تبلیغات

تبلیغات

شناسایی ویروس Win32/Hive.ZY و نحوه رفع آن در ویندوز 10

Behavior-Win32-Hive.ZY-virus-detection

امروز، بسیاری از مردم در سراسر جهان با مشکل شناسایی ویروس Win32/Hive.ZY توسط مایکروسافت دیفندر در ویندوز های خود شدند که به آنها در مورد یک تهدید ویروسی (تکراری) هشدار می داد. این بد افزار، که پس از به روز رسانی آخرین نسخه دیفندر در اکثر ویندوز ها شناسایی شده است، پیش بینی می شود به دلیل یک خطای کلی در آنتی ویروس باشد که توسط تیم پشتیبانی مایکروسافت به نسخه جدید آنتی ویروس الحاق شده است.

از این رو، اگر شما نیز هر بار که پس از اجرای مرورگر کروم، اج و یا دیسکورد خود، یک هشدار از آنتی ویروس خود با پیامی مبنی بر یافتن یک بد افزار با عنوان Behavior:Win32/Hive.ZY شده اید، باید بگوییم که جای نگرانی نیست، زیرا تا جایی که ما می دانیم این ویروس تنها به دلیل یک خطای کلی در مایکروسافت دیفندر ایجاد شده است.

به این ترتیب، اگر می خواهید این مشکل را در رایانه های ویندوزی خود حل کنید، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مورد بررسی قرار داده تا در صورت بروز مجدد مشکل، آن را به راحتی حل کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

نکته: قبل از حل این مشکل، قصد داریم توضیح مختصری از معرفی “ویروس” داشته باشیم. زیرا، عدم شناسایی درست آنها باعث ایجاد مشکلات عدیده در رایانه شما خواهند شد.

ویروس چیست؟

ویروس

به طور کلی، بد افزار و یا ویروس های کامپیوتری، عملکرد رایانه را مختل و باعث ایجاد نگرانی برای کاربران می شوند. این ابزار ها که توسط هکر ها طراحی شده اند، اغلب برای تخریب و یا دسترسی به اطلاعات کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، همانطور که مایکروسافت می گوید، “[بد افزار] یک اصطلاح فراگیر برای اشاره به هر نرم افزاری است که برای آسیب رساندن به یک کامپیوتر، سرور و یا شبکه کامپیوتری طراحی شده است”.

اکثر کاربران با دانلود یک فایل، بازدید از سایت های نا معتبر و یا با اجرای ایمیل های مخرب، رایانه های خود را با بد افزار آلوده می کنند. زمانی که یک ویروس در رایانه میزبان منتشر می شود، می تواند به تمامی اطلاعات و داده های اصلی ویندوز دسترسی داشته باشد و به طور کلی آنها را تغییر و یا غیر فعال کند.

ویروس Win32/Hive.ZY چیست؟

ویروس Behavior:Win32/Hive.ZY

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، ویروس Behavior:Win32/Hive.ZY به دلیل یک خطای کلی در مایکروسافت دیفندر ایجاد شده است. برای مثال، بسیاری از کاربران در انجمن های مایکروسافت و رددیت نیز مشکل خود را نیز با این عنوان مطرح کرده اند “هر بار که یک برنامه مبتنی بر کرومیوم را اجرا می کنم مایکروسافت دیفندر به من اطلاع می دهد که بدافزار win32/hive.zy را پیدا کرده است”.

همچنین بخوانید  آموزش رفع ارور Not Responding در ویندوز

با این حال، در بسیاری از نظرات دیگر کاربران نیز مشاهده شده است که با اجرای برنامه هایی چون فتوشاپ، افتر افکت و یا پریمیر نیز با چنین مشکلی مواجه شده اند که ممکن است مجددا به دلیل اختلال در نرم افزار آنتی ویروس ویندوز 10 باشد.

نحوه رفع مشکل “Behavior:Win32/Hive.ZY” در ویندوز

به طور کلی، برای حل مشکل ویروس Win32/Hive.ZY در ویندوز خود می بایست، مایکروسافت دیفندر خود را به آخرین نسخه موجود به روز رسانی کنید. زیرا، به گفته DaveM121، مشاور انجمن مایکروسافت این تهدید ناشی از به روز رسانی نسخه “1.373.1508.0” به وجود آمده است و باعث شده بسیاری از کاربران را نگران کند. از این رو، توصیه می شود آنتی ویروس و یا ویندوز خود را به آخرین نسخه موجود به روز  رسانی کنید.

نکته: در صورتی که به روز رسانی جدید در اختیار شما قرار نگرفته است، می بایست در روز های آتی به روز رسانی مایکروسافت دیفندر خود را مورد بررسی قرار دهید.

کلام پایانی

همانطور که در این مقاله اشاره شد، پیش بینی می کنیم ویروس Win32/Hive.ZY به دلیل یک خطای جزئی در نسخه “1.373.1508.0” مایکروسافت دیفندر ایجاد شده باشد از این رو، توصیه می کنیم برای حل این مشکل آنتی ویروس خود را در صورت ممکن به آخرین نسخه موجود به روز رسانی کنید.

در پایان، باید به این نکته توجه داشته باشید که مطالب این مقاله نیز در حال به روز رسانی است و در صورت امکان راه حل های جدیدتر، در این مطلب گنجانده خواهد شد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *