تبلیغات

تبلیغات

ویژگی ها ، قیمت لپ تاپ و بررسی Asus ZenBook 3

Asus-ZenBook-3

لپ تاپ Asus ZenBook 3 ، یکی از بهترین اولترابوک هایی می باشد که ضخامت و ظریفی آن مانند هیچ لپ تاپ Asus دیگر نمی باشد  و با توجه به ویژگی های برتری که دارد، به راحتی قابل حمل است. زیرا وزن آن بسیار سبک می باشد. نظر ما در مورد این لپ تاپ که دارای طراحی ای یک دست، قدرتمند، قابلیت حمل آسان، کیبورد نرم و راحت و مکانی در قسمتی از آن طراحی شده که دارای سنسور اثر انگشت می باشد .

 

پس برای ارزیابی مختصر می توان نکات مثبت و منفی آن را به صورت زیر دسته بندی کرد:

 

  • نکات مثبت: صفحه نمایش واضح، وزن سبک و قابلتی حمل آسان، سنسور اثر انگشت قابل اطمینان
  • نکات منفی: مکان نامناسب جایگیری سنسور اثر انگشت، وجود تنها یک پورت USB-C

 

درست است که این ویژگی های سبکی و باریک بودن آن باعث افزایش قیمت آن می شود ولی شما این را هم مد نظر بگیرید که اگر چنین لپ تاپی را با حالت عادی و 15 اینچ صفحه نمایش مقایسه کنید، حمل آن به مراتب راحت تر است .

 


پیشنهادی :

نقد و بررسی تبلت سرفیس پرو 6 مایکروسافت


 

Asus ZenBook 3 که فاکتور فرم و باریکی آن نگه داشته شده است، بسیار شبیه اولترابوک های دیگر می باشد. البته لازم به ذکر است که با توجه کردن زیاد به این ویژگی مجبور به حذف بسیاری از پورت ها شده است و همچنین عمر باتری نیز برای کسب و کار ها مناسب نیست. ولی باید به این نکته توجه کرد که این طراحی و صفحه نمایش خیره کننده آن، باعث شده است تا این نقص ها در آن زیاد دیده نشود.

 

 

قیمت و مشخصات Asus ZenBook 3

 

قیمت و مشخصات Asus ZenBook 3

 

قیمت Asus ZenBook 3 از 1599 دلار شروع می شود و با توجه به ویژگی ها و مدل آن قیمت تغییر می کند. برای مثال در استرالیا با مشخصات مشابه، با توجه به مموری یا حافظه آن قیمت های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. به عنوان نمونه، به جای مدل های 16 گیگابایتی، مدل استرالیایی آن که دارای 8 گیگابایت حافظه مموری می باشد قیمتی حدود 1995 دلار دارد.

 

حتی بدون هیچ تخفیفی، قیمت ZenBook 3 از مک بوک اپل ارزان تر و همچنین قدرتمندتر می باشد. هرچند قیمت آن تقریبا دو برابر Dell XPS 2017 است.

 

ویژگی های کلی Asus ZenBook 3 عبارتند از:

 

متاسفانه در 2019، این اولترابوک دیگر به فروش نمی رسد. اگرچه تعداد کمی از فروشنده های شخص ثالث همچنان آن را پیشنهاد می کنند. Asus ZenBook 3 Deluxe که قیمت آن مشابه قبل می باشد، دارای صفحه نمایش 14 اینچ که بر روی یک اسکلت یا بدنه 13 اینچی است، دو پورت USB-C، و پردازنده نسل هشتم Intel Core i7 و مموری و حافظه ذخیره سازی مشابه، است.

همچنین بخوانید  آیا فیلتر شکن فعال حال حاضر داریم ؟ لیست فیلترشکن فعال حال حاضر

 

  1. (CPU: 2.7GHz Intel Core i7-7500U (dual-core, 4MB cache, up to 3.5GHz with Turbo Boo
  2. Graphics: Intel HD Graphics 620
  3. (RAM: 16GB SDRAM (LPDDR3, 2,133MHz
  4. (Screen: 12.5-inch FHD (1,920 x 1,080, LED backlit, 60Hz
  5. (Storage: 512GB SSD (PCIe Gen 3×4, NVMe
  6. Ports: 1x USB 3.1 Type-C, 1 x combo audio jack
  7. Connectivity: 802.11ac Wi-Fi, Bluetooth 4.1
  8. Camera: VGA (480p) webcam
  9. (Weight: 2 pounds (910 g
  10. (Size: 11.65 x 7.52 x 0.46 inches (29.59 x 19.1  x 1.17 cm; W x D x H

 

 

طراحی لپ تاپ ایسوس ZenBook 3

 

ضخامت ZenBook 3 فقط 11.7 میلی متر می باشد که این بدین معناست وزن آن بسیار سبک است. با توجه به وزن و جنس فلزی آن، به صورت طبیعی می شود انتظار داشت که دارای وزنی اطمینان بخش است. و زمانی که آن را در دست میگیرد، متوجه خواهید شد که یکی از سبک ترین لپ تاپ ها را برداشته اید.

 

Asus ZenBook 3 در این زمینه مانند مک بوک اپل می باشد. ضخامت آن همانطور که گفته شد بسیار نازک است و بدنه کاملا فلزی دارد و همچنین دارای تنها یک پورت USB-C در سمت راست لپ تاپ می باشد. این پورت برای شارژ کردن، متصل کردن وسایل و تجهیزات اکسترنال و هر چیزی که می خواهید متصل کنید، است. بنابراین همانطور که واضح است، یک پورت برای این کار کافی نیست. در قسمت بالای آن، در سمت چپ یک audio jack که combo 3.5 میلی متر می باشد، قرار دارد. بنابراین با استفاده از آن می توانید آهنگ گوش دهید، فیلم مشاهده کنید و حتی تماس کاری برقرار نمایید.

 

در گوشه سمت راست بالای تاچ پد، یک سنسور اثر انگشت می باشد که برای ورود به سیستم می توانید از آن استفاده نمایید. محل قرارگیری آن مناسب نیست و ممکن است زمانی که دست خود را بر روی آن می کشید، تاچ پد را نیز لمس کنید و برعکس. کلا این سنسور در تاچ پد به نظر یک قسمت اضافی می باشد زیرا صافی کامل آن را گرفته است.

 

اگرچه Asus ZenBook 3 دارای ظاهری زیباست، اما فقط دارای یک پورت USB-C است. بنابراین برای انجام دادن کارهای ساده و همزمان مانند شارژ کردن لپ تاپ و سینک کردن آن با یک وسیله اکسترنال به صورت عادی و بدون هیچ دانگلی غیرممکن است. برای این مواقع، ایسوس یک سری وسایل جانبی برای آن طراحی کرده است که با استفاده از آن ها می توانید همزمان کارهای مختلفی را انجام دهید. ولی به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که همیشه باید لوازم جانبی آن را به همراه داشته باشید.

همچنین بخوانید  سرفیس Earbuds اولین هدفون بی سیم مایکروسافت

 

گرچه تعداد زیادی لوازم جانبی برای استفاده های بیشتر از USB-C وجود دارد اما این ناتوانی در این لپ تاپ، همچنان یک محدودیت محسوب می شود. با این وجود در ASUS ZenBook 3 Deluxe یک پورت دیگر به آن اضافه شده است.

 

کیبورد راحت لپ تاپ زن بوک 3

 

کیبورد راحت لپ تاپ زن بوک 3

 

کیبورد های Butterfly اپل، شامل کلید های ساده، سبک و راحت برای فشار دادن است و شما دچار زحمت زیادی نمی شوید. Asus نیز تلاش کرده است که در Asus ZenBook 3 این ویژگی ها را نیز برای کیبورد لحاظ کند. کلید ها دارای سطح مقاومت بالایی نیستند بدین معنا که شما احساس نرمی و شما به راحتی می توانید کلمات را تایپ کنید.

 

Asus ZenBook 3 دارای پردازنده Intel Kaby Lake است که در مقابل تمامی آزمایش ها ایستاده است و با موفقیت بیرون آمده است. در این لپ تاپ استفاده کردن های چندگانه معنایی ندارد و شما از یک تب یا برنامه به برنامه دیگری بروید بدون اینکه هیچ آهستگی در عملکرد آن مشاهده شود. در صورت نیاز به فن، فن ها بدون هیچ صدایی عمل می کنند. ZenBook 3 دارای چهار اسپیکر Harmon Kardon است. دو تا از آن ها در بالای دستگاه جلوی کیبورد و دو اسپیکر دیگر در پایین بدنه قرار دارند. در حالی حجم صدای کمی پایین است، ولی با استفاده از آن می توانید به راحتی آهنگ گوش دهید یا حتی فیلم ببینید.

 

با توجه به تست هایی که انجام شده است، ZenBook 3 در برخی از موارد در رده Dell XPS 13 2017 قرار می گیرد. البته گاهی با توجه به ویژگی های خود از آن پیشی می گیرد. به عنوان مثال، در تست های تک و چند هسته ای GreekBench لپ تاپ Asus ZenBook 3 خوش درخشیده است اما زمانی که 3DMark برای آن اجرا می شود، از لپ تاپ Dell عقب می ماند.

 

عملکرد ZenBook 3 در مواردی که گفته شد بدین شرح است:

 

3DMark: Sky Diver: 3,689; Fire Strike: 875; Time Spy: 364

Cinebench CPU: 225 points; Graphics: 27 fps

(GeekBench: 4,279 (single-core); 8,361 (multi-core

PCMark 8 (Home Test): 2,859 points

PCMark 8 Battery Life: 3 hours and 11 minutes

Battery Life (TechRadar movie test): 6 hours and 25 minutes

 

عمر باتری

 

همانطور که گفته شد، اندازه این لپ تاپ در عمر باتری آن گذاشته است. پس از شارژ کامل آن، می توانید برای 9 ساعت به صورت کامل از آن بدون نیاز به شارژ کردن استفاده کنید.  اگرچه در تست های انجام شده نتیجه های متفاوتی بدست آمده است. برای مثال زمانی که تمامی ویژگی های غیرضروری مانند بلوتوث و وای فای و … خاموش باشند و از آنها هیچ استفاده ای نشود، زمان نگه داری باتری 6 ساعت و 30 دقیقه است. یعنی تقریبا دو ساعت کمتر از چیزی که قول داده شده بود.

همچنین بخوانید  تفاوت نسل های پردازنده های AMD

 

گرچه در تست عمر باتری PCMark، سه ساعت برای زمانی که استفاده سنگین از آن می شود، تخمین زده شده است که با هر اندازه گیری ای نتیجه مناسبی بدست نمی آید.

 

سنسور اثر انگشت قابل اعتماد

 

استفاده کردن از Windows Hello برای وارد شدن به ویندوز 10 ، ویژگی ای مناسب به شمار می آید. اسکن کردن چشم ها یا اثر انگشت برای ورود به سیستم جزو یکی از قسمت های مشهور می باشد که در ZenBook 3 سنسور اثر انگشت وجود دارد.

 

با وجود این ویژگی، مکان قرار گیری آن اصلا مناسب نمی باشد زیرا ما باید از این سنسور به سرعت برای اسکن کردن استفاده کنیم در حالی که آن در تاچ پد قرار گرفته شده است. به همین ممکن است که به درستی نتواند اثر انگشت را تشخیص دهد.

به طور معمول، چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد که با استفاده از اثر انگشت وارد سیستم خود شوید.

 

نتیجه گیری نهایی

 

از نظر قیمت این لپ تاپ تقریبا بین مک بوک و XPS 13 قرار دارد . در واقع ZenBook 3 برای کسانی مناسب می باشد که یک اولترابوک با قابلیت حمل آسان و یک پردازنده تاثیر گذار و قدرتمند را بخواهند.

 

صفحه نمایش Asus ZenBook 3 به اندازه کافی روشن و واضح می باشد. وزن سبک آن نیز همانطور که گفته شد باعث شده تا قبلیت حمل آن راحت تر باشد. البته از آن انتظار نمی رود که عمر باتری خوبی داشته باشد. ولی با تمامی چیز هایی که به آن توجه شد و مورد بررسی قرار گرفت، ZenBook 3 یک لپ تاپ قدرتمند می باشد.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *