تبلیغات

تبلیغات

راهنمای خرید فن کیس کامپیوتر

fancase

همانطور که می دانید سیستم‌های رایانه ‌ای دارای بخش های مختلفی می باشد که در بین آن ها کیس از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و انواع و اقسام قطعات مختلف الکترونیکی را در خود جای داده که البته تمامی آن ها از برندهای مختلف و مطرح جهان می باشد. با توجه به این موضوع نیز این امکان برای شما فراهم خواهد شد با در نظر گرفتن کیفیت قطعات به کار گرفته در سیستم بتوانید با بالاترین سرعت و قدرت از آن کار بکشید. امروز در این مقاله قصد داریم برای شما در رابطه با راهنمای خرید فن کیس مواردی را بیان کنیم که می تواند بسیار مفید واقع شود، دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

به این موضوع توجه داشته باشید که قطعات داخل کیس در هنگام کار کردن اقدام به تولید گرما می کند و دقیقاً در چنین شرایطی وجود یک خنک کننده یا همان فن کیس می‌تواند نقش اساسی به همراه داشته باشد به همین دلیل ما تصمیم داریم در ادامه شما را به طور کامل با انواع فن کیس آشنا کرده و همچنین با راهنمایی کامل بتوانید بهترین سیستم خنک کننده مورد نیاز خود را خریداری کنید.

آشنایی با برخی از فن کیس ها

به خوبی این نکته را می دانید که اگر بخواهیم به تقسیم بندی و معرفی تمامی از فن کیس های رایانه ‌ای بپردازیم زمان بسیار زیادی را باید به آن اختصاص دهیم، اما سعی می کنیم که برخی از آن ها را در ادامه نام ببریم.

  • فن کیس های خنک کننده چهار سیمه: این مدل از فن ها دارای چهار کانکتور بوده و می توان گفت به عنوان یکی از جدیدترین مدل های بازار از آن نام برده می ‌شود و از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. از قابلیت های ویژه و جذاب این نوع سیستم می توان به داشتن تنظیم سرعت آن اشاره کرد.
  • فن کیس های خنک کننده ۳ سیمه: از این سیستم‌ ها می‌ توان به یکی از مدل‌ های رایج در بازار اشاره کرد که بیشتر کاربران یعنی در حدود ۹۰ درصد از آن ها سعی می کنند این فن ها را روی سیستم خود نصب و استفاده کنند. همچنین لازم است بیان کنیم که از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد و چنانچه قابلیت کامل از لحاظ سرعت برای تهویه هوای داخل کیس نداشته باشد از طریق صدا یا چراغ هشدار کاربر را مطلع خواهد کرد.
  • فن کیس های خنک کننده دو سیمه: این نوع سیستم های خنک کننده یا همان فن ها نسبت به دو مدل نام برده شده قدیمی تر بوده، اما هنوز هم در بازار موجود و تولید می ‌شود و همچنین از سوی برخی کاربران دیجیتالی نیز بسیار مورد استقبال قرار می ‌گیرد. از قیمت نسبتا پایینی برخوردار بوده و برای متصل کردن آن لازم است دو سیم مثبت و منفی به برق متصل شود.
همچنین بخوانید  اجاره خودرو عروس چگونه است؟

راهنمای خرید فن کیس کامپیوتر

 

راهنمای خرید فن کیس ها:

از جمله موارد مهمی که هنگام خرید آن ها باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • سایز فن: توجه داشته باشید اولین نکته مهم در هنگام خرید فن کیس می تواند سایز آن باشد که باید تناسب کاملی با بدنه کیس شما داشته و به طور کلی باید فیت و سازگار باشد، به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که در وهله اول به اندازه آن سیستم خنک کننده قبلی که روی کیس موجود می باشد به صورت کامل توجه کرده و پس از آن اقدام به خرید کنید.
  • سرعت عملکرد فن: یکی دیگر از نکات مهم سرعت چرخش و به طور کلی سرعت عملکرد می باشد. لازم است بیان کنیم که هرچه سرعت آن بیشتر باشد طبیعی است که محصول مورد نظر شما از قدرت بیشتری برخوردار باشد. برخی از فن های پیشرفته نیز قابلیت تنظیم سرعت آن وجود دارد.
  • قدرت تهویه: نکته مهم دیگر به جریان هوا یا همان قدرت تهویه مربوط می‌ شود و لازم است به این نکته توجه داشته باشید که هرچه از میزان بالاتری برخوردار باشد عملکرد تهویه از سوی فن کیس بهتر خواهد بود.
  • موارد مربوط به خصوصیات ظاهری: همانطور که می ‌دانید در دنیای امروز ظاهر هر چیزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، اما توصیه ای که ما برای شما داریم این است که هنگام خرید لوازم های دیجیتالی سعی کنید اولویت خود را روی اطلاعات فنی محصول قرار دهید و اهمیت زیادی به زیبایی و خصوصیات ظاهری آن ندهید، اما با تمام این مطالب نیز امروزه فن هایی در بازار وجود دارد که لامپ های ال ای دی روی آن نصب شده و هنگام چرخش صفحه رنگارنگ و زیبایی به وجود خواهد آمد.
  • میزان صدای فن: از جمله موارد مهم دیگری که در هنگام خرید فن کیس ها یا هر نوع فن دیگری باید به آن توجه شود، میزان صدا هنگام روشن بودن سیستم می باشد. همانطور که می دانید صدای فن ها با واحد دسی بل در نظر گرفته می ‌شود و میزان صدای آن تا حدود زیادی به طراحی نوع پره ها یا حتی فاصله آن ها نسبت به یکدیگر قاب بیرونی در نظر گرفته خواهد شد و بر اساس آن تعبیه می شود.

نکته : اکثر فن های مورد نیاز بر روی کیس ها از نوع فن 12 ولت میباشند ، که این نوع فن نیز در ابعاد و ضخامت های متنوعی در بازار وجود است

قیمت فن کیس: همانطور که گفته شد قیمت فن کیس می ‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد که سعی کردیم چندین مورد از آن را در مطالب فوق بیان کنیم و لازم است این موضوع را نیز بیان کنیم که برای خرید انواع فن های با کیفیت می توانید به سایت بهزود مراجعه فرمایید.

همچنین بخوانید  آموزش فارسی powerbi و هوش تجاری

راهنمای خرید فن کیس کامپیوتر

 

سخن پایانی

همانطور که توجه کردید تمامی موارد لازم در رابطه با راهنمای خرید فن کیس را برای شما بیان کردیم و همچنین به توضیح این موضوع پرداختیم که مدل های مختلفی از فن یا فن کیس ها وجود دارند که شما می توانید بر اساس هزینه ای که برای آن کنار گذاشته نسبت به خرید مراجعه فرمایید. اما نکته مهمی که حتماً باید به آن توجه شود در نظر گرفتن مکان مورد نظر جهت خرید می باشد چرا که در برخی موارد ممکن است هزینه زیادی از شما دریافت کنند و فن از کیفیت بالایی برخوردار نباشد با توجه به این موارد نیز به شما پیشنهاد می دهیم که حتماً به سایت behzood مراجعه فرمایید و علاوه بر این فن کیس ها انواع مختلف دیگری از فن ها را نیز از این سایت خریداری نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *