تبلیغات

تبلیغات

بهترین روتر و مودم های دو باند (Dual-Band) برای خانه کدامند؟

Dual-Band-Router

شاید شما هم جزو کسانی هستید که قصد ندارید از مودم هایی که شرکت های ارائه دهنده اینترنت در اختیار شما قرار می دهند، استفاده کنید. زیرا آن ها هم ارزان قیمت هستند و هم کیفیت پایینی دارند. همچنین ممکن است این کیفیت پایین بر روی سرعت اینترنت شما نیز تاثیر منفی بگذارد. شما می توانید از مودم های دو باند که در این مقاله قصد داریم بهترین نوع آن ها را توضیح دهیم، استفاده نمایید با تک تیپ همراه باشید .

تفاوت مودم های دو باند و مودم های تک باند

تفاوت اصلی بین مودم های دو باند و تک باند در فرکانس های وای فای ای می باشد که پشتیبانی می کنند. روتر مدل تک باند تنها می تواند به شبکه 2.4GHz و و مودم های دو آنتن می تواند به شبکه 2.4GHz و 5GHz متصل شود .

یک شبکه 5GHZ به طور معمول یک گزینه بهتری برای استفاده در خانه ها یا مکانی که شبکه های تداخل ایجاد کننده زیادی در نزدیک خود دارد، می باشد. موج های 5GHz نمی توانند مسافت زیادی را طی کنند ولی سیگنال آن ها قوی تر است و همین موضوع برای شما سرعت بیشتری را فراهم می آورد.

بیشتر بدانید :

نحوه بررسی قدرت سیگنال وای فای مودم


همچنین شبکه 5GHz یک گزینه خوب و بهتر برای کسانی می باشد که می خواهند دستگاه های زیادی را به شبکه متصل نمایند. این دارای 23 کانال بدون روی هم افتادگی است که در مقایسه با 3 کانال شبکه 2.4GHz بسیار بیشتر است.

حال بهترین مودم های دو باند را به شما معرفی خواهیم کرد :

TP-Link Archer C7 AC1750

مودم دو آنتن TP-Link Archer C7 AC1750

این روتر دو باند نام برده شده، برای هر کسی که در منطقه‌ی با تراکم پهنای باند زندگی می کند، ایده آل می باشد. دستگاه شش آنتن قدرتمند دارد که به دریافت سیگنال 5GHz در تمامی نقاط خانه کمک می کند. همچنین به موج ها کمک می کند تا از دیوار های ضخیمتر نیز عبور کنند. این دقیقا همان چیزی است که اتصالات 5GHz می توانند انجام دهند. قیمت این روتر در سایت آمازون 57.88 دلار می باشد.

TP-Link یک مدل V5 و V4 را نیز پیشنهاد می کند. مدل V4 دو پورت USB دارد ولی با برنامه کمپانی کار نمی کند. مدل V5 تنها یک پورت USB دارد ولی از برنامه پشتیبانی می کند. هر دو مدل برای شما سرعت اینترنت 450 Mbps بر روی شبکه 2.4 GHz و سرعت 1300 Mbps بر روی شبکه 5GHz فراهم می آورد. همچنین هر دو آن ها به طور همزمان از شبکه های 2.4 GHz و 5GHz پشتیبانی می کنند.

همچنین بخوانید  تکنولوژی OLED چیست ؟ بررسی صفحه نمایش OLED

 مودم دو باند ASUS RT-AC68U

 ASUS RT-AC68U

قیمت این مدل تقریبا 132 دلار است و یکی از بهترین روتر های وای فای به شمار می آید. همچنین همانند مدل قبلی که برای شما توضیح داده شد، سرعت های 5GHz را نیز پیشنهاد می کند و سرعت 2.4 GHz آن می تواند به بالای 600 Mbps برسد که این به لطف تکنولوژی داخلی Broadcom TurboQAM می باشد. در این جا این نکته حائز اهمیت است که تمامی دستگاه ها از TurboQAM پشتیبانی نمی کنند. اگر دستگاه شما از آن پشتیبانی نمی کند، سرعت به 450 Mbps بر روی شبکه های 2.4 GHz محدود خواهد شد.

اگر شبکه خانگی شما شلوغ است، ASUS RT-AC68U ارزش بررسی را دارد. این روتر دارای پردازنده دو هسته ای است که کمک می کند تا در عملکرد آن هیچ خللی ایجاد نشود. این بدین معناست که حتی کارهایی که نیاز به اینترنت و دیتا بیشتری دارند، مانند مشاهده فیلم، تماس های VOIP بدون هیچ تاخیر یا لگ اجرا شوند.

و اگر شما در خانه ای زندگی می کنید که سیگنال هایی از اطراف خود و همسایه ها دریافت می کنید (مثلا اگر در آپارتمان زندگی می کنید)، ویژگی AiRadar روتر برای شما مفید خواهد بود. این از تکنولوژی beamforming استفاده میکند تا سینگال ناحیه ای که شما نیاز دارید را تقویت کند.


پیشنهادی :

7 راه اساسی برای افزایش همیشگی امنیت وای فای و جلوگیری از هک شدن


این روتر دارای دو پورت USB 3.0 است و تنظیمات کنترل والدین در آن نیز وجود دارد که با برنامه کمپانی می توانید از آن استفاده نمایید.

NETGEAR Nighthawk Ac1750 Smart Wi-Fi Router R6700

NETGEAR Nighthawk Ac1750 Smart Wi-Fi Router R6700

NETGEAR یکی از شناخته شده ترین شرکت های سازنده وسایل شبکه سازی می باشد. بنابراین لازم به تعریف از آن نیست و شما می توانید به این روتر به عنوان یکی از مدل هایی که باید تهیه کنید، نگاه نمایید. قیمت آن هم در سایت آمازون 81.79 دلار است.

همانند دو روتر دیگر که برای شما توضیح داده شد، سرعت های بین 450 Mbps و 1300 Mbps کانال های 2.4GHz و 5GHz را برای شما فراهم می کنند. Nighthawk AC1750 دارای پردازنده یک گیگاهرتزی دو هسته ای است و از تکنولوژی beamforming بر روی هر دو فرکانس استفاده می کند و دارای پنج پورت اترنت (یک WAN و چهار LAN) می باشد. همچنین دارای یک پورت USB 3.0 و سه آنتن است.

این روتر از ویژگی کنترل والدین نیز پشتیبانی می کند و این اجازه را به شما می دهد تا محتوا و زمانی که کودکان در اینترنت می گذرانند را نیز کنترل نمایند. و یک راه ساده هم برای اینکه مشخص کنید کدام دستگاه های متصل شده دارای اولویت دریافت پهنای باند هستند، وجود دارد. حتی شما می توانید Nighthawk AC1750 را با صدای خود کنترل کنید که این ویژگی به واسطه Google Assistant می باشد.

همچنین بخوانید  تلویزیون 95 اینچی 8K سونی 70,000 دلار قیمت دارد

4NETGEA Nighthawk X6S Smart Wi-Fi Router R8000P

4NETGEA Nighthawk X6S Smart Wi-Fi Router R8000P

سه روتری که در مورد آن ها بحث شد، دارای قیمت های تقریبا یکسانی هستند. اگر می خواهید یک روتر با هزینه بیشتری دریافت کنید، بهترین گزینه همین روتر وای فای می باشد. قیمت آن نیز حدود 278.91 دلار است. درست است که قیمت سه روتر قبلی ارزان تر می باشد ولی بسیاری از تکنولوژی ها در این مدل جمع آوری شده است و برخی از آن ها برای کسانی مفید می باشد که از انباشتگی موج در کانال ها رنج می برند.

این روتر دارای سه باند به جای دو باند است که بدین معناست شما یک کانال 2.4 GHz و دو کانال 5GHz را می توانید دریافت کنید. همچنین شامل یک پردازنده 1.8 GHz دو هسته ای 64 بیت می باشد و دارای سه تقویت کننده و شش آنتن است که یک سیگنال قدرتمند برای شما فراهم می کند.


بیشتر بدانید :

4 دلیل کند شدن سرعت Wi-Fi (وای فای) و برطرف کردن مشکل کند بودن سرعت


همچنین دارای ویژگی های: beamforming، MU-MIMO و Dynamic Quality of Service یا QoS می باشد که تمامی این ها کمک می کنند تا بر انباشتگی موج ها غلبه کند.

این روتر وای فای دارای چهار پورت LAN می باشد. برخلاف مدل ارزان تر R6700، این روتر یعنی NETGEAR Nighthawk X6S با Google Assistant و Amazon Alexa کار می کند.

مودم دو باند ASUS RT-AX88U AX6000

ASUS RT-AX88U AX6000

پرمصرف ترین سطح مودم های دو آنتن ، تنها دارای چهار پورت LAN می باشند. اما ASUS RT-AX88U یک استثنا است که دارای هشت پورت LAN برای اتصالات اترنت است. برای مثال، شما می توانید تمامی دسکتاپ کامپیوترها، پرینترها، تلویزیون و کنسول های بازی را بدون نیاز مداوم به جابه‌جایی پورت های مختلف، به آن متصل کنید.

علاوه بر این، این مدل ASUS و دیگری که در مورد آن بحث شد، ASUS RT-AC68U، با تکنولوژی AiMesh ایسوس کار می کنند. این به شما اجازه می دهد که روترهای ایسوس را با یکدیگر هماهنگ و یکی کنید تا یک شبکه اطراف خانه خود ایجاد نمایید. شبکه می تواند همچنین دارای یک سیگنال SSID یا چند SSID باشد.

بنابراین، شما می توانید پول بیشتری برای این روتر وای فای بدهید تا بتوانید از هشت پورت اتصال با سیم آن استفاده نمایید. سپس اگر این مدل را با مدل ارزان تر یعنی RT-AC68U مقایسه کنید، دارای مقاوت بیشتری در برابر انباشته شدن موج می باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *