

در نگاه اولیه با خود می گویید که این گوشی مانند نسخه ی قبلی خود یعنی G7 ThingQ است ، اما با وجود قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری باعث شده است تا تفاوت بین این آشکار شود. یکی از واضح ترین تغییرات در این گوشی وجود سنسور در بخش بریدگی (Notch) است که برای تشخیص حرکات دست ، رگ ها و در نهایت استفاده از حرکت دست برای انجام برخی عملیات در گوشی مانند پخش فیلم ، آهنگ ، کم و زیاد کردن صدا ، اسکرین شات گرفتن و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

 

صفحه نمایش گوشی ال جی جی 8 تینکیو 6.1 اینچ بوده و از OLED نیز پشتیبانی می کند همچنین علاوه بر این نوع صفحه نمایش QHD+ همراه با 3120 در 1440 رزولوشن می باشد. تراشه ای که در این گوشی بکار گرفته شده است Snapdragon 855 نیز بهره می برد. این گوشی شامل 6 گیگابایت رم می باشد.

 

حافظه ی داخلی گوشی به اندازه ی 128GB می باشد که درصورت نیاز می توانید با استفاده از کارت حافظه آن را تا 2TB افزایش دهید. مقدار فضای باتری گوشی 3.500 میلی آمپر همراه با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع و همچنین شارژ وایرلس می باشد.

 

ال جی جی 8 تینکیو LG G8 ThinQ

 

طراحی گوشی LG G8 ThinQ

 

اگر به پشت گوشی نگاه کنیم ، می بینیم که از دوربین 2 گانه استفاده شده است. که یک دوربین 12 مگاپیکلسی همراه با لنز Wide-Angle و دیافراگم f/1.5 در نظر گرفته شده ، دیگر دوربین دارای 16 مگاپیکسل ultra-wide همراه با دیافراگم f/1.9 می باشد. خوشبختانه دوربین گوشی به گونه ای طراحی شده است که برآمدگی ندارد و با قاب پشتی هم سطح شده است.

 

ال جی جی 8 تینکیو LG G8 ThinQ

 

صفحه نمایش “Crystal Sound OLED” گوشی ال جی جی 8 تینکیو باعث می شود تا هنگام پخش آهنگ لرزشی در صفحه نمایش گوشی احساس کنید و همین باعث می شود تا زنده بودن آهنگ را تجربه کنید. بنابراین علاوه بر پخش آهنگ هنگامی که در حال برقراری تماس هستید و قصد مکالمه دارید قابلیت “Crystal Sound OLED” باعث می شود تا کیفیت بهتری از صدا را تجربه کنید. اگر به تصویر زیر نگاه کنید می بینید که این گوشی همچنان دارای جک هدفون است!

همچنین بخوانید  اپلیکیشن مستقل Direct برای جداسازی بخش دایرکت اینستاگرام منتشر شد!

 

ال جی جی 8 تینکیو LG G8 ThinQ

 

وجود چنین ویژگی هایی باعث شده است تا گوشی LG G8 ThinQ بتواند رقابتی با گوشی های دیگری که در سال 2019 عرضه شده است داشته باشد. اما هنوز یک ویژگی بسیار عالی وجود دارد که با دیدن آن از نام ال جی سربلند خواهید شد.این سنسور در قسمت برآمدگی گوشی یعنی ناچ قرار دارد که می تواند فرآیند هایی که نیاز به دست نزدن به گوشی باشد را امکان پذیر کند.

 

احراز هویت با رگ دست و سنسور Z Camera

 

نام این تکنولوژی “Z camera” می باشد ، و سنسور “time of flight” یا TOF که می تواند با طراحی یک نقشه ی 3 بعدی در محور Z پردازش های مربوطه برای شناسایی چهره و دست انجام دهد. کمپانی ال جی اعلام کرده است که این دوربین نسخه ی کوچک شده ای است که در واقعیت افزوده های گوگول یعنی Google Tango مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ال جی جی 8 تینکیو LG G8 ThinQ

 

اما حالا موضوعی که بحث بر انگیز است این است که وجود سنسور تشحیص چهره و دست باعث شده است تا ما به دور از گوشی و دست نزدن به آن هم بتوانیم کار های روز مره مان را انجام دهیم. اول از همه موضوع افزایش امنیت از لحاظ بیومتریک است که دلیل وجود این سنسور می باشد. در حال حاضر شما می توانید از اثر انگشت پشت گوشی و تشخیص چهره 2 بعدی توسط دوربین 8 مگاپیکلی سفلی برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. اما ، نکته ی جالبی که اینجاست این است که توسط Z camera یا دوربین Z می توانید گوشی را با دست های خود باز کنید! یعنی باید دست خود را برای تشخیص و احراز هویت جلوی سنسور مربوطه بگیرید.

 

ال جی اعلام کرد که این سنسور می تواند تصویری 3 بعدی از رگ های دست شما داشته باشد بطوریکه هموگلوبین های داخل خون را خارج کرده و تصویر را ذخیره می کند! یکی دیگر از ویژگی های قابلیت Z Camera را می توان به “Air Motion” نام برد ، توسط این ویژگی همانطور که در بالا گفته شد می توانید بدون اینکه صفحه گوشی را لمس کنید یک سری کار های ضروری انجام دهید. کار با این سنسور به گونه ای است که باید دست خود را روبروی گوشی قرار دهید ، بعد از آن پس از اینکه دست توسط گوشی شناسایی شد یک سری علامت ها در بالای صفحه نمایش برای شما نمایان خواهد شد که دارای آیکون هایی خواهد بود. این آیکون ها ممکن است یکی برای جابجایی بین برنامه ها باشد که با چرخان دست به سمت راست یا چپ امکان پذیر است و یا برای استفاده در پخش آهنگ یا نگه داشتن و حتی زیاد کردن ولوم آهنگ مورد استفاده قرار می گیرد!

همچنین بخوانید  تاریخ انتشار ویندوز 11 | نسخه عمومی | چرا احتمالا ماه اکتبر؟

 

ال جی جی 8 تینکیو LG G8 ThinQ

 

همانطور که فکرش را می کنید این ایده واقعا جالب و تک به نظر می رسد. نکته ای که باید بدانید این است که برای انجام ژست های حرکتی با دست باید حداقل دست خود را تا 15 سانتی متر دورتر از گوشی نگه دارید. علاوه بر این باید ابتدا دستان خود را پنجه کنید تا بعد از شناسایی شدن توسط سنسور بتوانید ژست حرکتی مورد نظر خود را انجام دهید. بدین منظور شاید بسیاری از افراد با وجود چنین محدودیت هایی نتوانند کنار بیایند.

 

ال جی جی 8 تینکیو LG G8 ThinQ

 

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا کمی طنر به نظر نمی رسد؟ به هر حال هر فرد ممکن است دید خود را نسبت به این تکنولوژی جدید ببیند و به هر نحوی بتواند از آن استفاده کنید. این شما هستید که باید در زمان استفاده از این گوشی بتوانید به بهترین نحو ممکن از قابلیت هایی که در اختیار شما قرار داده شده است استفاده کنید.

 

ال جی جی 8 تینکیو LG G8 ThinQ

 

همانطور که در بالا اشاره شد شما می توانید گوشی را با استفاده رگ دستان خود باز کنید ، نام این قابلیت Hand ID در نظر گرفته شده است. باید بدانید که در حال حاضر با توجه به سنسور و تکنولوژی بکار رفته باز شدن قفل گوشی به اندازه ی Face ID و Fingerprint سریع نیست و نسبت به این 2 ضعیف عمل می کنید. همانطور که انتظار می رود قابلیت Air Motion می تواند زمانی کاربردی باشد که شما نیازی به برداشتن گوشی خود نباشید ، یکی از واضح ترین مثال ها این است که شما در آشپزخانه هستید و در حال درست کردن غذا ! اینجاست که قابلیت Air Motion به کمک شما آمده تا بتوانید از گوشی خود بدون دست زدن یا برداشتن گوشی از آن استفاده کنید.

 

مشخصات کامل گوشی ال جی جی 8 تینکیو

 

مشخصات گوشی LG G8 ThinQ
اندازه و رزولوشن صفحه نمایش 6.1-inch OLED; 3,120×1,440-pixels
تراکم پیکسل 564ppi
ابعاد (اینچ) 5.98 x 2.83 x 0.33 in.
ابعاد (میلی متر) 151.9 x 71.8 x 8.4mm
وزن (گرم) 167 گرم
سیستم عامل اندروید 9
دوربین 12 مگاپیکسل (عادی) 16 مگاپیکسل (سنسور عریض)
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
فیلمبرداری 4K
پردازنده 2.84GHz octa-core Snapdragon 855
حافظه داخلی 128GB
رم 6GB
افزایش حافظه تا 2TB
باتری 3,500 mAH
سنسور اثرانگشت پشت گوشی
کانکتور USB-C
جک هدفون دارد
قابلیت های ویژه اسکن 3 بعدی و پردازش تصویر ، قابلیت Air Motion و Hand ID ، ضد آب و IP68 ، شارژ بی سیم ، شارژ سریع 3.0
منبع :
CNET

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *