تبلیغات

تبلیغات

چه روش هایی برای خرید و فروش بیت کوین پیشنهاد می شود؟

btc-pricee

چه روش هایی برای خرید و فروش بیت کوین پیشنهاد می شود؟

حتما می‌دانید که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پیچیده و گسترده مالی است و هر نوع فعالیت در این بازار مستلزم آموزش و یادگیری است. برای اینکه بتوانید سرمایه خود را در این بازار حفظ کنید، باید با روش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال آشنا باشید و زمان درست را برای انجام معامله انتخاب کنید. بیت کوین به عنوان یک رمز ارز شناخته شده و قدیمی در حوزه کریپتو از ارزش زیادی در بین کاربران این شبکه برخوردار است. برای اینکه بتوانید در خرید و فروش بیت کوین به سودهای قابل‌توجه برسید، باید با روش‌های درست خرید و فروش آن آشنا باشید. هر چند روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد؛ اما تریدرهای حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که کدام روش ایمن‌تر و پرسود است.

بیت کوین چیست؟

قطعاً وقتی به دنبال روش‌های خرید و فروش ارز BTC هستید، با این ارز دیجیتال آشنایی دارید؛ اما اگر مختصری به معرفی این رمز ارز بپردازیم، خالی از لطف نخواهد بود. این رمز ارز به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده در حوزه کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و قدمت آن به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد. شبکه بیت کوین با سیستم همتابه‌همتا تراکنش‌های خود را انجام می‌دهد و بستری ایمن و پرسرعت را برای انجام هر نوع تراکنشی فراهم می‌کند. با توجه به اینکه برای تایید هر معامله، کاربران حاضر در شبکه باید معامله را تایید کند، می.توان از ایمنی آن مطمئن بود. ضمن اینکه هیچ یک از پرداخت‌ها در این شبکه قابل بازگشت نیستند، کارمزد پایینی دارند و به دلیل ماهیت غیرمتمرکز این رمز ارز، تورم در آن وجود ندارد.

فروش بیت کوین

 

قیمت بیت کوین

در خرید و فروش ارز دیجیتال یک فاکتور مهم همواره مورد توجه قرار می‌گیرد و آن هم قیمت ارز بیت کوین است. قیمت این رمز ارز بر اساس میزان عرضه و تقاضا از سوی کاربران تعیین شده و رفتارهای احساسی و تصمیمات کاربران این شبکه، همچنین پیش‌بینی کارشناسان حوزه کریپتو در نوسان قیمتی آن تأثیرگذار است؛ به همین خاطر است که هنگام خرید و فروش این رمز ارز باید حتماً با روش‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آشنا باشید و روند قیمتی این رمز ارز را در بازه زمانی مشخص بررسی کنید و شاخص‌های آن را بشناسید.

خرید و فروش ارز بیت کوین بدون در نظر گرفتن شاخص‌های تحلیل آن، به از دست رفتن سرمایه شما منجر می‌شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای نگهداری این رمز ارز در بستر بلاک چین به یک کیف پول اختصاصی احتیاج دارید. کیف پول‌ها نیز در انواع سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارند و انتخاب نوع مناسب آن به نوع سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت کاربران بستگی دارد.

همچنین بخوانید  iPhone 11 نشان دهنده ی طراحی جدید دوربین آن است

 

روش‌های خرید بیت کوین

حال که با چیستی این رمز ارز آشنا شدید، می توانیم راجع به روش‌های خرید و فروش آن صحبت کنیم. برای خرید این ارز دیجیتال روش‌های مختلفی تعریف شده و هر روش با توجه به قوانین مربوط به کشور محل سکونت کاربران، شرایط آن‌ها، روابط بین‌المللی کشورها، حجم معاملات و هدف کاربران از خرید و فروش بیت کوین انتخاب می‌شود. نکته اینجاست با توجه به اینکه هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد، باید در انتخاب روش خرید این رمز ارز دقت عمل کافی داشته باشید تا با کم‌ترین هزینه به سودهای قابل‌توجهی برسید. از روش‌های خرید این ارز دیجیتال می‌توان به خرید از صرافی‌های آنلاین، خرید از صرافی‌های شخصی و خرید از سایت‌ها اشاره کرد.

فروش بیت کوین

قبل از خرید ارز بیت کوین از طریق هر یک از این روش‌ها باید در یک صرافی معتبر عضو شوید و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.‌ سپس یک روش مناسب برای پرداخت انتخاب کرده و کیف پول ارز دیجیتال خود را روی شبکه بلاکچین نصب کنید. پس از آن می‌توانید اقدام به خرید این ارز دیجیتال کنید. در خرید این رمز ارز از طریق سایت‌ها به یک واسطه نیاز دارید که می‌تواند نوعی ارز واسط یا درگاه پرداخت مخصوص باشد. در خرید ارز BTC از طریق صرافی‌های شخصی یا افراد حقیقی نیز باید نسبت به میزان اعتبار صرافی اطمینان حاصل کنید. در این بین خرید از صرافی آنلاین به عنوان بهترین روش خرید این رمز ارز شناخته می‌شود.

خرید و فروش بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم تراکنش‌های شبکه بیت کوین برگشت ناپذیر هستند؛ بنابراین اگر دارایی دیجیتال خود را به سایت‌ها یا افراد حقیقی که به درستی نمی‌شناسید یا از میزان اعتبار آن‌ها مطمئن نیستید، بفروشید، امکان پیگیری قانونی آن وجود ندارد. در نتیجه بهترین راه خرید از سایت صرافی ارز دیجیتال است. برای این منظور می‌توانید به راحتی صرافی‌های معتبر را پیدا کنید. صرافی‌های خارجی بسیاری هستند که با اعتبار جهانی در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما با توجه به اینکه کاربران ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم در بازارهای مالی جهانی فعالیت تریدری داشته باشند، می‌توانند برای جلوگیری از بلوکه شدن حساب‌هایشان در صرافی‌های خارجی، از طریق صرافی‌های معتبر ایرانی به خرید و فروش ارز BTC بپردازند.

برای خرید بیت کوین از صرافی باید یک حساب کاربری در صرافی‌ها ایجاد کنید. صرافی‌های داخلی بدون احراز هویت حساب کاربری شما را فعال می‌کنند. این در حالی است که صرافی‌های خارجی به دلیل پیروی از قانون برخی کشورها امکان فعال کردن حساب برای کاربران ایرانیان را ندارند. شما می‌توانید تنها با سرچ کردن از طریق گوگل صرافی‌های معتبر داخلی را برای خرید و فروش ارز دیجیتال پیدا کنید.‌

همچنین بخوانید  انویدیا 19 بازی جدید ، برای GeForce NOW اعلام کرد

فروش بیت کوین

 

جمع‌بندی درباره این موضوع از بیت کوین

در این مطلب راجع به ارز بیت کوین و راه‌های خرید و فروش آن صحبت کردیم. همانطور که گفتیم راه‌های مختلفی برای خرید این رمز ارز، از جمله خرید از افراد حقیقی، سایت‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد. در این بین بهترین راه، خرید از سایت صرافی ارز دیجیتال است. هرچند قیمت بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال کمی گران‌تر است یا کارمزد تراکنش‌ها در این صرافی‌ها بالاتر است؛ اما اعتبار بالای صرافی‌های ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری در آن‌ها را دارد. شما می‌توانید با اطمینان به صرافی‌ها و خرید و فروش این رمز ارز یا هر نوع ارز رمزنگاری‌شده دیگر بپردازید.
منابع : 

https://www.bitcoin.com/get-started/what-is-bitcoin/

https://danotech.ir/bitcoin-buying-and-selling-methods/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *