تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با روش های استفاده از ترمووود در فضای داخلی

روش های استفاده از ترمووود در فضای داخلی

چگونگی روش های استفاده از ترمووود در فضای داخلی

ترمووود با طیف گسترده ای از کاربردهای داخلی، در رنگ های طبیعی قهوه ای و در بافت طبیعی استفاده می شود. این نوع مصالح ساختمانی بهینه و پایدار است. همچنین دارای ابعاد مختلفی است که در صورت ضرورت و نیاز می تواند در شرایط جوی مختلف استفاده شود. این نوع  چوب فاقد رزین و مواد غیرسمی است و دارای عایق حرارتی قوی بسیار قوی نیز می باشد.

چوب ترمووود مخفف همان چوب اصلاح یافته حرارتی است که طی یک عملیاتی خاص به ایجاد یک فضای منسجم می پردازد. این نوع چوب مانند سایر چوب ها به محیط داخلی حس طبیعی می بخشد. ترمو از نظر ساختاری کاملا بی خطر بوده و در مقابل اکثر مشکلات، ایمن می باشد. ناگفته نماند که صنوبر و کاج رایج ترین نوع چوب مورد استفاده برای ترمو است.

استفاده از ترمووود در مواد روکش برای دیوارها

سطوح چوبی از جمله ترموود، طنین اندازی در فضا را به طور چشمگیری افزایش می دهند. در نتیجه به دلیل خواص متخلخل بودن می توان از ترمووود به عنوان یک محصول روی دیوارهای داخلی ساختمان استفاده نمود. در این نوع روکش، پانل سازی به صورت عمودی، افقی و الگو ثابت بوده که این خود فضاهای حداقلی و عملکردی را به وجود می آورد. دیوارهای سفید مطابق پوشش چوبی از طریق نورافکن به صورت رنگی خود را به نمایش می گذارند. دیوارهای شیشه ای نیز نور را در سقف و کف زمین پخش نموده و فضا را بزرگتر و بازتر نشان می دهند. عواملی همچون استفاده از متریال های تثبیت کننده در افزایش کیفی این محصول بسیار موثر هستند.

استفاده از ترمووود در آشپزخانه، آبگرم و سونا

روش های استفاده از ترمووود در فضای داخلی

ترمووود از پایداری بالا و رسانایی کم برخوردار است. بنابراین در محیط هایی مرطوب و با فشار بخار بالا همچون سونا و آبگرم استفاده می شود. این نوع چوب به آسانی تمیز شده و سطح بهداشت را به شکل قابل قبولی حفظ می نماید. همچنین با صیقل دادن چوب، فرد هنگام لمس، صافی سطح را حس می کند. ترمو علاوه بر سونا در آشپزخانه نیز قابل استفاده می باشد.

استفاده از آن در ساخت مبلمان

اکثرا برای حفظ شکل ظاهری و ارتقا کیفیت مبلمان، از متریال های مرغوبی همچون ترمووود به عنوان پوشش های اضافی استفاده می شود. زیرا مبلمان محکم با وجود رنگ های نرمال گرم، جلوه ای زیبا به محیط می بخشند. به علاوه آنکه باعث ایجاد فضای باز در محیط نیز می شوند. استحکام در این نوع مبلمان هندسی بوده که این خود دست طراحان و سازندگان را برای ساختن مدل های متنوع باز می گذارد.

همچنین بخوانید  حتی افرادی که معلولیت جسمی دارند می توانند با ما موفقیت برسند

استفاده از ترموود در عرشه داخلی

از چوب ترمووود انواع مختلفی از عرشه های داخلی ساخته می شود. همچنین پروفایل های متنوعی در اختیار طراحان است که بر اساس آن ها می توانند بنا به نیاز محیط، مدل هایی از آن را انتخاب کنند. معمولا عرشه های ساخته شده از ترمو با قرارگیری در معرض آب و هوا، یک پتینه به رنگ خاکستری نقره ای ایجاد می نمایند.  البته اگر لکه ای روی آن ها باشد چنین واکنشی صورت نمی گیرد. این واکنش گزینه مناسب برای انواع چوب و الوار های اشباع شده محسوب می شود.

استفاده از ترمووود در مبلمان داخلی

وسایل و ابزارهایی با وزن سبک همچون لامپ های کوچک، قابلیت نصب شدن روی چوب ترمووود را دارند. در حالت کلی نصب هر گونه اجسامی بر روی این نوع چوب از طریق اتصال دهنده های ضد زنگ از جنس فولاد انجام می شود. به طور مداوم  تخته های چوب ترمو بر روی سقف ها و دیوارها نصب می شوند که بسته به عمق مورد نیاز و نوع ظاهر، انواع مختلفی دارند.

استفاده از آن در پشت بام و روف گاردن

از چوب ترمووود برای ساخت روف گاردن یا باغ های کوچک در پشت بام یا فضاهای داخلی استفاده می شود. برای تکمیل نمودن زیبایی این چوب ها، گیاهانی در نشمین یا نمای داخلی ساختمان به کار می رود. همچنین می توان چوب ترمو را به دلیل مقاومت بالا در برابر پوسیدگی به صورت جعبه های ظرف ترمو در آورد. سپس گیاهان مورد علاقه خود را در آن ها پرورش داد. برخی از ادارات معتبر در سطح جهان، حیاط خود را از چوب ترمو و با ترکیبی از مبلمان، روکش و پارچه ساخته اند.

دلایل تغییر رنگ ترمووود

چوب ترموود به محض انعکاس با نور خورشید، تحت تاثیر آن قرار گرفته و رنگ خود را در کمترین زمان تغییر می دهد. برای مثال الوارهایی به رنگ روشن به علت واکنش اکسیداسیون حاصل از نور آفتاب، تیره می شوند. همچنین تابش نور خورشید در طول روز موجب سفید شدن ترمو یا چوب های تیره خواهد شد.  بنابراین هر چه رنگ ترمو به تیرگی بزند نشان از قوی بودن و به نمایش گذاشتن نوع چوب را دارد. حال جهت جلوگیری از سفید نمودن چوب بایستی از طریق وسایل مناسب از آن ها محافظت کرد. عواملی که باعث ماندگاری و ثبات رنگ این نوع چوب می شوند، باز در حال آزمایش می باشند.

روش های مراقبت از چوب ترمووود

روش های مراقبت از چوب ترمووود

چوب ترمووود قابلیت رنگ آمیزی داشته و در برابر فرورفتگی و خراشیدگی مقاوم است. سپس با سمباده کشیدن چوب رنگ اصلی خود را به نمایش می گذارد. معمولا از پارافین برای پاکسازی سطح این چوب و نیز برای نشان دادن رنگ واقعی آن استفاده می شود.استفاده از لاک و روغن یکی دیگر از راه های تمیز کردن چوب ترمو است.

همچنین بخوانید  فولاد ضد زنگ دوپلکس

بهترین روش استفاده از ترمووود در کفپوش

فضایی که با چوب ترمووود کفپوش شده باشد از کف آن رایحه ای طبیعی بیرون می آید. چون با حرارت دادن غذاهای دودی یا دانه های قهوه، عملیات حرارتی در فضا ایجاد می شود. رنگ های ترمو یکدست هستند و رنگ های گرم قهوه ای ایجاد می نمایند.

آیا این چوب برای محیط زیست مناسب است؟

ترمووود با استفاده از بخار آب و گرما تولید می شود. این به این معنی است که مواد شیمیایی در ساخت آن به کار نمی رود. در نتیجه این نوع چوب در مقایسه با دیگر چوب های شیمیایی شده برای حفظ محیط زیست بهتر است. همچنین به دلیل زیبایی ظاهری و ماندگاری بالا، انتخاب اکثر مردم می باشد. برای ساخت و تولید ترمو، کاج فنلاندی مختص جنگل های پایدار به کار برده می شود. البته برای اطمینان از انتخاب ترمو هماهنگ با محیط زیست، مجوز تایید جنگل یا نظارت بر آن را بررسی کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *