تبلیغات

تبلیغات

سئو چیست؟ راهنمای مبتدی تا پیشرفته بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو چیست؟ راهنمای مبتدی تا پیشرفته بهینه سازی موتورهای جستجو

برای این که بتوانیم در دنیای وب حضوری پررنگ تر داشته باشیم، مسلما یکی از بهترین بسترها موتورهای جستجو و مخصوصا موتور جستجو گوگل است. حال برای اینکه بتوانیم در سرچ های مختلف جایگاه بهتری را نسبت به بقیه به دست آوریم نیازمند انجام فرآیندی به نام سئو هستیم.

برای انجام فرآیند های سئو(SEO)، معمولا نیاز است که تغییراتی در وب‌سایت ایجاد شود. به همین خاطر برخی کسب‌وکارهایی که تازه می‌خواهند وارد عرصه آنلاین شوند، بهینه سازی برای موتورهای جستجو را روندی بسیار سخت و ترسناک قلمداد می‌کنند و برای آموزش سئو مردد می شوند. در صورتی که اصلاً اینطور نیست. 

حتی بدون داشتن اطلاعات زیاد در زمینه سئو، و فقط با دانستن این که سئو چیست و الگوریتم‌های گوگل چگونه کار می‌کنند، می‌توانید تغییرات بسیار مثبتی را در سایت خود ایجاد کنید و جایگاه برند خودتان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

سئو چیست؟

سئو چیست؟

به طور خلاصه باید بگوییم که «سئو (SEO)» به معنی بهبود موقعیت و جایگاه شما در فهرست نتایج موتورهای جستجو است. به طور مثال اگر کسی عبارت “لباس مردانه” را سرچ کند با سایت‌هایی روبه‌رو می‌شود که به ترتیب رتبه‌بندی شده‌اند. حال با آموزش سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو، می توانید رتبه بالاتری در نتایج به دست بیاورید و بیشتر دیده شوید.

یادتان باشد موتورهای جستجو همواره دنبال این هستند که بهترین پاسخ ممکن را به کاربران خود بدهند. این باعث میشه موتورهای جستو دارای الگوریتم های مختلف و پیچیده ای باشند. پس اینکه «سئو چیست» و چه مواردی بر آن موثر است دارای ابعاد مختلفی است. فاکتورهای بسیار زیادی بر روی سئو تاثیرگذار است.

شما باید بهترین و جامع ترین پاسخ را برای کاربرانتان در بهترین شرایط فراهم کنید.

چه فاکتورهای در سئو تاثیر گذار هستند؟

چه فاکتورهای در سئو تاثیر گذار هستند؟

خب حالا که فهمیدیم سئو چیست بیایید درباره این صحبت کنیم که چه فاکتورهایی بر روی رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیرگذار هستند. همانطور که گفتم گوگل غول موتورهای جستجو است. در نتیجه ما بیشتر درباره ی گوگل صحبت میکنیم. گوگل هیچ وقت نمیگوید که الگوریتم هایش چگونه و به چه شکل کار میکنند.

باتوجه به صحبت ها و تست های مختلف سایت های پژوهشی، یک سری اطلاعات درباره بعضی از عملکردهای الگوریتم های گوگل بدست می آید. اما هیچ کس نمیداند که الگوریتم های گوگل دقیقا چگونه کار میکنند!

به طول کل میتوان عوامل سئو را به دوبخش دسته بندی کرد:

  1. بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  2. عوامل موثر درون صفحه (On Page Seo)
  3. عوامل موثر خارج از صفحه (Off Page Seo)

1- بازاریابی محتوا

1- بازاریابی محتوا

پایه و اساس کسب و کار شما محتوا است!

همچنین بخوانید  برترین اپلیکیشن های 1400

شاید بگید خب تاثیر محتوا بر روی سئو چیست؟ علاوه بر کسب و کار، محتوا پایه و اساس سئو هم هست. شما با محتوای جامع، جذاب، کاربرپسند و مفید میتوانید جادو کنید. البته یادتان باشد که صرفا محتوای خالی کفایت نمیکند.

بازاریابی محتوا فراتر از داشتن محتوای جامع و کاربر پسند است.

بازاریابی محتوا یعنی اینکه محتوای شما به جای یک بازاریاب عمل میکند. محتوای شما یک فروشنده خواهد بود.

در اینجا به چند مدل محتوا میپردازیم که میتواند به بهبود جایگاه شما در موتورهای جستجو کمک کند:

  • ایجاد پست و مقالات در بخش وبلاگ سایت
  • محتوای رسانه های اجتماعی
  • کتاب های الکترونیکی
  • محتواهای آموزشی و ایجاد راهنماهای مختلف
  • ضبط ویدئو و پادکست
  • اینفوگرافیک و سایر جلوه های بصری

2- موارد موثر درون سایت (On Page Seo)

2- موارد موثر درون سایت (On Page Seo)

On Page Seo یعنی مواردی را که شما درون سایت خودتان بهینه میکنید. این موارد، مواردی هستند شما بر آنها تسلط کامل دارید. میتونید هر مدل که دلتان میخواهد آن ها را انجام دهید. این مطلب به این معنی است که شما در طول زمان میتوانید آنها را به بهترین شکل بهینه کنید.

حالا قراره به چندتا از مهم ترین عوامل موثر درون صفحه بپردازیم:

عنوان صفحه

عنوان صفحه در هر صفجه به موتور جستجو میگوید که این برگه موضوعش درباره ی چیست.

توجه داشته باشید اگر موضوع شما چیزی متفاوت از عنوانی که شما آن را انتخاب کردید، بازتاب دهد، آنوقت عنوان صفحه دیگر ارزشی نخواهد داشت.

طول عنوان صفحه نباید بیشتر از 70 کاراکتر باشد.بهترین حالت آن هم استفاده ی ترکیبی از کلمات کلیدی و هم چنین نام برند شما است.

به طور مثال: آموزش سئو | نام برند شما

توضیحات متا دسکریپشن

متا دسکریپشن دقیقا همان متن خاکستری رنگی است که در موتور جستجوی گوگل نمایش داده می شود. در گوگل،همه ی نتیجه ها بدون استثناء دارای 3 پارامتر هستند. ادرس صفحه (Url) – عنوان صفحه (title) – متا دسکریپشن. دقیقا طبق همین ترتیب هم هستند.

متن مشکی ای که زیر عنوان قرار دارد را متا دسکریشپن میگویند. این بخش به موتورهای جستجو اجازه میدهد که بخش بیشتری از عنوان را درباره ی مفهوم صفحه درک کنند. همچنین همه ی این بخش ها برای کاربر نیز باید مفید باشند.

متادسکریپشن باید شامل کلمه کلیدی های مربوط به همان صفحه و همچنین توضیح مقداری کوتاه درباره همان صفحه. طول این متن نیز حداکثر 156 کاراکتر است.

زیر عنوان ها

زیر عنوان ها فقط برای درک بهتر مخاطب از محتوای شما نیست. بلکه به بهبود سئوی محتوای آن صفحه نیز کمک بسیار زیادی میکند. زیر عنوان ها شامل H1-H2 …. H6 میشوند. توجه داشته باشید که ترتیب ارزش داشتن هر یک از عناوین بدین گونه است که H1 دارای بالاترین ارزش و H6 دارای کمترین ارزش است.

همچنین بخوانید  خرید VPN آی پی ثابت برای ترید و بایننس

استفاده ی زیاد از کلمات کلیدی در زیر عنوان ها نه تنها کمک نمیکند که بسیار هم بد است. توصیه میشود به میزان کم و لازم از کلمات کلیدی خود و همچنین هم خانواده و مترادف های آن ها در این زیر عنوان ها استفاده کنید.

لینک های داخلی

ایجاد لینک های داخلی یعنی در یک صفحه لینک به سایر صفحات داده شود. این کار هم به موتور جستجو کمک میکند، هم به یادگیری بیشتر مخاطب.

نکته: در لینک سازی داخلی صفحه مبدا و مقصد باید از نظر مفهومی مرتبط به هم باشند. تعداد لینک داخلی نباید بیش از حد و نیاز ایجاد شود. از دادن لینک های زیاد به یک یا چند صفحه خاص خود داری کنید. لینک های خود را بین همه ی صفحات پخش کنید.

3- موارد موثر خارج سایت (Off Page Seo)

3- موارد موثر خارج سایت (Off Page Seo)

یه تمامی فاکتورها و عواملی که شما در خارج از سایت خودتان برای بهبود سایتتان انجام میدهید، Off Page Seo گفته می شود. درسته که شما کنترل تمام و کمال و دقیقی بر این عوامل ندارید اما به هر حال از فاکتورهای بسیار کلیدی سئو هستند.

شما به وسیله ی بهبود سئو خارجی سایت خودتان شانس خود را برای حضور در رتبه های بالاتر و بهتر افزایش میدهید.

حال به چند فاکتور اساسی سئوی خارجی سایت میپردازیم و آن ها را بررسی میکنیم:

مورد اعتماد بودن سایت

اینکه سایت شما بسیار درست عمل کند و از روش های کلاه سیاه سئو، استفاده نکند و همچنین کاربران از آن رضایت داشته باشند، باعث میشود سایت شما نزد گوگل یک سایت مورد اعتماد قلمداد شود.

این مسئله باعث میشه که کار شما برای به دست آوردن رتبه بهتر در این موتور جستجو راحت تر شود.

یکی از بهترین راه های ایجاد اعتماد گوگل، ایجاد اصولی بک لینک های با کیفیت از سایت های دارای صلاحیت است.

بک لینک

از محبوب ترین و البته حطرناک ترین کارهای سئو است.

بک لینک یعنی لینکی که از سایت دیگه به سایت شما داده می شود.

ایجاد بک لینک ترفندهای بسیار پیچیده و خاص خودش را داردو در ایجاد و ساخت آن ها باید بسیار مراقب بود. زیرا بک لینک، هم میتونه باعث رسیدن شما به قله ی کسب و کار خودتان شود و هم باعث نابودی سایتتان.

پس هرگز بدون داشتن اطلاعات جامع و کامل دست به انجام چنین کاری نزنید و حتما از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

تاثیر شبکه های اجتماعی

یکی از تاثیرگذارترین مسائل سئو که روز به روز تاثیر آن بیشتر میشود، بحث شبکه های اجتماعی است. ما در سئو به آن سوشیال سیگنال میگوییم. حالا شاید با خودتان بگویید که دقیقا تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو و بهبود رتبه موتورهای جستجو چیست؟

همچنین بخوانید  نکات مهم در خرید تلفن ویپ

موقعی که شما تعداد فالوورهای زیادی داشته باشید و می

زان مشارکت کاربران و رضایتشان زیاد باشد، آن ها را به سایت خودتان هدایت می کنید. به نظرتان اتفاق مهمی نیست؟

حالا میفهمید که بازاریابی شبکه های اجتماعی چه تاثیر مهم و حیاتی ای برای سایت شما و بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو دارند؟

نتیجه گیری

حالا که می دانید سئو چیست و چه عواملی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دخیل هستند، وقت آن است که به سراغ سایت خود بروید و تغییرات سئویی مورد نیاز را در آن اعمال کنید. البته دنیای مفاهیم سئو بسیار گسترده است و برای گرفتن بهترین نتیجه، باید برای آموزش سئو به صورت تخصصی سرمایه گذاری کنید. برخی تکنیک های سئو در صورت اجرای صحیح، می توانند مانند یک هک رشد عمل کنند و تاثیر زیادی در رشد سایت شما داشته باشند. البته بهتر است انجام این تکنیک ها را به متخصصین سئو بسپارید.

سایت همکاری در فروش دایان:

https://dayanaffiliate.com/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *