تبلیغات

تبلیغات

هرآنچه از نمایشگاه MWC 2019 انتظار داریم ، رویداد جهانی موبایل 2019

MWC-2019-schedule-of-events-and-what-to-expect

کنگره ی موبایل 2019 یعنی MWC 2019 امسال قرار است گوشی های جدید دیگری را به رخ بکشاند. این نمایشگاه هر ساله در ماه February در بارسلونا برای عموم مردم ایجاد می شود. همانطور که مشخص است در این نمایشگاه و رویداد جهانی موبایل شاهد عرضه ی و به نمایش گذاشتن مدل های مختلف سازنده های گوشی های هوشمند از جمله اپل وان پلاس ، هواوی ، الجی ، نوکیا و غیره خواهیم بود.

 

رویداد جهانی MWC 2019 قرار است از تاریخ 25 تا 28 فوریه (6 تا 9 اسفند ماه 1397) نیز برگزار شود. در این بین شرکت هایی نیز وجود دارند که با توجه داشتن کنفرانس های مطبوعاتی در روز های 24 و 25 فوریه (5 تا 6 اسفند ماه 1397) مراسم خود را برگزار می کنند. بطور کلی در این 2 روز درهای نمایشگاه MWC تنها برای خبرنگاران و رسانه ها باز خواهد بود.

 

در این مقاله قرار است به بیشتر مدل های گوشی ها بپردازیم و بگوییم که چه انتظاراتی ار سازندگان خواهیم داشت و همچنین چه گوشی هایی فردا به نمایش گذاشته خواهد شد. با تک تیپ همراه باشید.

 

بطور کلی جدول زمان بندی نمایشگاه MWC 2019 بصورت زیر است :

 

شرکت تولید کننده زمان برگزاری کنفرانس
سامسونگ 6 اسفند 1397 ساعت 17:30 به وقت تهران
سونی 6 اسفند 1397 ساعت 11:00 به وقت تهران
شیائومی 5 اسفند 1397 ساعت 13:00 به وقت تهران
نوکیا 5 اسفند 1397 ساعت 18:30 به وقت تهران
هواوی 5 اسفند 1397 ساعت 16:30 به وقت تهران
مایکروسافت 5 اسفند 1397 ساعت 19:30 به وقت تهران
ال جی 5 اسفند 1397 ساعت 22:00 به وقت تهران

 

 

 

کوالکام – Qualcomm

 

رویداد MWC 2019

 

همانطور که انتظار می رفت کمپانی کوالکام قبل از نمایشگاه MWC 2019 اقدام به رونمایی از چیپ Snapdragon X55 5G نیز کرد. علاوه بر این رونمایی از آنتن های جدید که باعث می شود بتوانیم دستگاه ها را بهتر و بهینه تر از قبل پیدا کرده و ردیابی کنیم حتی زمانی که باتری گوشی در حال خالی شدن باشد! این آنتن نیز قرار است از سرعت دانلود از 7 گیگابیت تا 3 گیگابیت بر ثانیه عمل کند.

 

طبق انتظاراتی که از این شرکت می رود ، اگر ما تکنولوژی 5G را در نظر نگیریم قرار است تا چیپ X55 از سرعت بالای شبکه ی 4G به سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند. با توجه به رویداد جهانی موبایل 2019 انتظار می رود که حداقل چند تا از گوشی هایی که در زیر لیست شده است شامل مودم های Snapdragon X55 باشند.

 

نوکیا – Nokia

 

نوکیا در مراسم MWC 2019

 

بدون شک مهم ترین فرصتی که برای نوکیا می توان در نظر گرفت رونمای از پرچمدار نوکیا 9 پیوویو (Nokia 9 PureView) است. این گوشی هوشمند قرار است با 5 دوربین نیز عرضه شود! تراشه ای که در این گوشی بکار می رود Snapdragon 845 بوده و دارای رمی به اندازه ی 8 گیگابایت نیز می باشد. حتی شنیده ها حاکی از این است که شاید نسخه ی 5G هم عرضه شود! علاوه بر این گوشی نوکیا 9 PureView قرار است به آخرین نسخه ی اندروید یعنی اندروید پای مجهز شود.

همچنین بخوانید  ایرانی ها روزانه چند ساعت در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند؟

 

هواوی – Huawei

 

هواوی در رویداد جهانی موبایل MWC

 

حدس اینکه هواوی چه برنامه ای در MWC 2019 دارد همیشه سخت بوده است. سال پیش شاهد رونمایی از گوشی های P20 و P20 Pro در پاریس بودیم ، در حالیکه گوشی P10 (عرضه شده در سال 2017) 2 سال پیش در MWC رونمایی شد. اما سوالی که پیش می آید این است که امسال قرار است شاهد چه پرچمداری از سمت شرکت هواوی باشیم؟

 

این کمپانی همچنین اعلام کرده است که 2 گوشی با نام های P30 و P30 Pro در مراسمی جداگانه در ماه March رونمایی خواهند شد. با توجه به شایعاتی که در بستر اینترنت پخش شده است قرار است این شرکت یعنی هواوی گوشی ای با طراحی Notch به بازار عرضه کند. جالب است بدانید به غیر اینکه قرار است نسخه ی 5 جی عرضه شود ، این نسخه 5 جی نیز تاشو هم خواهد بود بطوریکه می توان گفت هواوی دارای اولین گوشی تاشو با تکنولوژی 5G است.

 

اگر به یاد داشته باشید سال پیش در مراسم جهانی موبایل شاهد نسخه های جدیدی از لپ تاپ و تبلت های هواوی بودیم ، بنابراین اگر قرار باشد امسال خبری از گوشی جدید نباشد ، بدون شک ما باید منتظر نسخه های جدیدی از لپ تاپ و تبلت های هواوی باشیم. در نهایت ، هواوی توانسته یک گوشی تاشو با تکنولوژی 5G بسازد که ممکن است در مراسم MWC 2019 از آن بطور کامل رونمایی شود. این موضوع می تواند نوعی به چالش کشاندن بقیه شرکت ها مانند سامسونگ باشد چرا که اولین شرکت عرضه کننده گوشی تاشو با نام Samsung Galaxy Fold بود.

 

سامسونگ – Samsung

 

سامسونگ در MWC

 

همه ی ما انتظار داشتیم که گوشی های جدید سامسونگ در کنگره ی جهانی موبایل سال 2019 رونمایی و عرضه شود اما پیش از این در مراسم آنپکد سامسونگ گوشی های جدید مانند Galaxy S10 نیز رونمایی شدند! با این حال ، همانطور که در جریان هستید کمپانی سامسونگ با توجه به تصمیماتی که گرفته است گوشی های جدید و بروز خود را قبل از نمایشگاه MWC 2019 به رخ کشاند!

 

بنابراین اینکه قرار است در بخش سامسونگ چه چیز هایی به نمایش گذاشته شود حدس آن سخت است ولی حداقل می دانیم که گوشی جدیدی رونمایی نخواهد شد چرا که قبل از این نمایشگاه همه ی گوشی های جدید سامسونگ رونمایی شدند.

 

موتورولا – Motorola

 

حضور موتورولا در مراسم جهانی موبایل

 

موتورولا هم نیز مانند سامسونگ در روز 18 بهمن ماه مراسم خود را برگزار کرده و گوشی های جدید خود را به نمایش گذاشت. گوشی های جدید موتورولا که سری G هستند و با نام های زیر در نظر گرفته شده اند :

 

  • موتو جی 7 (Moto G7)
  • موتو جی 7 پلاس (Moto G7 Plus)
  • موتو جی 7 پلی (Moto G7 Play)
  • موتو جی 7 پاور (Moto G7 Power)
همچنین بخوانید  معرفی بهترین فیلم های 2019 از نگاه تک تیپ

 

اما سوالی که پیش می آید این است که در مراسم MWC 2019 قرار است چه دستگاه هایی از سمت موتورولا عرضه شود؟ این سوالی است که برای همگی نامشخص است و پاسخی در حال حاضر ندارد. اما هنوز هم شایعاتی طبق معمول در این رابطه وجود دارد و گفته شده است که قرار است نسخه ی Motorola Rzar نیز رونمایی شود. پس همانطور که انتظار می رود با توجه به تمامی این توصیف ها به این معنا نیست که Motorola در این رویداد حضور نداشته باشد.

 

گمانه زنی ها نشان می دهد که قرار است یک گوشی تاشو از سمت این شرکت عرضه شود که قیمت آن 1500 دلار بوده و شامل یک صفحه نمایش بزرگ OLED نیز می باشد.

 

سونی – Sony

 

Sony MWC 2019

 

همانطور که می دانید سونی پرچمدارهایی را تابحال داشته است ، اما چیزی که برای آخرین بار از شرکت سونی مشاهده کردیم گوشی Xperia XZ3 بود که در اواخر سال 2018 عرضه شد. با این حال ما در روز 6 اسفند باید منتظر گوشی جدید سونی یعنی XZ4 باشیم. این گوشی پرچمدار با توجه به اطلاعاتی که از آن کسب شده است دارای تراشه ی اسنپدراگون 855 می باشد. جالب است بدانید که سونی اعلام کرده است خبری از نسخه ی 5G نخواهد بود!

 

دیگر شایعات نشان می دهند که قرار است 3 لنز برای دوربین عقب همراه با صفحه نمایش 6.5 اینچی در نظر گرفته شود. همچنین ممکن است همراه با خود یک نسخه ی Compact هم عرضه کند ، با اینکه ما چنین چیزی در گوشی XZ3 ندیدیم.

 

شیائومی – Xiaomi

 

Xiaomi MWC 2019

 

اگر با اخبار شرکت شیائومی همراه باشید خواهید دید که پیشرفت زیادی در بازار UK داشته است و توانسته گوشی هایش را به فروش برساند. چند روز قبل از مراسم MWC 2019 شیائومی گوشی Mi 9 را در چین رونمایی کرد.

 

ال جی – LG

 

LG MWC 2019

 

الجی بصورت رسمی اعلام کرده است که مراسمش را برای MWC 2019 نگهداشته است ، جایی که قرار است گوشی LG G7 از آن رونمایی شود. شایعاتی در این رابطه گفته شده است که قرار است یک گوشی دیگر با نام LG G8 (یا LG G8 ThinQ) هم رونمایی شود. این گوشی ها از تراشه ی Snapdragon 855 هم بهره می برند که هر دو شامل دوربین های چندگانه هستند.

 

یکی دیگر از خبر هایی که در آن شکی وجود ندارد پشتیبانی نکردن گوشی های جدید ال جی از نسل جدید شبکه های انترنتی یعنی 5G است. با توجه به اطلاعاتی که از این شرکت بیرون آمده است انتظار می رود که در ماه اردیبهشت یا خرداد سال 1398 شاهد گوشی جدید ال جی همراه با تکنولوژی 5G با کمک شرکت اسپرینت باشیم. نکته ی دیگری که در رابطه با ال جی باید بدانید این است که ال جی قصد ندارد گوشی تا شدنی رونمایی کند ، بلکه خبری از این نوع گوشی ها نیست!

همچنین بخوانید  تلگرام دسکتاپ نسخه ی 1.3.0 بروزرسانی شد (لیست ویژگی های جدید)

 

ال جی اخیرا کلیپی را انتشار داد که نشان می داد بدون حتی لمس کردن می توانید توسط ژست های حرکتی با گوشی خود کار کرده و نیاز های خود را برطرف کنید. این گوشی احتمالا جدا از G8 باشد.

 

علاوه بر این گوشی های ال جی Q60 ، K50 و K40 قبل از این مراسم رونمایی شد اما اطلاعات کاملی از آن ها افشا نشد ، بدون شک ما باید منتظر اطلاعات کامل این گوشی در مراسم حهانی موبایل 2019 باشیم.

 

هانر – Honor

 

Honor MWC 2019

 

هانر قبل از این پرچمدار خود را با نام Honor View 20 رونمایی کرد. علاوه بر این یک ساعت هوشمند با نام Honor Watch Magic هم رونمایی شد. همچنین هندسفری های بی سیم و در نهایت Honor Band 4 ! چیز دیگری به نظر شما می ماند؟

 

اچ تی سی – HTC

 

اچ تی سی متاسفانه بدترین پرچمدار خود را در سال 2018 که نام HTC U12 Plus داشت عرضه کرد. بنابراین انتظار می رود تا این شرکت بتواند امسال در این مراسم از خود چیزی نشان دهد تا کمی نگاه ها به سمت HTC برگردد. انتظار می رود که گوشی HTC U13 در این مراسم رونمایی شود.

 

وان پلاس – OnePlus

 

OnePlus MWC 2019

 

مدیر عامل کمپانی شرکت وان پلاس یعنی پیت لاو ، قرار است در این مراسم حضور یافته و از گوشی های جدیدش رونمایی کند. علاوه بر این قرار است ما در این مراسم از نسخه ی 5G وان پلاس بیشتر بشنویم ، گوشی ای که قرار است برای اپراتور EE عرضه شود. مانند گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 ، نسخه ی 5 جی وان پلاس هم از وان پلاس 7 که قرار است رونمایی شود مجزا بوده و جداگانه تولید می شود.

 

این گوشی از تراشه ی اسنپدراگون 855 کوالکام بهره برده و قیمتی بین 200 تا 300 دلار خواهد داشت.

 

مایکروسافت – Microsoft

 

امسال در این مراسم ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت آماده شده است تا از محصولات جدیدش رونمایی کند. انتظارات بر این باور است که هدست های واقعیت مجازی جدیدی نیز مورد نظر بحث قرار گیرد.

 

تنها اطلاعاتی که از این هدست که نام هولولنز 2 را به خود داده است وجود دارد این است که از تراشه ی اسنپدراگون 850 بهره می برد.

 

بلک بری – BlackBerry

 

مدتی پیش خبری از سمت این شرکت اعلام شد که قرار است در مراسم MWC 2019 حضور یابد. همانطور که از حضور خود خبر دادند پس بدون شک گوشی ها و محصولات جدیدی هم منتظر رونمایی هستند. پیش از این در مراسم CES 2019 اشاره های کوچکی از گوشی Key3 شده بود که بطور کامل توضیحی از این گوشی داده نشد.

 

توجه!!! این مطلب بروز می شود و اطلاعات کامل تری در آن قرار می گیرد.

 

منابع :TRUSTEDREVIEWSPHONEARENA PCMAG

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *