تبلیغات

تبلیغات

5 تا از بهترین موتور جستجو برای وبگردی به صورت مخفی

Search-Engines-to-Explore-the-Invisible-Web

همه ی اطلاعات در لیست نتایج جستجو در Google یا Bing نمایش داده نمی شوند ، سایت های زیادی وجود دارد که موتور جستجور گوگل و … نمی توانند به سرورهای دیپ وب و دارک وب و … دسترسی پیدا کنند با تک تیپ همراه باشید .

برای دسترسی به وب سایت های نامرئی ، شما باید از موتورهای جستجوی خصوصی استفاده کنید. در ادامه 6 تا از بهترین موتور های جستجوی اینترنتی عمیق برای شما اماده کرده ایم .

وب سایت های مخفی چیست؟

به همین سادگی که فکر می کنید ،  متن هایی که در مرورگر خود جستجو می کنید ، در نتایج جستجوی وب نمایش داده نمی شود . اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ، اما اکثر متخصصان وب بر این باورند که وب سایت های مخفی چندین برابر از وب سایت های قابل مشاهده هستند . با توجه به اینکه گوگل ، آمازون ، مایکروسافت و فیس بوک به تنهایی حدود 1200 پتابایت از اطلاعات را در خود ذخیره می کنند ،و این تعداد روز به روز در حال افزایش است .

اطلاعات در وبسایت های مخفی می تواند تقریبا به وب عمیق ( Deep Webوب تاریک ( Dark web ) تقسیم شود.

Deep Web چیست ؟

وب عمیق از محتوایی است که به طور معمول نیاز به نوعی مجوز اعتباری برای دسترسی دارد به وب سایت ها دارید . به عنوان مثال ، پایگاه های داده ،  سرویس های ایمیل ، پرونده های شخصی (مالی ، علمی و قانونی) ، درایو های ذخیره سازی ابری، اینترانت های شرکتی و غیره .

اگر اطلاعات قانونی باشد ، می توانید از طریق یک مرورگر وب معمولی به مطالب دسترسی پیدا کنید .

Dark Web چیست ؟

وب تاریک زیر ساخت وب عمیق است که برای دیدن محتواهای مختلف باید از یک مرورگری که از Dark Web پشتیبانی کند ، مانند مروگر Tor استفاده کنید . این ناشناخته تر و امن تر از مرورگر های معمولی است که اغلب فعالیت های غیر قانونی مانند فروش مواد مخدر و سلاح ها و … استفاده می کنند .

بهترین موتورهای جستجوی وب مخفی

1. Pipl

موتور جستجوی Pipl خود را به عنوان بزرگترین موتور جستجوی در جهان معرفی می کند. بر خلاف گوگل و بقیه ، Pipl می تواند با پایگاه داده های موتور های جستجو ، پرونده های دادگاه و سایر محتواهای جستجوی اینترنتی عمیق ارتباط برقرار کند تا اطلاعات دقیق را ارائه دهد.

2.DuckDuckGo

بهترین موتور جستجوی وب مخفی

DuckDuckGo به عنوان یک موتور جستجوی خصوصی برای وب سایت های مخفی می باشد ، اما آیا می دانستید که این شرکت همچنین یک مروگر امن به نام تور را ارائه می دهد که به شما اجازه می دهد  از وب سایت های Dark Web و Deep Web  دیدن کنید ؟

همچنین بخوانید  نحوه فعال کردن 16 bit Application Support در ویندوز 10

حتی موتور جستجوی های معمولی ، محتوای وب عمیق تر گوگل را ارائه می دهد ، ولی اگر از موتور جستجوی DuckDuckGo و از مروگر تور با هم استفاده کنید ، می توانید از تمامی وب سایت های غیر مجاز در بستر اینترنت مشاهده کنید .

3. The Wayback Machine

بهترین موتورهای جستجوی وب مخفی

موتورهای جستجوی روزمره فقط نتایج جدیدترین نسخه های بروز شده سایت ها را ارائه می دهند .

اما موتور جستجور Wayback Machine متفاوت است . این موتور جستجو بیش از 361 میلیارد صفحه وب را در سرورهای خود دارد و به شما این امکان را می دهد که از محتواهای غیر مجاز در بستر اینترنت را مشاهده کنید .

4. Directory of Open Access Journals

بهترین موتورهای جستجوی وب مخفی

Directory of Open Access Journals یا DOAJ یک موتور جستجوی اینترنتی عمیق است که امکان دسترسی به مقالات علمی را فراهم می کند. این مقالات برای هر کسی بدون هزینه در دسترس هستند.

پایگاه داده این موتور جستجو در حال حاظر تقریبا 2.5 میلیون مقاله در همه موضوعات دارد . Google Scholar هم مشابه موتور جستجوری DOAJ می باشد  و می تواند به برخی از اطلاعات دسترسی پیدا کند ، اما ما فکر می کنیم DOAJ یک ابزار بهتر است .

5. The Hidden Wiki

Hidden Wiki یک موتور جستجوی دارک وب است . که از دامنه .onion استفاده می کند ، بنابراین با یک مرورگر معمولی قابل دسترسی نیست .

این صفحه یک دایرکتوری ویرایش شده از وب سایتهای دارک وب و دیپ وب است. شما می توانید به رسانه های اجتماعی دیپ وب، خدمات تجاری ، انجمن ها، سوتفورمرها ، کتاب ها، فیلم ها و تلویزیون ها و خیلی اطلاعات بیشتر دست خواهید یافت .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *