تبلیغات

تبلیغات

USB وای فای شما کند شده؟ افزایش سرعت اینترنت دانگل وای فای

USB-Wifi-Dongle-Lagging

اگر از دانگل USB وای فای استفاده می کنید که به سیستم ما امکان اتصال به وای فای را می دهد ، شاید متوجه شده باشید که سرعت اینترنت شما کندتر از حد انتظار است. در بعضی موارد ، سرعت اینترنت کندتر می شود و متأسفانه ، این یک مشکل رایج برای دانگل وای فای است.

چه عواملی باعث کند شدن دانگل وای فای می شود؟ دستگاه های بی سیم دیگر.

دستگاه های بی سیم با استفاده از فرکانس ها داده ها را منتقل می کنند و این فرکانس ها نامرئی هستند اما مشکل های متمایز خود را دارند. این مشکل هنگامی رخ می دهد که دو یا چند دستگاه با استفاده از فرکانس مشابه (یعنی در همان کانال فرکانس) داده ها را انتقال دهند.

بیشتر بدانید:

دلایل کند شدن سرعت اینترنت وای فای

متأسفانه تعداد محدودی از کانال های فرکانس در محدوده 2.4 گیگاهرتز وجود دارد و بیشتر لوازم جانبی بی سیم با 2.4 گیگاهرتز انتقال می یابد ، از جمله بلوتوث ، دانگل ها و موارد دیگر. همه آنها در یک طیف بی سیم هستند ، که منجر به احتقان و اختلال عملکرد بی سیم می شود.

برای نشان دادن ، اینجا طیف کانال های 2.4 گیگاهرتز نمایش داده ایم:

چه عواملی باعث کند شدن دانگل وای فای می شود

توجه کنید که چطور فقط سه کانال (1 ، 6 و 11) وجود دارند که با یکدیگر همپوشانی ندارند. اگر از چندین دستگاه با فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می کنید ، سرعت اینترنت بی سیم شما به سادگی بهینه نیست و لوازم الکترونیکی مصرفی بیشتر از این فرکانس های همپوشانی رنج می برند.

هنگامی که دو دستگاه در کانال های یکسان استفاده می کنند، انتقال آنها می تواند با یکدیگر تداخل کنند ، در نتیجه عملکرد کند ، محدود و تأخیر ایجاد می شود.

چرا اینگونه است؟ خوب ، هنگامی که اولین طیف 2.4 گیگاهرتزی برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت ، مهندسان هرگز پیش بینی نمی کردند که خانه ها شامل چندین سیگنال وای فای مختلف باشد. به همین دلیل است که باند 5 گیگاهرتزی اختراع شد.

1. کانال مودم وای فای خود را تغییر دهید

اکثر مودم ها ، دارای 11 کانال مختلف می باشند. در حالی که دستگاه های بلوتوث به طور خودکار کانال خود را به اولین فرکانس تغییر می دهند ، بسیاری از دستگاه های دیگر این کار را نمی کنند.

علاوه بر این ، تغییر نحوه انتقال داده های دانگل وای فای غیرممکن است. بنابراین هنگامی که درگیری ایجاد می شود ، تنها گزینه تغییر کانالی است که مودم شما روی آن پخش می شود. فقط کافییست به تنظیمات مودم مراجعه کنید، و از بخش “Wireless” گزینه “Chanel” را انتخاب کنید و کانال مودم را تغییر دهید.

همچنین بخوانید  تست سرعت آداپتور شبکه در ویندوز 10 | قدم به قدم و تصویری

2. یک مودم دو باند دریافت کنید

یک مودم دو باند دریافت کنید

خرید مودم جدید بسیار گرانترین گزینه است ، اما برای ساکنان آپارتمان بسیار توصیه می شود زیرا بیشترین میزان موفقیت را در افزایش سرعت دانگل وای فای کند دارد.

همانطور که گفته شد ، بیشتر مودم ها سیگنال هایی را با 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز پخش می کنند. در حالی که باند 2.4 گیگاهرتزی سه کانال غیر همپوشانی ارائه می دهد ، باند 5 گیگاهرتزی 23 کانال غیر همپوشانی را تولید می کند. در کنار دیگر مزایای استفاده از 5 گیگاهرتز ، افزایش چشمگیر عملکرد را خواهید دید.

بیشتر بدانید:

بهترین مودم های دوباند

با این حال ، شما همچنین باید اطمینان داشته باشید که بیشتر دستگاه های دیگر اگر نتوانند از طیف 5 گیگاهرتزی استفاده کنند همچنان به مشکل بر می خورید. اگر تعداد کمی از آنها وجود داشته باشد، به هیچ وجه از استفاده از مودم دو باند سود نخواهید برد.

همچنین ، اگر با یک دانگل USB بی سیم مشکل دارید ، یک روتر جدید تنها در صورتی مشکل شما را حل خواهد کرد که خود دانگل نیز باند دوتایی باشد.

3. از یک اضافه کننده USB استفاده کنید

از یک اضافه کننده USB استفاده کنید

ساده ترین گزینه استفاده از یک اضافه کننده کابل یا USB extender است. فایده اصلی اینجاست که به شما امکان می دهد محل دانگل وای فای USB خود را مجدداً تنظیم کنید.

نه تنها همپوشانی کانال باعث سوء استفاده از دانگل ها نمی شود ، بلکه وقتی با خصوصیات مسدود کننده فرکانس رادیویی یک کیس کامپیوتر یا لپ تاپ فلزی ترکیب شود ، مشکل بیشتر می شود. تغییر مکان مجدد دانگل عملکرد دانگل را بهبود می بخشد.

4. سرعت اینترنت وای فای را بررسی کنید

اگر مراحل بالا را انجام دادید و نتیجه ای نگرفتید احتمالا مشکل از اینترنت شماست، پیشنهادی می کنم به شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و موضوع را عنوان کنید و سرعت اینترنت خود را بپرسید.

همچنین پیشنهاد میکنم مقاله افزایش سرعت اینترنت وای فای را مشاهده کنید، تا با دلایل کند شدن سرعت مودم و وای فای آشنا شوید و بتوانید مشکل خود را حل کنید.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • سیدمحسن مرداد 9, 1400 :: 19:31

    سلام
    من یک مودم بی سیم ایرانسل دارم که از طریق کابل به یک سیستم وصله و از طریق دانگل یک سیستم دیگه بهش وصلم
    تا الان مشکل نداشتم یه چند هفته ایه که با فقط سیستمی که با دانگل وصله سرعت به شدت افت کرده
    اون سیستمه اوکیه.
    چکار کنم؟

    • حمید نوری مرداد 9, 1400 :: 23:29

      چند دلیل ممکنه اتفاق بیافته ، فاصله دور شده باشه و یا دانگل مشکل داره ، این دو دلیل محتمل ترین دلایل این مشکله

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *