تبلیغات

تبلیغات

چگونه سیگنال وای فای را افزایش دهیدم؟ آموزش تقویت سیگنال وای فای مودم

Boost-Your-Wi-Fi-Signal

کند بودن سرعت اینترنت ، عدم امکان پخش ویدئو اینترنتی ، افت سیگنال های وای فای ، مناطق ضعیف آنتن دهی هر یک از این مشکلات در دنیایی که دسترسی به اینترنت حیاتی شده است برای برخی کاربران به همان اندازه که تنفس لازم است ،اینترنت هم لازم است . (خوب ، شاید خیلی مهم نباشد … اما مهم است . )

سیگنال وای فای مودم

اگر احساس می کنید که وای فای شما کند شده است ، ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تست سرعت اینترنت خود استفاده کنید یا همچنین می توانید مقاله افزایش سرعت اینترنت را مطالعه کنید . با این وجود ، اگر تنها راهی که می توانید انجام دهید ، ایستادن در کنار مودم بی سیم خود است ، این نکات افزایش سیگنال وای فای می تواند به بهینه سازی شبکه شما کمک کند .

تفاوت بین اینترنت 5G و وای فای 5 گیگاهرتز (5GHz) چیست؟

اینترنت 5G و مودم 5 گیگاهرتز هر دو برای اتصال بی سیم برای اینترنت و… مورد استفاده قرار می گیرند ، اما هیچ وج مشترکی با هم ندارند. هرکسی که به “Wi-Fi-5G” اشاره می کند ، در واقع به معنای وای فای 5 گیگاهرتز است ، که با استاندارد اینترنت 5G متفاوت است .

1- سیستم عامل مودم خود را به روز کنید

1- سیستم عامل مودم خود را به روز کنید

شاید یا مودم روتر شما فقط به بروزرسانی نیاز داشته باشد . تولیدکنندگان مودم همیشه نرم افزاری را دنبال می کنند تا کمی سرعت بیشتری کسب کنند . آسان یا سخت بودن به روزرسانی سیستم عامل مودم شما کاملا به تولید کننده و مدل دستگاه شما بستگی دارد .

اکثر روترهای فعلی فرایند بروزرسانی را درست در رابط کاربری داخلی قرار داده اند ، بنابراین فقط هدف انتخاب دکمه ارتقاء سیستم عامل مودم است . سایر مدل ها ، به ویژه اگر قدیمی تر هستند ، هنوز هم نیاز دارند که به وب سایت سازنده مودم بروید ، نسخه جدید سیستم عامل مودم را از صفحه پشتیبانی روتر یا مودم خود دانلود کنید و آن را در رابط کاربری مودم بارگذاری کنید . این کار خسته کننده است ، اما هنوز هم یک کار خوب است زیرا می تواند یک راه حل ساده باشد .

در واقع ، حتی اگر شبکه بی سیم شما مشکلی ندارد ، باید این نکته را به روز کنید تا سیستم عامل مودم خود را بطور مرتب برای بهبود عملکرد ، ویژگی های بهتر و به روز رسانی های امنیتی به روز شوید .

2- مکان مناسب برای مودم پیدا کنید

2- مکان مناسب برای مودم پیدا کنید

همه اتاق ها و مکان ها به طور برابر سیگنال وای فای را دریافت نمی کنند . واقعیت این است که در جایی که مودم را قرار می دهید می تواند روی پوشش بی سیم شما تأثیر بگذارد . شاید منطقی به نظر برسد که مودم را داخل کابینت یا مکان های دور قرار دهید ، اما همیشه اینگونه نیست . به جای اینکه مودم را به قسمت انتهایی خانه خود قرار دهید ، مودم را در صورت امکان در مرکز خانه قرار دهید ، بنابراین سیگنال وایفای می تواند تا حد امکان همه ی خانه را پوشش دهد .

همچنین بخوانید  چگونه حساب مایکروسافت بسازیم ؟ آموزش استفاده از وان درایو

علاوه بر این ، مودم های بی سیم ، در مقابل دیوارها و وسایل دیگر دچار ضعف سیگنال می شوند . بنابراین اگر در هوای آزاد قرار گیرند ، سیگنال بهتری ارائه می دهند (همچنین از گرمای روتر نیز جلوگیری کند). همچنین مودم را از لوازم خانگی الکترونیک مانند مایکروویو دور نگه دارید ، زیرا اجزای آن در نزدیکی می تواند بر عملکرد وای فای تأثیر بگذارد .

اگر روتر شما دارای آنتن های متعدد است ، آنها را به صورت عمودی جهت دهید تا پوشش را کامل کنید . در صورت امکان ، حتی بالا بردن مودم نیز به افزایش سیگنال مودم کمک می کند ، آن را بالای دیوار یا قفسه ببرید تا سیگنال بهتری دریافت کنید . برای مشاهده سیگنال وای فای خود از گوشی هوشمند خود استفاده کنید .

3- از فرکانس درست مودم استفاده کنید

3- از فرکانس درست مودم استفاده کنید

به تنظیمات مودمخود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که آن را برای عملکرد بهینه پیکربندی کرده اید . اگر مودم دو باند دارید ، به جای استفاده از باند رایج تر 2.4 گیگاهرتز ، با جابجایی به باند 5 گیگاهرتزی ، توان بهتری خواهید یافت .

فرکانس 5 گیگاهرتزی وای فای نه تنها سرعت سریع تری را ارائه می دهد ، بلکه احتمال مداخله کمتری از دیگر شبکه ها و دستگاه های بی سیم روبرو خواهید شد ، زیرا فرکانس 5 گیگاهرتز به اندازه معمول مورد استفاده قرار نمی گیرد . (اما فرکانس 5 گیگاهرتز مسافت زیادی را پوشش نمی دهد ، بنابراین لزوماً به اندازه ی پوشش یک فرکانس 2.4 گیگاهرتز نمی رسد.)

اکثر مودم های دو باند مدرن باید گزینه استفاده از نام شبکه یا SSID را در هر دو باند به شما پیشنهاد دهند . تنظیمات مودم خود را بررسی کنید ، به دنبال گزینه شبکه 5GHz باشید و همان SSID و رمز عبور خود را به عنوان شبکه 2.4GHz خود بدهید . به این ترتیب ، دستگاه های شما هر وقت بهترین سیگنال را پیدا کنند ، انتخاب می کنند. (اگر مودم شما گزینه استفاده از همان SSID را به شما پیشنهاد نمی دهد ، فقط اسم دیگری را به آن بدهید مانند WiFi-5GHz ، و سعی کنید هر زمان ممکن به آن متصل شوید.)

4- کانال مودم را تغییر دهید

4- کانال مودم را تغییر دهید

مداخله سیگنال های مودم ها یک مسئله بزرگ است ، خصوصاً برای کسانی که در مناطق پرجمعیت زندگی می کنند . سیگنال های دیگر شبکه های بی سیم می توانند در سرعت را تحت تأثیر قرار دهند ، به ویژه برخی از گوشی های هوشمند ، مایکروویو و سایر دستگاه های الکترونیکی .

همچنین بخوانید  آموزش عوض کردن آی پی (IP) پیش فرض ورود به تنظیمات مودم

در همین راستا ، همه روترهای مدرن می توانند هنگام برقراری ارتباط با دستگاه های خود ، کانال های مختلفی را تغییر دهند . بیشتر مودم ها کانال را برای شما انتخاب می کنند ، اما اگر شبکه های بی سیم همسایه نیز از همان کانال استفاده می کنند ، در این صورت مجبوری با تداخل همان سیگنال روبرو شوید . یک مودم خوب و جدید روی کانل ها را به صورت خودکار تنظیم می کند تا حداقل کانال های تداخل را انتخاب کند ، اما بسیاری از مودم های ارزان تر فقط یک کانال از پیش تعریف شده را انتخاب می کنند .

5- از دستگاه گسترش دهنده برد وای فای استفاده کنید

5- از دستگاه گسترش دهنده برد وای فای استفاده کنید

مسافت یکی از مشکلات بارز پوشش مودم هستند ، هر مودم محدوده ای خاصی دارد که سیگنال های وای فای بتواند آن را پوشش دهد . اگر مساحتی بزرگتر از پوشش وای فای مودم داشته باشید ، یا اگر نقاط کور زیادی برای وجود دارد ، سیگنال وای فای مودم نمی توانید پوشش دهد .

ممکن است که خانه شما فقط برای یک مودم خیلی بزرگ باشد تا بتواند سیگنال وای فای را به خوبی در همه جا ارسال کند. همه مودم ها فقط قبل از ضعیف شدن سیگنال قادر به پخش مطمئن با فاصله خاص هستند . اگر می خواهید سیگنال وای فای خود را فراتر از حد آن گسترش دهید ، به یک نوع توسعه دهنده محدوده نیاز دارید.

گسترش دهنده های محدوده شبیه به مودم های استاندارد هستند ، اما متفاوت عمل می کنند . آنها سیگنال وای فای موجود را از مودم بی سیم شما می گیرند و آنرا دوباره ارسال می کنند . تا آنجا که به مودم شبکه شما مربوط می شود ، توسعه دهنده وای فای فقط مشتری دیگری است که دارای آدرس آی پی است ، دقیقا شبیه هات اسپات کردن گوشی .

سیگنال گسترش شدهند تقریبا به اندازه سیگنال اصلی خوب نخواهد بود ، اما بهتر از هیچ چیز است اگرچه اگر بتوانید به جای اتصال بی سیم مودم و گسترش دهند با کابل اترنت به هم متصل کنید ، بسیار بهتر خواهد بود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *