تبلیغات

تبلیغات

فیشیال پوست و مراحل آن

fishial

اهمیت زیبایی و سلامت پوست در دنیای امروز دو چندان شده است. با توجه به افزایش استفاده از مواد آرایشی و افزایش آلاینده های موجود در هوا، ما باید به مراقبت از پوست خود بپردازیم. یکی از روش های پاکسازی عمیق، فیشیال صورت می باشد. اگر از آن دست افرادی هستید که فکر می کنید پوست صورت شما تیره شده است و علاقمند هستید پوستی شاداب و شفاف داشته باشید، پاکسازی عمیق را در برنامه های خود قرار دهید.

فیشیال چیست؟

شاید برای شما سوال باشد، فیشیال چیست؟ فیشیال یک روش درمانی می باشد که طی جلساتی به صورت منظم جهت شفاف شدن پوست شما انجام می شود. اغلب جلسات 1 ساعته می باشند. فیشیال صورت هم در سالن های زیبایی و هم در کلینیک ها انجام می شود ولی پیشنهاد می شود به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید چرا که از مواد خاصی استفاده می کنند و اگر از اصول و مواد درستی استفاده نشود، تاثیر بسیار خوبی نخواهد داشت.

https://mayaskincare.ir/facial/

اگر از آن دست افرادی هستید تنها از کرم مرطوب کننده استفاده کرده اید، تجربه فیشیال را جهت پاکسازی عمیق از دست ندهید. با انجام پاکسازی عمیق بسیاری از مشکلات پوستی از قبیل انواع لک، جوش سر سیاه و … از بین می رود.

مراحل فیشیال صورت چگونه است؟

با توجه به اهمیت و عمیق بودن پاکسازی لازم است افراد مهارت کافی را در انجام آن داشته باشند در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت. بنابراین در انتخاب سالن های زیبایی یا کلینیک ها، دقت کافی را داشته باشید. در ادامه به معرفی مراحل فیشیال می پردازیم.

در مرحله ی اول لازم است پوست شما، عاری از هر گونه چربی، عرق و … باشد؛ جهت انجام این کار توسط پاک کننده های ملایم صورت را تمیز می کنند. در همین مرحله است که تمامی موادی که سبب بسته شدن منافذ پوست شما می شود، پاک می شود.

در مرحله ی دوم  جهت مرطوب شدن و شل شدن پوست، شروع به بخار پز کردن می کنند. در این مرحله جهت پاکسازی بهتر منافذ پوست بهتر و بیشتر باز می شوند.

پس از طی کردن 2 مرحله ی ذکر شده، باید تمامی چربی ها و انواع جوش ها از بین بروند که با استفاده از لایه برداری با اسکراب این امر ممکن می شود.

مرحله بعد ماساژ صورت از مراحل مهم و آرام بخش ترین و لذت بخش تزین مرحله می باشد. برای ماساژ صورت، کرم مخصوصی لازم است. آبرسانی از درون پوست در این مرحله انجام می شود، چرا که لیفت صورت انجام شده است.

همچنین بخوانید  آشنایی با سینی کابل و پچ کورد شبکه

فیشیال پوست

در مرحله پنجم نیاز به 15 الی 20 دقیقه جهت قرار دادن ماسک دارد. از ماسک جهت آبرسانی و بهبود تغذیه پوست استفاده می شود.

در نهایت نوبت به تونر می رسد که اهمیت بسزایی دارد. در این مرحله پوست عمیقا تمیز شده است و تنطیم ph در این مرحله صورت می گیرد.

آخرین مرحله برای هر شخص و هر نوع پوستی، مرطوب کننده سازگار با شخص استفاده می شود.

فیشیال صورت برای چه کسانی مناسب است؟

مشکلات پوستی اغلب از سن نوجوانی آغاز می شود اما فیشیال صورت برای نوجوانان پیشنهاد نمی شود. برای افراد زیر 25 سال توصیه می شود از روتین های پوستی معمولی استفاده کنند و پاکسازی به صورت عمقی را انجام ندهند. افراد دارای بالای 25 سال که پیری پوست، تیره شدن و … را تجربه می کنند، می توانند از فیشیال استفاده کنند. بدون شک تا به الان متوجه شده اید که فیشیال صورت طی چندین مرحله 1 ساعته انجام می شود. جهت دریافت نتیجه بهتر، لازم است پاکسازی عمیق را هر ماه یک بار انجام دهید، تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

فیشیال هر چند وقت یکبار انجام شود؟

مدت زمان تکرار انجام فیشیال بستگی به هدف، خود شخص، نوع پوست، زمان و … بستگی دارد. برای نتیجه گیری بهتر لازم است منظم و ماهانه تکرار شود اما با توجه به حجم فعالیت های افراد افزایش یافته است پیشنهاد می شود با شروع فصل جدید این روتین را انجام دهند.

پوست برخی افراد دارای حساسیت است و به این افراد پیشنهاد می شود 2 ماه فاصله را رعایت کنند تا پوستشان آسیب نبیند. اگر از آن دست افرادی هستید که جای جوش روی صورتتان شما را آزار می دهد، جهت از بین بردن آن ها لازم است 1 بار در ماه به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید.

فیشیال پوست

انواع فیشیال

همان طور که در موارد فوق اشاره کردیم، انواع پوست و مشکلات پوستی وجود دارد. در دنیای امروز بی نهایت روش فیشیال برای انواع پوست، گروه سنی متفاوت وجود دارد. معمولا از آبرسان، روشن کننده ها استفاده می شود اما در برخی موارد روش های دیگر مثل پارافین تراپی نیز انجام می شود.

قبل از انجام پاکسازی عمیق لازم از نتیجه آگاه باشید، چرا که در هر صورت پوست شما پاکسازی می شود و پوستتان نرم و شفاف می شود اما ممکن است شما از نتیجه حاصل شده رضایت نداشته باشید. اگر به صورت مدوارم و منظم آن را انجام دهید، خستگی پوست و پیری پوست به شدت کاهش می یابد. برای دیدن نتایج هم بهتر است 2 الی 3 روز صبر نمایید تا پوست نرم و شفاف خود را لمس کنید.

همچنین بخوانید  اشتباهات رایجی که باعث ابتلا به کرونا می شوند

روش های گوناگونی جهت داشتن پوستی نرم و زیبا وجود دارد که یکی از آن ها فیشیال صورت است. فیشیال به پوست شما کمک می کند که خونرسانی، آبرسانی و تغذیه بهتری داشته باشد و همین موضوع سبب شفافیت پوست شما می شود. در این مقاله به معرفی مراحل آن و این که پاکسازی عمیق مناسب چه افرادی است، پرداختیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *