تبلیغات

تبلیغات

تفاوت کارت شبکه وایرلس “PCI-e” با کارت شبکه وایرلس “USB”

PCI-e-Wireless-Network-Adapters-vs-USB-Wireless

هنگامی که می خواهید کارت شبکه بی سیم یا وایرلس را به سیستم خود اضافه کنید ، دو روش می توانید استفاده کنید: یک کارت شبکه وایرلس PCI-e یا کارت شبکه بی سیم USB. کارت شبکه بی سیم USB کوچک ، قابل حمل و ارزان هستند اما آیا این بدان معنی است که آنها بهتر هستند؟

بیایید نگاهی به جوانب مثبت و منفی کارت شبکه USB و کارت شبکه PCI-e داشته باشیم.

کارت شبکه وایرلس PCI-e: قدرت بیشتر، انعطاف پذیری کمتر

همانطور که انتظار دارید یک کارت شبکه بی سیم PCI-e ، به درگاه PCI-e که مخفف PCI Express است در سیستم وصل می شود. اگر در حال تمیز کردن کامپیوتر شخصی خود هستید، جدا کردن کارت شبکه و قرار دادن در مادربرد سیستم شما باید بسیار آسان باشد.

هرچند که زمانی که کارت شبکه بی سیم PCI-e را بر روی مادربرد نصب می کنید ، قدرت شبکه بیشتری به شما می دهد. آنها معمولاً حداقل دو آنتن را در خود دارند که هرکدام قصد دارند سیگنال وای فای شما را تقویت کنند. برخی از آنها حتی دارای سه آنتن هستند که باعث افزایش بیشتر پتانسیل کارت شبکه برای ارتباطات پر سرعت می شوند.

کارت شبکه وایرلس PCI-e: قدرت بیشتر، انعطاف پذیری کمتر

آنچه شما باید بدانید این است که کارت شبکه بی سیم PCI-e نسبت به USB منجر به قدرت بهتر سیگنال و انتقال سریعتر اینترنت وای فای شود. و بسیاری از کارت های بی سیم قابلیت بلوتوث را نیز شامل می شوند ، که در کارت شبکه های وایرلس USB کمتر رایج است.

بنابراین یک کارت شبکه بی سیم PCI-e احتمالاً می خواهد بهتر باشد. اما چرا همیشه این بهترین انتخاب نیست؟

اول از همه ، زیرا پس از نصب آن در مادربرد ، انتقال آن به سیستم دیگر آسان نیست. شما باید هر دو مورد را از هم جدا کنید ، مراقب برق الکتریکی ساکن باشید و آنرا انتقال دهید.

برخی افراد همچنین می دانند که قرار دادن آنتن ها بین کیس کامپیوتر شما و دیوار (جایی که قسمت پشتی کیس سیستم شما اغلب قرار دارد) می تواند میزان سیگنال کارت شبکه را به شدت محدود کند. حتی اگر آنتن ها قوی تر باشند ، قرار دادن فلز بین آنها و منبع سیگنال وای فای شما می تواند عملکرد را کاهش دهد.

کارت شبکه بی سیم USB: قدرت کمتر اما قابل حمل و آسانتر

یک کارت شبکه بی سیم USB به همان اندازه ساده است: شما آن را به یک پورت USB در سیستم خود وصل می کنید و دستگاه شما را به یک شبکه وای فای متصل می کند. (خوب ، شاید ابتدا لازم باشد برخی از درایورها و نرم افزارها را دانلود کنید ، اما این روش آسان تر است.)

همچنین بخوانید  چگونه در آپلند کسب درامد کنیم

و این بزرگترین مزیت استفاده از کارت شبکه بی سیم USB است. استفاده از آن بسیار آسان است ، فقط انتقال آن به یک کامپیوتر جدید فقط چند ثانیه طول می کشد ، و شما واقعاً نمی توانید نصب را پیچیده کنید. خود آداپتور فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهد ، و استفاده از آن بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ بسیار ساده است ، زیرا کارت شبکه PCI-e تقریباً به کامپیوتر ها متصل می شوند.

کارت شبکه بی سیم USB: قدرت کمتر اما قابل حمل و آسانتر

متأسفانه ، راحتی در اندازه کوچک با اشکالاتی همراه است. از آنجا که بیشتر کارت شبکه وایرلس USB هیچ آنتن خارجی را ارائه نمی کنند ، قدرت کمتری دارند. به احتمال زیاد آنها به اندازه کارتهای PCI-e استقبال خوبی نخواهند کرد ، و بسیاری از مردم گزارش می دهند که سرعت کمتری را نیز با کارت شبکه USB مشاهده می کنند.

بعضی از آداپتورهای USB مانند یک مدل Anewkodi ، با یک آنتن خارجی همراه هستند. و در حالی که این چندان با کارتهای شبکه PCI-e با آنتن سه گانه مقایسه نمی شود ، قطعاً می تواند میزان سیگنال کارت شبکه شما را افزایش دهد. برخی دیگر آنتن های از راه دور را دارند که به شما امکان می دهند از فواصل طولانی تری به وای فای متصل شوید.

پیشنهادی:

نحوه افزایش سیگنال وای فای

در صورت وجود مسیر مستقیم از کارت شبکه تا مودم بی سیم ، بهترین راه حل استفاده از کارت شبکه USB است. برخی افراد با کارت شبکه های بی سیم USB سرعت بسیار خوبی کسب می کنند. احتمالاً بستگی به کیفیت آداپتور و محل قرارگیری مودم و سیستم دارد.

اگر یک آداپتور با کیفیت بالا خریداری کنید که قابلیت انتقال 802.11n یا 802.11ac را داشته باشد و مسیر مشخصی بین کارت شبکه و مودم داشته باشید ، بسیار ممکن است که سرعت وای فای بسیار خوبی را بدست آورید.

نکته قابل ذکر این است که پهنای باند کارت شبکه های USB قبلاً عامل محدود کننده ای بود. با وجود USB 3.0 که تقریبا جهانی شده است دیگر مسئله ای نیست.

مقایسه کارت شبکه PCI-e و کارت شبکه USB

اکنون که چند مورد از جوانب مثبت و منفی را دیده اید ، می توانید تصمیم بهتری بگیرید که کدام کارت شبکه بی سیم برای شما بهتر خواهد بود.

اگر از کامیپوتر استفاده می کنید ، و قصد ندارید کارت شبکه بی سیم را بین سیستم های مختلف جابجا کنید ، و می توانید آنتن ها را به خوبی قرار دهید، کارت شبکه PCI-e احتمالاً عملکرد بهتری خواهد داشت.

همچنین بخوانید  نحوه حذف تبلیغات از تلفن های شیائومی با MIUI

با این حال ، کارت شبکه بی سیم USB مزایایی دارد. نصب و راه اندازی آسان برای انتقال بین سیستم ها و سرعت بسیار قابل ملاحظه ای در تنظیمات دارد. و از آنجا که احتمالاً مودم شما برای حداکثر سرعت در بهترین مکان نیست ، شانس خوبی وجود دارد که بتوانید سرعت خوبی را کسب کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *