تبلیغات

تبلیغات

فیلتر شکن 1.1.1.1 چیست ؟ فیلترشکن 1.1.1.1 چه معایبی دارد ؟

1.1.1.1-vpn

Cloudflare اعلام کرده است که فیلترشکن 1.1.1.1 را به برنامه رفع کننده DNS خود اضافه می کند . فیلتر شکن 1.1.1.1 ، که برای اولین بار در ماه نوامبر به گوشی ها عرضه شده ، در حال حاضر سعی در سرعت بخشیدن به سرعت داده های تلفن همراه با استفاده از شبکه Cloudflare برای حل و فصل درخواست های DNS سریعتر از شبکه تلفن همراه فعلی شما می باشد . Warp چیست ؟ فیلتر شکن جدیدی است که توسط Cloudflare ساخته شده است و تلاش می کند تا ترافیک شما را سریعتر انجام دهد و همچنین آن را در صورت امکان برای امنیت و حریم خصوصی اضافه شده رمزنگاری کند .

علاوه بر ارائه حریم خصوصی و امنیت سایر فیلترشکن های تلفن همراه ، کلود فلر برنامه Warp را به گونه ای طراحی کرده است که برای موبایل بهتر بهینه شود . به عنوان مثال ، از پروتکل WireGuard VPN استفاده می کند ، که کلودفلر ادعا می کند که میزان تخلیه باتری را در مقایسه با یک برنامه معمولی فیلترشکن کاهش می دهد . کلودفلر همچنین ادعا می کند Warp باید در صورت امکان از ذخیره داده ها و فشرده سازی محتوا استفاده از داده را کاهش دهد .

تاریخچه فیلتر شکن 1.1.1.1

تاریخچه فیلتر شکن 1.1.1.1

همانطور که در ماه آوریل قول داده شد ، Cloudflare سرانجام Warp را اجرا کرد ، یک برنامه شخصی برای حفظ حریم خصوصی موبایل است که بسیار شبیه فیلترشکن است بدون اینکه یکی باشد . اولین Warp ، برنامه 1.1.1.1 که در سال 2018 به عنوان یک حل کننده جایگزین DNS راه اندازی شده است که با عنوان حریم خصوصی مطرح می شود ، یعنی ما سایتهایی را که بازدید می کنید ، وارد نمی کنیم .

اخیراً ، نرم افزار 1.1.1.1 از استانداردهای رمزنگاری شده DNS و HTTPS و TLS پشتیبانی می کند ، که سایت هایی را که بازدید کنندگان از ارائه دهندگان اینترنت و هر کس دیگری در حال گوش دادن هستند مخفی می کند. اخیراً این سرویس را در فایرفاکس ادغام کرده است .

اکنون برنامه 1.1.1.1 با Warp به فیلترشکن 1.1.1.1 تبدیل شده است با اضافه کردن امکان رمزگذاری تمام ترافیک از دستگاه شما و نه فقط نمایش DNS ، از این رو شباهت به یک فیلترشکن کامل دارد .

خرید اشتراک Warp چه چیزی اضافه می کند ؟ Cloudflare می گوید ، با دانلود فیلتر شکن 1.1.1.1 و خرید اشتراک ، محدود به یک دستگاه ، پهنای باند اینترنت نامحدود و 30٪ عملکرد بهتری دارند ، زیرا ترافیک از طریق شبکه جهانی خود به روشی بهینه شده هدایت می شود .

همچنین بخوانید  حل مشکل باز نشدن فایل های PDF با استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat Reader

توجه داشته باشید که اگر از طریق فیلترشکن 1.1.1.1 در لیست انتظار Warp ثبت نام کرده اید ، این فرصت را دارید که اشتراک فیلتر شکن 1111 را به صورت رایگان با 10 گیگابایت داده اولیه امتحان کنید .

فیلترشکن 1.1.1.1 چه تفاوتی دارد ؟

Warp با استفاده از پروتکل منبع باز به نام WireGuard ، یک تونل رمزگذاری شده شبیه فیلترشکن را بین کاربر و Cloudflare ایجاد می کند ، که TCP را درون UDP محصور می کند. هنگامی که ارتباط برقرار شد، Warp بیشتر شبیه به یک شبکه مسیریابی جهانی بهینه شده بر اساس آنچه کلودفلر آن را “Argo Smart Routing” می نامد ، رفتار می کند.

برای سریعتر کردن این کار ، ترافیک همیشه در نزدیکترین سرور به کاربر وارد کلودفلر می شود و در نقاط نزدیک به محل میزبانی وب سایت از شبکه خارج می شود .

با این حال ، سایت مراقب است که ادعا نکند که می تواند آدرس آی پی را به صورت فیلتر شکن جعل کند یا مخفی کند . وب سایت های بازدید شده آدرس آی پی واقعی کاربر را مشاهده می کنند ، که سایت ها آی پی اصلی را نمی توانند بخوانند .

علاوه بر این ، وارپ همچنین ترافیک برخی از وب سایت های معروف را که از سیستم Cloudflare به صلاحدید خود تعیین شده استفاده می کنند از شبکه خود محروم می کند ، که احتمالاً به سرویس هایی مانند Netflix ، Hulu یا Amazon نیز اشاره دارد .

به طور خلاصه : اگر شما نمی خواهید که شرکت ارائه دهنده اینترنت شما نتواند از وب سایت هایی که بازدید می کنید نظارت نداشته باشد یا یک لایه امنیتی بیشتر هنگام استفاده از وای فای عمومی بخواهید ، فیلتر شکن 1.1.1.1 روشی ساده برای اطمینان از این امر برای اکثر سایت ها است .

فیلتر شکن 1.1.1.1 بد افزار نیست ؟

به یاد داشته باشید که نرم افزار های مخرب دارای دسترسی کامل به دستگاه های کاربران را دارند ، و از کجا بفهمیم که فیلترشکن 1.1.1.1 بد افزار نباشد ؟ خوب ، می توانیم با اطمینان از این قسمت بگوییم که فیلتر شکن 1.1.1.1 نرم افزار مخرب نیست . دلیل این امر این است که شما فقط می توانید فیلترشکن 1.1.1.1 را برای دستگاه های آیپد و آیفون از اپ استور و اندروید از گوگل پلی دانلود کنید و هر دو فروشگاه اپل و گوگل دارای ویژگی های شناسایی و پیشگیری از بدافزار داخلی هستند .

به عنوان مثال ، اپل دارای نقد و بررسی برنامه است که باعث می شود قبل از پذیرش و انتشار در اپ استور ، هر برنامه را کامل بررسی کند . همچنین گوگل دارای ویژگی پیشگیری از بدافزارهای خاص خود به نام Google Play Protect است که در اندروید ساخته شده است ، روزانه حداکثر 50 میلیارد برنامه را اسکن می کند و حتی می تواند اسکن های درخواستی را انجام دهد .

همچنین بخوانید  کالبد شکافی مک پرو 2019

WARP را در دستگاه خود اجرا کنید

حال با فرض اینکه تمام مراحل اولیه را انجام داده اید ، اکنون می توانید دانلود فیلتر شکن 1.1.1.1 را انجام دهید ، یا مستقیم از اپ استور اپل و گوگل پلی بر اساس نوع سیستم عاملتون دانلود کنید .

اولین باری که فیلترشکن 1.1.1.1 را اجرا می کنید ، با صفحه تبریک و دکمه ” شروع ” روبرو می شوید ، که اکنون باید آن را فشار دهید . اطلاعات بیشتر در مورد صفحه های دریافتی ، بنابراین فقط دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید ، با ضربه زدن به دکمه “پذیرش” با شرایط خدمات و خط مشی رازداری موافقت کنید و وقتی زمان فرا رسید ، روی دکمه “فعال کردن” در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید . آخرین مرحله برای فعال کردن قابلیت فیلترشکن 1.1.1.1 ضروری است .

WARP را در دستگاه خود اجرا کنید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *