تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با چاپ دیجیتال و دلایل استفاده از آن

Digital-Print-Reportage-Post

امروزه کار کردن با چاپگر های دیجیتال یکی از لذت های صنعت چاپ دیجیتال می باشد. با توجه به هماهنگی قطعات این گونه چاپگرها و دقت بسیار بالای این دستگاه ها، خروجی های بسیار دقیق و زنده ای را به کاربر تحویل می دهند. سیر تکاملی دستگاه های چاپگر تحولات عجیبی (از افست به دیجیتال) را طی کرده است تا در نهایت به اختراع شگفت انگیزی از چاپگرهای دیجیتال رسیده است در ادامه می خواهیم شما را با صنعت چاپ دیجیتال آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیرد. با ما همراه باشید.

 

 

چاپ دیجیتال

 

 

چاپ دیجیتال

 

یکی از روش های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی، استفاده از چاپ دیجیتال می باشد. چاپ دیجیتال غالبا برای چاپ حرفه ای در تیراژهای تعداد کم توسط چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای و همچنین چاپگرهای لارج فرمت انجام می شود.

 

معمولاً هزینه چاپ برای هر صفحه در چاپ دیجیتال بیشتر از هزینه یک صفحه در چاپ سنتی مثل افست می باشد. اما در عوض در چاپ دیجیتال دیگر نیازی به هزینه های تهیه پلیت های چاپ نیست و در صورتی که تیراژه چاپ چند باشد هزینه چاپ دیجیتال معمولا کمتر می شود.

 

بنابراین ‌گونه می‌توان گفت که در چاپ دیجیتال از دستگاه ها و ماشین آلات تمام اتوماتیک و دیجیتال به جای استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات نیمه اتوماتیک دستی بهره گیری می کند. و این امر باعث می شود که زمان چاپ و کیفیت آن به طرز چشم گیری افزایش یابد. در واقع کیفیت چاپ دیجیتال بسیار بیشتر و بالاتر است کیفیت چاپ افست (سنتی) است.

 

در بازار منظور از چاپ دیجیتال در اکثر موارد چاپ تونری به وسیله چاپگرهای لیزری حرفه ای روی کاغذهای متفاوت است.

 

عملکرد چاپ دیجیتال

 

چاپگرهای دیجیتال به این صورت عمل می کنند که یک تصویر که از یک رشته طولانی از اعداد تشکیل شده است را دریافت می کنند با توجه به صفات هرکدام مانند حجم دارند آن را به صورت پیکسل تبدیل می کنند بر روی برگه مورد نظر چاپ می نماید. لازم به ذکر است که این اطلاعات و داد و ارقام هم قابل تغییر و هم قابل ذخیره سازی هستند و در نهایت به شکل یک تصویر معمولی قابل نمایش است.

 

امروزه آثار دیجیتالی زیادی جهت فروش تجاری در شرکت های مختلف تولید می شوند. عملکرد چاپ دیجیتال برای فروش تجاری، نگهداری آسان و آثار و همچنین تکثیر آنها بسیار عالی بوده است و همچنین در زمینه روزنامه نگاری از نظر کیفیت چاپ و سرعت تکثیر نیز انقلاب بزرگی ایجاد نموده است.

همچنین بخوانید  شرایط سنی ثبت نام لاتاری 2023 گرین کارت چقدر است

 

در زمان های گذشته ایجاد طرح روی سرامیک و کاشی است روش های چاپی قدیمی مثل ی شابلون، FLAT ، حکاکی یا لیزر بهره گیری می شد هرکدام از این روشها معایب و مزایای خاص خود را داشت اما امروزه ای در کارخانجات فعال تولید سرامیک و کاشی فرایندی برای چاپ دیجیتال طرح روی کاشی و سرامیک در نظر گرفته شده است زیبایی بیشتری را روی محصولات اعمال می کند و در نهایت نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب می کنند.

 

دلایل استفاده از چاپ دیجیتال

 

از آنجایی که پلیت ها در چاپ دیجیتال حذف شده‌اند و به طور مستقیم از کامپیوتر دستور چاپ روی کاغذ انجام می شود،  این قابلیت ایجاد شده است که بتوان در تیراژه محدود حتی یک صفحه انجام شود که این امر موجب کم شدن هزینه ها می شوند. از این رو چاپ دیجیتال برای کارهایی مانند چاپ محصولاتی که کاربرد زیادی ندارند و یا چاپ نمونه مورد استفاده قرار بگیرد.

 

قابل ذکر است که چاپگرهای دیجیتال برای چاپ میلیون‌ها نسخه چاپی تولید نشده‌اند ولی می‌توانند درطی عمر مفید خود هزاران صفحه را خیلی خوب و با کیفیت چاپ کنند. پس می توان گفت با توجه به هزینه چاپ دیجیتال و سرعت آن، این روش جهت چاپ در تیراژهای پایین مقرون به صرفه می باشد.

 

در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه چاپ دیجیتال فعالیت دارند که یکی از بهترین شرکت هایی که در زمینه چاپ دیجیتال و چاپ کاتالوگ عملکرد بسیار خوبی دارد، شرکت آرته چاپ می باشد که با در اختیار داشتن نسل جدیدی از دستگاه های چاپ دیجیتال اقدام به ارائه بهترین کیفیت چاپ به مشتریان خود نموده است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر به سایت آرته www.artechap.com چاپ مراجعه نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *