تبلیغات

تبلیغات

فیلترشکن یا VPN چیست ؟ فیلتر شکن چگونه کار می کند ؟

vpn-explained-what-is-vpn-featured-

فیلتر شکن یا VPN که مخفف عبارت Virtual Private Network است . یک فیلترشکن خوب و مناسب ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری می کند ، آدرس آی پی شما را مخفی می کند و به محافظت از حریم شخصی شما به صورت آنلاین کمک می کند. همه اطلاعات مورد نیاز در مورد فیلترشکن ها را در این راهنمای کامل برای شبکه های خصوصی مجازی پیدا کنید .

جهان به طور فزاینده ای با حریم خصوصی آنلاین روبرو می شود . هر بار که به اینترنت دسترسی پیدا می کنید ، قربانی نظارت ، سانسور ، سرقت داده ها و موارد دیگر می شوید . برای وخیم تر شدن اوضاع ، دولتها در سرتاسر جهان با سرعت هشدار دهنده اینترنت را سانسور می کنند و مانع دسترسی ما به اطلاعات و ارتباط آزادانه با یکدیگر می شوند . اینجاست که فیلتر شکن وارد می شود ،

VPN یا فیلترشکن یک نرم افزار ساده است که می توانید تقریباً در هر دستگاه نصب کنید . این برنامه از حریم شخصی شما محافظت می کند ، به شما در ایمن ماندن آنلاین و دسترسی نامحدود به اینترنت کمک می کند .

از همه مهمتر ، یک فیلترشکن داده های شما را رمزگذاری می کند و با ایجاد یک تونل خصوصی از طریق اینترنت ، آدرس آی پی شما را مخفی می کند.

امکاناتی که فیلترشکن ها ارائه می دهند :

  • آدرس آی پی را از وب سایت هایی که بازدید می کنید مخفی می کند ،
  • ترافیک مرور اینترنت خود را رمزگذاری می کند ،
  • محدودیت جغرافیایی ندارید ،
  • پخش یا یا دریافت محتوای تورنت از کشورهای دیگر ،
  • انتخاب چندین سرور خصوصی ،
  • از داده های خود در شبکه های عمومی وای فای محافظت کنید ،


اما دقیقاً چگونه فیلترشکن کار می کنند ؟ آیا فیلترشکن ها امن هستند ؟ و چگونه یک فیلتر شکن فعال در حال حاضر و مناسب را پیدا کنیم ؟

این مقاله راهنمای جامع همه اطلاعات مورد نیاز در مورد فیلترشکن ها را پوشش می دهد . خواهید فهمید که چگونه فیلترشکن ها کار می کنند ، نحوه نصب فیلترشکن ، نحوه انتخاب یک فیلتر شکن امن و موارد دیگر .

VPN یا فیلتر شکن چیست؟

VPN یا فیلتر شکن چیست؟

فیلترشکن یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) و بخشی از نرم افزار است که برای حفظ امنیت اینترنت و حفظ امنیت فعالیت شما استفاده می شود . فیلترشکن قبل از انتقال ترافیک خود به وب سایت یا برنامه ای که بازدید می کنید ، یک تونل مطمئن بین دستگاه شما و یک سرور خصوصی فیلترشکن ایجاد می کند.

همچنین بخوانید  4 برنامه برای بررسی اینکه گوشی Android شما به درستی کار می کند

این مانع از ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) و مقامات می شود تا کارهای شما را به صورت آنلاین ردیابی کنند . همچنین شما را از هکرهایی که به دنبال متوقف کردن ترافیک شما هستند محافظت می کند . یک فیلترشکن با رمزگذاری ترافیک اینترنت ، مسیریابی آن از طریق یک تونل امن ، و پوشاندن آدرس آی پی واقعی ، فعالیت مرور اینترنت شما را به صورت خصوصی حفظ می کند.

فیلتر شکن ها یک تونل امن ایجاد می کنند ، ترافیک وب سایت شما را رمزگذاری می کنند و آن را از هکرها مخفی می کنند . بسته به نوع ارائه دهنده فلترشکن که استفاده می کنید ، می توانید از بین ده ها یا حتی صدها مکان سرور VPN در سراسر جهان انتخاب کنید .

این بدان معناست که می توانید وب سایت ها را به این فکر کنید که از یک شهر یا کشور خاص در حال مرور ، پخش و یا تورنت هستید. با رمزگذاری اتصال خود و تغییر مسیر مجدد ترافیک خود از طریق یک سرور از راه دور ، نه ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما و نه هر کس دیگری در شبکه نمی تواند فعالیت اینترنت شما را کنترل کند . اگر کسی ارتباط شما را تحت نظر داشته باشد ، تمام آنچه آنها می بینند حروف و شماره های بی فایده است .

این شما را از نظارت دولت ، ردیابی وب سایت و هر شخص دیگری که ممکن است سعی در مشاهده ترافیک شما داشته باشند ، محافظت می کند . آدرس آی پی شما تغییر خواهد کرد و اطلاعات مرورگر شما به مکان واقعی شما مرتبط نمی شوند ، و همه کارهایی را که آنلاین انجام می دهید بسیار خصوصی تر است .

برای استفاده از فیلترشکن نیازی به ارائه دهنده خدمات اینترنت خود ندارید و دیگر نیازی به خرید تجهیزات جدیدی مانند مودم یا روتر نخواهید داشت . با نصب و استفاده از فیلترشکن vpnifi شما همه ظرف چند دقیقه بصورت آنلاین انجام می شود.

چرا به فیلترشکن احتیاج داریم ؟

چرا به فیلترشکن احتیاج داریم ؟

شما ممکن است برای ناشناس ، آنلاین ماندن ، حفظ حریم خصوصی ، دسترسی به محتوای مسدود شده یا فعالیت خود مخفی شوید و به فیلترشکن اعتماد کنید . در ادامه شایع ترین دلایل استفاده از فیلتر شکن ذکر شده است ، حتما بخوانید …

1- با فیلتر شکن در برابر شرکت ارائه دهنده اینترنت مخفی شوید

ISP یا ارائه دهنده خدمات اینترنت شما می تواند تمام وب سایت هایی که بازدید می کنید را مشاهده کند و تقریباً آن اطلاعات را ضبط خواهد کرد . در برخی از کشورها ، ISP ها ملزم به جمع آوری و ذخیره داده های کاربر برای مدت طولانی هستند و دولت قادر است به آن اطلاعات دسترسی ، ذخیره و جستجو کند .

همچنین بخوانید  چگونه کش مرورگر را پاک کنیم؟ نحوه پاک کردن حافظه کش تمام مرورگرها

این مورد در ایالات متحده ، انگلیس ، استرالیا و بسیاری از اروپا (فقط به ذکر چند مورد ) اصدق می کند . از آنجا که فیلترشکن ترافیک اینترنت را از دستگاه شما به سرور فیلتر شکن ، رمزگذاری می کند ، ISP یا شخص دیگر نمی توانند در فعالیت های آنلاین شما جاسوسی کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فن آوری های نظارت و مسئله نظارت جهانی ، به EFF و Privacy International مراجعه کنید .

2- فیلترشکن آدرس آی پی خود در برابر وب سایت ها را مخفی می کند

یکی از مهمترین دلایل استفاده از فیلتر شکن ها ، مخفی کردن آدرس آی پی واقعی شما است . آدرس آی پی شما یک آدرس عددی منحصر به فرد است که توسط ارائه دهنده اینترنت شما اختصاص داده شده است . هر کاری که بصورت آنلاین انجام می دهید به آدرس آی پی شما مرتبط است ، بنابراین می توان از این طریق برای مطابقت شما با فعالیت های آنلاین استفاده کرد. اکثر وب سایتها آدرس آی پی بازدید کنندگان خود را ضبط می کنند .

تبلیغ کنندگان همچنین می توانند از آدرس ای پی شما برای ارائه تبلیغات هدفمند بر اساس هویت و سابقه مرورگر شما استفاده کنند . وقتی به یک سرور فیلترشکن وصل می شوید ، آدرس آی پی سرور فیلترشکن را بر عهده می گیرید . هر وب سایتی که بازدید می کنید آدرس آی پی سرور فیلتر شکن را به جای خودتان مشاهده خواهید کرد .

شما قادر خواهید بود با فیلترشکن آدرس آی پی خود را عوض کنید و وب سایت ها را مرور کنید بدون اینکه فعالیت شما به عنوان فردی به شما ردیابی شود .

3- دور زدن محدودیت های جغرافیایی با فیلتر شکن

آدرس آی پی ، شما را به مکان فیزیکی شما پیوند می دهد . این می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا کاربران در کشورهای خاص از دسترسی به وب سایت های خاص جلوگیری کنند .

برخی سایت ها مانند Netflix یا BBC بسته به کاربری که از هر کشوری که از سایت بازدید می کنید ، محتوای سایت را تغییر می دهند . استفاده از فیلتر شکن تنها روش قابل اعتماد برای دور زدن این محدودیت های جغرافیایی و باز کردن محتوای پنهان است .

مهمتر از همه ، فیلترشکن ها می توانند با رمزگذاری ترافیک خود و پوشاندن آدرس آی پی واقعی خود در جلوگیری از سانسور سایت ها برای شما کمک کنند . اگر می خواهید محتوایی را که در کشور دیگری قفل شده یا در منطقه شما سانسور شده است مشاهده کنید ، می توانید از فیلترشکن برای دور زدن این محدودیت ها استفاده کنید .

همچنین بخوانید  چگونه در ویندوز 10 رمز بزاریم ؟ آموزش پسورد گذاشتن روی ویندوز 10

استفاده از فیلتر شکن می تواند به شهروندان کمک کند تا از وب سایتها برای دسترسی به رسانه های جهانی و ارتباط آزادانه به رسانه ها استفاده کنند . در کشورهایی که آزادی بیان و آزادی مطبوعات را محدود می کنند ، یک فیلترشکن می تواند به افراد کمک کند .

تبلیغات

دیدگاه ها

  • الهه فروردین 9, 1399 :: 16:54

    عاالی بود مرسی از مطالب خوبتون

    • رسول توکلی فروردین 9, 1399 :: 16:59

      سلام خیلی ممنون از شما به خاطر کامنت خوبتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *