تبلیغات

تبلیغات

Bandwidth یا پهنای باند چیست ، همه چیز درباره پهنای باند اینترنت

What-is-Internet-Bandwidth

اصطلاح پهنای باند دارای معانی فنی است ، اما از زمان رایج شدن در اینترنت ، به طور کلی به حجم اطلاعات در واحد زمان اشاره شده است که یک وسیله انتقال (مانند یک اتصال اینترنتی) می تواند از عهده آن برآید. اتصال به اینترنت با پهنای باند بزرگتر می تواند مقدار زیادی از داده ها (مثلاً یک فایل ویدیویی) را خیلی سریعتر از اتصال اینترنتی با پهنای باند پایین تر جابجا کند.

پهنای باند به طور معمول بیت بر ثانیه مانند ” 60 مگابیت بر ثانیه” یا “60 مگابیت در ثانیه”  تعریف شده است .

پهنای باند چیست ؟ و چرا مهم است

ندانستن مفهوم پهنای باند به عنوان یک اصطلاح فناوری که در واقع برای شما صدق نمی کند بسیار عادی است ، مگر اینکه دوست دارید با اطلاخات فنی آشنا شوید یا سخت افزار اینترنت را تنظیم کنید. در واقعیت ، یادگیری منظور از پهنای باند و چگونگی کاربرد آن در شبکه شخصی شما می تواند به شما در تنظیم تنظیمات خود کمک کند تا در صورت لزوم به اینترنت سریعتری دسترسی پیدا کنید.

اگر اتصال اینترنت شما به طور ناگهانی کندتر از بیشتر روزها باشد ، ممکن است در مورد پهنای باند کنجکاو شوید. شاید شما گمان می کنید که باید پهنای باند بیشتری خریداری کنید یا آنچه را که می پردازید دریافت نمی کنید.

یا ، شاید شما قصد خرید کنسول بازی یا سرویس پخش ویدیو را دارید و نیاز به درک دقیقی از اینکه آیا می توانید این کار را انجام دهید یا خیر ، بدون اینکه تأثیر منفی بر بقیه شبکه شما بگذارد یا خیر ، دارید .

پهنای باند اینترنت شما چقدر است؟ چقدر پهنای باند نیاز داریم؟

پهنای باند شما چقد است ؟ چقدر پهنای باند نیاز داریم ؟

برای فهمیدن دقیق میزان پهنای باند در دسترس شما ، می توانید از سایت های تست سرعت اینترنت استفاده کنید. سایت های تست سرعت اینترنت اغلب ، اما نه همیشه ، بهترین راه برای انجام این کار هستند.میزان پهنای باند مورد نیاز شما بستگی به کاری دارد که با اینترنت خود انجام می دهید. در بیشتر موارد ، بستگی به بودجه شما نیز دارد .

به طور کلی ، اگر قصد انجام کاری به جز وبگردی و تماشای گاه به گاه فیلم را ندارید ، یک سرویس اینترنت پر سرعت با پهنای باند معولی برای شما مناسب است . همچنین میتوانید از سایت broadbandnow مقدار مورد نیاز پهنای باند شبکه خود را محاسبه کنید .

پهنای باند مانند لوله کشی ساختمان است

پهنای باند مانند لوله کشی ساختمان است

لوله کشی یک قیاس عالی برای پهنای باند است .

همچنین بخوانید  6 راه ساده برای افزایش امنیت شبکه اجتماعی به شیوع مدرن

به عبارت دیگر ، با افزایش پهنای باند ، مقدار داده هایی که می توانند در مدت معینی از طریق آن جریان داشته باشند ، دقیقاً مانند افزایش قطر لوله ، به همین ترتیب مقدار جریان آب در طی یک دوره افزایش خواهد یافت .

اگر در حال تماشای یک فیلم هستید ، شخص دیگری در حال انجام یک بازی چند نفره آنلاین است و یک فرد دیگر در همان شبکه شما در حال دانلود فایلها یا استفاده از تلفن های خود برای تماشای فیلم هستند. این احتمال وجود دارد که اگر همه به طور هم زمان شروع به استفاده کنند ، همه احساس کنند که سرعت اینترنت خیلی کند شده است ، و این مربوط به پهنای باند است.

به عنوان مثال ، اگر تست سرعت اینترنت ، سرعت دانلود را حدود 7.85 مگابیت بر ثانیه نشان دهد ، به این معنی است که با توجه به قطع شدن یا سایر برنامه های پهنای باند ، شما می توانید یک فایل 7.85 مگابیت (یا 0.98 مگابایت) را در یک ثانیه دانلود کنید . در این پهنای باند مجاز ، می توانید حدود 60 مگابایت اطلاعات را در یک دقیقه یا 3528 مگابایت در یک ساعت دانلود کنید ، که معادل یک فایل 3.5 گیگابایتی است .

بنابراین ، در حالی که می توانید به صورت تئوری یک فایل ویدئویی 3.5 گیگابایتی را در یک ساعت دانلود کنید ، اگر شخص دیگری در شبکه سعی کند همزمان یک فایل مشابه را دانلود کند ، اکنون دو ساعت زمان لازم است تا دانلود کامل شود زیرا ، پهنای باند شبکه فقط اجازه می دهد حداکثر مقدار x از داده ها در هر زمان دانلود شود ، بنابراین سرعت دانلود شما نصف خواهد شد .

از نظر فنی ، در این شبکه در حال حاضر 3.5 گیگابایت + 3.5 گیگابایت ، در کل 7 گیگابایت نیاز به دانلود دارد . پهنای باند که تغییر نمی کند به این خاطر که هزینه سرویس را به شرکت ارائه دهند اینترنت پرداخت کرده اید .

تفاوت مگابایت و مگابیت در پهنای باند

درک این نکته ضروری است که پهنای باند را می توان در هر واحد (بایت ، کیلوبایت ، مگابایت ، گیگابایت و غیره) بیان کرد. ISP یا شرکت ارائه دهنده اینترنت شما ممکن است از یک اصطلاح برای سرعت اینترنت شما استفاده کند . اگر می خواهید از پرداخت هزینه بیش از حد سرویس اینترنتی خودداری کنید یا سرویس اینترنت مناسبی خریداری کنید ، باید درک کنید که این اصطلاحات چگونه به هم مرتبط هستند و چگونه باید تفاوت آنها را فهمید .

همچنین بخوانید  چگونه تلفن هوشمند خود را فکتوری ریست به تنظیمات کارخانه برگدانیم

اما تفاوت مگابایت با مگابیت چیست ؟ به عنوان مثال ، 15Mb برابر با 15MB نیست (به حروف کوچک b توجه کنید). حالت اول 15 مگابیت خوانده می شود ، در حالی که دومی 15 مگابایت است. این دو مقدار با ضریب 8 متفاوت هستند زیرا هر بایت 8 بیت است .

15Mb معادل است با  1.875 مگابایت (از آنجا که 15 تقسیم بر 8 برابر 1.875 می شود ) می باشد. با این حال ، اگر 15MB را بخواهیم به مگابیت (Mb) تبدیل کنیم ، 120 مگابیت (از آنجا که 15 ضرب در 8 برابر 120) نوشته میشود .

اطلاعات بیشتر درباره پهنای باند

برخی از نرم افزارها به شما اجازه می دهند میزان پهنای باند مورد استفاده در برنامه ها را محدود کنید ، این محدودیت پهنای باند عمد اغلب به عنوان کنترل پهنای باند گفته می شود.

بعنوان مثال برخی از نرم افزار های مدیریت دانلود ، مانند ADM از کنترل پهنای باند پشتیبانی می کنند ، مانند بسیاری از خدمات پشتیبان گیری آنلاین ، برخی از سرویس های ذخیره سازی ابری ، بیشتر برنامه های torrenting و برخی از مودم ها .

به عنوان مثال ، زمانی که میخواهید یک فایل 10 گیگابایتی را دانلود کنید ، به جای اینکه ساعت ها در حال دانلود باشید و از تمام پهنای باند شبکه استفاده کنید می توانید با استفاده از نرم افزار های مدیریت ، دانلود را محدود کنید تا فقط از 10٪ پهنای باند موجود در شبکه را استفاده کند. البته این به طور چشمگیری به کل زمان دانلود اضافه می شود اما باعث می شود که از کل پهنای باند استفاده نکنید تا سایر کاربران شبکه هم بتوانند از اینترنت استفاده کنند .

عملکرد و سرعت شبکه فقط به پهنای باند محدود نمی شود . همچنین برخی دیگر از عوامل هستند که باعث ایجاد کندی سرعت اینترنت می شوند که عبارتند از سخت افزار قدیمی ، ویروس ها ، افزونه های مرورگر و اتصال وای فای ضعیف .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *