تبلیغات

تبلیغات

10 قدم مهم برای جستجو در اینترنت به صورت امن

Browse-Internet-Anonymously-and-Securely

گشت و گذار در اینترنت امری طبیعی شده و جزوی از کارهای روزانه اکثر کاربران است ، اما به صورت ایمن جستجو کردن هم امری حیاتی است به دلیل اینکه اطلاعات شما به دست افرادی که می خواهند از آن برای اهداف غیر سودمند ضد شما استفاده کنند ، نیاز است .

چگونه به صورت امن در اینترنت جستجو کنیم ؟

به عنوان یک کاربر معمولی ، هر کاری که در اینترنت انجام می دهید بصورت آنلاین ردیابی می شود . اکنون دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما زمانی که متوجه می شوید اطلاعات شما ردیابی می شود ناراحت می شوید .

این بحثی است که ما امروز خواهیم پرداخت ، با تک تیپ همراه باشید . کاری که ما میخواهیم انجام دهیم ، با کوتاه ترین زمان ممکن این است که تمام اقدامات لازم را برای شما به منظور امن کردن محیط اینترنت و در صورت تمایل ، ناشناس به شما آموزش دهیم .

1- استفاده از HTTPS در همه جا

HTTPS نسخه امن پروتکل انتقال HyperText است که برای تبادل داده بین مرورگرها و وب سایت ها استفاده می شود. تقریباً هر وب سایت فعلی از پروتکل HTTPS استفاده می کند بنابراین از وب سایت هایی که از این پروتکل امن استفاده نمی کنند دوری کنید زیرا این یک نشانه آسان است که اطلاعات شما در جایی امنی نیست .

استفاده از HTTPS در همه جا

حتی افزونه های HTTPS برای مرورگرها هم وجود دارند ، که مرورگرها را مجبور می کند داده ها را از طریق پروتکل امن HTTPS انتقال دهند .

2- مراقب وای فای عمومی (محافظت نشده) باشید

وای فای عمومی یکی از اسان ترین راه های به خطر افتادن اطلاعات شماست ، معمولا هکر ها اطلاعات دستگاه شمارا به جای دستگاها خود استفاده می کنند تا بتوانند کارهای غیر قانونی و … را انجام دهند بدون اینکه پیدا شوند و در آخر شما مقصر می شوید به این خاطر که از آدرس IP اختصاص داده شده به سیستم شما استفاده کرده اند.

با این حال ، هنگام متصل شدن به وای فای عمومی اطمینان حاصل کنید که از به اشتراک گذاری اطلاعات با حجم زیاد خود با سایر دستگاه های متصل ، آپدیت شدن خودکار برنامه و دانلود برنامه ها و غیره جلوگیری می کنید .

3- هر افزونه ای در مرورگر نصب نکنید

مرورگرهای مدرن به عنوان مثال گوگل کروم و فایرفاکس این قابلیت را دارند که بتوانند عملکرد خود را با استفاده از افزونه ها گسترش دهند و اگرچه این یک چیز خوب است ، اما همه افزونه ها به خوبی کار نمیکنند ، به خصوص اگر این افزونه ها را از مکان استاندارد مانند فروشگاه کروم دریافت نکنید .

همچنین بخوانید  چگونه فلش را فرمت کنیم؟ نحوه فرمت کردن فلش یا هارد به آسانی

4- استفاده از موتور جستجو DuckDuckGo

DuckDuckGo یک موتور جستجو است که هدف اصلیش خصوصی و امن نگه داشتن سابقه جستجوی شما و ردگیرهای تبلیغاتی را مسدود کند که به نوبه خود به کنترل داده های شما می پردازد. این مورد توسط اکثر جوامع منبع باز توصیه می شود و حتی موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر تور (TOR) است.

ما نمی گویم گوگل بد است ، اما موتور های جستجو بر اساس داده های ردیابی شده از کاربران از خدمات آن استفاده می کنند ، از فروش تبلیغات سود می برد. اگر می خواهید مطمئن شوید که داده های شما امن بوده و ردیابی کمتری می شوند ، می توانید از این گوگل استفاده کنید.

5- کوکی های مرورگر را بررسی کنید

کوکی ها به خودی خود بد نیستند زیرا روشی هستند که سرویس های وب از آن استفاده می کنند تا یک تجربه مرور متناسب را به شما ارائه دهند ، مثلا اگر شما قبلا دسته بندی کالایی مانند موبایل رو انتخاب کرده اید ، پس از گذشت چند ساعت دوباره به سایت مراجعه کنید همان موبایل ها برای شما نمایش داده می شوند .

از کوکی ها می توان برای انجام چندین کار پیچیده از جمله حفظ اطلاعات ورود به سیستم ، جزئیات کارت ، موقعیت مکانی و تنظیمات زبان و غیره استفاده کرد ، بنابراین مهم است که چه اطلاعات را در کوکی های مرورگر خود نگه داشته و نحوه استفاده از آنها را رعایت کنید.

میتوانید اطلاعات کارت ، موقعیت مکانی ، اطلاعات ورود به سیستم (مانند رمز و نام کاربری) را از کوکی ها حذف کنید .

6- استفاده از مرورگر Tor

مرورگر تور یک نرم افزار رایگان و منبع باز است که به کاربران امکان می دهد با جستجوی ترافیک اینترنت در رله های مختلف ، در اینترنت به صورت ناشناس مرور کنند.

برای رمزگذاری IP و کلیه بسته های داده ای که با رایانه شما ارتباط برقرار می کنند یک قدم اضافی برداشته می شود تا هویت شما پوشانده و رمزگذاری شود .

7- از فیلتر شکن استفاده کنید

فیلتر شکن ساده ترین روش برای تغییر آی پی شماست و بیشتر ویژگی های فیلترشکن امکان رمزگذاری ترافیک اینترنت ، جعل موقعیت مکانی شما و امکان دسترسی به وب سایتهای جغرافیایی مسدود شده را دارند .

ما پیشنهاد نمی کنیم که از سرور های Proxy استفاده کنید زیرا حتی اگر دسترسی به وب سایت های مسدود شده جغرافیایی را به شما ارائه دهند ، سرورهای پروکسی نیمی از ویژگی هایی را که در فیلترشکن از آنها لذت خواهید برد ، ارائه نمی دهند . ناشناس بودن یکی از مهمترین ویژگی فیلترشکن هاست که پراکسی ها ارائه نمی دهند .

همچنین بخوانید  چگونه بررسی کنیم رم سیستم درست است یا خیر ؟

8- از یک حساب ایمیل ناشناس استفاده کنید

ارائه دهندگان حساب های ایمیل محبوب مانند جیمیل و یاهو از شما می خواهند تا اطلاعات شخصی حساب خود را تکمیل کنید تا از امنیت بیشتر برخوردار شوید .

همچنین می توانید از سایت هایی که به شما امکان می دهند بدون ایجاد خطر هویت خود ، یک حساب ایمیل برای ارتباط با دیگران ایجاد کنید ، سایت هایی مانند TorGuard و ProtonMail به شما ایمیل ارائه میدهند ( توجه داشته باشید که این دو سایت فیلتر می باشد) .

9- از اینترنت تلفن همراه استفاده کنید

مرور در اینترنت با استفاده از اینترنت تلفن همراه روشی مطمئن برای ناشناس ماندن در اینترنت است زیرا از یک سیستم مسیریابی استفاده می کند که هر بار که به آن متصل می شوید یک آدرس IP منحصر به فرد به شما اختصاص داده می شود .

در حالی که این روش هویت شما را ناشناس نگه می دارد ، وقتی که از لپ تاپ خود برای مرور در اینترنت استفاده می کنید ، کارآمد نیست .

10- پرداخت اینترنتی به صورت ناشناس

اگر میخواهید خرید اینترنتی انجام دهید اطلاعات کارت بانکی باید از طریق اینترنت ارسال کنید ، حتی اگر این یک خرید مطمئن باشد ، نمی توانید بصورت آنلاین ناشناس بمانید.

چگونه می توانید پرداخت های آنلاین را انجام دهید؟ از کارتهای هدیه و ارزهای رمزنگاری استفاده کنید. آنها می توانند این روزها را راحت تر خریداری و نگه داری کنید .

نکاتی که در بالا ذکر شد ، گزینه هایی است که برای اطمینان از ایمن بودن داده های خود هنگام وب گردی و اینکه همیشه ناشناس باشید ، لازم است . به یاد داشته باشید که به جزئیات سایر خدماتی که هنگام استفاده از خدماتا آنلاین از آنها استفاده می کنید توجه داشته باشید و به دستورالعمل های حفظ حریم خصوصی موجود در برنامه هایی که استفاده می کنید به عنوان مثال تور رعایت کنید.

آیا نکات دیگری را می شناسید که می تواند باعث امن تر شدن وب گردی شود ؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت ها در زیر به اشتراک بگذارید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *